Anthony's Derbi DRD Racing 2007.1

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
DRD-Anthony
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 02 mei 2014, 08:14
Vervoersmiddel: Derbi senda DRD Racing '07

Anthony's Derbi DRD Racing 2007.1

Ongelezen bericht door DRD-Anthony »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Anthony, 19 jaartjes jong en over een maandje al weer 20. Ik heb al het een en ander onder mijn kont gehad. Scooters, brommertjes en ben nu met mijn tweede schakel begonnen. Heb een DRD racing '07 gekocht omdat ik nog nooit een Derbi gehad heb en deze toch wel de mooiste zijn naar mijn mening.

Toen ik hem kocht wist ik dat ik hij niet meer als nieuw was, maar dat het een wrak was, merkte ik pas toen ik de elektriciteit zag. :wall: Een en al beun. Kabelboom blootgelegd en er achter gekomen dat er een hoop gewoon weggeknipt was...

Gelukkig heb ik een oom die een bromfietszaak heeft en die had nog een mooi kabelboompje voor me liggen. Toen maar meteen nieuwe knippers gekocht omdat ik de ronde toch wat mooier vind dan die driehoekjes die Beun de Haas erop gezet had met van die mooie trekbandjes (tiewraps). Mooi LED achterlichtje met RAW gemonteerd en nieuwe spanningsregelaar niet te vergeten. Ik was er al vrij snel achter dat die in de VUT gegaan was.

Hier een klein voorproefje:
Afbeelding

Heb hem wel lopend gekregen, maar ben niet tevreden over de set-up en het blok is toe aan make-over. Ik rijd op mengsmering en hij rookte wel heel erg toen ik hem kreeg, dus Mr. de Haas wist waarschijnlijk niet wat de mengverhouding was en liep ook stuk beter nadat ik er alleen benzine bij gemikt had en een stukje goed doorgetrokken had. Ik ben van plan het blok te reviseren. Het is de eerste revisie die ik eigenhandig wil gaan doen, dus wish me luck! Ik ga de carb ook reviseren, want brommer verzuipt omdat ik de choke gemold heb... :silent: Ik heb meer verstand van scooters dan schakels, dus zal wellicht wat vragen hebben. Ik zal morgen ook eens kijken of ik nog wat foto's heb van mijn vorige projectjes, waaronder een Speedfight 2 en Rieju RR naar SM. Tweede wel voor 80 procent door vader gedaan, want ik zat er alleen maar naar te gapen, bang om fouten te maken. :shh:

Maar nu ff back on topic en de stand van zaken.
set-up:
Airsal 50
17,5mm Dellorto
Malossi luchtfilter
Yasuni Cross HM
TWV: 13-52


Wat op mijn verlanglijstje staat:
DR50 Cilinder (of 70 als ik een mooie 19mm carb op de kop kan tikken)
Ori luchtfilter (hou niet zo van die openfilters)
Gianelli conti, dubbele dempers (eventueel andere uitlaat, maar wel de dubbele conti dempers)
En een TWV die m'n top niet te hoog maakt.

Qua uiterlijk:
Nieuwe handvaten
DRD 2012 achterschermsetje
Frame matzwart
Carbon zadeldek
Nieuw stickersetje
Etc.

Hij staat er nu wat zielig bij, morgen ga ik aan de slag en de schade opnemen. Wie weet een update over mijn lijstje morgen... :box:

Afbeelding

Morgen hopelijk een update met foto's. Ik ga vragen of een maat van mij even kan gaan winkelen met een foto van de brommer om een idee te geven hoe hij er uit moet zien!

MINI-UPDATE!: Blok ligt eraf en open. Wordt een potje janken die revisie. Morgen ook mijn eerste bestelling doen.


Grote update
Even niets meer laten horen, maar ik heb niet stilgezeten. Veel gewerkt en lange dagen met als gevolg weinig tijd voor de derbi, laat staan om een update te plaatsen.. (A)

Nooit meer bestellen bij josdijkman.nl die frikkandellen reageren niet eens op een mailtje en zijn telefonisch ook niet bereikbaar. (maar dat terzijde)

Blok zit weer in elkaar en een groot deel van de brommer ook, incl. airsal 50, gianelli enduro en nog wat kleinigheden.
Genoeg gezevert nu wat foto's. Sorry, voor de kwaliteit. Heb ze met mijn mobiel gemaakt, de camera was leeg. :wall:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding :wub:

Ben benieuwd of hij zal lopen. Morgen de finishing touch en de eerste start. Wish me luck! :thumbup:
Laatst gewijzigd door DRD-Anthony op di 03 jun 2014, 20:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Juultjuh_
Beginnende Derbi fan
Berichten: 45
Lid geworden op: di 16 jul 2013, 07:49
Vervoersmiddel: Derbi limited '07
Locatie: Voorthuizen

Re: Anthony's Derbi DRD Racing 2007.1

Ongelezen bericht door Juultjuh_ »

ziet er goed uit!,

ik ga volgen! miss dubbele supermoto dempers? als die ergens los te verkrijgen zijn.
vind ik persoonlijk de mooiste!

mvg
DRD-Anthony
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 02 mei 2014, 08:14
Vervoersmiddel: Derbi senda DRD Racing '07

Re: Anthony's Derbi DRD Racing 2007.1

Ongelezen bericht door DRD-Anthony »

Iemand een idee of je ook op zaterdag onderdelen binnen kan krijgen van josdijkman.nl?
Werk zelf wel in de logistiek en weet dat DPD alleen bij extra vergoeding op zaterdagen bezorgd.

Word een beetje depri van het niks doen...

En heeft iemand nog een ori luchtfiler liggen? Die Malossi trekt echt teveel aandacht hier in Eindhoven, ga m wel bewaren natuurlijk... :dry:



***-Update-***
Besloten alvast te beginnen aan het uiterlijk.
Kleinigheidjes zoals diepe krassen verhelpen en het opnieuw spuiten van een aantal kapjes en de radiateur.
Zit te twijfelen om de Rad kappen zwart te maken of wit te houden en dan het bestelde staartkapje wit te maken, suggesties?
Wil sowieso ontstickeren en zelf een laten designen, fijn als je bevriend bent met van die fotowinkel-designers en een stickeraar als buurman hebt.

Ik had gezegd dat ik nog foto's zou zoeken van mijn vorige tweewielers.
Nou van de Rieju een gevonden. Speedfight is momenteel even spoorloos en staan wss op mijn oude pc, maar zit niet aangesloten en ben een beetje lui.

hier de Rieju:

Afbeelding
Mclaren
Tuner
Berichten: 492
Lid geworden op: ma 22 apr 2013, 15:31
Vervoersmiddel: Fiat 500L (origineel model)
Alfa Romeo 156
DRD Pro

Re: Anthony's Derbi DRD Racing 2007.1

Ongelezen bericht door Mclaren »

Speedfight zullen de meeste ook niet echt in geïnteresseerd zijn hier, maar je rieju zag er wel goed uit, fade de lak nou achter naar wit? Ik ben in ieder geval benieuwd naar wat je van je DRD gaat maken. :thumbup:
DRD-Anthony
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 02 mei 2014, 08:14
Vervoersmiddel: Derbi senda DRD Racing '07

Re: Anthony's Derbi DRD Racing 2007.1

Ongelezen bericht door DRD-Anthony »

Die speedfight leek me wel leuk om te laten zien aangezien je daaraan heel goed kan zien dat ik een voorliefde had voor SM's, ik wist gewoonweg niet af van het bestaan van dit soort brommers.. :palm:

Maar Je hebt goed gezien dat die lak naar wit fadet. Paar deuren verder een echte een vakman wonen, eigen lakspuiterij. Voor een vriendenprijsje heeft hij hem helemaal opgeschuurd (en dat was een hel) en mooi gelakt. Was voor hem de eerste keer om het met Zwart wit te laten faden, want dat contrast is natuurlijk een gruwel voor elke spuiter. Ik gaf hem ook vrije hand erin, mocht het niet lukken dan bedachten we wat anders. Hij heeft hierdoor eens mooi kunnen oefenen en ik heb een mooi stel kappen er voor terug. Heeft paar tientjes meer gekocht dan waneer ik het zelf in een kleur zou hebben gedaan. (Denk aan: schuurpapier, plamuur voor een diepe kras, primer, kleur en blanke lak)

Morgen update, want hopelijk komt mijn order binnen.
Ga de waterpomp reviseren, want wat er mee was weet ik niet, maar werken deed ie niet...
Borgveertje van kickstart kwijtgeraakt met demonteren dus daar komt ook een nieuwe op/tussen. :problem:
Heb besloten toch voor een 50cc te gaan, wil nu nog even geen risico's lopen. Wie weet wel een nieuw projectje starten na de zomer... ;)

update:
Wat een prustsers bij josdijkman.nl heb mijn pakketje binnen, maar met een missend onderdeel (borgclipje van de kickstarter) en een conti plaatje in de verkeerde kleur... Dus kan nu alsnog die kickstarter niet terugzetten en de spreekwoordelijke puntjes op de 'i' zetten. Uitlaat met carbondemper is wel binnen en ben er echt blij mee. :wub:

Ben trouwens berucht... In het wijkkrantje is geklaagd over me. Er zou met veel lawaai en grote snelheid rondgereden worden op een crossmotor. Heb er maar een week mee gereden voor t blok open gelegd werd. Dus heb indruk gemaakt! :twisted:
Plaats reactie