Derbi drd pro 2006 gelderland

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
rvv
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 04 feb 2015, 20:40
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door rvv »

hallo
Ik heb een derbi drd pro gekocht. Hij zag er zo uit toen ik hem kocht.
Afbeelding
Afbeelding
Zoals je zie is het een project. Er zit wel een blok bij alleen deze ligt helemaal uit elkaar in een doos. Er zat ook een nieuwe airsal cilinder bij maar die is inmiddels verkocht.
Afbeelding
Omdat het me eerste brommer is heb ik maar een ot blok er bij gekocht. Deze heb ik lopend en passend op me derbi gemaakt. Ook is het blok deels gespoten. Alleen na dat hij het een korte tijd heeft gedaan kwam ik er achter dat er koelvloeistof bij het blokolie kwam. Op het blok zat een new west cilinder op. de koppakking was versleten en moest eigenlijk een nieuwe op. Na een tijdje rond vragen ben ik niet aan een nieuwe koppakking gekomen. Ik had wel alle kering in het blok vervangen. Maar dat verhielp het probleem met de koelvloeistof niet. De blokolie zag er zo uit.
Afbeelding
Ik heb het blok uiteindelijk verkocht en een nt gpr blok gekocht. Dat blok hangt er nu onder.Omdat ik nu weer een nt blok heb ben ik me uitlaat gaan opknappen. Ik heb de roest verwijderd en de lasnaden er ingebrand. Dat was lastiger dan ik dacht.De tailpipe die er bij zat kwam niet mooi uit dus heb ik hem proberen te verbuigen. Dit liep alleen niet zo goed af.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Na dat de tailpipe gebroken was hebben ik en me vader de brommer maar op een kar geladen en er mee naar het werk van me vader gegaan. Daar heeft me vader een nieuwe tailpipe gelast.
Afbeelding

Op me achterbrug zat speling. Toen ik de achterbrug er afhaalde kwam ik er achter dat de lagers kapot waren. Ik heb bijna alle lagers in de achterbrug vervangen en de speling was weg. Ook een lager in het balhoofd was kapot deze is ook vervangen.

Toen de brommer technisch helemaal in orde was ben ik begonnen met het slopen van de brommer. Om alles te laten spuiten.
Afbeelding

Dit is wat ik inmiddels heb.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De velgen worden ook opnieuw gespoten alleen nu heb ik de spaken er uit gehaald met het idee dat ik wel ff nieuwe spaken koop. Maar nu schijnt dat de spaken van een drd en een pro verschillen. Ik heb nu bij meerdere brommerzaken gevraagd hoeveel deze spaken gingen kosten. Ze kwamen allemaal boven de €200,-. Dat vind ik veel geld voor spaken. Weet iemand een winkel of bedrijf waar ik goedkoper aan spaken kan komen voor mijn derbi? En passen er gietwielen onder een pro?
Robertje
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 10:17
Vervoersmiddel: Mercedes

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door Robertje »

www.de2wieler-hobbyist.nl

Neem eens contact op met deze website. Erg aardige man die spaken op maat laat maken. Ik had ze nodig voor een HONDA MTS SH project waar niets meer orgineel voor was te krijgen. Hij heeft een oude spaak nodig ( Let op links en rechts kunnen anders zijn) Plus de nippel die er bij hoort.

Daarna krijg je de spaken op maat gemaakt thuis voor echt een paar tientjes. Ik heb ze gelijk in RVS laten maken. ZIet er super uit. ( Is wel ca 2 jaar geleden dat ik hem nodig had maar de site bestaat nog)

Succes
Het is pas echt crises als het bier op is!
Robertje
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 10:17
Vervoersmiddel: Mercedes

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door Robertje »

btw denk dat de asafdichting van de waterpomp lek was bij je OT blok
Het is pas echt crises als het bier op is!
rvv
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 04 feb 2015, 20:40
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door rvv »

ja de as van de waterpomp was ook beschadigt maar moest ook nog een koppakking van de new west cilinder zien te vinden en dat lukte niet. daarom het blok maar verkocht.

Spaken heb ik geregeld bij www.de2wieler-hobbyist.nl tot nu toe erg vriendelijke man ben benieuwd naar spaken. Als de spaken binnen zijn hoop ik de velgen en de rest van de kappen gespoten terug te hebben. Dan kan ik hem verder in elkaar zetten. Ik weet alleen niet of er 2 verschillende spaken in zitten. Heb er 1 gehouden om te bestellen de rest is weg. Op het oog leken ze heet zelfde hopelijk is dat ook zo.
rvv
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 04 feb 2015, 20:40
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door rvv »

Heb me achterveer gespoten terug gekregen.
Ook zijn de stickers klaar voor op de kappen. Nu wachten tot ik de rest van me kappen terug heb dan de stickers er op plakken en de kappen weer terug geven voor de blankelak laag zodat de stickers er niet afkunnen.
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben nu alleen nog opzoek naar een set voorvork protectors. Die van mij zijn niet meer te redden.
Sjoerd0118Racing
Beginnende Derbi fan
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 20:10
Vervoersmiddel: Derbi senda SM
Derbi senda Sm 125 yamaha
fiets.
Locatie: zeeland

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door Sjoerd0118Racing »

Mooi project :happy: mooie plannen ziet er al goed uit.
`Gas Op de Krukas!´
Mclaren
Tuner
Berichten: 492
Lid geworden op: ma 22 apr 2013, 15:31
Vervoersmiddel: Fiat 500L (origineel model)
Alfa Romeo 156
DRD Pro

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door Mclaren »

Succes met het zoeken naar voorvork protectors, dat zijn zeldzame krengen.
rvv
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 04 feb 2015, 20:40
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door rvv »

Gisteravond kwam me vader thuis met een velg en 2 kappen gespoten. De achter kap en de velg zijn in kleur gespoten met blankelak. De andere kap ook in kleur alleen nog geen blankelak, omdat eerst de sticker er op moet. De sticker is er natuurlijk de zelfde avond nog opgeplakt. De kap is weer mee terug voor de blankelak.
Afbeelding
Heb even de kappen er op gezet om te kijken hoe het er uit gaat zien.
Afbeelding

Er zitten een paar kleine stofplekjes in de kappen. Dit is omdat de kappen gespoten worden door me vader in een kleine zelf gemaakte spuitkabine. Me vader zegt dat je de stofdeeltjes er uiteindelijk wel uit kan poetsen. Ik hoop dat de rest van het spuit werk snel klaar is en de spaken eind deze week nog binnen komen. Dan kan ik de velgen wegbrengen om te laten spaken. Moet over 2 weken afrijden dus hoop dat de derbi tegen die tijd af is.
Gebruikersavatar
WV
Tuner
Berichten: 403
Lid geworden op: do 06 mar 2014, 15:30
Vervoersmiddel: derbi senda SDR 2001
Locatie: De Lier (Westland)

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door WV »

staat wel dik zo! :wub: :box:
De weg is een circuit alleen zonder curbstones.
Gebruikersavatar
tracing
Derbi fan
Berichten: 65
Lid geworden op: do 28 aug 2014, 19:52
Vervoersmiddel: Motorhispania Furia
Fiets
Locatie: Roodeschool, Groningen.

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door tracing »

:wub: :wub: die kleuren combinatie
ebervanroij
Pro tuner
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 23:51
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001

Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002
Locatie: Helden, Limburg

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door ebervanroij »

Damn! Dat staat echt dik :thumbup: dit project ga ik zoiezo volgen :)
Afbeelding
rvv
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 04 feb 2015, 20:40
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door rvv »

Vandaag bericht gehad dat de spaken verzonden zijn. Waarschijnlijk morgen binnen dan gelijk alles weg brengen om te laten spaken :) Gister de achterveer in elkaar gezet. De veer is overnieuw wit gespoten. Ziet er gelijk weer anders uit.

Door het monteren van me snelgas is die afgebroken. :palm: Dus moet nu opzoek naar nieuw snelgas..... Ben van plan om de stickers op de voorvork ook te vervagen. Hopelijk heb ik vanavond nog ff tijd om weer wat te sleutelen. Zal dan gelijk foto's maken hoe het eruit ziet met de veer en misschien het gespoten luchtfilter.
rvv
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 04 feb 2015, 20:40
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door rvv »

Achterbrug en achterveer zitten in elkaar. Het luchtfilter zit er ook op dus weer iets verder :)
Afbeelding
Van de achter veer zie je niks aan deze kant....
Gebruikersavatar
TotoMoto
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 03 feb 2015, 16:13
Vervoersmiddel: Derbi

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door TotoMoto »

Vet project man, ga ik sowieso volgen! Heb je er niet eens over nagedacht om een blog ofzo te starten? Zou ik overigens wel meerdere mensen van dit forum aan kunnen raden. Heeft een broer van me ook gedaan en toen kreeg ie echt best veel views en reacties. Echt vet! Hij had gewoon ergens een goedkope domeinnaam geregistreerd (geloof via Strato, maar ben niet meer helemaal zeker), en dan daar gepost over zijn projecten. Maar je kan natuurlijk ook gewoon ergens gratis beginnen om te kijken of je het iets vind en dan later nog uitbreiden ofzo. Nouja, het is ook maar net waar je zin in hebt natuurlijk..
rvv
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 04 feb 2015, 20:40
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door rvv »

Ik hou het hier maar bij. Nie zo veel zin en verstand om een blog te starten.

Maar had vandaag de spaken kunnen hebben.... Ik keek op de track en trace code die ik had gekregen via de mail van de dhl. Toen stond er dat het pakketje geweigerd was aan de deur. Dus ik na gekeken hoe dat kwam. Kwam er achter dat ik het verkeerde huisnummer had ingevoerd. :palm: Toen maar contact opgenomen met de2wieler-hobbyist of die aan de dhl door kon geven dat het huisnummer moet worden verandert omdat ik dat zelf niet kan doen. Als ik het vraag mag de dhl dat namelijk niet doen. Die man gaat maandag naar de dhl bellen. Heb dan hopelijk dinsdag alsnog de spaken binnen.

Me vader kwam vandaag weer thuis met wat gespoten onderdelen. Gelijk en paar dingen er opgezet om te kijken hoe het er uit gaat zien. Vind zelf dat het er steeds beter uit gaat zien. :)
Afbeelding
Timm
Tuner
Berichten: 380
Lid geworden op: wo 30 nov 2011, 19:57
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing en Aprilia SX50
Aprilia SX 2009 Bidalot RF
Locatie: Eefde / Enschede
Contacteer:

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door Timm »

Erg mooi project man! Ga je motorisch ook nog iets doen?
Afbeelding
rvv
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 04 feb 2015, 20:40
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door rvv »

Bedankt. Ga eerst gewoon standaard 50cc rijden ontgrenst. Is namelijk me eerste brommer dus eerst maar leren rijden en ervaring op doen. Heb nog een blok volledig uitelkaar liggen zodra ik klaar ben met de brommer ga ik me op dat blok richting. Ben nog aan het kijken voor een leuke 80 setup. Maar dat komt er pas over minimaal 3 maanden onder.
Gebruikersavatar
S.5berg
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 20:11
Vervoersmiddel: Deri Senda Xtreme 2008

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door S.5berg »

Gaaf ding man! dikke kleuren! :wub: :woot:
lolowns2
Schakelrijder
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 02 mar 2014, 19:18
Vervoersmiddel: Honda crf250R (SOLD), Ktm sx 125 (SOLD) HM CRM 50 (SOLD), 2x Derbi sdr 50 (SOLD), Rieju spike 50 (SOLD), Aprilia rs 50 (SOLD) , Yamaha yz 125 (SOLD), Skyteam pbr 50 (SOLD) Honda cr85R (FOR SALE) Derbi x-treme 50 Full malossi & Bidalot94
Locatie: Ouwegem/ Zingem, België

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door lolowns2 »

Probeer de naven eens in een ander kleurtje te spuiten zoals de Excell velgen kan nog leuk uitkomen!
Ook dik stuur met barpad zou niet mistaan hierop en ktm exc voorlicht :)
Nog één tip probeer de voorvork stickers opnieuw te kopen en knap hem gelijk op je kan hem beetje polijsten dan zijn de grove krassen er wat uit ;)
rvv
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 04 feb 2015, 20:40
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Derbi drd pro 2006 gelderland

Ongelezen bericht door rvv »

Heb de naven al mat zwart gespoten. De spaken heb ik waarschijnlijk einde deze week binnen. Vind zo'n ktm exc voorlicht niet zo mooi. Vind een booskijker mooier maar iedereen zijn smaak. Als de stickers van de voorvork er af zijn haal ik zoiezo wel ff het polijst machine er langs. Al zou de voorvork nooit heel mooi meer worden er is namelijk een hap uit de linkerpoot maar dat staat naar binnen dus niet heel goed te zien. Als ik de stickers van de voorvork zijn komen er zoiezo nog nieuw op. Alleen dat zal nog wel ff duren het geld begint een beetje op te raken.... Heb de tailpipe gister even in de hittebestendige mat zwarte lak gezet. Zal morgen of vanavond nog wel even een foto plaatsen. Op dit moment met de kabelboom bezig dit was een grote puinhoop. Heb hem voordat ik de brommer uit elkaar haalde al uitgezocht alleen heb het achterlicht en het voorlicht nog niet aangesloten. Hopelijk heb ik hem eind volgende week rijdend dan heb ik waarschijnlijk me rbw :woot:
Plaats reactie