Stefan's 85cc German Supermotard

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
stefanwinter
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc
Locatie: Ijmuiden

Stefan's 85cc German Supermotard

Ongelezen bericht door stefanwinter »

Maak er maar een project van want kan nog een hoop aan gedaan worden.

Hier de Gallery link voor de geschiedenis. http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18942

Ik zou afgelopen zomer op het Zandvoortse circuit rijden, maar vlak na het tanken onderuit gegaan door wat diesel aan me band.

Is genoeg kapot gegaan toen, ook aan mezelf. Kon die dag in plaats van racen, lekker op het bankje bij het ziekenhuis wachten. Gebroken ringvinger, knie verneukt en flinke schaafwonden her en der.

Me brommer had ik net netjes gemaakt voor die dag, en opnieuw bestickerd. Alle stickers kapot geschaafd, kappen gaten in geschaafd. KVS tank kapot gespat, en me fatbar met nieuwe handvaten naar de tyfus.





Begonnen met kappen te herstellen, paar scheuren al dicht gesmolten en plamuren maar:

Afbeelding

Zoals je ziet moet er nog meer dicht gesmolten worden, wil het ook nog met polyester verstevigen:

Afbeelding

Ook die te lange en stugge voorvork vervangen.
Heb een USD gekocht van een Aprilia MX125, volgens de verkoper zou het 1 op 1 passen. Had mijn twijfels al, maargoed paste dus niet.

Even een foto van de oude vork:

Afbeelding

Afbeelding

Balhoofdpen eruit geperst en een Derbi pen op de voet afgedraait zodat hij in de kroonplaat paste, vervolgens andere wiellagers gemonteed, wiel gecenterd en bussen gemaakt. Ja er komt een ander spotje en ja er komt een betere foto van.

Afbeelding

Lammers kapje trouwens ook nog wit gespoten, maar ook die moet door de val geplamuurd worden. zoals je ziet ook andere velgen, zijn beetje vies.

Het is de bedoeling dat hij aankomende zomer weer rijdt, want nu staat hij met een vastloper. Moet even wat meer sparen want met een auto erbij kan ik niet blijven uitgeven.
Blok moet helemaal gereviseerd worden, ligt allemaal troep in de kruk ruimte en lagers zijn naar de klote. Ben serieus van plan 43mm te monteren met MHR80 of BRK, moet nog even kijken.


Op de 2 na laatste foto zie je een gedeelte van me eigen werkplaats, heb ondertussen werkbanken, kasten, gereedschapswagen, en een super handige uitlaatgasafzuiger gekocht. Wordt langzamerhand naar me zin ingericht :happy:

Updates volgen
Laatst gewijzigd door stefanwinter op di 20 sep 2016, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Stefan's Derbi MHR80

Ongelezen bericht door Gooncy »

Ah zonde man, die goude voorvork staat hem goed.
DRD EDITION
julian
Tuner
Berichten: 395
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 23:05
Vervoersmiddel: derbi sm x-race 2006 (verkocht)
derbi DRD racing rood 2009 (verkocht)
derbi DRD evo 2010
tomos flexer 2006 (in beun stand)
Locatie: valkenswaard

Re: Stefan's Derbi MHR80

Ongelezen bericht door julian »

Zonde, maar komt weer helemaal goed.
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: Stefan's Derbi MHR80

Ongelezen bericht door D25 »

ik vindt die duitse strepen wel vet staan. hoop dat er nog meer fotos komen :wub:
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
stefanwinter
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc
Locatie: Ijmuiden

Re: Stefan's Derbi MHR80

Ongelezen bericht door stefanwinter »

Tijdje Geleden...

Heb ondertussen 2 kappen gespoten
Staart kapje:
Afbeelding

Lammers kapje, krijgt nog 3 lagen wit erbij. Daarna de lak polijsten.:
Afbeelding

Voor de nieuwsgierigen, mijn vastgelopen MHR :eerie: nog geen 1200km oud.
De hele wand zit dus vol met voelbare krassen, dan die ene hele diepe die je goed kan zien, en dat hapje wat weg is bij een van de spoelers. Schroot dus.
Afbeelding

En het zuigertje, bovenste zuigerveer aan elkaar gesmolten:
Afbeelding

Dacht eerst deze is misschien ook wel leuk, maar neem toch maar wat anders
Afbeelding

Vork Protectors passend gemaakt, en de remklauwleiding maar gedaan zoals het hoort:
Afbeelding

En nog eentje:
Afbeelding

Maar wil toch andere protectors, wil van die gene die ook goed de zijkant bedekken.

Ondertussen 2 andere Upside-Downs die ik ook nog had, gefixt en opgeknapt:
Afbeelding

De zilveren is nog niet helemaal klaar, maar begint er weer op te lijken.
Afbeelding

Tellerplaatje gemaakt voor me Stage6/Koso tellerunits, die ik nog steed moet kopen :emo: :
Afbeelding

Inlaat setje klaar voor de schoonmaak:
Afbeelding

Ik denk dat ik deze week me frame maar laat stralen&coaten.
Zijdeglans zwart wordt het.

Als me salaris binnen is nieuwe kappenset halen, zag op marktplaats dat die (met originele look, en zonder gaatjes) iets van 109 kost. Kutte is dan dat ik 2 witte als zijkappen nodig heb. en de rest zwart. En om dan 2 setjes te halen :emo:.
Me oude witte zijkappen wordt niks meer. Eentje is misschien nog te redden met veel werk, maar waar praten we dan over, zo complete set is maar 109. Sta ik beetje te knoeien met polyester en plamuur :palm:

Enne fuck Tinypic, had wel meer willen posten maar duurt me allemaal veel te lang dat uploaden. 4 minuten per foto gewoon :wave:
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: Stefan's Derbi MHR80

Ongelezen bericht door D25 »

damn dit is wel weer heel netjes :wub:
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
Coen_O
Tuner
Berichten: 344
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 16:08
Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track 2016
Derbi Senda SM DRD Racing 2015
Derbi DRD Racing 2010 [verkocht]

Re: Stefan's Derbi MHR80

Ongelezen bericht door Coen_O »

Mooi gast!
Gebruikersavatar
Knissaw
Pro tuner
Berichten: 813
Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold]
Locatie: Deventer

Re: Stefan's Derbi MHR80

Ongelezen bericht door Knissaw »

Strak, Echt heel erg strak :wub:
Afbeelding
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Stefan's Derbi MHR80

Ongelezen bericht door Gooncy »

Mooi man, hoe is die vastgelopen?
DRD EDITION
stefanwinter
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc
Locatie: Ijmuiden

Re: Stefan's Derbi MHR80

Ongelezen bericht door stefanwinter »

Bedankt voor ze leuke reacties :) ,

@ Gooncy ik gok dat de waterpomp vastgelopen is. Ik hoorde al tijdje een raar geluid uit me blok komen als ik gas gaf, vertrouwde het niet dus naar de motorzaak gegaan voor advies, want had net een hele drukke periode waar ik niet zonder vervoer kon. Volgens die zaak niks aan de hand (zelf al speling op kruk lagers gecheckt maar niks), week later dikke knal uit me uitlaat en nul gasreactie daarna, met het uitrollen heel zwaar geluid uit het blok. En giga veel weerstand. Einde verhaal. Eigenlijk ook net de dag voordat ik hem uit elkaar wou halen, want drukte was net voorbij. :eerie:

Ik heb nu een xtreme remschijf, 260mm dacht ik. Zit maar half in de klauw. Nu wil ik graag een grotere zwevende schijf. Nu hebben xtreme schijfjes geen gelijke bout afstand.
Weet iemand zo schijf waarbij er al 3 gaten overeen komen, en genoeg vlees is zodat ik de andere 3 zelf kan boren.
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
RvRT
Banden plakker
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 26 feb 2016, 22:37

Re: Stefan's Derbi MHR80

Ongelezen bericht door RvRT »

De cilinder is niet vastgelopen. Oorzaak is een lager of Big/small-end wat kapot is gegaan. Die stukjes komen bovenop de zuiger en veroorzaken grote drukpunten waardoor de veer volledig in de groef klemt en de ergste punten veroorzaken de groeven in de cilinder wand. Punten die het aluminium van de zuiger naar buiten drukken geven deze groeven.
Met een vastloper door hitte zie je klemtekens op de wand en zuiger.

Cilinder is te redden met een nieuwe wand maar dan ben je ook snel € 150,00 tot € 200,00 kwijt.
Met een nieuwe zuiger en kop wordt het dan wel duur.
Laatst gewijzigd door RvRT op vr 15 apr 2016, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
ebervanroij
Pro tuner
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 23:51
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001

Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002
Locatie: Helden, Limburg

Re: Stefan's Derbi MHR80

Ongelezen bericht door ebervanroij »

Als je het goed wilt doen moet je zo'n immitatie setje kopen, en dan de zijkappen wit spuiten, en de rest van de kappen zwart overspuiten. Die kappen zijn niet gespoten en krassen heel snel zonder lak
Afbeelding
Mika
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 22:55
Vervoersmiddel: Derbi limited 2008

Re: Stefan's Derbi MHR80

Ongelezen bericht door Mika »

Zonde man maar je maakt er wel weer wat moois van.

Nog even een tip gebruik puush.me om je foto's te uploaden, je hoeft alleen dat programmaatje te downloaden dan kun je met een simpele toetsen combinatie foto's uploaden naar je puush account.
En de link word direct gekopieerd dan duurt het maar een paar seconde om een foto te plaatsen.
stefanwinter
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc
Locatie: Ijmuiden

Re: Stefan's Derbi MHR80

Ongelezen bericht door stefanwinter »

Top Eber, zal het onthouden. Zat net even tussen alle onderdelen te kijken, heb nog 2 radkappen, van die oudere xtreme kappen met zo rond gaatje erin. Bestel ik verder gewoon een witte set, en dan zelf nog witte lak erover spuiten.

Puush zal ik volgende keer gebruiken mika, TinyPic is echt een ramp geworden.
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
stefanwinter
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc
Locatie: Ijmuiden

Re: Stefan's Derbi MHR80

Ongelezen bericht door stefanwinter »

Zo wielen even stukje verder opgeknapt.
Naven gedaan. Spokeskins/spokecoats, hoe je het ook noemt, om de spaken geschoven.

Remschijf en remklauw ook maar eens doen. En nieuw velglint natuurlijk

Afbeelding
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
Gebruikersavatar
Knissaw
Pro tuner
Berichten: 813
Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold]
Locatie: Deventer

Re: Stefan's Derbi MHR80

Ongelezen bericht door Knissaw »

stefanwinter schreef:Zo wielen even stukje verder opgeknapt.
Naven gedaan. Spokeskins/spokecoats, hoe je het ook noemt, om de spaken geschoven.

Remschijf en remklauw ook maar eens doen. En nieuw velglint natuurlijk

Afbeelding
En de witte letters nog een keertje aanstippen met witte verf :dry:
Afbeelding
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
Gebruikersavatar
JuliandK
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: di 17 nov 2015, 13:52

Re: Stefan's Derbi MHR80

Ongelezen bericht door JuliandK »

Sport demons, fijne bandjes. Wordt al mooi hoor! :happy:
stefanwinter
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc
Locatie: Ijmuiden

Re: Stefan's 85cc German Supermotard

Ongelezen bericht door stefanwinter »

Tijd terug, maar heb de smaak weer te pakken. Leuk maandsalaris nu dus is er wel weer wat meer mogelijk :happy:

Werkplaats klein beetje ingericht. Alleen nog kastjes hangen, lik verf op de muur. Foam vloertje leggen, gelukkig hadden ze die tegels laatst bij de Action nog. En nog wat machines aanschaffen zoals kolomboor, werkplaats pers. Zit trouwens ook voor een straalkast en een ontvetterbak te kijken, die lijken me wel erg handig.

Dit is een hoekje, de ruimte is wel groter hoor. Als ik de andere hoeken beetje meer opruim komt daar ook keertje een foto van :P .

Afbeelding


Remklauw gereviceerd, rood gespoten, nieuwe pakkingen, bouten. Banjo zwart gespoten en de banjobout opgepoetst.
Remschijf zilver gespoten, zoals je ziet alleen nog keertje stevig remmen. Mijn wielen waren af hoor, maar vergeten foto te maken. Komt morgen wel. Zit nieuwe striping op en de letters zijn weer mooi wit.

Afbeelding

En, misschien wel het mooiste. Ik heb eindelijk die 43mm krukas gekocht,
Mikey had een hele nette van BRK met Metrakit drijfstang te koop. Gelukkig net salaris binnen dus gelijk maar gekocht. Paar goede C4 TN9 lagers nog erop, helemaal top. Scheelt weer importeren uit Frankrijk.

Afbeelding

Nu nog cilinder kopen, baklagers, keerringen en dan kan ik eindelijk me blokje bouwen waar ik het al een tijdje over heb. :D

Morgen zal ik dus foto's plaatsen van wielen, en ik doe er ook wel eentje bij van het andere frame wat ik wil gebruiken. Had besloten om dubbele dempers (Metrakit) te nemen, dus gecoat was ie nog niet. Ophanging heb ik er al opgelast, en de dempers al binnen en aan het opknappen.

Tot morgen haha :wave:
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
RickyMalaguti
Schakelrijder
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 07 sep 2016, 23:37
Vervoersmiddel: Malaguti XSM
Honda MT
Locatie: Groningen

Re: Stefan's 85cc German Supermotard

Ongelezen bericht door RickyMalaguti »

ziet er goed uit! ;)
Coen_O
Tuner
Berichten: 344
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 16:08
Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track 2016
Derbi Senda SM DRD Racing 2015
Derbi DRD Racing 2010 [verkocht]

Re: Stefan's 85cc German Supermotard

Ongelezen bericht door Coen_O »

Je gaat echt strak te werk kerel! Ga je die c4 lagers houden? Hoor van veel dat C3 stuk beter is.
Plaats reactie