Hier de Gallery link voor de geschiedenis. http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18942
Ik zou afgelopen zomer op het Zandvoortse circuit rijden, maar vlak na het tanken onderuit gegaan door wat diesel aan me band.
Is genoeg kapot gegaan toen, ook aan mezelf. Kon die dag in plaats van racen, lekker op het bankje bij het ziekenhuis wachten. Gebroken ringvinger, knie verneukt en flinke schaafwonden her en der.
Me brommer had ik net netjes gemaakt voor die dag, en opnieuw bestickerd. Alle stickers kapot geschaafd, kappen gaten in geschaafd. KVS tank kapot gespat, en me fatbar met nieuwe handvaten naar de tyfus.
Begonnen met kappen te herstellen, paar scheuren al dicht gesmolten en plamuren maar:

Zoals je ziet moet er nog meer dicht gesmolten worden, wil het ook nog met polyester verstevigen:

Ook die te lange en stugge voorvork vervangen.
Heb een USD gekocht van een Aprilia MX125, volgens de verkoper zou het 1 op 1 passen. Had mijn twijfels al, maargoed paste dus niet.
Even een foto van de oude vork:

Balhoofdpen eruit geperst en een Derbi pen op de voet afgedraait zodat hij in de kroonplaat paste, vervolgens andere wiellagers gemonteed, wiel gecenterd en bussen gemaakt. Ja er komt een ander spotje en ja er komt een betere foto van.

Lammers kapje trouwens ook nog wit gespoten, maar ook die moet door de val geplamuurd worden. zoals je ziet ook andere velgen, zijn beetje vies.
Het is de bedoeling dat hij aankomende zomer weer rijdt, want nu staat hij met een vastloper. Moet even wat meer sparen want met een auto erbij kan ik niet blijven uitgeven.
Blok moet helemaal gereviseerd worden, ligt allemaal troep in de kruk ruimte en lagers zijn naar de klote. Ben serieus van plan 43mm te monteren met MHR80 of BRK, moet nog even kijken.
Op de 2 na laatste foto zie je een gedeelte van me eigen werkplaats, heb ondertussen werkbanken, kasten, gereedschapswagen, en een super handige uitlaatgasafzuiger gekocht. Wordt langzamerhand naar me zin ingericht

Updates volgen