Derbi DRD restyled ex-project P.60 Filmpje City ride

Show hier je tweewieler.
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Derbi DRD restyled ex-project P.60 Filmpje City ride

Ongelezen bericht door Boeki »

Hoi, ik ben Bouke, ondertussen 18 jaar en woon in Woudenberg. Ik heb twee weken voordat ik 16 werd een DRD Racing uit 2007 gekocht met 6736 km op de teller (helaas had de jongeman de originele teller verkocht en zat er een Koso ding op waardoor die niet kon laten zien hoeveel de brommer echt gelopen had) en het net gereviseerde motorblok had nog geen 500 km gedraaid. Zo zag ie eruit toen ik hem kocht (5 aug). Snap nog steeds niet dan ik zo'n beunding heb gekocht maar goed, het zij zo. :emo: Dacht toen: "Als ik een kappenset kan regelen heb ik een koopje."

(Marktplaats foto's)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zodra ik thuis was de Derbi eens schoongemaakt samen met de X-Race van een maat.
Afbeelding

Door de tijd heen hier en daar steeds meer kappen bij elkaar gesprokkeld en op een gegeven moment zelfs een complete set gekocht die helaas niet bleek te zijn hoe die zou moeten zijn. Afgebroken ophangpunten, scheuren etc. Maar dit mocht de pret niet drukken, het spul bleef zitten en was nog steeds een genot om op de Derbi te rijden.

Na de winter van afgelopen jaar eens een grote schoonmaak gehouden waarbij ik voor het eerst de tank, en achterbrug etc eraf had. Met de conclusie dat de brommer dus niet echt in topstaat verkeerd kwamen ook al de plannen van het coaten en spuiten. :dry:
Afbeelding
Beunkabelboom
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Roest
Afbeelding
Vies
Afbeelding

Later nog een keer de voetstepjes gepolijst en wat moeren vervangen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ja, het ziet er wel heel lief uit zo'n gepolijst stepje, maar na een nachtje in de regen staan veranderd het in dit:
Afbeelding

Oja, heb een tijdje terug nog twee mooie Honda CRF dempers kunnen regelen met dank aan Roy Visscher voor de connectie! Deze wil ik ook gaan gebruiken bij de restyling van de Derbi.
Afbeelding

Ondertussen was ik er steeds meer achter gekomen dat het ding meer beun is dan ik dacht, op veeeel plekken een coatinglaag die loslaat, deuk ik de voorvelg, diepe krassen in de voorvork en ga zo nog maar even door.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Roest op het tandwiel na een tijdje stil staan. :emo:
Afbeelding
Mascotte :mrgreen:
Afbeelding

Na de aanschaf had het ding al verschillende problemen die toen opgelost waren, maar ik kreeg er steeds vaker kleine dingetjes bij, vooral in de elektronica. Starten zonder contact, soms ineens geen vonk, maar later weer wel. Kilometer- en toerenteller mad etc. Ook kreeg ik een vastloper met de Stage6 50cc cilinder die ik erop zat. (dit was wel m'n eigen schuld), toen ik paar weken later ook de nieuwe Doppler cilinder vast reed was ik het zat, heb het ding in de schuur gegooit en heb mezelf beloofd dat ie er pas weer uitkomt als ALLES aan de brommer weer helemaal vers is, behalve de achterveer.

Wat er deze winter dus gaat gebeuren:

Optisch (kleurenthema rood/zwart)
-Frame, achterbrug en kroonplaten matzwart coaten
-Velgen, kappen, (nieuwe) spaken, voorvork en naven spuiten. De velgen, radiateurkappen, het tankkapje en spatbord worden 'Tornado red', een hele zieke metalic kleur tussen oranje en rood in. De naven worden 'Sandalwood', ook een brute kleur, zit beetje tussen zilver en goud in. De rest word zwart. Het spul dat gespoten word is trouwens al opgehaald door de spuiter, behalve de voorvork.
-Carters glasparelstralen en matzwart spuiten
-Grijze streep op zadel zwart wrappen
-Ketting met rode schakels
-Achterkap 3 centimeter inkorten
-Stukje van het frame af aan de achterkant waardoor het achterlicht verder naar achteren kan
-Stickerset laten maken (?)
Voor de rest wat dingetjes glasparelstralen en gewoon alles vers maken, boutjes, moeren, hevels, etc.

Motorisch
-Nieuwe cilinder, zit nog te twijfelen tussen een Malossi MHR of weer een snelle 50 (waar ik al wel de perfecte uitlaat voor heb, een Jollymoto). :think: :think:
-Carters aanpassen op de nieuwe cilinder (?)
-Motorblok reviseren
-21mm inlaat

Dit was het wel zo'n beetje geloof ik, jullie hoeven niet iedere week een update te verwachten, ga het relaxed aan doen omdat ook nog met m'n school zit en ik afhankelijk ben van me salaris omdat ik nooit echt geld aan de kant heb gezet hiervoor. :emo:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Startpositie

Ik heb in de beginpost nog niet vermeld hoe de Derbi er eigenlijk nu bij staat.
Het frame is al kaal, moet nog wat dingetjes doen voordat het spul gecoat kan worden

-Balhoofd afdekken (hoe deed je dat ook al weer?)
-Gat boren in het ‘stuurslotplaatje’ zodat ik hem op stuurslot kan zetten als het stuur recht staat.
Waarom doe ik dat? Dat is makkelijk bij het foto’s maken wat zeker nog gaat komen in het voorjaar! :wub:
-Ophangpunt demper weg slijpen, anders past de CRF demper niet
-Gat boren door subframe voor de tweede CRF demper
-Achterste stukje van het subframe weg slijpen, gewoon, omdat het kan.
-Balhoofdas afdekken voor het coaten
-Bedenken hoe ik ervoor ga zorgen dat op de plek waar de busjes in de achterbrug zitten geen coating gaat komen.
-Stickers van de achterbrug
-Ergste beschadigingen in de achterbrug wegschuren.

Afbeelding
Bezig met de stickers verwijderen
Afbeelding
Kappen bijna allemaal leeg
Afbeelding
Wielen mee naar het werk :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Achtervelg voor een gedeelte uitgespaakt. Na een tijdje gewoon de slijptol erin gezet en met veel pijn in mijn hart de spaken die me altijd overal naartoe droegen in de kliko gelegt. :cry:
Afbeelding

Ondertussen zijn de velgen, naven en kappen dus naar de spuiter, laatste foto die ik heb voor de komende paar weken ga ik natuurlijk boven mijn bed hangen; in de auto naar de spuiter.
Afbeelding

Achterkapje zit ondertussen ook in de lijm, krijgen jullie later meer van te zien. :happy:

Afbeelding
Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Achterkapje

Bij deze de foto's van hoe de achterkap er nu bij staat, heb m'n best gedaan om er wat van te maken. (A)
Zoals jullie wel zien bestaat het kapje nu uit drie stukken, dit is niet voor niks. Omdat het kapje naar de punt toe smaller wordt zou je een ongelijkheid krijgen wanneer je het achterste stuk zomaar tegen het voorste stuk aanplakt. Daarom heb ik het achterste stuk nog eens doormidden gezaagt. Hoe ik dat nu weer netjes in een punt ga krijgen weet ik nog niet. :emo: Laat ik denk ik aan de spuiter over, ben benieuwd hoe die dit aan zou pakken. Ja, inderdaad hangt één stuk wat naar beneden, dat wordt zo herstelt.

Ik maak even van de gelegenheid gebruik om m'n favoriete horloge te showen. :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met de iPhone. :emo:
Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Frame enzo

Zo dit project is even offline geweest, heb tussendoor wat kleine dingen gedaan zoals met een lamellenschijf het frame glad gemaakt, vergt nog best wat vaardigheden. Gaat zo snel dat je door je frame heengeschuurd hebt voordat je het doorhebt. :emo: Foto's stonden al een tijdje klaar maar had nooit tijd om ze te uploaden. :eerie: Zit nog te wachten op twee M20 carrosserieringen voor over het balhoofd en moet nog wat gaatjes boren in me subframe voor de voetstepjes van Jasper en de tweede demper voordat alles naar de coater kan. Oja moet ook nog een stuk pijp vinden voor over de balhoofdas. Maarja die kou van afgelopen dagen trekt me niet echt om de schuur in te gaan.

Hier wat random foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Dit was ff een foto tusssendoor, dus nog niet klaar.
Afbeelding
Deze is mislukt, gelukkig wordt het gecoat. :emo:
Afbeelding
Blok ligt al een paar maanden stof te happen. :oops:
Afbeelding
Stepjes van Jasper, beetje roest maar dat maakt niet uit want wordt mee gecoat.
Afbeelding
Afbeelding
Die is krom getrokken bij het verwisselen van de schijven op de slijptol. :emo:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Iets te enthousiast zitten slijpen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat weggeschuurd van de 'standaardophanging' zodat het standaard verder omhoog komt te staan, wel mooi leek me. Wat ik met dat aangelaste schroefje doe weet ik nog niet, heb helaas geen lasapparaat, anders was het easy.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Excuus dat niet alle foto's even scherp zijn, een mooie foto maken kost nogal wat tijd en op een klein schermpje op de camera is het lastig inschatten waarneer het gewenste voorwerp scherp is.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Goedemiddag lieve kindertjes!

Ik heb een tijd niets van me laten horen, maar dat betekent niet dat ik niets gedaan heb, even een lijstje van wat ik gedaan heb in tussentijd en wat jullie gemist hebben:

-Frame, achterbrug, kroonplaten, stuurklemmen, standaard, hevels zijdeglans zwart gecoat.
-Carters matzwart gecoat ( :wub: ), inclusief de binnenkant. :emo:
-MHR gekocht in nette staat. :thumbup:
-Lagers en keerringen besteld voor in het blok en voor de Pro-link.
-Limited '08 veer gekocht.
-Cilinder, remschijven, rempedaal, stuurspanners en Pro-link gedeelte laten stralen door Jasper.
-Kabelboom opgeknapt. (hoop ik)
-21mm Dell'orto gekocht, is nog onderweg.
-Een tank en luchtfilterslang gekocht, waren beide lek.
-Nieuwe spaken en nippels gekocht en laten opsturen naar de spuiter.
Dit was het volgens mij wel.

Waar ik nu mee bezig ben:
-Voorzichtig de carters splitsen, koppelingsdeksel is er al af zonder kleurscheuren.
-Een deal aan het sluiten voor een V-force membraam.
-Voorvorkpoten behandelen met Belgom, verschil daarna is er zeker!
Voor de rest weet ik het even niet. :P

Wat ik nu zo snel mogelijk ga doen:
-Carters flowen op de MHR
-Blok in elkaar stampen, eerst goedschoonmaken, want er zit veel straalgrid in het blok, de coater heeft de aluminium plaat die ik over de tapeinden had gelegd omhoog gebogen, waardoor er ook coating gedeeltelijk in het blok zit. :eerie:
-Cilinder zwart spuiten.
-Blok het frame in.
-Radiateur opknappen en koelsysteem ophangen.
-Bestelling doen bij Josdijkman

Dit was voorlopig wel ff genoeg saaie tekst, sorry. :shh:

FOTOTIJD!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Coating is helaas niet overal netjes, kijk maar naar het midden van het blok op deze foto.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Pro-link driehoek zit er niet bij, die ligt bij de garage om even de oude lagers er uit te persen.
Afbeelding
Wat is mooier? :happy:
Afbeelding
Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu komt het belangrijkste gedeelte van het hele project, de gespoten delen! :wub:

Gisterenavond zijn ze door m'n ouders mee naar huis genomen, en ben er helemaal tevreden over zoals het geworden is, PRECIES de kleur die ik in gedachte had!! :D Helaas heeft de spuiter de spaken niet gespoten, omdat dat veel tijd kost, dus veel onkosten met zich meebrengt voor mij. Daarom ga ik ze van de week zelf zwart spuiten. Had gehoopt dat ik de wielen vandaag al in kon spaken, maarja dat lukt nu dus niet. ;) Per ongeluk heeft hij de kettingspanner plaatjes in de verkeerde kleur gedaan, maargoed hier kan ik mee leven, die doe ik zelf ook nog even zwart spuiten denk ik.

Het is donker rood in de schaduw, maar zodra je de kappen in het licht houdt wordt het een soort van oranje, VEAT... :shh:
Van de naven had ik al eerder foto's, had die alleen niet laten zien omdat ik ze toen tegen vondt vallen en eerst zeker wilde weten of het wel de kleur was zoals ik die op die foto's zag. Gelukkig bleek het gewoon in orde te zijn toen ik ze gisteren in real life bewonderde. :thumbup:

Enjoy!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Original VS modified
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Eén voorvorkpoot al geschuurd, andere volgt uiteraard nog.
Afbeelding

Dit was het weer, volgende update zal het blokje zijn die in elkaar zit, of een bestelling bij Josdijkman, of iets moois wat deze week mijn kant op komt, of de ingespaakte wielen, of een gespoten voorvork, dus ik hou het maar even bij: "Een Verrassing".

Ps, iemand enig idee hoe ik die ruis op de foto's voorkom? :think:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Naamloos

Hoi!

Heb de laatste tijd niet zoveel gedaan, beetje m'n spaken in de primer gezet, carters schoongemaakt (zat straalgrid in) enzo, allemaal van dat halve werk. :eerie:

Heb wel een V-force membraam gekocht, waar alleen gaten in de platen zitten, dus daar komen niewe plaatjes in, is dat ook weer gewoon lekker vers, plaatjes moet je toch om de 5000km vervangen heb ik wel eens gehoord.

Heb ook een fatbar gekocht, van een KTM voor een hele nette prijs. Kreeg ik weer stuurpads bij, misschien hou ik die grijze Jopa erop, weet het nog niet precies. Hoop dat het grijze een beetje mooi staat, anders neem ik alsnog een zwarte. ;)

Oja, heb vanmiddag m'n zadel gewrapt! Is best simpel, ben alleen een beetje te enhousiast geweest met het snijden langs de randen. :eerie:

Wat vinden jullie van het zwart folie op mijn spatbord? Ligt nu los, is even voor het idee. Ik vind het zelf wel mooi.

EDIT: Wie een oplettend oog heeft heeft gezien dat m'n standaard wat meer omhoog staat dan normaal, dit heb ik gedaan door een stuk van de standaardophanging weg te slijpen. :wub:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Blok

Hier alvast een foto'tje van het blok. Een uitgebreide shoot volgt wanneer hij compleet is en in het frame hangt. ;) Lijkt nu alsof hij compleet is, maar zit nog geen zuiger in de cilinder, en geen membraamplaatjes in de V-force. :emo: De 21mm carb wordt nog vervangen voor een Black Edition, om het zwarte erin te houden. :happy:

Afbeelding

Dit is alu, toch?
Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Radiateur

Radiateur een soort van gepolijst en zwart gespoten. (Korrel 120, 400, 600wp, 1000wp, Belgom, polijstkop. :emo: ) Sorry voor de foto's, had niet zoveel tijd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remklauwen

De positivie reacties maken het updaten leuk, dus bij deze, de remklauwen! :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Vlakje op de achterkant heb ik voor de lol ook ff gepolijst.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Loopt!!

Ja inderdaad, heb vanmiddag de moed bij elkaar geraapt om hem aan te trappen, en hij liep na twee keer kicken! :wub:

Heb hem nog niet zo lang laten lopen omdat ik nog geen uitlaat met demper heb, en omdat het koelsysteem nog niet aangesloten is, maar hij doet het in ieder geval. :D Nu zo snel mogelijk de wielen af maken, weer verzekeren en afstellen hoop ik!

Nog even een lijstje met wat er met het blok gebeurt is:
-Buiten kant matzwart gecoat
-Cilinder zwart gespoten
-Nieuwe (blok)bouten
-Nieuwe pakkingen
-Nieuwe lagers
-Nieuwe keerringen
-Kapot koppelingshuis
-Nieuwe ontluchtingsnippel
-Nieuwe olievuldop
-Nieuw spruitstuk
-Nieuwe bougie
-Nieuwe tempsensor
-Nieuwe tapmoeren

Setup:
-MHR80
-21mm Black Edition
-21mm spruitstuk
-Ori membraam (vanavond nieuwe plaatjes halen bij Nappie voor in de V-force)
-Jollymoto (vanavond R3 halen bij Nappie)
-TwinAir
-Ori platen met Malossi veren

De tempsensor doet alleen een beetje vreemd, die geeft rond de 60 graden aan als de motor gewoon koud is, iemand die weet hoe ik dit op moet lossen?

Foto's volgen snel!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Foto update

Als jullie zo lopen te haten zou ik haast overwegen nooit meer foto's te posten. :emo:

Goed, de wielen heeft mammie vanmorgen naar de fietsenmaker gebracht, die gaat ze spannen, want zelf hield ik er heel de tijd een slag in zitten. :eerie: Dan komen ook meteen de banden erop.

Heb nou dus (tijdelijk) de R3 van Henry (nappie). Toen ik bij hem was heeft hij ook meteen m'n TwinAir ingeolied, topgast. :thumbup: Heb nu bijna het meeste weer aangesloten zonder problemen, het enige waar ik nou mee zit is een tempsensor die 40 graden teveel aangeeft en een voorrem die geen druk opbouwd, maar dat zal wel een kwestie van ontluchten zijn.

Betere foto's komen als hij helemaal klaar is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voorvorkdoppen gepolijst.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben zo dol op m'n zusje en dr fiets.
Afbeelding
Afbeelding
Wat foto's van me Blackberry.
Afbeelding
Afbeelding
Inspaken, makkie.
Afbeelding
Afbeelding
:wub:
Afbeelding

To do:
-Achterveer opknappen en misschien wit spuiten
-Schade voorvork en spaken bijwerken
-Fatbar klemmen bestellen
-Rode Conti voetstepjes bestellen :wub: :wub:
-Setje Sporty's bestellen ooit
-Originele koelslang bestellen van cilinder naar radiateur
-Nog wat electronica
-Nieuwe onstekingskap
-Ketting erop
-Afstellen
-De bende allemaal eens goed schoonmaken, ligt een dikke laag stof overheen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(Bijna) klaar!

Pfff, zo voor de derde keer dan maar.

Vooruit, toch nog wat meer foto's. De wielen zijn gespannen en hebben weer rubber. Helaas heeft een kneus bij de fietsenmaker m'n achtervelg beschadigt toen hij uitgeschoten is met spannen. :eerie:

Voor de oplettenden, ja er lekte blokolie uit m'n koppelingsdeksel langs de inbusbout, dit is al opgelost.

Ik kwam er na het foto's maken pas achter dat hij eigenlijk best wel vies is, sorry.

To do:
-Begrenzer wegwerken
-Km-teller aansluiten
-Sporty's
-Conti voetstepjes, rood
-Nieuwe assen
-Nieuwe kvs tank
-Goed afstellen
-Nog steeds klemmen bestellen voor de fatbar
-Achterlicht aansluiten
-Achterkap bevestiging maken, ligt nu los
-Plaatje maken om de R3 aan de achterrem te zetten
-Kabelboom intapen
-Stickerset laten maken door jongen uit dorp die dat op stage kan. :dry:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Begrenzer aansluiten
Afbeelding
Compleet!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:box: :dry: :woot: :wub: :happy: (A) :D :thumbup:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Topic maar weer eens onder het stof vandaan gehaald.

Ding staat de laatste tijd meer mooi te zijn in de schuur dan dat hij aan het rijden is, komt vooral door het weer. ;) Vanmiddag maar eens wat recente foto's gemaakt. Heb de fatbar er nu dus op zitten samen met de nieuwe handvatten en gashandle. Past perfect bij de rest van het plaatje vind ik, dus ben wel blij ermee. :thumbup:

Verder een witte streep over het zadel getrokken, die helaas in de bocht niet lekker zit en bol gaat staan. Hoe doen anderen dat? Wat ik nog steeds moet doen:

- Zorgen voor hevels van allebei dezelfde kleur, heb nu een witte en een zwarte en weet niet wat ik mooier vind. :emo:
- Elektronica inpakken en begrenzer weer aansluiten.
- Standaard goed vastzetten, moer aan de achterkant is losgetrild.
- Remolie verversen.
- Wit velglint om de wielen.
- Nieuw setje banden.
- Handkappen.
- Oranje Conti voetstepjes.

FOTOO'S!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Schoentjes staan klaar om de was in te gaan, was nogal blubberig daarzo. :shifty:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Boeki op wo 15 okt 2014, 12:45, 53 keer totaal gewijzigd.
Open the Throttle and Smile
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: DRD Total Restylin' Project

Ongelezen bericht door Daan »

Goh jij ook al zo'n rampen ding :emo: Gaat wel leuk worden gok ik zo.

Waarom spuit je je blok niet in zwarte krimplak? Dat geeft een vet effect

Afbeelding
Gebruikersavatar
tommie
Schakelrijder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 03 dec 2010, 16:20
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme
Locatie: Twente

Re: DRD Total Restylin' Project

Ongelezen bericht door tommie »

De plannen die je hebt gemaakt klinken goed :woot:
komt wel goed denk ik :happy:
Gebruikersavatar
jesper95
Pro tuner
Berichten: 623
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 15:43
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing (verkocht)
Aprilia SX (verkocht)
Polo 9n
Vespa Ciao snor
Locatie: Neerkant

Re: DRD Total Restylin' Project

Ongelezen bericht door jesper95 »

Ben benieuwd, kan me nu nog niet echt een goed beeld voorstellen van het hoe het wordt haha :emo:
Maar volgensmij wordt hij wel dik :happy:
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: DRD Total Restylin' Project

Ongelezen bericht door Boeki »

jesper95 schreef:Ben benieuwd, kan me nu nog niet echt een goed beeld voorstellen van het hoe het wordt haha :emo:
Grappig dat je dat zegt. :emo: Weet het zelf namelijk ook nog niet helemaal, alleen tot nu toe geeft nog geen één photoshop het plaatje dat ik graag wil zien, dus wacht gewoon af, komt vast wel goed!

Enne Daan, wat is er zo bijzonder aan die lak, zie eigenlijk niets aparts. (A)
Open the Throttle and Smile
Gebruikersavatar
Limburger
Moderator
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 14 dec 2010, 19:31
Vervoersmiddel: -Ford Dexta 2000 eind jaren '60'
-Ford F100 1953 V8
-KTM EXC 300 1997
Locatie: Heibloem (limbabwe)

Re: DRD Total Restylin' Project

Ongelezen bericht door Limburger »

Word een mooi projectje! Veel suc6 ermee! :happy:
RB
Pro tuner
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 18:03
Vervoersmiddel: 2003 Derbi Drd (verkocht)
1991 Suzuki ls650 Caferacer (verkocht)
2002 Husqvarna TE 570

Re: DRD Total Restylin' Project

Ongelezen bericht door RB »

Krimplak is onwijs gaaf, alleen moet je er wel voorzichtig mee omgaan. Het is een stuk zwakker dan coating, maar op het blok kan het denk ik geen kwaad.
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: DRD Total Restylin' Project

Ongelezen bericht door Boeki »

Dankjewel Joris! ;)

Zal eens nadenken over die lak!
Open the Throttle and Smile
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: DRD Total Restylin' Project

Ongelezen bericht door royvi »

Lees ik het verhaal kom ik mezelf opeens tegen. :shock: :P
Is het blok zwart icm met alles zwart wel mooi? En waarom wil je het frame inkorten voor het achterlicht?
Maar leuke plannen, ben benieuwd hoe die dempers staan. (A) :P
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Jasper
Beheerder
Berichten: 6910
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: DRD Total Restylin' Project

Ongelezen bericht door Jasper »

Waarom iets van je achterkap af en laat je je achterveer zitten?
Dit omdat die nog mooi is? Of omdat je er geen zin in hebt?
Als die nog mooi is snap ik het anders vind ik het zonde.

Verder ben ik benieuwd wat het word, word wel wat gok ik zo.
Je aanpak is goed tenminste :happy:

En bij je plannen staat 2x grijze streep op je zadel zwart wrappen :geek:
Only god can judge me!!!
Afbeelding
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

DRD Total Restylin' Project

Ongelezen bericht door Boeki »

Ik denk dat dat wel mooi staat, zwart blok in een zwart frame, kijk bijvoorbeeld naar deze Pro. ;)
Afbeelding

Ik wil m'n achterkap inkorten omdat ik hem te lang vind. Afbeelding

Om te zorgen dat het achterlicht niet helemaal onder het kapje uitsteekt doordat de rand dunner is haal ik een stuk van het frame af waardoor het achterlicht nog een stukje verder naar achteren kan. :happy:

Wat ik bedoel met dat alles vers wordt behalve de achterveer is dat ik een nieuwe veer zou moeten aanschaffen om de gebarsten witte lak en de beschadigde gasreservoir te verhelpen. Omdat ik dit niet te moeite waard vind laat ik het voor wat het is.
Open the Throttle and Smile
Jasper
Beheerder
Berichten: 6910
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: DRD Total Restylin' Project

Ongelezen bericht door Jasper »

Naja bij die pro staat het zwarte blok niet verkeerd door de felle kleur van de kappen, dat maakt een hoop goed.

Achterkapje ben ik benieuwd naar, idee is wel nice.

Naja achterveer vind ik zelf altijd wel opvallen, denk dat je je daar nog wel aan gaat storen als alles vers is behalve de veer :emo:.
Only god can judge me!!!
Afbeelding
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
Le derbi
Moderator
Berichten: 2364
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 20:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD03 Supermoto Project 2.0 SOLD
DERBI XTREME PRORACE 2 Crosser SOLD
Renault Clio 1.2 16v SOLD
DERBI SENDA MVT 90 Hypersessoins BROKEN
Derbi Senda BRK 88 BIGBORE SOLD
BMW E36 320i COUPE
Locatie: Beesd

Re: DRD Total Restylin' Project

Ongelezen bericht door Le derbi »

Ik wil je veer wwl reviseren
Gebruikersavatar
derbitomm
Beginnende tuner
Berichten: 280
Lid geworden op: ma 18 okt 2010, 18:45
Vervoersmiddel: derbi senda xtreme 04

Re: DRD Total Restylin' Project

Ongelezen bericht door derbitomm »

Plannen zien er leuk uit :happy:
Senda ktm replica 04
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

DRD Total Restylin' Project

Ongelezen bericht door Boeki »

Daar heb je twee keer een punt, Jasper. ;) Mijn velgen worden ook een redelijk felle kleur, dus komt vast helemaal goed met dat zwarte blok!
Over die veer heb je misschien wel gelijk. :eerie: Ik ben wel beetje een perfectionist eigenlijk.

Steven, wat houdt dat in, reviseren? Een beschadigd gasreservoir kan jij niet herstellen neem ik aan? :)
Open the Throttle and Smile
Le derbi
Moderator
Berichten: 2364
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 20:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD03 Supermoto Project 2.0 SOLD
DERBI XTREME PRORACE 2 Crosser SOLD
Renault Clio 1.2 16v SOLD
DERBI SENDA MVT 90 Hypersessoins BROKEN
Derbi Senda BRK 88 BIGBORE SOLD
BMW E36 320i COUPE
Locatie: Beesd

Re: DRD Total Restylin' Project

Ongelezen bericht door Le derbi »

Gewoon de veer zelf parelstralen en t gaspotje polijsten of spuiten enz enz
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

DRD Total Restylin' Project

Ongelezen bericht door Boeki »

Ik ga eerst een kijken hoe slecht ie er eigenlijk aan toe is.
Open the Throttle and Smile
Gebruikersavatar
Job0172
Pro tuner
Berichten: 1280
Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 22:07
Vervoersmiddel: Tomooosss
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DRD Total Restylin' Project

Ongelezen bericht door Job0172 »

Mooie plannen, wat voorn camera gebruik je eigelijk foto's zijn best nice gek :happy:
Daan schreef:Nou dan weet ik et ook niet, steek maar in de brand ofzo :emo:
Gebruikersavatar
Reinder
Tuner
Berichten: 430
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 12:15
Vervoersmiddel: Derbi Xrace
Locatie: Apeldoorn

Re: DRD Total Restylin' Project

Ongelezen bericht door Reinder »

Belooft iets moois te worden! Ik ga hem volgen,veel succes ermee! ;)
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
Gebruikersavatar
hendry_94
Pro tuner
Berichten: 515
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 18:40
Vervoersmiddel: vw polo 6n2 comfortline
Locatie: nijverdal / winterswijk

Re: DRD Total Restylin' Project

Ongelezen bericht door hendry_94 »

mooie plannen ;)
en die foto's zijn idd nice gemaakt man ;)
Live To Ride, Ride To Live!!
Plaats reactie