Chat topic

Hier kun je al je off-topic of niet Derbi gerichte berichten kwijt.
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Het grote chat topic

Ongelezen bericht door Boeki »

Nee, ik ben gewoon een normale Nederlander. ;)

Maar is er iemand die zeker weet waar die het over heeft wat die geluidsgrens betreft?
Open the Throttle and Smile
Jasper
Beheerder
Berichten: 6910
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: Het grote chat topic

Ongelezen bericht door Jasper »

Ja. Het is 94 of 97 decibel. Dacht 94 anders je theorie boekje pakken daar staat het in.

En al maakte die 110 decibel dan had ik nog niet zomaar mijn uitlaat eraf gedraaid. En al moest ik dat wel dan had ik gezegd dan rij ik ook zonder uitlaat naar huis bij gebrek aan beter.
Only god can judge me!!!
Afbeelding
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
derbi crd
Pro tuner
Berichten: 830
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 12:37
Locatie: Nijverdal

Re: Het grote chat topic

Ongelezen bericht door derbi crd »

Boeki schreef:dus dat ik maar beter gewoon een handtekening kon zetten.
Je bent genaaid... :sad:
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Het grote chat topic

Ongelezen bericht door Boeki »

Waar slaat die 80 dB die in mijn papieren staat dan op?

En ik kan natuurlijk moeilijk die vent gaan aanvallen ofzo als ik het er niet mee eens ben. :roll:
Dat theorieboekje heb ik niet meer, maar ga dit uiteraard wel goed uitzoeken.
Open the Throttle and Smile
Jasper
Beheerder
Berichten: 6910
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: Het grote chat topic

Ongelezen bericht door Jasper »

Dat slaat op wat je brommer helemaal orgineel produceerd.
die decibellen die in je theorie boek staan zijn de decibellen die een brommer/ snorbrommer maximaal mag maken.
Only god can judge me!!!
Afbeelding
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
Gebruikersavatar
HayeSM
Pro tuner
Berichten: 960
Lid geworden op: do 18 nov 2010, 17:32
Vervoersmiddel: aprilia sxv5.5

Re: Het grote chat topic

Ongelezen bericht door HayeSM »

maarja, jammer dat je er niets meer aan kan doen als je al afstand hebt gedaan.. beter niet je handtekening zetten voor zoiets
Afbeelding
Gebruikersavatar
STOY
Derbi fan
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 17:55

Re: Het grote chat topic

Ongelezen bericht door STOY »

Nooit ergens een handtekening voor zetten zonder dat je het er 100% mee eens bent! Je bent nu dus gewoon flink genaaid want de grens zit hem inderdaad op 97 decibel. Die 80 db op je papieren slaat puur op wat de brommer produceerde toen hij uit de fabriek kwam rollen. Een thrower is gewoon een europees goedgekeurde uitlaat (zolang de begrenzers erin zitten) dus je mag officieel gewoon je originele vervangen voor een thrower MITS hij niet versleten is waardoor hij boven de geluidsgrens komt van 97 decibel. (denk aan versleten demperwol of een gat in je tailpipe geroest).
Artikel 5.6.11 Lid 5.
Bromfietsen waarvoor geen waarde als bedoeld in het vierde lid is vermeld, mogen in de nabijheid van de uitmonding van het uitlaatsysteem geen hoger geluidsniveau kunnen produceren dan 97 dB(A) voor bromfietsen die blijkens de gegevens in het kentekenregister of op het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs zijn geconstrueerd voor een maximumsnelheid van meer dan 25 km/h en niet meer dan 90 dB(A) voor andere bromfietsen.
Oftewel, jouw brommer mag 97 decibel produceren (bij stilstand) met welke goedgekeurde uitlaat dan ook!
Zou als ik jouw was zo snel mogelijk contact opnemen met de politie.
Afbeelding
mtijn
Beginnende tuner
Berichten: 264
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 16:19

Re: Het grote chat topic

Ongelezen bericht door mtijn »

STOY schreef:Nooit ergens een handtekening voor zetten zonder dat je het er 100% mee eens bent! Je bent nu dus gewoon flink genaaid want de grens zit hem inderdaad op 97 decibel. Die 80 db op je papieren slaat puur op wat de brommer produceerde toen hij uit de fabriek kwam rollen. Een thrower is gewoon een europees goedgekeurde uitlaat (zolang de begrenzers erin zitten) dus je mag officieel gewoon je originele vervangen voor een thrower MITS hij niet versleten is waardoor hij boven de geluidsgrens komt van 97 decibel. (denk aan versleten demperwol of een gat in je tailpipe geroest).
Artikel 5.6.11 Lid 5.
Bromfietsen waarvoor geen waarde als bedoeld in het vierde lid is vermeld, mogen in de nabijheid van de uitmonding van het uitlaatsysteem geen hoger geluidsniveau kunnen produceren dan 97 dB(A) voor bromfietsen die blijkens de gegevens in het kentekenregister of op het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs zijn geconstrueerd voor een maximumsnelheid van meer dan 25 km/h en niet meer dan 90 dB(A) voor andere bromfietsen.
Oftewel, jouw brommer mag 97 decibel produceren (bij stilstand) met welke goedgekeurde uitlaat dan ook!
Zou als ik jouw was zo snel mogelijk contact opnemen met de politie.
En wat staat er in lid 4 dan??
Gebruikersavatar
STOY
Derbi fan
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 17:55

Re: Het grote chat topic

Ongelezen bericht door STOY »

4. Bromfietsen mogen in de nabijheid van de uitmonding van het uitlaatsysteem geen hoger geluidsniveau kunnen produceren dan 97 dB(A) voor bromfietsen die blijkens het in artikel 5.6.1, eerste lid, onderdeel b, genoemde goedkeuringsmerk zijn geconstrueerd voor een maximum snelheid van meer dan 25 km/h, en niet meer dan 90 dB(A) voor andere bromfietsen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
STOY
Derbi fan
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 17:55

Re: Het grote chat topic

Ongelezen bericht door STOY »

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2009/02/06/R343.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

daar staat nog wel wat meer
Afbeelding
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Het grote chat topic

Ongelezen bericht door Boeki »

Wat Haye zegt ben ik ook bang voor. Ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik zo makkelijk genaaid ben terwijl ik idd bijna een jaar geleden nog geleerd heb dat het idd 97 dB is. :wall:

STOY, bedankt voor het citaat, waar heb je dat vandaan? EDIT, dankje
Ik ga morgenochtend langs het bureau van de plaats waarvan ik denk dat de politie van was, hopelijk kan ik wat uithalen!
Boete ongeldig maken moet nog wel lukken, uitlaat terug vraag ik me af.
Open the Throttle and Smile
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Het grote chat topic

Ongelezen bericht door royvi »

Ik heb laatst eens gehoord dat de politie in Amersfoort echt een zooitje is, dat ze zelf alles aan hun laars lappen en pakken wat ze pakken kunnen. En ik zie dat jij in Amersfoort woont?
Misschien dat het wel echte politie was die misbruik maakt van zijn functie?
Ik zou het er niet bij laten zitten, als je aangifte gaat doen neem dan ook de bonnetjes van je uitlaat mee en eventuele foto's van je brommer met uitlaat enz. Extra bewijs is nooit verkeerd ;)
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Het grote chat topic

Ongelezen bericht door Boeki »

STOY schreef:4. Bromfietsen mogen in de nabijheid van de uitmonding van het uitlaatsysteem geen hoger geluidsniveau kunnen produceren dan 97 dB(A) voor bromfietsen die blijkens het in artikel 5.6.1, eerste lid, onderdeel b, genoemde goedkeuringsmerk zijn geconstrueerd voor een maximum snelheid van meer dan 25 km/h, en niet meer dan 90 dB(A) voor andere bromfietsen.
Dit is het 5e lid, 4e lid gaat zo.
5.4.11,vierde lid, luidt: Motorfietsen mogen in de nabijheid van de uitmonding van het uitlaatsysteem geen hoger geluidsniveau produceren dan de waarde die voor het voertuig is vermeld in het kentekenregister vermeerderd met 2 dB (A)
Dat ziet er dus minder fijn uit voor mij.
Open the Throttle and Smile
Gebruikersavatar
Reinder
Tuner
Berichten: 430
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 12:15
Vervoersmiddel: Derbi Xrace
Locatie: Apeldoorn

Re: Het grote chat topic

Ongelezen bericht door Reinder »

Artikel 5.6.11
Artikel 5.6.11, vierde en vijfde lid, zoals deze luidden voor 1 september 2005, blijven van kracht:
a. voor wat betreft een bromfiets die op dat tijdstip reeds in het verkeer is gebracht tot voor de betrokken bromfiets een kentekenbewijs is afgegeven op grond van artikel IV van de wet van 12 mei 2005 tot wijziging van de Wegenverkeerswet 1994 en enkele andere wetten in verband met de invoering van een kentekenregistratiesysteem voor bromfietsen alsmede vaststelling van overgangsbepalingen in verband daarmee (Stb. 281), of, indien dat later is,
b. tot het tijdstip waarop artikel IV van die wet vervalt. (Stcrt. 2005, 406.)

4. Bromfietsen mogen in de nabijheid van de uitmonding van het uitlaatsysteem geen hoger geluidsniveau kunnen produceren dan 97 dB(A) voor bromfietsen die blijkens het in artikel 5.6.1, eerste lid, onderdeel b, genoemde goedkeuringsmerk zijn geconstrueerd voor een maximum snelheid van meer dan 25 km/h, en niet meer dan 90 dB(A) voor andere bromfietsen.
5. In afwijking van het vierde lid mogen bromfietsen die behoren tot een type waarvoor een typegoedkeuring als bedoeld in artikel 4, eerste lid, aanhef en onderdeel a, van richtlijn 92/61/EEG of richtlijn 2002/24/EG is afgegeven in de nabijheid van de uitmonding van het uitlaatsysteem geen hoger geluidsniveau kunnen produceren dan de waarde die is vermeld op de in artikel 5.6.1, eerste lid, onderdeel b, onder 2°, bedoelde constructieplaat, vermeerderd met 2dB(A).
Bespreking
1. Bromfietsen met een verbrandingsmotor moeten zijn voorzien van een uitlaatsysteem dat over de gehele lengte gasdicht is, met uitzondering van de afwateringsgaatjes.
2. Het uitlaatsysteem moet deugdelijk zijn bevestigd.
3. Bromfietsen moeten blijven behoren tot een goedgekeurd type als bedoeld in artikel 2 van het Besluit typekeuring bromfietsen luchtverontreiniging (Stb. 1984, 525).
4. Bromfietsen mogen in de nabijheid van de uitmonding van het uitlaatsysteem geen hoger geluidsniveau kunnen produceren dan de waarde die voor het voertuig is vermeld op het kentekenbewijs of in het kentekenregister, vermeerderd met 2 dB(A).
5. Bromfietsen waarvoor geen waarde als bedoeld in het vierde lid is vermeld, mogen in de nabijheid van de uitmonding van het uitlaatsysteem geen hoger geluidsniveau kunnen produceren dan 97 dB(A) voor bromfietsen die blijkens de gegevens in het kentekenregister of op het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs zijn geconstrueerd voor een maximum snelheid van meer dan 25 km/h en niet meer dan 90 dB(A) voor andere bromfietsen.6. Onze Minister stelt regels vast omtrent de wijze van meten van de in het vierde en vijfde lid bedoelde geluidproductie.
Dus je kan met puntje 5 nog protest aankaarten denk ik zo, zeggen dat de kentekenpapieren niet meer kloppen door je nieuwe uitlaat (die je erop hebt gezet omdat je met de andere een schuiver hebt gemaakt waardoor die een deuk in de bocht had zitten :angel: )
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
Gebruikersavatar
HayeSM
Pro tuner
Berichten: 960
Lid geworden op: do 18 nov 2010, 17:32
Vervoersmiddel: aprilia sxv5.5

Re: Het grote chat topic

Ongelezen bericht door HayeSM »

niets werkt meer, je hebt al afstand gedaan. Het enige wat welk werkt is een nieuwe pijp kopen..
Afbeelding
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Het grote chat topic

Ongelezen bericht door Boeki »

@ Reinder, er is wel een waarde aangegeven in lid vier, dat is het probleem ook.
Open the Throttle and Smile
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Het grote chat topic

Ongelezen bericht door Boeki »

Ik denk nu dus toch dat ik terrecht mijn uitlaat kwijt ben, iemand die me toch nog kan vertellen waarom ik geen gelijk heb.
Open the Throttle and Smile
Bart
Pro tuner
Berichten: 632
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:10
Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie
Locatie: Weelde, Bels

Re: Het grote chat topic

Ongelezen bericht door Bart »

jij hebt direct je uitlaat eraf geschroeft daar ofwat?
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Het grote chat topic

Ongelezen bericht door Boeki »

Heeft die vent zelf gedaan daarzo, ja.
Open the Throttle and Smile
Bart
Pro tuner
Berichten: 632
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:10
Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie
Locatie: Weelde, Bels

Re: Het grote chat topic

Ongelezen bericht door Bart »

dus je bent te poot verder moeten gaan?
Sorry maar dit is echt te hilarisch voor woorden...
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
Gesloten