Schakelpook 'veert' niet terug bij op-/ terug schakelen..?!

Algemene vragen over Derbi.
OlafNgein
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 04 sep 2016, 22:13
Vervoersmiddel: CPI Beeline SM 50 (AM6 imitatieblok) 2011

Schakelpook 'veert' niet terug bij op-/ terug schakelen..?!

Ongelezen bericht door OlafNgein »

sinds twee dagen heb ik dat ik niet normaal meer kan schakelen. :| :?
ik schakel op, schakelpook blijft hoog staan.
dan moet ik hem voorzichtig alleen weer terug naar het midden duwen, zodat ik weer 1 versnelling hoger kan.
1 versnelling per keer dus totdat ik hem weer in het 'midden' heb laten komen (zonder hem per ongeluk in een neutraal te trappen)
vraag 1) hoe kan het dat hij niet normaal schakelt?

daarvoor heb ik hem soms te hoog toerig vanuit een neutraal geschakeld waardoor een pijnlijk lijkende klap horend was vanaf het blok (CPI SM 50- AM6 imitatie blok)
vraag 2) heeft dit erge gevolgen? (gebeurt me toch zo'n 1/2 keer per week)

af en toe kon ik toen ik nog normaal kon schakelen het probleem dat bijvoorbeeld naar z'n 3 gewoon niet lukte.
wil ik dat wel dan moet ik toeren en gas los laten om vervolgens terug te schakelen en het nog eens te proberen (wat wel altijd lukt)
vraag 3) is dit een probleem op zich? of heeft dit iets met elkaar te maken? en hoe kan ik dat alles oplossen?

voor de rest qua informatie heb ik vorige week mn tandwielen en ketting in de zelfde grootte 11-53 vervangen (ik hoor vooral als ik met de motor uit ernaast loop wel een flink geluid eraf komen maar dat moet nog goed in elkaar 'slijten' hoorde ik)

bedankt voor jullie reacties :D
Michielopthof
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 02 jan 2015, 21:24
Vervoersmiddel: Derbi DRD X-treme 2011

Re: Schakelpook 'veert' niet terug bij op-/ terug schakelen.

Ongelezen bericht door Michielopthof »

De tandjes van je schakelpookje pakken de tandjes van de as niet meer, je kan je schakelpookje er af halen en bijvoorbeeld met een slijptol het gleufje groter maken zodat je hem verder kan aandraaien, of je bestelt een nieuw pookje
OlafNgein
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 04 sep 2016, 22:13
Vervoersmiddel: CPI Beeline SM 50 (AM6 imitatieblok) 2011

Re: Schakelpook 'veert' niet terug bij op-/ terug schakelen.

Ongelezen bericht door OlafNgein »

Michielopthof schreef:De tandjes van je schakelpookje pakken de tandjes van de as niet meer, je kan je schakelpookje er af halen en bijvoorbeeld met een slijptol het gleufje groter maken zodat je hem verder kan aandraaien, of je bestelt een nieuw pookje
thanks! ik dacht dat het een duur iets zou worden dat het hele blok eraf moet maar hoop nu idd van niet.
dank je :thumbup:
Plaats reactie