Tandwiel verhouding

Algemene vragen over Derbi.
niran078
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 09:58
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM 85th anniversary

Tandwiel verhouding

Ongelezen bericht door niran078 »

Hallo,

Ik ben sinds kort een eigenaar van een Derbi DRD sm 85th anniversary uit 2009, en het betreft een originele setup met alleen een onbegrensde originele uitlaat. De vertanding is nu 14-52. Hij loopt goed en is prima afgesteld. Verder ligt de top rond de 75 op de teller als ie warm is. Helaas is er op weg naar school best veel politie, daarom wil de tandwiel verhouding iets aanpassen zodat ie iets meer trekkracht krijgt en iets minder hoge top heeft. Nou zat ik zelf aan 12-53 te denken of zelfs 11-53. Kan iemand mij vertellen welke verhouding het beste is. Ik zou de top wel tussen de 60 en 65 op de teller willen hebben, maar ik wil natuurlijk ook niet enorm hoge toeren maken. Als ik nu in zn 6 op de top snelheid rij blijft hij nog redelijk laag in de toeren (rond de 7 a 8 duizend).
RickyMalaguti
Schakelrijder
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 07 sep 2016, 23:37
Vervoersmiddel: Malaguti XSM
Honda MT
Locatie: Groningen

Re: Tandwiel verhouding

Ongelezen bericht door RickyMalaguti »

ieder tandje wat je er voor af doet krijg je ongeveer er 500 toeren bij als je het met de zelfde snelheid zal verglijken
niran078
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 09:58
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM 85th anniversary

Re: Tandwiel verhouding

Ongelezen bericht door niran078 »

Dus ik zou bij vtw 11 zo'n 9500 toeren krijgen (bij topsnelheid), en wat denk je dat de top dan wordt?
RickyMalaguti
Schakelrijder
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 07 sep 2016, 23:37
Vervoersmiddel: Malaguti XSM
Honda MT
Locatie: Groningen

Re: Tandwiel verhouding

Ongelezen bericht door RickyMalaguti »

65 ongeveer
Plaats reactie