EBS050 motorblok

Algemene vragen over Derbi.
Stinor
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 22 dec 2023, 18:09

EBS050 motorblok

Ongelezen bericht door Stinor »

Hallo iedereen, ik ben nieuw hier op dit forum. Ik heb recent een Derbi Sendra SM aangeschaft voor mijn zoon. Het is projectbrommer die zich in enige staat van ontbinding bevond. Volgens het serienummer zat hier een D50B blok onder, nu heb ik hiervoor onderdelen besteld, maar blijkt dat deze niet kloppen... Bij nader inzien blijkt het een EBS050 blok te zijn. Met Derbi heb ik geen ervaring, dus'kan iemand me het verschil uitleggen tussen de beide blokjes? Kan ik heb de krukas van een nieuw blok gebruiken op een oude blok? Cilinder en dichtingen passen niet, daar ben ik al achter, ook de koelvloeistofslangen,waterpomp, oliepomp en ontsteking waren er niet bij, heb ik ondertussen ook al aangeschaft maar zal ik deze dan nog kunnen gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie hulp, zou er graag iets moois van maken voor mijn zoon en denk dat de expertise hier wel te vinden is
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: EBS050 motorblok

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Blokjes lijken erg op elkaar. D50B0 word ook wel nt(nieuw type) en EBS050 ot (oud type) genoemd. De grootste verschillen zijn dat nt koeling door het blok heeft, vandaar dat de cilinder anders is. Krukas is ook anders. Onsteking past wel dacht ik. Waterpomp en oliepomp zullen niet passen. Koeslangen zijn altijd op maat te maken
Plaats reactie