Dankje, nog niet aan afstellen toe gekomen, maar t loopt mooi!
Wel een mooi verschil in vergelijking met 50cc!
1e versnelling powerwheelies, 2e met koppeling makkelijk.
De bak zit trouwens goed in elkaar, alles werkt weer perfect.
Helaas is m’n benzine verbruik wel wat hoger maar viel te verwachten
Zet m’n build er binnenkort wel eens op
Dankje voor alle hulp etc!
Airsal 72 NT gegevens & Revisie
- HenkieHans
- Beginnende tuner
- Berichten: 266
- Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
- Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.ph ... 53#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=28161
Re: Airsal 72 NT gegevens & Revisie
Kijk, dat klinkt goed! Pas wel op dat je hem in het begin (en zeker als ie nog niet 100% afgesteld is) niet teveel op z'n donder geeft he...
-
- Derbi fan
- Berichten: 54
- Lid geworden op: di 12 apr 2022, 13:07
- Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing 85th 2007 75cc
Re: Airsal 72 NT gegevens & Revisie
kant die naar de versnellingsbak wijst moet open en die naar de koppelingskorf moet dicht.
Derbi DRD Racing 2007 85th:
- MVT
- Barikit 4Race
- Polini CP Evo
- Polini Spruitstuk
- Malossi vl6
- Voca Kevlar 5 Plaats
- KRM Drukveren
- Platek Racing
- Ori Luchtfilter
- Ori Ontsteking
- TWV 13-53
- MVT
- Barikit 4Race
- Polini CP Evo
- Polini Spruitstuk
- Malossi vl6
- Voca Kevlar 5 Plaats
- KRM Drukveren
- Platek Racing
- Ori Luchtfilter
- Ori Ontsteking
- TWV 13-53
- HenkieHans
- Beginnende tuner
- Berichten: 266
- Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
- Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.ph ... 53#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=28161
Re: Airsal 72 NT gegevens & Revisie
Ja zo ver waren wij ook al
-
- Derbi fan
- Berichten: 91
- Lid geworden op: ma 06 mar 2023, 01:19
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race 2008 50cc
Re: Airsal 72 NT gegevens & Revisie
Het afstellen doet een beetje gek, maar kan aan mijn afstelkunsten liggen
Sproeier 112: mwoaap helemaal onderin, trekt verder helemaal mooi door zonder stotters
Sproeier 110: geen mwoaaaap onderen, maar stottert best flink voor de powerband
Alles met luchtschroef 1.75 slag, meer of minder heeft niet veel invloed op het stotteren
Sproeier 112: mwoaap helemaal onderin, trekt verder helemaal mooi door zonder stotters
Sproeier 110: geen mwoaaaap onderen, maar stottert best flink voor de powerband
Alles met luchtschroef 1.75 slag, meer of minder heeft niet veel invloed op het stotteren
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3738
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Airsal 72 NT gegevens & Revisie
Je kan proberen met die 112 de gasnaald iets naar beneden te zetten, het clipje hoger dus, zou em gelijk op het hoogste clipje proberen, dus dat die minder benzinemengsel krijgt bij kwart en half gas, wie weet helpt dat net genoeg.
- HenkieHans
- Beginnende tuner
- Berichten: 266
- Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
- Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.ph ... 53#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=28161
Re: Airsal 72 NT gegevens & Revisie
Afstellen is simpelweg het juist op elkaar afstemmen van de hoofdsproeier, gasnaald en luchtschroef. Omdat deze 3 onderdelen samenwerken en verantwoordelijk zijn voor je afstelling op verschillende toerentallen, heeft het geen zin om ze allemaal tegelijk af te stellen, omdat ze allemaal een andere functie hebben. Ik zie heel vaak mensen deze fout maken, maar blijf alsjeblieft van je gasnaald af tijdens je zoektocht naar de perfecte sproeier. Als je tegelijkertijd naar de juiste gasnaaldafstelling en hoofdsproeier gaat zoeken, kun je eeuwig bezig blijven, omdat je nu niet met 1 maar 2 onbekende variabelen naar een oplossing aan het zoeken bent. Ik had niet verwacht om ooit nog middelbare school wiskunde te gaan typen op dit forum, maar ik kan even geen beter voorbeeld bedenken dus toch ga ik het ff doen
Stel je hebt 2 vergelijkingen:
A: 3Y = 15
B: 6X = 2Y
Vergelijking A is simpel op te lossen, omdat je maar 1 onbekende variabele hebt zul je al snel zien dat Y = 5. Vergelijking B is onmogelijk op te lossen, omdat je 2 onbekende variabelen hebt. Er zijn voor zowel Y als X tal van mogelijkheden. Zo moet je het met je brommer ook een beetje zien, als je aan zowel de sproeier als naald tegelijk gaat knoeien, heb je algauw geen idee meer wie nou de schuldige is als je brommer gek gaat doen.
Om dit te voorkomen stel je dus onderdeel voor onderdeel af. Je zet simpelweg je luchtschroef op 1,75 hele slagen uit, zet je gasnaald op de middelste stand, en ga zoeken naar de juiste hoofdsproeier. Je checkt hierbij dus hoe je brommer loopt op volgas en als je gehele gasschuif dus open staat, omdat zowel de luchtsschroef als gasnaald dan simpelweg geen (merkbaar) effect meer hebben. Pas als je de perfecte hoofdsproeier hebt gevonden kun je je afstelling bij halfgas en lage toeren etc gaan finetunen. Je hoort namelijk met je gasnaald in de middelste stand altijd de hoge toeren te kunnen halen mits je de juiste sproeier hebt. Als je echt niet door je toeren heen weet te komen met je gasnaald in de middelste stand, dan zit je te ver er naast qua sproeiermaat.
Stel je hebt 2 vergelijkingen:
A: 3Y = 15
B: 6X = 2Y
Vergelijking A is simpel op te lossen, omdat je maar 1 onbekende variabele hebt zul je al snel zien dat Y = 5. Vergelijking B is onmogelijk op te lossen, omdat je 2 onbekende variabelen hebt. Er zijn voor zowel Y als X tal van mogelijkheden. Zo moet je het met je brommer ook een beetje zien, als je aan zowel de sproeier als naald tegelijk gaat knoeien, heb je algauw geen idee meer wie nou de schuldige is als je brommer gek gaat doen.
Om dit te voorkomen stel je dus onderdeel voor onderdeel af. Je zet simpelweg je luchtschroef op 1,75 hele slagen uit, zet je gasnaald op de middelste stand, en ga zoeken naar de juiste hoofdsproeier. Je checkt hierbij dus hoe je brommer loopt op volgas en als je gehele gasschuif dus open staat, omdat zowel de luchtsschroef als gasnaald dan simpelweg geen (merkbaar) effect meer hebben. Pas als je de perfecte hoofdsproeier hebt gevonden kun je je afstelling bij halfgas en lage toeren etc gaan finetunen. Je hoort namelijk met je gasnaald in de middelste stand altijd de hoge toeren te kunnen halen mits je de juiste sproeier hebt. Als je echt niet door je toeren heen weet te komen met je gasnaald in de middelste stand, dan zit je te ver er naast qua sproeiermaat.
-
- Derbi fan
- Berichten: 91
- Lid geworden op: ma 06 mar 2023, 01:19
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race 2008 50cc
Re: Airsal 72 NT gegevens & Revisie
dankje, ik ga er komende dagen wat aandacht aan geven.
mijn gasnaald staat al in het midden, en luchtschroef op 1.5. werkt goed! alleen tja, helemaal onderin dus die mwoap.
Verder zonder stotteren door de volledige powerband heen!
naja even kijken of hij baat heeft bij een kleinere sproeier oid, ik zal verder wel van mijn luchtschroef en gasnaald afblijven.
Merkte trouwens wel dat als ik de luchtschroef op 2 ipv 1.5 zet, hij ietsjes minder mwoap onderin deed, maar dat is bagger want dan start hij minder makkelijk
groetjes
(ik werd trouwens bang toen je ging beginnen over de wiskunde formules, was blij dat ik er vanaf was haha)
mijn gasnaald staat al in het midden, en luchtschroef op 1.5. werkt goed! alleen tja, helemaal onderin dus die mwoap.
Verder zonder stotteren door de volledige powerband heen!
naja even kijken of hij baat heeft bij een kleinere sproeier oid, ik zal verder wel van mijn luchtschroef en gasnaald afblijven.
Merkte trouwens wel dat als ik de luchtschroef op 2 ipv 1.5 zet, hij ietsjes minder mwoap onderin deed, maar dat is bagger want dan start hij minder makkelijk
groetjes
(ik werd trouwens bang toen je ging beginnen over de wiskunde formules, was blij dat ik er vanaf was haha)