Achterlicht met knipperlicht !!DRINGEND HULP NODIG!!

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
Brommerboer
Beginnende Derbi fan
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 13:58
Vervoersmiddel: Derbi

Achterlicht met knipperlicht !!DRINGEND HULP NODIG!!

Ongelezen bericht door Brommerboer »

Hallo,

ik heb sinds kort zo'n achterlicht gekocht met van die knippers dr in ( iedereen kent ze wel) nu heb ik alle kleuren met elkaar verbonden maar ik houd dan 2 kleuren over : bruin en geel
ik ben er vrijwel zeker van dat die voor de knipperlichten zijn, omdat ik die nog niet heb aangesloten.

Echter komen er 4 dunne kabeltjes (zwart) uit mijn brommer deze zijn voor de knipperlichten, maar zoals gezegd heb ik er maar 2 over.

hoe fix ik dit?
noudi93
Schakelrijder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 04 mar 2014, 11:04
Vervoersmiddel: rieju smx pro 2005 70cc (verkocht)
yamaha xt600e
Locatie: Denekamp

Re: Achterlicht met knipperlicht !!DRINGEND HULP NODIG!!

Ongelezen bericht door noudi93 »

normale knipperlichten hebben elk hun eigen massa. Daarom komen er 4 uit je brommer. Elke knipperlicht heeft 2 kabels nodig normaal. Een voor de massa, en een voor het daadwerkelijke licht.

Maar omdat je nieuwe achterlicht alles in 1 is, is er dus maar 1 massa nodig en dat is die van je achterlicht. De huidige 2 kabels zijn dus van je knipperlichten en die moet je verbinden met 2 van de 4 kabels van je oude knipperlichten. Je zult zelf even uit moeten zoeken welke dit zijn.

van de 4 kabels die uit je brommer komen, hebben er 2 dezelfde kleur. Dit zijn de beide massa kabels, die heb je dus niet meer nodig. De 2 die dan over blijven zijn de knipperlichten, die moet je dus aansluiten op de knipperdraden van je nieuwe achterlicht.

en hoe om ze dan moeten weet ik niet, maar daar kom je achter door ze gewoon aan te sluiten. Als je dan naar links knippert en je rechter knipperlicht gaat aan zitten ze dus verkeerd om.

edit: ik zie net dat je zegt dat alle 4 de kabels uit je brommer zwart zijn, naar mijn weten kun je gewoon net zolang proberen met aansluiten tot je de goede te pakken hebt. (zo heb ik het ook de eerste keer gedaan)
Brommerboer
Beginnende Derbi fan
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 13:58
Vervoersmiddel: Derbi

Re: Achterlicht met knipperlicht !!DRINGEND HULP NODIG!!

Ongelezen bericht door Brommerboer »

Hallo,

Bedankt voor de reactie alles doet het nu alleen branden alle leds tegelijker tijd.
Weet je hier wat op? Of iemand anders?
noudi93
Schakelrijder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 04 mar 2014, 11:04
Vervoersmiddel: rieju smx pro 2005 70cc (verkocht)
yamaha xt600e
Locatie: Denekamp

Re: Achterlicht met knipperlicht !!DRINGEND HULP NODIG!!

Ongelezen bericht door noudi93 »

ben je van je standaard knipperlichten naar dit achterlicht gegaan? In dat geval, als je overgaat van gewone lampjes, naar ledjes heb je weerstandjes nodig.

Hier lees dit topic maar eens door:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=2733

die uitleg is ongetwijfeld beter dan die van mij. Want aan de hand van die uitleg heb ik ook zo'n achterlicht op de brommer van mijn kameraad gezet.
Brommerboer
Beginnende Derbi fan
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 13:58
Vervoersmiddel: Derbi

Re: Achterlicht met knipperlicht !!DRINGEND HULP NODIG!!

Ongelezen bericht door Brommerboer »

Hallo,

Deze had ik van te voren al gelezen maar ik kon dr persoonlijk weinig van maken,
Ik lees dus ook op die topic dat je weerstandjes nodig hebt.
maar waar moeten die geplaatst worden en om welke "maat" weerstand gaat het dan?

groetjes
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: Achterlicht met knipperlicht !!DRINGEND HULP NODIG!!

Ongelezen bericht door D25 »

heb je de knipperlichten niet massa geschakelt ?
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
Brommerboer
Beginnende Derbi fan
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 13:58
Vervoersmiddel: Derbi

Re: Achterlicht met knipperlicht !!DRINGEND HULP NODIG!!

Ongelezen bericht door Brommerboer »

Hoe bedoel je dat? ik heb van de 2 draadjes per knipperlicht, er 1 afgeplakt en 1 aangesloten. dus van de 4 totaal gebruik ik er 2
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: Achterlicht met knipperlicht !!DRINGEND HULP NODIG!!

Ongelezen bericht door D25 »

nou mijn derbi is het knipperlicht massa geschakelt dit betekent dat als ik de massa van mijn knipperlicht door zou knippen en ik hou hem aan het frame gaat mijn knipperlicht branden. zoals mijn honda is plus geschakelt dus als ik daar hetzelfde zou doen zou er niks gebeuren aangezien hij hem op de plus onderbreekt als hij uit moet zijn. maar nu denk ik dat jou probleem het mischien in het feit van een centrale massa op jou achterlicht zit dus dan zal waarschijnlijk ook alles tegelijkertijd branden :mrgreen:
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
davefr010
Beginnende Derbi fan
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 13:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing

Re: Achterlicht met knipperlicht !!DRINGEND HULP NODIG!!

Ongelezen bericht door davefr010 »

Als je je achterlicht hebt aangesloten en die werkt, dan houdt je nog 2 losse draden met daarin 2 kleinere. verbind de geel/groene draden van beide knipperlichtdraden met elkaar. dan houd je aan beide kanten nog 1 over. verbind die met die van je achterlamp en dan zou het knipperlicht moeten werken
Plaats reactie