Pagina 83 van 87

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 09 feb 2017, 16:47
door Martinderbi
Hallo,

Ik mij net geregistreerd omdat ik toch eens de "specialisten" moet vragen :D

Ik heb mijn zoon een nieuwe derbi senda x-treme gekocht, deze heeft net 900km op de klok dus het moment om deze te ontgrenzen.
Echter ik krijg er geen snelheid in maar ik heb de brommer goed afgesteld dat is mij wel toevertrouwd:)

Ik heb de uitlaat ontgrensd, de uitlaat bestaat uit 2 delen, een korte dunne bocht met slurf welke is vervangen door een openbocht zonder slurf (technigas) en ik heb de prop in het 2e gedeelte van de uitlaat verwijderd en het gat mooi rond gefreesd.
Verder de carburateur ontgrensd en goed afgesteld met sproeier 98.
Daarnaast tandwiel 11 vervangen voor tandwiel 13.

Origineel liep de brommer 52 km
Met tandwiel 13 kwam de snelheid op 61 km
Na ontgrenzen uitlaat komt de snelheid op 68km, wind mee dan 71 km
Brommer loopt verder perfect, kracht in elke versnelling en vliegt vloeiend door de toeren maar dat houdt wel op bij 8000 rpm, op het display komen de streepjes net over de helft..

Ik had verwacht dat de brommer nu een 80-85 km zou lopen maar dat lukt dus niet.
Kan het zijn dat de nieuwste Derbi's een uitlaatbocht hebben die meer is geknepen dan de voorgaande modellen?

Ik hoor graag jullie bevindingen en tips.

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 22:37
door Jolt
71 is niet heel hoog maar 80-85 zal je toch echt een andere uitlaat moeten gaan halen.

heb je de expansie vervangen door een tecnigas ? of alleen het eerste bochtje vanaf de cilinder waar origineel de 'piemel' op zit ?

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: vr 10 mar 2017, 15:25
door Derbi040
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, ben een jonge van 17 jaar en wil een derbi gaan kopen, nu heb ik een derbi senda drd met metrakit 70cc gezien maar nu is mijn vraag, kan hier een jamarcol of een imitatie akraprovic onder? Zodat er een zwaarder geluid uitkomt ipv. Schel. Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.
Groetjes :thumbup:

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: za 11 mar 2017, 09:33
door Knissaw
Kan niet.... Het is een 2t dus je zult ALTIJD eens schel geluid horen :emo:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=S1oA66Sl6xQ[/youtube]
Filmpje van een 2t motor en een 4t motor.

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: za 11 mar 2017, 21:21
door Gooncy
Probeer is een powerfilter te nemen, klinkt die al zwaarder

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: za 11 mar 2017, 21:31
door EZ_R
Een lekke uitlaat klinkt ook vrij zwaar...

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: za 11 mar 2017, 21:34
door Knissaw
EZ_R schreef:Een lekke uitlaat klinkt ook vrij zwaar...
:emo:

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: vr 17 mar 2017, 21:27
door Remond
Hi guys,

Heb een vraag, Me setup 80cc airsal Xtreme versie, 28mm carbu, wss HPI ontsteking etc. etc.
Heb me al rot gezocht en verdiept naar uitlaten, zat zelf aan een voca 80 te denken. Alleen heb geen flauw benul of op deze setup ook wel pijpen als bijv. een most 80/90 ook goed uitpakt. En weet iemand of een HGS 85 KTM uitlaat op een 80cc goed loopt kon daar niks over vinden? :shifty:

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: za 18 mar 2017, 08:44
door Knissaw
Wil je alles uit je brom halen, Dan moet je een onderlangse uitlaat halen. Voca uitlaten zou ik sowieso vanaf blijven, echt veel te duur voor wat je er voor betaald.

Scr corse is behoorlijk goed, Yasuni ook en eventueel als je het geld hebt een malossi mhr 80 uitlaat. keuze is reuze

http://derbiteam.nl/onderdelen/euro_e3_d50b0/uitlaten/
Kijk anders hier even, Staat veel info over uitlaatjes :dry:

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: za 18 mar 2017, 14:31
door Remond
Thnx voor de snelle reactie,

Geld is niet perse een issue, maar als het een hondertje goedkoper kan dan een MHR 80 zou dat niet heel erg zijn. :D
Had indd die site ook al gevonden, alleen had zo nog steeds twijfels omdat veel uitlaten (Hoe ik het las) toch vooral 70cc gericht zijn. Bijv. de SCR Corse racingline zat ik zelf aan de 85 te denken ipv de 70. Alleen heb hier te weinig ervaring voor met deze uitlaten om zelf in te schatten welke beste past. Heb geen zin om 300 eu te betalen voor een uitlaat die dan toch niet helemaal lekker loopt.

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: za 18 mar 2017, 16:18
door Knissaw
Als je het geld er voor over hebt,

Malossi MHR supermoto. Zal geweldig lopen op je cillinder, Zal ontzettend snel zijn, En je hebt een heerlijke powerband. Zou voor de zekerheid toch even kijken op youtube of het je wat lijkt. Anders zou ik zelf voor een scr corse racing line gaan. Ook een snelle uitlaat met ook een goede powerband. Scheelt veel geld maar zal heel iets minder snel zijn. Keuze is aan jou (A)

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: ma 20 mar 2017, 09:14
door EZ_R
Conti black, scheelt geld, zelfde spul.

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: vr 24 mar 2017, 23:48
door Remond
Thnx voor de info. :thumbup:
Heb uiteindelijk nou een R3 gekocht. Kon hem relatief goedkoop kopen 2de hands, dus vond dat de gok wel waard. Van de week verder blok opbouwen en dan benieuwd hoe het gaat lopen :D

ot kickstart

Geplaatst: do 30 mar 2017, 15:51
door levivandijken
weet iemand hier toevallig of het mogelijk is om een nt kickstarter/as op een ot blok te zetten?

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: di 04 apr 2017, 19:24
door Narco
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum.
Ik ben 50+ en heb een Senda gekocht voor mijn zoon die in de zomer 16 wordt.
Het is een xrace uit 2004/2005 waar blijkbaar ooit het blok van verwisseld is want er zit een NT blok onder.

De bedoeling is om de brommert volledig op te knappen.
Vanaf de jaren 80 sleutel ik, ik heb oa een Kreidler VHS crosser gehad, Honda MT 80cc, 110cc enz, dus de ervaring is er wel.

Ik dacht vandaag een paar snelle reparaties te doen zodat mijn zoon op een afgesloten terrein een paar uur kan rijden, alvorens ik de senda helemaal demonteer om hem opnieuw te kunnen opbouwen.
Wilde vandaag de gaskabel vervangen, maar mijn nieuwe kabel past niet goed en ik kan dus wel wat advies gebruiken ...
Het elleboogje dat op de deksel van mijn carb zit is een stuk korter dan het elleboogje dat aan de nieuwe gaskabel zit.
Boven de carb is m.i. niet de ruimte voor dit hogere elleboogje, mijn frame heeft niet genoeg ruimte hiervoor.
Deze nieuwe kabel is voor een 'na 2006' blok.
De nieuwe kabel heb ik in de dichte verpakking gelaten zodat ik deze nog kan omruilen.
Nu mijn vraag, wie weet welke gaskabel ik voor deze carb (Dellorto PHVA 17,5) moet hebben ??

Ter verduidelijking 2 foto's.

Marco

Afbeelding

Afbeelding

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: di 04 apr 2017, 22:22
door Knissaw
Had ik ook, Gewoon het stelboutje eraf draaien en enkel stellen vanaf de koppelingshendel. Is er niks meer aan de hand :happy:

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: di 04 apr 2017, 22:50
door Narco
Knissaw schreef:Had ik ook, Gewoon het stelboutje eraf draaien en enkel stellen vanaf de koppelingshendel. Is er niks meer aan de hand :happy:
@knissaw, eerlijk gezegd begrijp ik jouw antwoord niet.
Stellen vanaf de koppelingshandel ? Wat heeft de koppeling hier mee te maken ?
Er zijn meerdere gaskabels voor de senda in de handel, mijn vraag was of iemand wist welke in mijn situatie past ...

Marco




/

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 05 apr 2017, 12:23
door Knissaw
ehhh mijn fout :P Ik bedoel enkel stellen vanaf de gashendel verstel-bout.

Snap je hem nu wel? :D

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 05 apr 2017, 21:05
door Gooncy
Je kan ook gewoon dat hele stuk eraf knippen nergens voor nodig.

Weet je zeker dat dat stuk niet voor de olie pomp is? De originele derbi gaskabel split in 2en (1 naar de carburateur en 1 naar de oliepomp)

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 12 apr 2017, 17:00
door EZ_R
Universele gaskabel gebruiken, schijt aan de oliepomp