Pagina 489 van 529

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Geplaatst: vr 01 mei 2015, 11:52
door Blokje
Xtreme06 schreef:Een andere diameter van het achterste ophangingspunt (De as die zowel door het frame,het blok als de achteras gaat).
Ja precies, 10mm as bij racing en 12mm as bij pro. Ik heb namelijk een bijna nieuw drd racing blok opmaat gemaakt voor m'n pro, dus een 12 mm as erin. Dat past allemaal en nu alleen nog ontsteking erin en dan lopend krijgen. Maar ik vroeg me af of er kwalitatief veraschil is. Want dan weet ik of het minder waard is of juist meer. Blok is 4k oud met nieuwe cilinder erop.


Overigens nog een vraag. Elke keer als ik de kabelboom verind met mijn koplampfitting, dan gaat dat bij het rijden los. Althans over een hobbelweg gaat die aan uit aan uit. Iemandbeen oplossing hiervoor? Het is zo irritant als je licht niet werkt. Of kan je hem rechtstreeks verbinden met de accu?

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Geplaatst: za 02 mei 2015, 19:34
door Hoxyz
Heb laatst met mijn rs een warmloper gehad. Nu voet/kop en oring vervangen omdat ze lek waren. HIj loopt wel weer maar er komt extreem veel rook uit: https://www.youtube.com/watch?v=AvLgAlqqXJ4 Is dit gewoon water/kvs wat nog moet verbranden wat in de uitlaat zit?

Je ziet wel hoe nat de straat is, en hoe ver het uit de uitlaat komt spuiten :P

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Geplaatst: za 02 mei 2015, 23:39
door nielstheto
witte rook is niet goed eigenlijk.... alles goed dichtzitten

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Geplaatst: ma 04 mei 2015, 14:21
door Bveldhuizen82
hallo ik ben mijn derbi drd aan het monteren. Nu kom ik alleen niet verder bij de wielen en de brug. Kan iemand mij de volgorde van de ringen/vulbussen vertellen van de wielen en de brug?

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Geplaatst: ma 04 mei 2015, 18:02
door Joram
Bij de brug heb je alleen de 2 dikke ringen tussen de brug en het blok, tussen frame en blok zit verder geen aparte ring.

Bij je achterbrug:

Dikke spacer tussen brug en wiel links, en een dunnere ring tussen remadapter en brug rechts.

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Geplaatst: di 05 mei 2015, 00:23
door Hoxyz
nielstheto schreef:witte rook is niet goed eigenlijk.... alles goed dichtzitten
Zou niet weten wat er niet goed dicht moet zitten.. Kan het kloppen dat het gewoon nog vloeistof is wat moet verbranden?

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Geplaatst: di 05 mei 2015, 12:23
door Jolt
Hoxyz schreef:
nielstheto schreef:witte rook is niet goed eigenlijk.... alles goed dichtzitten
Zou niet weten wat er niet goed dicht moet zitten.. Kan het kloppen dat het gewoon nog vloeistof is wat moet verbranden?
Pakkingen verkeerd gemonteerd of kapot gegaan, als je een nieuw type blok hebt, kan het zijn dat de pakking tussen je carters lek is. want neem aan dat je die niet vervangen hebt ?

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Geplaatst: di 05 mei 2015, 18:10
door MatthijsEvo
Is er een variant van de yasuni cross hm die rechtsom loopt bovenlangs voor op een pro ?

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Geplaatst: di 05 mei 2015, 20:39
door kevrie
Joram schreef:Bij de brug heb je alleen de 2 dikke ringen tussen de brug en het blok, tussen frame en blok zit verder geen aparte ring.

Bij je achterbrug:

Dikke spacer tussen brug en wiel links, en een dunnere ring tussen remadapter en brug rechts.
Oh hahahaha, ik rijd al 10-15K KM rond met beide spacers aan de tandwielkant.... Verklaard wel t rare rijgedrag en de snelle slijtage van de lagers :emo:

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Geplaatst: di 12 mei 2015, 22:48
door xtreme98sm
Ik had ff 2 vraagjes: ik heb een vastloper gehad en nu moet ik even kijken of mijn originele 50 cc cilinder nog goed is maar is dit gietijzer of aluminium dus kun je deze eventueel laten honen? (ik heb een nt blok)
En ik wil anders een laagtoerige 50 cc cilinder eronder gooien ik heb een leovince en voor derest alles origineel maar welke cilinder raden jullie mij dan aan?

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 13 mei 2015, 00:52
door nielstheto
originele cilinder kun je niet laten honen

en waarom geen airsal 50 ?

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 13 mei 2015, 00:52
door stefanwinter
Origineel is alu dacht ik.
Dmp wordt vaak als vervanger gepakt, naar mijn weten gietijzer. Vind ze zelf ronduit kut. Airsal is wel leuke vervangings cilinder, niet te duur en redelijk goed afgewerkt.
Van de airsal is wel wat leuks te maken ivm de vlinderpoort dacht ik. Deze is middeltoerig.
Dmp is laagtoeriger

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 13 mei 2015, 01:16
door nielstheto
klopt ori is alu ja met een chromen binnenwand ( die binnenwand vertelde de brommerboer mij )

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 13 mei 2015, 17:30
door Derbi95
nielstheto schreef:originele cilinder kun je niet laten honen

en waarom geen airsal 50 ?
hoezo zou je een ori cilinder niet kunnen honen?
heb de mijne ook late honen toen ik een vastloper had

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 13 mei 2015, 20:08
door nielstheto
mij werd verteld bij de brommer boer dat de originele cilinder een chromen wand had en dus ook niet gehoond konden worden ( echter pakte hij m wel met de hoon maar zou niet mogen/kunnen volgens hem! )

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 13 mei 2015, 21:27
door xtreme98sm
Waarom is dmp ronduit kut dan, en zijn er geen andere gietijzeren?

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 13 mei 2015, 21:51
door Roymans
Ik heb nooit geweten dat de originele cilinder van aluminium was. Maar ik heb dan ook nooit een ori cilinder gehad. Lijkt me niet verstandig om die te laten honen. Wat lichte krasjes kan je misschien wel weghonen met van die fijne kunstof hoonstiften, maar bij wat grovere groeven (vast- en warmlopers) Lijkt een hele nieuwe wand me niet onverstandig.

Nikkel-Chroom legeringen worden nauwelijks nog gebruikt voor cilinderwanden, tegenwoordig zijn de meeste van Nikkel-Siliciumcarbide (Nikasil), Voornamelijk door het lage wrijvingscoëfficiënt; Minder frictie is minder warmte en meer vermogen. Daar komt bij dat het harder (slijtvaster) is dan chroom legeringen.

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 13 mei 2015, 22:03
door Roelah
Heeft iemand verstand van de wetgeving betreft het afdekken van een motor op een aanhanger? Ik ga morgen namelijk motor ophalen in de randstad, deze zetten we ofc vast met spanbanden, maar officieel moet lading ook bedekt zijn met een netje. Is een motor hiervoor uitzondering of word ik straks gewoon finaal genaaid?

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 13 mei 2015, 23:13
door Mclaren
Ik denk niet dat je een netje nodig hebt, ik heb het zelf in ieder geval nog nooit over een motor gezien.

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 14 mei 2015, 02:03
door ebervanroij
Alleen bij dingen die losliggen en eraf kunnen vliegen, zoals zand, stenen, takken, meubilair en dat soort dingen. Het mag er eigenlijk gewoon niet af kunnen gaan bij normaal rijgedrag.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/H ... 14-05-2015