waarom hpi ontsteking
- derbi-extreme
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: DERBI SENDA
waarom hpi ontsteking
waarvoor zette sommige een hpi ontsteking onder hun derbi? ik zie het vaak bij 70 of 80 cc klopt dat? 

- Huug
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Re: waarom hpi ontsteking
Betere gas reactie en iets met een curf of zo er in. maar je hebt dan geen spoel meer voor bijvoorbeeld je licht. daar is hij te zwak voor dus als je het niet nodig hebt zou ik het niet doen.

-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: 1999 Derbi GPR, custom streetfighter
betere gasreactie, en variabel ontstekingstijdstip. ook zorgt de curve voor een andere vermogensafgifte bij elk toerental dan een normale onsteking. hier op mijn GPR:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=J-eev0DnfA4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=J-eev0DnfA4[/youtube]
- derbi-extreme
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: DERBI SENDA
aaaah zo thanks jongens
- jens extreme sm
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3154
lichtspoel kan je er apart bij bestellen btw
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
- Royal Club
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: XR600R
ja, komt 30watt vanaf, bij 15k rpm ofzo. Waardeloos ding is het
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
- jens extreme sm
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3154
haha ja daar heb je vrij weinig aan 

"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: senda extreme
wat mij er altijd is geleerd is:
een binnenrotor heeft zn spoelen buiten het vliegwiel zitten.
zodat het vliegwiel minder zwaar is als een normale ontsteking met de spoelen binnen het vliegwiel,
waardoor je dus minder massatraagheid op je krukas hebt!
en met een hpi/binnenroter kun je het onstekingstijdstip beter verleggen.
correct me if i'm wrong!
een binnenrotor heeft zn spoelen buiten het vliegwiel zitten.
zodat het vliegwiel minder zwaar is als een normale ontsteking met de spoelen binnen het vliegwiel,
waardoor je dus minder massatraagheid op je krukas hebt!
en met een hpi/binnenroter kun je het onstekingstijdstip beter verleggen.
correct me if i'm wrong!
Ja is waar binnenrotor hoeft gewoon minder gewicht mee te trekken ( ipv zon vliegwiel ) En dan ben je dus sneller op toeren en je maakt draait 1k toeren extra met binnenrotor
- Royal Club
- Pro tuner
1k toeren extra? :O
Sukkel van de week..
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Honda MT5 met 110cc Malossi alles bewerkt.
Een CBR400r krot
Een CBR600F
Een dikke VTR SP1
Je zusje/zus
Een dikke negerin.
O jee, dan ga ik maar gauw even 2 HPI's monteren op mijn brommertjeRoyal Club schreef:1k toeren extra? :O

Mijn MT boekt je.
ja op een maat zijn aerox met mfr rpm ging die 800 toeren omhoog ofzo.Royal Club schreef:1k toeren extra? :O
Met schakel zal dat ook ong zijn maar reken maar op 400-800 toeren extra.
Maar die 1k toeren was meer als ongeveer bedoelt maar had het er niet bijgezet dus snap het wel.
hahahahhahahahhahaJB1 schreef:O jee, dan ga ik maar gauw even 2 HPI's monteren op mijn brommertjeRoyal Club schreef:1k toeren extra? :O

-
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Dus als jij op en ori brommer met prop een hpi zet dan draait die ook 1k toeren meer?
Wat jij zegt komt wel is voor als de orginele ontsteking het niet aankan als ik me niet vergis. Maar gaat dus niet op voor elk geval.
Hpi of een andere race ontsteking zorgt voornamelijk voor een betere gasreactie en snellere accerelatie door minder gewicht aan de krukas.
Wat jij zegt komt wel is voor als de orginele ontsteking het niet aankan als ik me niet vergis. Maar gaat dus niet op voor elk geval.
Hpi of een andere race ontsteking zorgt voornamelijk voor een betere gasreactie en snellere accerelatie door minder gewicht aan de krukas.
- Royal Club
- Pro tuner
Jij bent echt een naab en moet vanaf nu gewoon je fucking waffel houden en dit forum niet meer infecteren met die achterlijke kennis van jouw.maffia741 schreef:ja op een maat zijn aerox met mfr rpm ging die 800 toeren omhoog ofzo.Royal Club schreef:1k toeren extra? :O
Maar die 1k toeren was meer als ongeveer bedoelt maar had het er niet bijgezet dus snap het wel.
Sukkel van de week..
- drdwillem
- Tuner
- Vervoersmiddel: peugeot fox snor
ook wanneer de ori ontsteking het nog wel aan kan, kun je toeren winnen.. maar bij een originele uitlaat zal dit denk ik niet werken nee:p als je alleen een ander uitlaatje hebt al wel. wel zak je sneller terug in een hoge versnelling als je een beetje tegenwind hebt.jasperrr91 schreef:Dus als jij op en ori brommer met prop een hpi zet dan draait die ook 1k toeren meer?
Zeg ik dat? ik heb het over een motorforce racing rpm dit is geen langzaam cilindertje zoals een derbi 50cc cilndertjejasperrr91 schreef:Dus als jij op en ori brommer met prop een hpi zet dan draait die ook 1k toeren meer?
Kerel wat ben jij achterlijk kennelijk heb je het zelf nog niet in praktijk meegemaakt denk ook is na in theorie zit er veel minder gewicht aan de krukas wat resulteert in sneller in toeren/meer toeren.Royal Club schreef:Jij bent echt een naab en moet vanaf nu gewoon je fucking waffel houden en dit forum niet meer infecteren met die achterlijke kennis van jouw.maffia741 schreef:ja op een maat zijn aerox met mfr rpm ging die 800 toeren omhoog ofzo.Royal Club schreef:1k toeren extra? :O
- Royal Club
- Pro tuner
Ik heb meer praktijk ervaring als dat jij ooit zal hebben snotaap. Ik weet prima hoe een ontsteking en vliegwiel werkt, ik doel alleen op het feit dat jouw 'voorspelling' met betrekking tot het aantal toeren toename werkelijk als een lul op een drumstel slaat.
Mocht je dat niet begrijpen, wat ik wel kan begrijpen, het slaat nergens op.
Mocht je dat niet begrijpen, wat ik wel kan begrijpen, het slaat nergens op.
Sukkel van de week..
-
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Een derbi cilinder is in mijn ogen niet bepaald langzaam, er zit genoeg potentie in.maffia741 schreef:Zeg ik dat? ik heb het over een motorforce racing rpm dit is geen langzaam cilindertje zoals een derbi 50cc cilndertjejasperrr91 schreef:Dus als jij op en ori brommer met prop een hpi zet dan draait die ook 1k toeren meer?
@ MAffia en royal, elkaar niet gaan uitmaken voor snotaap en achterlijk noemen. Anders ben ik genoodzaak stappen te ondernemen.
@ Maffia je hebt weinig geleerd van je weekje vakantie....