Hallo, ik heb een 2ehands Derbi Senda DRD Racing 85 th
Toen ik deze kocht zat er al geen prop in de uitlaat de rest standaard.
Ik heb er een sproeier 92 in zitten, toen ik een Bougie erin had zitten met Hittegraat 7 zag mijn bougie er zo uit :
Toen heb ik deze vervangen door een van hittegraat 9 dit hadden ze gezegt bij lokale dealer toen zag hij er na 100 km uit :
(nieuwe bougie )
Toen haperde hij heel erg bij gas geven stilstaand en ver voor de powerband. toen zag ik dat de gasnaald helemaal op z'n rijkst stond, en heb deze verschillende standen geprobeerd maar helemaal bovenin bleek het lekkerst te rijden en haperde helemaal niet meer maar nou ziet mijn bougie er nu uit :
ik heb hem al geprobeerd aftestellen op elke manier mogelijk maar hij wil maar niet koffiebruin worden?
iemand ideeen?
alvast super bedankt.
Groetjes
Derbi DRD 85 th bougie.
-
- Banden plakker
- Berichten: 4
- Lid geworden op: do 06 jul 2017, 17:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing 85 anneversery
- Narco
- Tuner
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012
Re: Derbi DRD 85 th bougie.
De hittegraad van die bougies zijn niet goed.
En bougie lijkt een eenvoudig onderdeel, maar is dat niet.
Voor een goede werking is de temperatuur aan het einde van de isolator en de centrale electrode van groot belang.
De temperatuur moet precies zo hoog zijn dat de benzine en oliedeeltjes die met de electrode en isolator in aanraking komen, volledig verbranden. Bij te lage temperatuur (< 500 C) verbranden deze onvolledig, vooral de olie, waardoor verbrandingsresten op de electroden worden afgezet waardoor je storingen krijgt (minder intensiteit van de vonk, vonkoverslag, etc etc etc).
Als de isolator neus of de centrale isolator een te hoge temperatuur bereikt (de grens is 850 C) krijg je een voortijdige ontsteking van het mengsel, dus nog voor het overspringen van de vonk, ook wel zelfontsteking of gloeiontsteking genoemd.
Dit is ook niet goed.
Daarom is het allemaal zo belangrijk dat je de juiste soort bougie kiest, met de juiste warmtegraad.
Hou je gewoon aan de opgave van Derbi, dus bougie NGK BR8 ES of Champion RN3C.
Ik kan mij geen enkele opvoer situatie voorstellen bij een Derbi waarbij het nodig zou zijn een andere bougie te monteren.
Groeten uit Den Haag,
Marco
En bougie lijkt een eenvoudig onderdeel, maar is dat niet.
Voor een goede werking is de temperatuur aan het einde van de isolator en de centrale electrode van groot belang.
De temperatuur moet precies zo hoog zijn dat de benzine en oliedeeltjes die met de electrode en isolator in aanraking komen, volledig verbranden. Bij te lage temperatuur (< 500 C) verbranden deze onvolledig, vooral de olie, waardoor verbrandingsresten op de electroden worden afgezet waardoor je storingen krijgt (minder intensiteit van de vonk, vonkoverslag, etc etc etc).
Als de isolator neus of de centrale isolator een te hoge temperatuur bereikt (de grens is 850 C) krijg je een voortijdige ontsteking van het mengsel, dus nog voor het overspringen van de vonk, ook wel zelfontsteking of gloeiontsteking genoemd.
Dit is ook niet goed.
Daarom is het allemaal zo belangrijk dat je de juiste soort bougie kiest, met de juiste warmtegraad.
Hou je gewoon aan de opgave van Derbi, dus bougie NGK BR8 ES of Champion RN3C.
Ik kan mij geen enkele opvoer situatie voorstellen bij een Derbi waarbij het nodig zou zijn een andere bougie te monteren.
Groeten uit Den Haag,
Marco
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
-
- Banden plakker
- Berichten: 4
- Lid geworden op: do 06 jul 2017, 17:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing 85 anneversery
Re: Derbi DRD 85 th bougie.
ik ga een hittegraad 8 proberen, laat het nog weten hoe het is afgelopen
-
- Banden plakker
- Berichten: 4
- Lid geworden op: do 06 jul 2017, 17:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing 85 anneversery
Re: Derbi DRD 85 th bougie.
[heb 70 km gereden met een BR8ES maar bougie ziet er hetzelfde als hittegraad 9 Kan iemand me helpen?
- Knissaw
- Pro tuner
- Berichten: 813
- Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
- Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold] - Gallery: Lammers black edition http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20460
Derbi Xtreme 2003 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?t=19751 - Locatie: Deventer
Re: Derbi DRD 85 th bougie.
wat dacht je van je brommer afstellen.....
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
-
- Banden plakker
- Berichten: 4
- Lid geworden op: do 06 jul 2017, 17:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing 85 anneversery
Re: Derbi DRD 85 th bougie.
heb ik al geprobeerd, alle manieren mogelijk. Zou een sproeier 92 te groot zijn? kan niet zien welke kleur de bougie wordt die blijft maar goudkleurig.Knissaw schreef:wat dacht je van je brommer afstellen.....
- Knissaw
- Pro tuner
- Berichten: 813
- Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
- Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold] - Gallery: Lammers black edition http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20460
Derbi Xtreme 2003 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?t=19751 - Locatie: Deventer
Re: Derbi DRD 85 th bougie.
Je moet niet op bougie afstellen, je moet op rijden afstellen. sproeier erin, gasssss en kijken wat ie doet. houd ie in? Sproeier omhoog, stottert ie voor de powerband? sproeier naar beneden als je gas ietsjes loslaat en hij zakt dan weg? gasnaald standje omhoog.
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
- Narco
- Tuner
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012
Re: Derbi DRD 85 th bougie.
Een kenmerk van een te kleine sproeier is dat je blok vanzelf meer toeren gaat maken zonder dat je gas geeft, rare gewaarwording is dat. Rijden met een kleine sproeier is ook link, je kan er warmlopers van krijgen.
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!