Achterrem vast na vv wiellagers

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
ThejustF1
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Extreme '09

Achterrem vast na vv wiellagers

Ongelezen bericht door ThejustF1 »

Heey,

ik heb net mn wiellagers vervangen, en nadat ik mn ketting gespannen had en beide moeren vast gedraaid had, liep mn brommer heel zwaar, mn achterwiel blokkeerde zelfs soms, toen ik naar me achterrem keek, was mn rechter remblok los van de schijf en links zat heel strak tegen mn schijf aan, toen heb ik wat gepompt met mn achterrem en toen zaten ze allebei tegen de schijf aan...

Als ik mn rechter moer wat losser draai dan loopt ie iets makkelijker.. maar die moet natuurlijk vast :S

mn rem blijft dus de heletijd ingedrukt...

weet iemand hoe dit op te lossen valt? :eerie:
Bwoaaaaaaaap klik. Bwwwwwoaaaaaaaaaap

Afbeelding

http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=40&t=9236" onclick="window.open(this.href);return false; Derbi x-Treme kopen?
hululululu
Derbi fan
Vervoersmiddel: derbi senda SM

Re: Achterrem vast na vv wiellagers

Ongelezen bericht door hululululu »

Er moet een smalle bus (die op de binnenring van je lager drukt en NIET op de buitenring van je lager drukt) tussen je wiel-lager en rem.
En een dunne ring heb ik tussen de remschijf en de brug volgens mij.
Je wiel moet gewoon rond blijven draaien, is dit niet heb je je moer te strak of klemmen je lagers. Ga zo NIET rijden want je lagers worden warm en dat is niet goed. Je hele bus zal naar de neut gaan ;) !
ThejustF1
Schakelrijder

Dus die smalle ring moet niet tussen mn lager en de rem maar tussen mn brug en mn rem? ;S

Afbeelding

http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=40&t=9236" onclick="window.open(this.href);return false; Derbi x-Treme kopen?
Wesley95
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing VERKOCHT
Derbi drd limited 08
Ktm sx250 verkocht
Suzuki rm125 verkocht
Bmw e30 325i m50 swap
Opel corsa b daily
Suzuki RM125 2000
Opel Corsa 1.2 16v
BMW E30 324d verkocht

Ongelezen bericht door Wesley95 »

bij mijn crosser zit da wel zo ja, maar kweet niet of da zo ook is bij derbis, hoewel ik ook zelfde tandwiele enzo voor crosser als derbi gebruik kan het nog wel is t zelfde zijn :P
Afbeelding
the skullkid schreef:
Maurits schreef:Oke. En ik kan mijn uitlaat er gewoon zo afhalen zonder dat ik ergens op moet letten?
Opletten dat die koud is.
hululululu
Derbi fan
Vervoersmiddel: derbi senda SM

Ongelezen bericht door hululululu »

Er zit bij mij niks trouwens tussen de rem en het wiel!
Bij Derbi heeft iig de achterrem zo'n verdikking waar de wielas door moet, dit extra zodat die mee kan hebben denk ik (meer verdeling van kracht).
Hier achter, dus tussen de rem en de achterbrug moet wel een ring, want een stuk naar je brommer toe over de achterbrug zit dat vierkantje afstandsblokje van je rem zodat die neit gaat kantelen, dit moet je opvangen bij de as met een ring. Dit kun je ook duidelijk zien!
Zo heb ik het iig en als het goed is zou er een beetje draad van de as door je moer moeten komen, niet absurd veel. Maar hij moet er wel doorheen!

Dus:

Code: Selecteer alles

afstandsspanner-ring-brug-busje-wiel-wiel-rem-ring-brug-ring-afstandsspanner
ThejustF1
Schakelrijder

Ik heb het al opgelost (:

Ik had die spacer tussen het lager en de rem, maar moest tussen mn brug en mn rem

kan close!

Afbeelding

Plaats reactie