Pagina 82 van 87

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: ma 23 mei 2016, 19:34
door derbi-ftw
Putoline GP10 (650ml)

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: ma 23 mei 2016, 19:37
door Mathieubenoot
derbi-ftw schreef:Putoline GP10 (650ml)
hartelijk bedankt! :D

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: di 24 mei 2016, 18:24
door Mathieubenoot
Knissaw schreef:
Yup, De olie onder het zadel moet je loshalen door hem rechts onder aan het blok de slang van de pomp eraf te trekken. Maar nu je wat uit je versnellingsbak hebt laten lopen moet je dit effe fixen voordat je gaat rijden, anders mol je je versnellingsbak :emo:
Ik heb daarnet is gekeken maar was niet zeker welke het was met dat ik het niet goed kan zien van waar naar waar hij heen loopt. Zou je toevallig een fototje hebben? Zou heel vriendelijk zijn :)

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: di 24 mei 2016, 22:13
door Knissaw
Ik heb daarnet is gekeken maar was niet zeker welke het was met dat ik het niet goed kan zien van waar naar waar hij heen loopt. Zou je toevallig een fototje hebben? Zou heel vriendelijk zijn :)
Zal morgen even een fototje sturen. (als ik het onthoud)

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 26 mei 2016, 14:50
door nickyotto
Hai, ik ben net nieuw op het forum, hoop dat het niet uitmaakt.
Ik had een paar vraagjes over mijn deri gpr 2009

1. Hoeveel toeren zou ik maximaal kunnen rijden zonder dat dit mijn motor overbelast hij rijd ong 75 kmu in 10.000 toeren, ik denk niet dat dit goed is ( wou hem niet meer pushen want ben bang dat ik weer iets sloop ) haha
2. Stel ik zet er een 70cc in hoe hard zou die dan ongeveer gaan, en word de trekkracht dan hoger? hij trekt alleen hard ~6000toeren bij laatste versnelling
3.Wat is maximale cc voor deze 2takt ?


alvast hardstikke bedankt!


-Nicky Otto

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 26 mei 2016, 16:16
door Knissaw
maakt niet uit! Leuk dat er meer mensen bij komen :thumbup:

op de 1e en de 3e vraag weet ik wel n antwoord,

1. Ik zou hem op ongeveer 9.000 houden.
3. zo'n 88cc (d8 ik)

Heb niet veel verstand van hogere CC's omdat ik dr geen ervaring mee heb :emo:

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 26 mei 2016, 16:52
door EZ_R
Kan een parmakit 110cc op :shh:

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 26 mei 2016, 18:17
door Gooncy
2. Trek kracht zal zeker toenemen, top zal vrijwel het zelfde blijven (met de standaard uitlaat tenminste) miss dat je 5-10km/h harder gaat MAX

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 14 sep 2016, 14:10
door wouter0025
mijn digitale teller van mijn derbi brand steeds minder vel, de indicator lampjes doen het verder wel prima, weet iemand waar dit aan kan liggen?
alvast bedankt

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 14 sep 2016, 17:07
door gerben2934
1) Mijn rs4 draaid 12k toeren :) Dus 10, 11k kan zeker geen kwaad. :thumbup:
2) Met een 70cc cilinder krijg je meer koppel, en topsnelheid zal een beetje toenemen met een standaard uitlaat. Mocht je al een andere (snellere uitlaat) hebben dan zal de top ook wel wat toenemen. Maar voornamelijk extra trekkracht!
3) Bidalot 94 cc factory. Snelste cilinder voor onze brommerts (A) :woot:

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 14 sep 2016, 19:30
door Joeritijssen
Hallo,

Ik heb vorige weer een aprilia sx50 uit 2007 gekocht.
Deze was helemaal origineel, wel ontgrenst.
Nu heb ik de pech dat mijn brommer van mijn ouders maximaal 55/60 mag lopen.
ik heb nu een ring in de uitlaat gelast maar nu heb ik ook een nieuwe sproeier nodig.
Iemand enig idee welke maat(er zit nu 92 in).

Groetjes, joeri

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 14 sep 2016, 20:31
door derbi-ftw
Misschien in de buurt van 80 a 84

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 14 sep 2016, 21:24
door Joeritijssen
derbi-ftw schreef:Misschien in de buurt van 80 a 84
Dan ga ik s iets in die richting bestellen

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 15 sep 2016, 18:35
door Jolt
Knissaw schreef:maakt niet uit! Leuk dat er meer mensen bij komen :thumbup:

op de 1e en de 3e vraag weet ik wel n antwoord,

1. Ik zou hem op ongeveer 9.000 houden.
3. zo'n 88cc (d8 ik)

Heb niet veel verstand van hogere CC's omdat ik dr geen ervaring mee heb :emo:
gerben2934 schreef:1) Mijn rs4 draaid 12k toeren :) Dus 10, 11k kan zeker geen kwaad. :thumbup:
2) Met een 70cc cilinder krijg je meer koppel, en topsnelheid zal een beetje toenemen met een standaard uitlaat. Mocht je al een andere (snellere uitlaat) hebben dan zal de top ook wel wat toenemen. Maar voornamelijk extra trekkracht!
3) Bidalot 94 cc factory. Snelste cilinder voor onze brommerts (A) :woot:

Parmakit 110 is de cilinder met de meeste CC's voor derbi, maar de 94 bida factory schijnt sneller te zijn.

Derbi koppelt pas laat

Geplaatst: wo 23 nov 2016, 10:35
door Elpiosso
heb pas geleden een derbi drd evo lmtd gekocht maar als ik de koppeling laat opkomen vanuit zijn 1 koppelt hij pas heel laat met als gevolg dat hij afslaat weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 23 nov 2016, 10:44
door derbi-ftw
waarschijnlijk je koppelingskabel wat strakker zetten.

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 01 dec 2016, 22:01
door Jolt
derbi-ftw schreef:waarschijnlijk je koppelingskabel wat strakker zetten.
Juist losser toch, als hij heel laat koppelt en heel snel ontkoppeld.

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 04 jan 2017, 18:11
door derbi-ftw
Wie kan mij misschien vertellen wat de maten zijn van Derbi balhoofdlagers?
(Derbi Senda DRD Racing 2010)

Iemand die toevallig een los frame/lager heeft en dit voor mij even wil nameten?

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 05 jan 2017, 01:51
door stefanwinter
6205-2rsh moet je hebben

Re: Het ''technische'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 05 jan 2017, 11:05
door derbi-ftw
stefanwinter schreef:6205-2rsh moet je hebben
Top :thumbup: