Honda Cr 125
-
- Tuner
- Berichten: 329
- Lid geworden op: ma 22 nov 2010, 22:43
- Vervoersmiddel: Derbi Xtreme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6069
- Locatie: Thuis
Honda Cr 125
Hallo,
Ik heb een Derbi xtreme Sm en een Honda CR 125,
Heb eerder een KX 80je gehad, perfect ding, alleen was ik te groot voor geworden,
nooit geen problemen mee gehad,
Toen maar een beetje door gekeken en kwam ik op een mooie Cr 125 van 99 gekocht, helemaal orgineel, snel genoeg voor mij alleen het uiterlijk was niet alles.
Heb er alleen een keer een nieuw big-end in moeten laten persen omdat deze op was.
Toen nieuwe Kappen+stickers!
Dan wil je toch kijken naar iets nieuwers, toen kwam ik een Cr 125 van 04 tegen, iets sneller en sterker met oa VHM kop Hgs uitlaat met doma demper, dus kon ik me wel mee vermaken
zag er leuk uit enzo, maar 2 keer mee gereden en toen begon het gedonder
vorige eigenaar had hem verkocht met een kapotte cilinder(stuk der uit geknapt )
Dus de cilinder op gestuurd naar powerseal, was weer beter als nieuw!
Maar als je het blok dan toch open is bekijk/vervang je de rest ook maar even, kwam ik er achter dat een baklager een keer in het carter heeft lopen draaien
dus die uitgefreesd, en een bus ingeperst en het lager er in gezet toen was het weer goed:D
Nieuw big-end er in gedaan dus voorlopig geen omkijken aan:D
In elkaar zetten+frame deels gepolijst!:
Blokje:
Toen het uiterlijk aangepakt, nieuwe kappen+stickers gekocht en heb nu nog wat kroonplaten liggen die gecoat moeten worden:)
Misschien nog een keer setje zwarte velgen er in maar dat is een beste uitgave, eerst maar eens kijken hoe het dit seizoen gaat!
En de uitlaat gestraald + geschuurd.
Toen kwam ik een hydraulische koppelingsset tegen, dus die maar gekocht, omdat hij orgineel zwaar ging( zware veren).
Kan nu met me pinkje koppelen
Clubcross:
Heb de uitlaat inmiddels blauw gestookt en blanke lak erover heen gespoten, foto`s:
En zoals jullie misschien wel konden zien, radiateur beugels gemonteerd en nieuwe buddy hoes.
Zo is die volgens mij aardig klaar voor seizoen 2011!
De 1e paar foto`s van Seizoen 2011! Dit zijn tevens ook de laatste omdat ik nu thuis zit met een gebroken nek :
Gr!
Ik heb een Derbi xtreme Sm en een Honda CR 125,
Heb eerder een KX 80je gehad, perfect ding, alleen was ik te groot voor geworden,
nooit geen problemen mee gehad,
Toen maar een beetje door gekeken en kwam ik op een mooie Cr 125 van 99 gekocht, helemaal orgineel, snel genoeg voor mij alleen het uiterlijk was niet alles.
Heb er alleen een keer een nieuw big-end in moeten laten persen omdat deze op was.
Toen nieuwe Kappen+stickers!
Dan wil je toch kijken naar iets nieuwers, toen kwam ik een Cr 125 van 04 tegen, iets sneller en sterker met oa VHM kop Hgs uitlaat met doma demper, dus kon ik me wel mee vermaken
zag er leuk uit enzo, maar 2 keer mee gereden en toen begon het gedonder
vorige eigenaar had hem verkocht met een kapotte cilinder(stuk der uit geknapt )
Dus de cilinder op gestuurd naar powerseal, was weer beter als nieuw!
Maar als je het blok dan toch open is bekijk/vervang je de rest ook maar even, kwam ik er achter dat een baklager een keer in het carter heeft lopen draaien
dus die uitgefreesd, en een bus ingeperst en het lager er in gezet toen was het weer goed:D
Nieuw big-end er in gedaan dus voorlopig geen omkijken aan:D
In elkaar zetten+frame deels gepolijst!:
Blokje:
Toen het uiterlijk aangepakt, nieuwe kappen+stickers gekocht en heb nu nog wat kroonplaten liggen die gecoat moeten worden:)
Misschien nog een keer setje zwarte velgen er in maar dat is een beste uitgave, eerst maar eens kijken hoe het dit seizoen gaat!
En de uitlaat gestraald + geschuurd.
Toen kwam ik een hydraulische koppelingsset tegen, dus die maar gekocht, omdat hij orgineel zwaar ging( zware veren).
Kan nu met me pinkje koppelen
Clubcross:
Heb de uitlaat inmiddels blauw gestookt en blanke lak erover heen gespoten, foto`s:
En zoals jullie misschien wel konden zien, radiateur beugels gemonteerd en nieuwe buddy hoes.
Zo is die volgens mij aardig klaar voor seizoen 2011!
De 1e paar foto`s van Seizoen 2011! Dit zijn tevens ook de laatste omdat ik nu thuis zit met een gebroken nek :
Gr!
Laatst gewijzigd door jurjen27 op vr 27 mei 2011, 16:43, 8 keer totaal gewijzigd.
Derbi Xtreme 05 & Honda Cr 125 04 (Verkocht! http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=1187" onclick="window.open(this.href);return false;)
- HayeSM
- Pro tuner
- Berichten: 960
- Lid geworden op: do 18 nov 2010, 17:32
- Vervoersmiddel: aprilia sxv5.5
Re: Cr 125
Net dingetje..
- drdwillem
- Tuner
- Berichten: 336
- Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 14:45
- Vervoersmiddel: peugeot fox snor
Re: Cr 125
mooi ding man!!
Re: Cr 125
Prachtig apparaat! Die kx80 vindik al helemaal vet
Watvoor hydraulische koppeling heb je? Bevalt goed dus? Hoor vaak dat het erg wennen is omdat je nu het aangrijppunt minder voelt. Heb zelf een hebo maar die staat nog in backorder..
En welke club rij je?
Watvoor hydraulische koppeling heb je? Bevalt goed dus? Hoor vaak dat het erg wennen is omdat je nu het aangrijppunt minder voelt. Heb zelf een hebo maar die staat nog in backorder..
En welke club rij je?
-
- Tuner
- Berichten: 329
- Lid geworden op: ma 22 nov 2010, 22:43
- Vervoersmiddel: Derbi Xtreme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6069
- Locatie: Thuis
Re: Cr 125
Bedankt!
Ik heb ook hebo, het is even wennen, maar je kan er gewoon goed mee rijden is mijn mening!
en makkelijk te monteren, tenminste bij mijn bike:D
Ik rij zelf Clubcross Lochem, en dit jaar voor het eerst UMX(uitwisseling!)
Ja, die Kx80 was een super brommertje:Pderbi crd schreef:Prachtig apparaat! Die kx80 vindik al helemaal vet
Watvoor hydraulische koppeling heb je? Bevalt goed dus? Hoor vaak dat het erg wennen is omdat je nu het aangrijppunt minder voelt. Heb zelf een hebo maar die staat nog in backorder..
En welke club rij je?
Ik heb ook hebo, het is even wennen, maar je kan er gewoon goed mee rijden is mijn mening!
en makkelijk te monteren, tenminste bij mijn bike:D
Ik rij zelf Clubcross Lochem, en dit jaar voor het eerst UMX(uitwisseling!)
Derbi Xtreme 05 & Honda Cr 125 04 (Verkocht! http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=1187" onclick="window.open(this.href);return false;)
-
- Pro tuner
- Berichten: 528
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 18:03
- Vervoersmiddel: 2003 Derbi Drd (verkocht)
1991 Suzuki ls650 Caferacer (verkocht)
2002 Husqvarna TE 570
Re: Cr 125
Gaaf Hoe werkt zo'n hydrolische koppeling?
-
- Tuner
- Berichten: 329
- Lid geworden op: ma 22 nov 2010, 22:43
- Vervoersmiddel: Derbi Xtreme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6069
- Locatie: Thuis
Re: Cr 125
het zelfde als je voorrem, als je je hevel in trekt gaat je zuiger om hoog, dus ook je koppelings hevel.
alleen door de olie heb je minder wrijving en dus een betere overbrenging waardoor het echt heel licht koppelt!
maar zo`n setje is best prijzig hoor!
alleen door de olie heb je minder wrijving en dus een betere overbrenging waardoor het echt heel licht koppelt!
maar zo`n setje is best prijzig hoor!
Derbi Xtreme 05 & Honda Cr 125 04 (Verkocht! http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=1187" onclick="window.open(this.href);return false;)
Re: Cr 125
Nice, hoor er ook alleen maar goede verhalen over. Behoorlijk prijzig idd, was bijna 200 kwijt voor mijn setje en daar wacht ik al maanden op.
Re: Cr 125
Ik heb het ook, maar vind het eerlijk gezegt minder.
vooral bij de start voel je helemaal het aangrijpingspunt niet, is best lastig
vooral bij de start voel je helemaal het aangrijpingspunt niet, is best lastig
a'j bange leeft goa'j bange dood
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
-
- Pro tuner
- Berichten: 1959
- Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 23:29
- Vervoersmiddel: 2x retro - Drd Lim. #07 - Tomos
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3592
-
- Tuner
- Berichten: 329
- Lid geworden op: ma 22 nov 2010, 22:43
- Vervoersmiddel: Derbi Xtreme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6069
- Locatie: Thuis
Re: Cr 125
Dankjee!
Derbi Xtreme 05 & Honda Cr 125 04 (Verkocht! http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=1187" onclick="window.open(this.href);return false;)
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Cr 125
Mooi ding, wat heb jij gedaan om aan de 94 db te komen?
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Cr 125
Niet zo veel waarschijnlijk..royvi schreef:Mooi ding, wat heb jij gedaan om aan de 94 db te komen?
Die 2 taktjes maken niet zo veel herrie he..
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Cr 125
Hij heeft doma demper, das een korte. En dan zit je toch al gouw over de 98/100 heen
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tuner
- Berichten: 329
- Lid geworden op: ma 22 nov 2010, 22:43
- Vervoersmiddel: Derbi Xtreme 05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6069
- Locatie: Thuis
Re: Cr 125
94 db is best te halen,
heb ik ook had 91 dacht ik, maar het is heel raar gemeten hoor.
heb gewoon nieuw demperwol er in gedaan en als dat nog niet helpt kan je altijd nog je filterbak isoleren, scheelt ook weer wat.
heb ik ook had 91 dacht ik, maar het is heel raar gemeten hoor.
heb gewoon nieuw demperwol er in gedaan en als dat nog niet helpt kan je altijd nog je filterbak isoleren, scheelt ook weer wat.
Derbi Xtreme 05 & Honda Cr 125 04 (Verkocht! http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=1187" onclick="window.open(this.href);return false;)
- HayeSM
- Pro tuner
- Berichten: 960
- Lid geworden op: do 18 nov 2010, 17:32
- Vervoersmiddel: aprilia sxv5.5
Re: Cr 125
bijna alle tweetakten halen het wel.. dan is 85-90db geen uitzondering.. dikke 4takt klappen is een ander verhaal
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Cr 125
Ik ken mensen met een tweetakkie die over de 98 gaan, komt door die korte dempers. (doma, hgs enz.)
Orginele dempers is geen probleem.
Orginele dempers is geen probleem.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Cr 125
Mijn neefje heeft een Kawasaki kx125 met complete HGS uitlaatsysteem, met de korte demper, zit ook op 95 dB.
Pas nieuwe demperwol in, misschien nog iets meer in.
denk dat je hierop iets verkijkt haye, maar viertakt maakt wel nóg meer herrie.
Ze zitten er niet allemaal aan, het probleem is ook lang niet zo erg als een viertaktklapper, dit geluid draagt heel ver.
Tweetakt is wel fel en hard, maar het draagt niet zo ver zeg maar.
Pas nieuwe demperwol in, misschien nog iets meer in.
denk dat je hierop iets verkijkt haye, maar viertakt maakt wel nóg meer herrie.
Ze zitten er niet allemaal aan, het probleem is ook lang niet zo erg als een viertaktklapper, dit geluid draagt heel ver.
Tweetakt is wel fel en hard, maar het draagt niet zo ver zeg maar.
a'j bange leeft goa'j bange dood
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
- HayeSM
- Pro tuner
- Berichten: 960
- Lid geworden op: do 18 nov 2010, 17:32
- Vervoersmiddel: aprilia sxv5.5
Re: Cr 125
Bedoel dat het niet moeilijk is om met een twee takt onder de geluidsnorm te komen. Orginele demper, bocht inwikkelen en eventueel je luchtfilter beplakken. Dan zit elke twee takt eronder.
Lang niet alle 4takten zitten met standaard pijp onder de maat. Daar heeft het inwikkelen van je pijp ook weinig nut, en een db killer werkt vaak maar 1 a 2 db. (hierbij komt dat je motor warmer wordt als zonder db killer)
Lang niet alle 4takten zitten met standaard pijp onder de maat. Daar heeft het inwikkelen van je pijp ook weinig nut, en een db killer werkt vaak maar 1 a 2 db. (hierbij komt dat je motor warmer wordt als zonder db killer)
-
- Derbi fan
- Berichten: 80
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 18:36
- Vervoersmiddel: drd ltd '07 #860 / honda monkey baja (replica) / Yamaha neos / kroegfiets / husky cr125
- Locatie: Marienberg
Re: Cr 125
zeker weten een mooi ding!
die vorige honda was ook netjes
die vorige honda was ook netjes