Honda CR125R

Show hier je motor.
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Honda CR125R

Ongelezen bericht door royvi »

Ja ik was er zondag. Ik heb je totaal niet gezien! Het was ook zo gigantisch druk. Ik heb veel mensen gesproken maar jou niet gezien. Waar stond je? Ik stond aan het zandpad.
Brak crossen is simpelweg kut, heel vaak gedaan. Maar daar ben ik mee gestopt. :emo:

De baan lag er super in, ik heb ondanks het beschadigde kraakbeen in m'n vinger heerlijk gereden. :D

Edit:
Achteraf, ik heb wel een CR125 gezien die aardig hard rond ging. Is dat jouw broertje dan?
Laatst gewijzigd door royvi op di 06 aug 2013, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Honda CR125R

Ongelezen bericht door royvi »

Ik ben voorlopig niet op de baan, mijn cilinder is nu weggebracht. Wand is helemaal op, en achterste voetjes zijn gescheurd. :emo:
Dus dat wordt klaargemaakt, daarnaast heb ik volgende week de KEI-week in Groningen, zal ik ook wel even van bij moeten komen. :emo:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
derbi crd
Pro tuner
Berichten: 830
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 12:37
Locatie: Nijverdal

Re: Honda CR125R

Ongelezen bericht door derbi crd »

De cr die aardig hard rondging was m'n broertje idd. Er was ook ene robert die op een cr reed (en zn zusje op een brommer wtf) maar die was niet vooruit te branden :P Leuk ook die NK rijder (Ian vd kolk geloof ik) met zn ktm125cc. Gvd wat ging die hard.
Wij stonden ook aan het zandpad, witte mercedes bus. Waren er rond 10uur en gingen rond 12 al weg. Baan lag er wel prima in idd, niet dat Zuidwolde ooit echt moeilijk is. Veels te druk zondag, dat dan weer wel.

Hoe ben je achter je slechte cilinder gekomen?
Gebruikersavatar
Limburger
Moderator
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 14 dec 2010, 19:31
Vervoersmiddel: -Ford Dexta 2000 eind jaren '60'
-Ford F100 1953 V8
-KTM EXC 300 1997
Locatie: Heibloem (limbabwe)

Re: Honda CR125R

Ongelezen bericht door Limburger »

Vraagje voor beide, wat is fijner. De originele smalle pedalen of aftermarket brede?
Gebruikersavatar
Venlonaer
Pro tuner
Berichten: 1889
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93

Re: Honda CR125R

Ongelezen bericht door Venlonaer »

lekk3r b03k3n op de DHCR125cc
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
derbi crd
Pro tuner
Berichten: 830
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 12:37
Locatie: Nijverdal

Re: Honda CR125R

Ongelezen bericht door derbi crd »

Limburger schreef:Vraagje voor beide, wat is fijner. De originele smalle pedalen of aftermarket brede?
Brede. Zoek even op Drc voetstepjes op ebay of dirtbikebitz etc. Kosten geloof iets van 30euro en zijn mooi breed en scherp :)
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Honda CR125R

Ongelezen bericht door royvi »

derbi crd schreef:De cr die aardig hard rondging was m'n broertje idd. Er was ook ene robert die op een cr reed (en zn zusje op een brommer wtf) maar die was niet vooruit te branden :P Leuk ook die NK rijder (Ian vd kolk geloof ik) met zn ktm125cc. Gvd wat ging die hard.
Wij stonden ook aan het zandpad, witte mercedes bus. Waren er rond 10uur en gingen rond 12 al weg. Baan lag er wel prima in idd, niet dat Zuidwolde ooit echt moeilijk is. Veels te druk zondag, dat dan weer wel.

Hoe ben je achter je slechte cilinder gekomen?
Ja die KTM die ging hard. Er waren meerdere brommers. :emo: Laatst was er een gigantisch snelle Kawa, ik denk Luca Nijenhuis. Nou zo hard heb je nog nooit iemand daar zien rijden, die ging nog twee keer zo hard als die KTM.

Bij de vorige zuigerwissel was de wand niet super meer, nog voor één zuiger. Het is nu tijd voor een nieuwe zuiger, dus ook de wand. Ik was er al op voorbereid. Maar dat de voetjes (vooral de linker) zo ver gescheurd waren had ik niet verwacht, ik zag het opeens. Niet normaal.

Maar alle banen in de omgeving waren dicht, vandaar dat Zuidwolde zo druk was.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Honda CR125R

Ongelezen bericht door royvi »

Laat ik hier ook maar weer eens wat neerzetten.

Ik heb dus mijn cilinder laten lassen en laten voorzien van een nieuwe Nicasil wand. Hij loopt weer als een kogel.
Hier een foto op de Hessenpoort toen alle andere banen te nat waren.
Afbeelding

Alleen gebeurde in Heerde zo'n week of 4 geleden iets vervelends. Ik ben hard eraf gegaan en heb nu mijn Meniscus en binnenste knieband van mijn linker knie beschadigd. Er staat nu nog zes weken fysio op, en ik kan dus de Maïscross van Staphorst aankomend weekend niet rijden. :eerie:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Venlonaer
Pro tuner
Berichten: 1889
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93

Re: Honda CR125R

Ongelezen bericht door Venlonaer »

lekker knallen
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
Rat B*stard
Beginnende tuner
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 11:15

Re: Honda CR125R

Ongelezen bericht door Rat B*stard »

Mooie motor heb je.
Kan je me vertellen hoe het met de hoeveelheid beschikbare onderdelen, prijs daarvan, betrouwbaarheid en onderhoud(skosten) zit?
“Warning: objects seen in mirror are disappearing rapidly”
derbi crd
Pro tuner
Berichten: 830
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 12:37
Locatie: Nijverdal

Re: Honda CR125R

Ongelezen bericht door derbi crd »

Zuur man! Beterschap, kun je goed last van hebben zo'n knie.
Scheelt dat de winter voor de deur staat dus dat rijden er sowieso niet in had gezeten. Maiscross staphorst daargelaten natuurlijk.
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Honda CR125R

Ongelezen bericht door royvi »

derbi crd schreef:Zuur man! Beterschap, kun je goed last van hebben zo'n knie.
Scheelt dat de winter voor de deur staat dus dat rijden er sowieso niet in had gezeten. Maiscross staphorst daargelaten natuurlijk.
Bedankt man!
Nouja, in de afgelopen vier weken zaten er toch een aantal leuke crossdaagjes tussen. Ik hoop op 30 november de Sint Nicolaascross in Heerde te kunnen rijden. Knie is inderdaad echt kut, ik blijf ook steeds last houden. Ik kan nog niet eens klemmen. :eerie:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Honda CR125R

Ongelezen bericht door royvi »

Rat B*stard schreef:Mooie motor heb je.
Kan je me vertellen hoe het met de hoeveelheid beschikbare onderdelen, prijs daarvan, betrouwbaarheid en onderhoud(skosten) zit?
Dankje!
Alle onderdelen zijn ruim beschikbaar zowel origineel als aftermarket. Prijs is gewoon normaal voor crossmotoren, misschien iets goedkoper vanwege de ruime beschikbaarheid. Honda is superbetrouwbaar. En onderhoud is simpelweg veel. Maar alles hiervan is wel op internet te vinden, en volgens mij heb ik ook al heel veel erover verteld in m'n topic. Moet je daar even kijken!
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
ArnaudN
Schakelrijder
Berichten: 187
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 19:50
Vervoersmiddel: DRD Racing LTD '05
Locatie: Destelbergen (Gent)
Contacteer:

Re: Honda CR125R

Ongelezen bericht door ArnaudN »

Bij mij was het binnenste knieband, meniscus en kruisbanden gescheurd, en ik zit nu al 7 maanden stil.. Ik hoop voor jou dat je sneller weer de baan opkan :happy:
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Honda CR125R

Ongelezen bericht door royvi »

Sow, dan heb je alles wel goed naar de kloten. Waardoor is dat gebeurd?
Ik heb het gelukkig niet zo ernstig. :silent:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Venlonaer
Pro tuner
Berichten: 1889
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93

Re: Honda CR125R

Ongelezen bericht door Venlonaer »

Waar woon je trouwens, kan je me leren crossen? :mrgreen:
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
ArnaudN
Schakelrijder
Berichten: 187
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 19:50
Vervoersmiddel: DRD Racing LTD '05
Locatie: Destelbergen (Gent)
Contacteer:

Re: Honda CR125R

Ongelezen bericht door ArnaudN »

royvi schreef:Sow, dan heb je alles wel goed naar de kloten. Waardoor is dat gebeurd?
Ik heb het gelukkig niet zo ernstig. :silent:
Bij de voetbal door mijn knie gezakt, knie stond direct opgezwollen en was geblokkeerd. Heb ondertussen ook al een dertigtal beurten bij de fysio achter de rug. Normaal gezien nog 2 maanden wachten en ik mag terug sporten :happy:
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Honda CR125R

Ongelezen bericht door Boeki »

Venlonaer schreef:Waar woon je trouwens, kan je me leren crossen? :mrgreen:
Ik wil je ook wel leren crossen.
Open the Throttle and Smile
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Honda CR125R

Ongelezen bericht door royvi »

Venlonaer schreef:Waar woon je trouwens, kan je me leren crossen? :mrgreen:
Nee. :haai:
Ik woon in Groningen. (Doordeweeks).

Goed nieuws trouwens, de Maïscross van Staphorst is verplaatst naar 23 november. Dus misschien kan ik hem toch meerijden. :D Hopen dat ik voor die tijd nog wel een keer kan trainen. :emo:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Rat B*stard
Beginnende tuner
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 11:15

Re: Honda CR125R

Ongelezen bericht door Rat B*stard »

In welk jaar is de beste CR gemaakt die ook nog te betalen is?
Velen zeggen 97.
Daarna waren ze niet meer zo krachtig?
“Warning: objects seen in mirror are disappearing rapidly”
Plaats reactie