Derbi DRD Racing Limited '08 (opknapper) Klaaarrrr!! P.3
Geplaatst: vr 08 feb 2013, 18:12
Hallo df-ers,
Misschien kennen sommigen mij al van me vorige brommer maar ik stel me alsnog even voor ik ben Nik en woon in emmen en ben onderhands alweer 18 en heb al autootje en rijbewijs en heb helaas afstand gedaan van mijn brommer Maar dat houd niet in dat ik gestopt ben met sleutelen eraan Voor deze heb ik een Aprilia RS50 gehad om op te knappen en dat was al wel leuk klusje alleen werd er wel op zoveel mogelijk dingen bezuinigd dus was het meer een projectje om rijklaar te maken dan echt op knappen zoals je hier in het forum ziet
Deze DRD Racing Limited is van een kameraad van mij en hij is de derde eigenaar en hij heeft hem al in slechte staat gekocht qua kapschade enzooorts, hij heeft er dan ook eigenlijk teveel voor gegeven . Maar het was de bedoeling dat ik bij hem zou komen om achterremblokken kwam vervangen, dus mooi bezig en toen had hij het erover dat hij nog tijdje wou rijden en daarna hem wou verkopen en hij vroeg me wat waarde zou zijn, nou ik was dan gewoon maar eerlijk ik had hem ongeveer getaxeerd op misschien 400 euro Dus niet zo heel geweldig, ik bood hem aan of ik hem voor hem moest opknappen, dus die middag direct nog naar mijn schuurtje gebracht en mocht het project beginnen, ook hierin worden wel sommige dingen verandert of opgeknapt maar het frame is niet zo geweldig maar die word dus niet gespoten. Ook hiermee weer de kleine dingen weer aangepakt, maar daarom heb ik er nog genoeg werk aan, want het zijn echt teveel kleine puntjes
Heb de brommer dus direct maar zo ver mogelijk gestript en gekeken wat er vervangen moest worden en wat er opnieuw gespoten moest worden. En dat lijstje is behoorlijk groot geworden maar het schiet al op.
To Do/Done list:
Frame/achterburg etc schoonspuiten
Remklauwen overspuiten
Remschijven overspuiten
Subframe eindje overspuiten
Cilinderkop overspuiten
Kabelboom fixen
Nieuwe achterlicht met kentekenplaathouder monteren
Tandwielset vervangen
Achterwiellagers vervangen
Handkappen vervangen
Zadeleindkapje vervangen
Pakkingen van cilinder en carburateur vervangen
Voetstepjes vervangen/opknappen
Afdekkapje van oliepomp vervangen
Wat boutjes en moertjes en slangetjes vervangen
Vloeistoffen in blok verversen
Remmen ontluchten
Alles weer monteren en in de poets/wax zetten
Nu genoeg gelult dus hier volgen de foto's:
Voor de tijd:
Nou tijdens he kaalstrippen ging er al veel mis zoals onder andere dat de achteras klem zat, en ook echt heel erg. We moesten dus ook echt een slijptol gebruiken, na vele uren gekloot te hebben om zoveel mogelijk heel te houden moest uiteindelijk de beslissing gemaakt worden en toen is de slijptol dus maar in de as gezet, want het achterwiel moest er hoe dan ook uit, aangezien lagers ook echt verrot waren en de tandwielen net zo Toen na de hand weer gekeken te hebben bleek dat de remadapter gewoon verkracht is door de vorige eigenaar en dat de as daarin bleef klemmen. Hij was behoorlijk aan gort geslagen en ik kan wel zeggen dat ik het niet gedaan heb Maar uiteindelijk maar paar spulletjes besteld en schoongemaakt en gespoten, geen woorden maar daden. Dus hierbij de foto's:
De nieuwe spulletjes
Zo staat hij er nu bij en eindelijk zonder een vast achterwiel in de achterbrug
Voetstepjes is beetje krom of niet jongens??
De nieuw gespoten voor remklauwen en cilinderkop en stukje van subframe
Blok moet nog schoongemaakt worden, wou even snel kijkje nemen hoe het eruit zou zien
Dit is de oude achteras en remklauwadapter van de achterbrug
Ook bij het loshalen van de cilinderkop kwam ik de thermostaat tegen in onderdelen
Ook heb ik bij het stuurslot van het plaatje van het frame waar het pennetje het stuur blokkeert aan de ene kant wat afgehaald zodat hij het stuurslot op 2 standen kon zetten zoals bij de blauwe 85 drd racing's
Updates volgen snel en ik hoop dat ik me werk netjes doe, hou er rekening mee ik ben nog wel beetje amateur hierin en er word echt op geld geknepen!!
Misschien kennen sommigen mij al van me vorige brommer maar ik stel me alsnog even voor ik ben Nik en woon in emmen en ben onderhands alweer 18 en heb al autootje en rijbewijs en heb helaas afstand gedaan van mijn brommer Maar dat houd niet in dat ik gestopt ben met sleutelen eraan Voor deze heb ik een Aprilia RS50 gehad om op te knappen en dat was al wel leuk klusje alleen werd er wel op zoveel mogelijk dingen bezuinigd dus was het meer een projectje om rijklaar te maken dan echt op knappen zoals je hier in het forum ziet
Deze DRD Racing Limited is van een kameraad van mij en hij is de derde eigenaar en hij heeft hem al in slechte staat gekocht qua kapschade enzooorts, hij heeft er dan ook eigenlijk teveel voor gegeven . Maar het was de bedoeling dat ik bij hem zou komen om achterremblokken kwam vervangen, dus mooi bezig en toen had hij het erover dat hij nog tijdje wou rijden en daarna hem wou verkopen en hij vroeg me wat waarde zou zijn, nou ik was dan gewoon maar eerlijk ik had hem ongeveer getaxeerd op misschien 400 euro Dus niet zo heel geweldig, ik bood hem aan of ik hem voor hem moest opknappen, dus die middag direct nog naar mijn schuurtje gebracht en mocht het project beginnen, ook hierin worden wel sommige dingen verandert of opgeknapt maar het frame is niet zo geweldig maar die word dus niet gespoten. Ook hiermee weer de kleine dingen weer aangepakt, maar daarom heb ik er nog genoeg werk aan, want het zijn echt teveel kleine puntjes
Heb de brommer dus direct maar zo ver mogelijk gestript en gekeken wat er vervangen moest worden en wat er opnieuw gespoten moest worden. En dat lijstje is behoorlijk groot geworden maar het schiet al op.
To Do/Done list:
Frame/achterburg etc schoonspuiten
Remklauwen overspuiten
Remschijven overspuiten
Subframe eindje overspuiten
Cilinderkop overspuiten
Kabelboom fixen
Nieuwe achterlicht met kentekenplaathouder monteren
Tandwielset vervangen
Achterwiellagers vervangen
Handkappen vervangen
Zadeleindkapje vervangen
Pakkingen van cilinder en carburateur vervangen
Voetstepjes vervangen/opknappen
Afdekkapje van oliepomp vervangen
Wat boutjes en moertjes en slangetjes vervangen
Vloeistoffen in blok verversen
Remmen ontluchten
Alles weer monteren en in de poets/wax zetten
Nu genoeg gelult dus hier volgen de foto's:
Voor de tijd:
Nou tijdens he kaalstrippen ging er al veel mis zoals onder andere dat de achteras klem zat, en ook echt heel erg. We moesten dus ook echt een slijptol gebruiken, na vele uren gekloot te hebben om zoveel mogelijk heel te houden moest uiteindelijk de beslissing gemaakt worden en toen is de slijptol dus maar in de as gezet, want het achterwiel moest er hoe dan ook uit, aangezien lagers ook echt verrot waren en de tandwielen net zo Toen na de hand weer gekeken te hebben bleek dat de remadapter gewoon verkracht is door de vorige eigenaar en dat de as daarin bleef klemmen. Hij was behoorlijk aan gort geslagen en ik kan wel zeggen dat ik het niet gedaan heb Maar uiteindelijk maar paar spulletjes besteld en schoongemaakt en gespoten, geen woorden maar daden. Dus hierbij de foto's:
De nieuwe spulletjes
Zo staat hij er nu bij en eindelijk zonder een vast achterwiel in de achterbrug
Voetstepjes is beetje krom of niet jongens??
De nieuw gespoten voor remklauwen en cilinderkop en stukje van subframe
Blok moet nog schoongemaakt worden, wou even snel kijkje nemen hoe het eruit zou zien
Dit is de oude achteras en remklauwadapter van de achterbrug
Ook bij het loshalen van de cilinderkop kwam ik de thermostaat tegen in onderdelen
Ook heb ik bij het stuurslot van het plaatje van het frame waar het pennetje het stuur blokkeert aan de ene kant wat afgehaald zodat hij het stuurslot op 2 standen kon zetten zoals bij de blauwe 85 drd racing's
Updates volgen snel en ik hoop dat ik me werk netjes doe, hou er rekening mee ik ben nog wel beetje amateur hierin en er word echt op geld geknepen!!