Welke uitlaat?
- tilothijs
- Tuner
- Berichten: 373
- Lid geworden op: ma 20 dec 2010, 18:24
- Vervoersmiddel: -
Suzuki SV 650 s ('02)
Derbi Senda SDR, d50b1
KTM GS 620 lc4
#sold
Aprilia RX, d50b0
Derbi DRD Pro, d50b0 - Gallery: Aprilia RX:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2159
Derbi Senda SDR:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2498
Derbi DRD Pro:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5351 - Locatie: Ilpendam
- Contacteer:
Welke uitlaat?
Hey allemaal,
Aangezien hier dikke 400 leden zijn wil ik jullie een vraag stellen:
Ik heb een Aprilia RX 50cc uit 2006 met het nieuwe type blok: d50b0,
waarbij bijna alles op deze brommer orgineel is, ontgrenst dat wel,
maar het is een "halve" snel. Daarop wil ik een andere uitlaat zetten,
maar ik weet niet zo goed welke.
Ik wil graag een bocht zoals Jolly Moto, Yasuni Cross HM hebben, bochten
die letterlijk "dik" zijn en veel lasnaden hebben maar ik wil wel graag zo
hard mogelijk en niet teveel geld eraan uitgeven. Nou kan ik natuurlijk
Giannelli Conti kopen, maar zij hebben een groot nadeel: namelijk, in
laag toeren vallen zij helemaal weg (GEHOORD - GEVOELD) en dat is iets
wat ik apert niet wil.
Weet iemand een uitlaat dat in laag toeren goed blijft en toch mogelijkheden
geeft tot toeren maken (alleen bovenlangse) ?
Roept u maar ...
EDIT: snel roesten of niet maakt mij niet uit, hij wordt toch prof. verchroomd
Aangezien hier dikke 400 leden zijn wil ik jullie een vraag stellen:
Ik heb een Aprilia RX 50cc uit 2006 met het nieuwe type blok: d50b0,
waarbij bijna alles op deze brommer orgineel is, ontgrenst dat wel,
maar het is een "halve" snel. Daarop wil ik een andere uitlaat zetten,
maar ik weet niet zo goed welke.
Ik wil graag een bocht zoals Jolly Moto, Yasuni Cross HM hebben, bochten
die letterlijk "dik" zijn en veel lasnaden hebben maar ik wil wel graag zo
hard mogelijk en niet teveel geld eraan uitgeven. Nou kan ik natuurlijk
Giannelli Conti kopen, maar zij hebben een groot nadeel: namelijk, in
laag toeren vallen zij helemaal weg (GEHOORD - GEVOELD) en dat is iets
wat ik apert niet wil.
Weet iemand een uitlaat dat in laag toeren goed blijft en toch mogelijkheden
geeft tot toeren maken (alleen bovenlangse) ?
Roept u maar ...
EDIT: snel roesten of niet maakt mij niet uit, hij wordt toch prof. verchroomd
Laatst gewijzigd door tilothijs op za 01 jan 2011, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- drd racing
- Beginnende tuner
- Berichten: 234
- Lid geworden op: do 18 nov 2010, 20:33
- Vervoersmiddel: DRD racing 09/ r x-race cross
- Locatie: Hasselt België
Re: Welke uitlaat?
misschien een thrower
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Re: Welke uitlaat?
Wordt lastig, je stelt wel veel eisen.
Vrijwel alle snelle uitlaten beginnen pas bij een relatief hoog toerental koppel af te geven, zelfs de MK Thrower.
Waarom eigenlijk alleen bovenlangs?
Vrijwel alle snelle uitlaten beginnen pas bij een relatief hoog toerental koppel af te geven, zelfs de MK Thrower.
Waarom eigenlijk alleen bovenlangs?
Open the Throttle and Smile
- KREGO
- Pro tuner
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
- Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=155
- Locatie: belgië
Re: Welke uitlaat?
yasuni cross hm levert lekker veel power ook op orginele cilinders, alleen wel hoogtoerig trekt ook wel goed door na ongeveer 7.5k toeren, uitlaat is niet te luid, mooi...
en ééntje met veel lasnaden? maar ja gaat hem laten verchromen? dan doet er dat toch niet toe?
mvg
en ééntje met veel lasnaden? maar ja gaat hem laten verchromen? dan doet er dat toch niet toe?
mvg
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- drdwillem
- Tuner
- Berichten: 336
- Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 14:45
- Vervoersmiddel: peugeot fox snor
Re: Welke uitlaat?
als je geen dure uitlaat wilt valt de jollymoto al weg
- wippo
- Tuner
- Berichten: 325
- Lid geworden op: vr 05 nov 2010, 21:16
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
- Locatie: Waardenburg
Re: Welke uitlaat?
Er is geen uitlaat die aan de eisen van TS voldoet. Hard gaan en hard optrekken gaat nu eenmaal niet samen met 2takt.
The box said: "Requires Windows 7 or better". So I installed Linux.
- tommie
- Schakelrijder
- Berichten: 122
- Lid geworden op: vr 03 dec 2010, 16:20
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme
- Locatie: Twente
Re: Welke uitlaat?
Een leovince v6 heeft die lasnaden en trekt al in lage toeren. En je kunt er wel de 90 mee halen als je hem goed afstelt
Of je zou een er 70cc op moeten zetten
Of je zou een er 70cc op moeten zetten
- tilothijs
- Tuner
- Berichten: 373
- Lid geworden op: ma 20 dec 2010, 18:24
- Vervoersmiddel: -
Suzuki SV 650 s ('02)
Derbi Senda SDR, d50b1
KTM GS 620 lc4
#sold
Aprilia RX, d50b0
Derbi DRD Pro, d50b0 - Gallery: Aprilia RX:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2159
Derbi Senda SDR:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2498
Derbi DRD Pro:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5351 - Locatie: Ilpendam
- Contacteer:
Re: Welke uitlaat?
omdat ik onderlangs echt te lelijk vindBoeki schreef:Wordt lastig, je stelt wel veel eisen.
Vrijwel alle snelle uitlaten beginnen pas bij een relatief hoog toerental koppel af te geven, zelfs de MK Thrower.
Waarom eigenlijk alleen bovenlangs?
ik bedoel eigenlijk dat ik een bocht wil waarvan de segmenten klein zijn, en soepel in elkaar overlopen.KREGO schreef:yasuni cross hm levert lekker veel power ook op orginele cilinders, alleen wel hoogtoerig trekt ook wel goed door na ongeveer 7.5k toeren, uitlaat is niet te luid, mooi...
en ééntje met veel lasnaden? maar ja gaat hem laten verchromen? dan doet er dat toch niet toe?
mvg
de Jolly Moto uitlaten zijn daar een perfect voorbeeld voor!!
Daar heb je helemaal gelijk in, 70cc zou nog de beste oplossing zijn... maar dan wordt je uitstoot ook 40% groter,wippo schreef:Er is geen uitlaat die aan de eisen van TS voldoet. Hard gaan en hard optrekken gaat nu eenmaal niet samen met 2takt.
betekent dat ik naast 70cc (airsal?) ook een grotere uitlaat moet kopen anders wordt de uitlaat DE beperkende
factor...
Tja, op maat laten maken... ik denk zomaar dat ik met mijn eisen daar meer dan 200,- voor zal moeten betalen hahahaKREG0 schreef:eentje opmaat laten maken, die veel kracht heeft in het middengebied, dan heb je ook een redelijke kracht vanonder en een redelijk aantal toeren, opmaat kost denk ik rond de 200, of je moet hem ergens laten berekenen voor 25 euro en hem zelf kunnen maken
- tilothijs
- Tuner
- Berichten: 373
- Lid geworden op: ma 20 dec 2010, 18:24
- Vervoersmiddel: -
Suzuki SV 650 s ('02)
Derbi Senda SDR, d50b1
KTM GS 620 lc4
#sold
Aprilia RX, d50b0
Derbi DRD Pro, d50b0 - Gallery: Aprilia RX:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2159
Derbi Senda SDR:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2498
Derbi DRD Pro:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5351 - Locatie: Ilpendam
- Contacteer:
Re: Welke uitlaat?
drdwillem, wat voor uitlaat heb jij eronder hangen? Dat lijk Jolly Moto of niet?
iig DAT soort bochten vind ik nou mooi !!
iig DAT soort bochten vind ik nou mooi !!
Re: Welke uitlaat?
Lekker belangrijk dat je met een grote cilinder 40% meer uitstoot krijgt. Denk dat een grote cilinder voor jou eisen wel de beste oplossing zou zijn. Als je niet al te hard wilt kun je bijvoorbeeld voor een Dr70 gaan. Een andere uitlaat is niet persé nodig, originele uitlaat knijpt hem alleen wel heel erg af op de top. Als je vooral voor veel koppel wilt gaan, dan volstaat een 70cc cilinder met de originele uitlaat ook wel.
- tilothijs
- Tuner
- Berichten: 373
- Lid geworden op: ma 20 dec 2010, 18:24
- Vervoersmiddel: -
Suzuki SV 650 s ('02)
Derbi Senda SDR, d50b1
KTM GS 620 lc4
#sold
Aprilia RX, d50b0
Derbi DRD Pro, d50b0 - Gallery: Aprilia RX:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2159
Derbi Senda SDR:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2498
Derbi DRD Pro:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5351 - Locatie: Ilpendam
- Contacteer:
Re: Welke uitlaat?
lekker belangrijk? Je zegt het zelf, gaat ie afknijpen... maja 70cc is mis wel beste oplossing.Pau1 schreef:Lekker belangrijk dat je met een grote cilinder 40% meer uitstoot krijgt. Denk dat een grote cilinder voor jou eisen wel de beste oplossing zou zijn. Als je niet al te hard wilt kun je bijvoorbeeld voor een Dr70 gaan. Een andere uitlaat is niet persé nodig, originele uitlaat knijpt hem alleen wel heel erg af op de top. Als je vooral voor veel koppel wilt gaan, dan volstaat een 70cc cilinder met de originele uitlaat ook wel.
thanks voor alle inzichten
-
- Derbi fan
- Berichten: 54
- Lid geworden op: di 30 nov 2010, 13:42
- Vervoersmiddel: Derbi drd evo sm
Re: Welke uitlaat?
gianelli conti
- tilothijs
- Tuner
- Berichten: 373
- Lid geworden op: ma 20 dec 2010, 18:24
- Vervoersmiddel: -
Suzuki SV 650 s ('02)
Derbi Senda SDR, d50b1
KTM GS 620 lc4
#sold
Aprilia RX, d50b0
Derbi DRD Pro, d50b0 - Gallery: Aprilia RX:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2159
Derbi Senda SDR:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2498
Derbi DRD Pro:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5351 - Locatie: Ilpendam
- Contacteer:
Re: Welke uitlaat?
Kan er een krijgen met een magazijn opruiming.
Nieuw (RX/SX versie)+ Carbon Demper (beide helemaal compleet) 149,- exclusief vrznd kstn.
Nieuw (RX/SX versie)+ Carbon Demper (beide helemaal compleet) 149,- exclusief vrznd kstn.
-
- Derbi fan
- Berichten: 54
- Lid geworden op: di 30 nov 2010, 13:42
- Vervoersmiddel: Derbi drd evo sm
Re: Welke uitlaat?
gianelli conti beste
-
- Banden plakker
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 09 dec 2010, 13:40
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005
Re: Welke uitlaat?
volgens mij wou hij juist NIET een Gianelli Conti.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1959
- Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 23:29
- Vervoersmiddel: 2x retro - Drd Lim. #07 - Tomos
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3592
Re: Welke uitlaat?
ja je kan hem ook afstellen;) dan heb je niet zo veel last meer van de lage toeren;)
Alainv-s schreef:Aha! Ik ben voor het eerst nuttig .
- tilothijs
- Tuner
- Berichten: 373
- Lid geworden op: ma 20 dec 2010, 18:24
- Vervoersmiddel: -
Suzuki SV 650 s ('02)
Derbi Senda SDR, d50b1
KTM GS 620 lc4
#sold
Aprilia RX, d50b0
Derbi DRD Pro, d50b0 - Gallery: Aprilia RX:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2159
Derbi Senda SDR:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2498
Derbi DRD Pro:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5351 - Locatie: Ilpendam
- Contacteer:
Re: Welke uitlaat?
guys, geen probleem meer plz ik HEB nu een conti hahahah
hij trekt lkkr ziek, echte top nog niet gedaan, 85 haalden ie wel makkelijk
ik zal binnenkort wel ffe een filmpje maken, en dan ffe showen
(kan iemand eventjes zeggen hoe je moet uploaden op deze site? Many Thanks )
hij trekt lkkr ziek, echte top nog niet gedaan, 85 haalden ie wel makkelijk
ik zal binnenkort wel ffe een filmpje maken, en dan ffe showen
(kan iemand eventjes zeggen hoe je moet uploaden op deze site? Many Thanks )