Grasmaaieruitlaat?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Zanyu
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 30 apr 2017, 11:19
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme SM 50

Grasmaaieruitlaat?

Ongelezen bericht door Zanyu »

Hallo iedereen

Ik heb Derbi senda sm X-Treme 50 bouwjaar 2010 met een standaard uitlaat en demper.
Jammergenoeg klinkt deze een beetje zoals een grasmaaier, waardoor ik deze wil vervangen.
Wanneer ik mijn demper er af haal klinkt hij een stuk mooier maar veel te luid (volgens mijn vader). Weet er iemand een mooie demper met een pittig geluid ? En misschien ook ergens een goede webshop waar ik deze kan kopen ?

Bedankt!
EZ_R
Pro tuner
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
Locatie: Almere

Re: Grasmaaieruitlaat?

Ongelezen bericht door EZ_R »

SCR corse uitlaat kopen en een powerfilter erop zetten, klinkt prachtig.
Overigens is een grasmaaier vaak een 2takt en je brommer ook. Je zal dus altijd dat hoge schelle geluid houden.
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
Zanyu
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 30 apr 2017, 11:19
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme SM 50

Re: Grasmaaieruitlaat?

Ongelezen bericht door Zanyu »

EZ_R schreef:SCR corse uitlaat kopen en een powerfilter erop zetten, klinkt prachtig.
Overigens is een grasmaaier vaak een 2takt en je brommer ook. Je zal dus altijd dat hoge schelle geluid houden.
@EZ_R Bedankt! Maar past die demper op een standaard derbi uitlaat? Want ik zoek eerder een demper waar ik eventueel mee kan prutsen. En wat houdt een powerfulter precies in?
EZ_R
Pro tuner
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
Locatie: Almere

Re: Grasmaaieruitlaat?

Ongelezen bericht door EZ_R »

Powerfilter is een open luchtfilter. Wil dus zeggen dat het filterelement in de open lucht zit en niet in een (beschermende en geluidsdempende) 'filterbox'. Het nadeel van een powerfilter is wel dat hij erg gevoelig is voor vuil en water. Je krijgt sneller rotzooi in je motor. Kwestie van regelmatig schoonmaken en goed in olieën met luchtfilter olie.

Voorbeeld van een powerfilter:
Afbeelding

De uitlaat zorgt meer voor het geluid dan de demper in mijn ervaring. Maargoed, alles valt pas te maken natuurlijk :roll:
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
Zanyu
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 30 apr 2017, 11:19
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme SM 50

Re: Grasmaaieruitlaat?

Ongelezen bericht door Zanyu »

EZ_R schreef:Powerfilter is een open luchtfilter. Wil dus zeggen dat het filterelement in de open lucht zit en niet in een (beschermende en geluidsdempende) 'filterbox'. Het nadeel van een powerfilter is wel dat hij erg gevoelig is voor vuil en water. Je krijgt sneller rotzooi in je motor. Kwestie van regelmatig schoonmaken en goed in olieën met luchtfilter olie.

Voorbeeld van een powerfilter:
Afbeelding

De uitlaat zorgt meer voor het geluid dan de demper in mijn ervaring. Maargoed, alles valt pas te maken natuurlijk :roll:
@EZ_R dus met zoon powerfilter zal hij veel beter klinken ? En ja ik zoek een demper met dat ik niet van plan ben om direct een grote som te betalen voor een volledige nieuwe uitlaat. Maar wanneer ik rij zonder demper is er een zeer groot verschil in het soort geluid (natuurlijk de decibels ook).
Plaats reactie