derbi gpr setup

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
karsthabaws
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 06 sep 2011, 17:24
Vervoersmiddel: derbi gpr 50 racing 2009
Locatie: westerbork

derbi gpr setup

Ongelezen bericht door karsthabaws »

dag beste schakelvrienden,

Ik heb sinds een maand ofzo een derbi gpr 2009 aangeschaft, prachtig apparaat met slechts 6300 kilometer op de teller.
hij is volgens de vorige eigenaar nog niet ontgrensd maar er zit wel een grotere sproeier op, hij loopt nu rond de 70.

anyway, even on-topic :)
Ik heb een aantal dingen die ik eventueel aan mijn brommer zou willen aanpassen en heb hier vragen over en doe een beroep op jullie derbi/brommer/opvoer ervaring:

1: doppler uitlaat, is er een doppler uitlaat die onder mn derbikontje doorkan? (dacht het niet en dan moet deze dus omgelast worden?) ik dacht aan een doppler vanwege de brede powerband (6500 tot 12500 toeren, lees net waarde 8000-13000?) zodat je dan dus ipv op topsnelheid op optrekkracht focust (of zie ik dit fout?). en hoe extreem is het geluid? ik moet er wel nog normaal mee op de roller kunnen zonder dat het direct lijkt alsof die 90 loopt :D
als iemand suggesties heeft voor een betere uitlaat voor optrekvermogen is dit ook prima, zou leuk zijn alsie onder mn kontje doorging, anders moet ik alles om laten lassen(A)

2: de doppler uitlaat zal er waarschijnlijk voor zorgen dat ik harder ga, dit wil ik niet of een klein beetje, niet veel iig (geen 85). zou ik dit kunnen verhelpen door een kleinere vertanding erop te zetten? en hierdoor krijg ik als het goed is ook meer trekkracht, hetgeen waar ik mijn bromstra vooral op wil focussen. welke twv raden jullie mij aan voor meer trekkracht zonder mn brommerd te verneuken (slijtage).

3: malossi powerbox, iemand ervaringen? en als ik zo'n dinkie (powerbox) door de dealer laat uitmeten en in mn brommer laat bouwen, zorgt het er dan voor (mits goed afgesteld etc.) dat mijn brommer EN benzine bespaard EN een dipje voor of na de powerband wegwerkt? (werkt een powerbox überhaupt :think:?)

4: toerenteller, zit die überhaupt op mijn derbi gpr racing 2009 (alles elektronisch)? of moet ik er zelf 1 aanschaffen?

5: boxen in mn buddy, iemand dit ooit bij een derbi gedaan? ik wil wel genoeg ruimte voor mn ketting overhouden dus hij zou dan alleen aan beide zijkanten kunnen, lijkt me een beetje een beunidee dat slecht werkt :D maargoed als iemand zoiets ooit gedaan heeft op een gpr ervaring bitte (A)

6: cilinder tunen, is dit een aanrader voor het snelle optrekvermogen? kan je een standaard cilinder redelijkerwijs tunen? geeft dit erg veel slijtage?

7: carburateur, heb hier een aantal topics over gelezen, maar begrijp er nog steeds geen hol van. heb ik een grotere carburateur nodig en zo ja wat doet dit met mn brommerd :)?

8: powerfilter, oid, had gehoord dat ie dan beter klonk? heeft dit nog nadelen of klinkt hij alleen netter (wat natuurlijk chill zou zijn 8-) )

9: als ik een doppler uitlaat (of een andere) op mn derbi heb, kun je dan het laatste stuk van je uitlaat (demper naar mijn weten) daar op zetten? dan lijkt je uitlaat standaart :D

10: enige andere tip waarmee ik het optrekvermogen vergroot zonder mn topsnelheid te vergroten?

11: al wat ik hier in gedachten heb, vergroot dit de slijtage aan mijn brommer erg? ik hoopte eigenlijk van niet want ik wil mijn liefje geen schade toebrengen :wub:

alvast heel heel heel erg bedankt voor jullie hulp, wordt aub niet boos als ik een vraag stel die al zo vaak gesteld is, ik heb namelijk het idee dat mijn vraag vrij uniek is en heb op andere fora geen duidelijk antwoord kunnen vinden op mijn vragen :)
en JA, ik ben een leek, vergeef het mij (A)

mvg, kars
matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid
TimKroese
Schakelrijder
Berichten: 121
Lid geworden op: za 09 jul 2011, 20:17
Vervoersmiddel: Brommer uiteraard

Re: derbi gpr setup

Ongelezen bericht door TimKroese »

Ik zal paar kleine dingen antwoorden

3: dat schijnt te werken, maar geen ervaring mee
4 : jaa zit erop
8: powerfilter geeft iets meer lucht als standaard en geeft wat mooier geluid, nadeel: moet wel goed schoon blijven!
9: jaa dat kan , maar de voorbocht maakt het geluid en niet de demper, dus ziet er origineel uit maar klinkt het niet
10: kortere vertanden
11: dat zal allemaal wel meevallen!
Marc
Tuner
Berichten: 342
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 14:30

Re: derbi gpr setup

Ongelezen bericht door Marc »

1. ik heb nog nooit van een doppler uitlaat gehoord voor een gpr underseat, heb er ook nog nooit 1 gezien. bijvoorbeeld een gianelli conti heb je ook voor gpr underseat, heb die zelf ook gehad en reed met 13-53 ongeveer 95 en trok redelijk hard op, maakte wel een opvallend geluid maar dat hou je toch niet tegen als je een andere uitlaat neemt, daarom kun je hem denk ik het beste orgineel helemaal ontgrenzen toen reed hij bij mij ook 90-95 op de teller met 15-53 als je dan 13-53 neemt zal hij ongeveer 80-85 rijden en aardig optrekken.
2. waarom wil je een andere uitlaat als je niet harder wilt ? volledig ontgrenzen en dan twv 13-52 of 12-52 zal het werk ook doen
4. je hebt een analoge toerenteller.
5. boxen in je buddy zal niet meevallen want je maar amper genoeg plek om je ketting onder je zadel te stoppen, heb het wel is vaker gezien maar die had het geloof ik onder zijn tank gemaakt.
6. denk dat je dat beter niet kunt doen dat je niet echt waar voor je geld zal krijgen. verder geen ervaring mee.
7. orgineel ontgrensde carbarateur is goed zat als je hem niet harder als 85 wil
8. powerfilter maakt hij wel een harder geluid mee, maar ik denk dat het het beste is om je orginele luchtfilter te ontgrenzen, dit doe je door die dop aan de linkerkant er helemaal uit te trekken, dan maakt hij ook wel een mooi geluidje.
9. dat kan, als de bevestigingsputnen overeenkomen, anders is alles passend te maken natuurlijk. en in geluid zal het niet al te veel schelen.
10. inderdaad korter vertanden, dat wil zeggen hoe kleiner je tandwiel voor, hoe harder je optrekt, of hoe groter achter hoe harder je optrekt.
11. als je een ander uitlaatje neemt zal het wel wat harder slijten zoals je ketting en tandwielen, maar dan moet je hem maar wat vaker een beurtje geven en voor de rest zal het allemaal wel meevallen.
Gebruikersavatar
karsthabaws
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 06 sep 2011, 17:24
Vervoersmiddel: derbi gpr 50 racing 2009
Locatie: westerbork

Re: derbi gpr setup

Ongelezen bericht door karsthabaws »

oke hartstikke bedankt alvast :)
als iemand nog ervaringen of tips heeft ze zijn altijd welkom (A)

btw is neon onder de gpr een aanrader of wordtie dan echt te sjonnie :D ?
matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid
Marc
Tuner
Berichten: 342
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 14:30

Re: derbi gpr setup

Ongelezen bericht door Marc »

word die wel sjonnie van ja, maar het ligt er ook aan hoeveel je er onder wilt en welke kleuren.
je moet er in ieder geval geen kermis van maken
Gebruikersavatar
karsthabaws
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 06 sep 2011, 17:24
Vervoersmiddel: derbi gpr 50 racing 2009
Locatie: westerbork

Re: derbi gpr setup

Ongelezen bericht door karsthabaws »

hmmm maar zijn er naast de gianelli nog andere uitlaten? (geen leovince v6) liefst niet een hoogtoerige:)
ja ik wou alleen rode neon eronder omdat me derbi ook rood met wit is :D leek me wel vet int donker :D
matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid
Marc
Tuner
Berichten: 342
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 14:30

Re: derbi gpr setup

Ongelezen bericht door Marc »

leovince v6 is niet hoogtoerig, waarom wil je die niet ? metrakit rk is dacht ik wat minder hoogtoerig als gianelli.
er zijn ook turbokit uitlaten voor gpr maar daar heb ik verder geen ervaringen mee, en de rest voor gpr zoals jollymoto pro race en malossi is hoogtoeriger als gianelli conti, alleen malossi replica is hetzelfde als een conti, ik denk dat een leovine v6 toch de beste optie is voor jou.
je kan die neon er is onder maken en kijken of het wat is, als het niks is haal je het er zo weer onder uit ;).
Gebruikersavatar
karsthabaws
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 06 sep 2011, 17:24
Vervoersmiddel: derbi gpr 50 racing 2009
Locatie: westerbork

Re: derbi gpr setup

Ongelezen bericht door karsthabaws »

ja maar leovince geeft nauwelijks meer vermogen en treksnelheid als mn standaard uitlaat? dus dan loop ik 150 euro te verneuken voor een uitlaat waar ik niks aan heb:P beetje zonde(A) maar als ik een hoogtoerige uitlaat neem, compenseerd dit het toerenbeuken dat mijn brommer heeft met een kleine twv? want dan gaatie op zn top toerenbeuken als een malle, en dit is nogal slecht voor de brommer en voor de liter/kilometer verhouding:) dus als ik bijv. een jollymoto erop gooi dan heeftie een leuke top, zonder toeren te beuken en trekt ie als een beest?
matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid
Marc
Tuner
Berichten: 342
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 14:30

Re: derbi gpr setup

Ongelezen bericht door Marc »

dat toerenbeuken valt nog best mee als je alleen een ander uitlaatje neemt.
en het ligt ook aan je rijstijl en tandwielverhouding. ik had 13-52 met een gianelli en heb verschillende 50 cc cilinders gehad maar zolang je niet altijd op je top rijd en overal zo hard mogelijk wil optrekken valt het allemaal wel te overzien hoor.
Marc
Tuner
Berichten: 342
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 14:30

Re: derbi gpr setup

Ongelezen bericht door Marc »

dat toerenbeuken valt nog best mee als je alleen een ander uitlaatje neemt.
en het ligt ook aan je rijstijl en tandwielverhouding. ik had 13-52 met een gianelli en heb verschillende 50 cc cilinders gehad maar zolang je niet altijd op je top rijd en overal zo hard mogelijk wil optrekken valt het allemaal wel te overzien hoor.
Marc
Tuner
Berichten: 342
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 14:30

Re: derbi gpr setup

Ongelezen bericht door Marc »

misschien is het wat om een mhr 80 of iets te nemen en dan met orginele uitlaat te rijden ?
Gebruikersavatar
karsthabaws
Banden plakker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 06 sep 2011, 17:24
Vervoersmiddel: derbi gpr 50 racing 2009
Locatie: westerbork

Re: derbi gpr setup

Ongelezen bericht door karsthabaws »

ja maar ik denk niet dat mijn ouders er echt vrolijk van gaan worden als ik met een 80cc aan kom zetten :') bovendien als ik mn brommer dan ooit nog ga verkopen zakt de prijs als een malle omdat je er een 80cc op hebt liggen.

ja mijn rijstijl is redelijk netjes, alleen al mn vrienden rijden 80-90. nou hoef ik niet per se die top te hebben, maar ik heb geen zin om de hele tijd plat te liggen en dan 75 met 13k toeren te draaien begrijp je:) de brommer wordt vooral gefocussed op het optrekken, dus de dealer legt er momenteel een andere twv op. maar welke uitlaat kun je me dan aanraden (als het even kan geen leovince en gianelli (alle gpr's rijden met gianelli :'))? prijs maakt niks uit(H)
dankje
matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid
Marc
Tuner
Berichten: 342
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 14:30

Re: derbi gpr setup

Ongelezen bericht door Marc »

ja ik snap het maar als je een conti of iets dergelijks neemt dan rijd je wel 80-90 zonder al te veel overtoeren.
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=13&t=3563" onclick="window.open(this.href);return false; dat is wel een mooi en redelijk zeldzaam pijpje, weet alleen niet echt wat die doet op 50 cc.
je hebt ook nog een scr corse hm als underseat, die zie je ook niet zo vaak op een gpr, anders moet je JVS is vragen hij heeft er geloof ik zo eentje, hij heeft er in ieder geval zoiezo een gehad.
of een malossi mhr replica, die is vergelijkbaar met een conti.
je kan ook een scr corse hm of yasuni r2 of een dergelijke onderlangse uitlaat pas maken, en je underseat strak maken dat vind ik er persoonlijk mooi uit zien.
er is in iedergeval genoeg keuze.
thomasje64
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: di 14 feb 2012, 01:55
Vervoersmiddel: derbi gpr 50 bj 2011

Re: derbi gpr setup

Ongelezen bericht door thomasje64 »

kijk anders even op opvoeren.nl, dan kun je je model selecteren en dan zie je een rijtje uitlaten waar je derbi fijn op rijd,
Afbeelding
gpr 2011 ;D
thomasje64
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: di 14 feb 2012, 01:55
Vervoersmiddel: derbi gpr 50 bj 2011

Re: derbi gpr setup

Ongelezen bericht door thomasje64 »

yasuni r2 of tecnigas e-box zijn ook fijne uitlaten op de nieuwe gpr
Afbeelding
gpr 2011 ;D
Marc
Tuner
Berichten: 342
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 14:30

Re: derbi gpr setup

Ongelezen bericht door Marc »

Kijk eerst eens naar de datum van de laatste post :eerie:
En hij had het over het 2009 model, uitlaat met underseat dus.
Gebruikersavatar
Rikkert
Pro tuner
Berichten: 3615
Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia
Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland

Re: derbi gpr setup

Ongelezen bericht door Rikkert »

Haha die avatar van Karsthabaws :lol:
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Gebruikersavatar
Dartiax
Tuner
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 11 sep 2011, 00:23
Vervoersmiddel: Derbi Gpr 50 - Peugot 106 GTI
Locatie: Den Helder

Re: derbi gpr setup

Ongelezen bericht door Dartiax »

yasuni r2 op m'n GPR gehad, top was 100±
Is leuk uitlaatje, alleen was ie niet echt perfect afgesteld volgens mij
Afbeelding
Welke kant je ook opgaat, De kraai vliegt altijd naar het westen
Plaats reactie