nieuwe uitlaat zoeken, welke?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
bramvl
Derbi fan
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 23 okt 2011, 22:21
Vervoersmiddel: derbi

nieuwe uitlaat zoeken, welke?

Ongelezen bericht door bramvl »

hallo iedereen, Ik rij momenteel met een senda xtreme van 2006. Er zit nog een standaard cilinder op met als uitlaat een mk thrower. Maar zoals jullie waarschijnlijk al voelen aankomen zou ik toch graag iets sneller beginnen rijden. (90-100 km/u) Aangezien ik niet de nodige kennis heb van brommers om een zwaardere cilinder te plaatsen had ik gedacht gewoon de uitlaat te vervangen indien het mogelijk is om daardoor deze snelheden te halen. Kunnen jullie mij zeggen welke uitlaten lekker rijden en waar ik dan nog rekening zou moeten mee houden? of andere tips om mijn brommer nog wat op te voeren. nu rijd ik tussen de 80 en 85 maar met iets of wat tegenwind geraak ik maar moeilijk tot 80. :thumbdown:
Alvast bedankt, Grtz Bram! ;)
pieterjan81
Schakelrijder
Berichten: 193
Lid geworden op: do 28 feb 2013, 00:50
Vervoersmiddel: geen

Re: nieuwe uitlaat zoeken, welke?

Ongelezen bericht door pieterjan81 »

Heb gehoord dat scr-corse onderlangs een leuk uitlaatje is. Ikzelf rijd met een metrakit prorace, ding trekt als een beest. top weet ik nog niet heb het nog niet uitgeprobeerd.
pj
bramvl
Derbi fan
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 23 okt 2011, 22:21
Vervoersmiddel: derbi

Re: nieuwe uitlaat zoeken, welke?

Ongelezen bericht door bramvl »

pieterjan81 schreef:Heb gehoord dat scr-corse onderlangs een leuk uitlaatje is. Ikzelf rijd met een metrakit prorace, ding trekt als een beest. top weet ik nog niet heb het nog niet uitgeprobeerd.
pj
en motorisch standaard?
Antonvdm
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: di 09 apr 2013, 09:23
Vervoersmiddel: Derbi senda drd 2007
Locatie: België grimbergen

Re: nieuwe uitlaat zoeken, welke?

Ongelezen bericht door Antonvdm »

Ik heb een airsal 50cc en rij met een gianelli conti rond de 96 vlak, en ben ook niet een van de maagerste :p
bramvl
Derbi fan
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 23 okt 2011, 22:21
Vervoersmiddel: derbi

Re: nieuwe uitlaat zoeken, welke?

Ongelezen bericht door bramvl »

Antonvdm schreef:Ik heb een airsal 50cc en rij met een gianelli conti rond de 96 vlak, en ben ook niet een van de maagerste :p
Is er veel verschil tussen een airsal en een originele cilinder? allesinds al bedankt voor de reactie ;)
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: nieuwe uitlaat zoeken, welke?

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Ja een Airsal cilinder is een hoogtoerige cilinder.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
bramvl
Derbi fan
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 23 okt 2011, 22:21
Vervoersmiddel: derbi

Re: nieuwe uitlaat zoeken, welke?

Ongelezen bericht door bramvl »

derbi-ftw schreef:Ja een Airsal cilinder is een hoogtoerige cilinder.
ok bedankt. :)
pieterjan81
Schakelrijder
Berichten: 193
Lid geworden op: do 28 feb 2013, 00:50
Vervoersmiddel: geen

Re: nieuwe uitlaat zoeken, welke?

Ongelezen bericht door pieterjan81 »

bramvl schreef:
pieterjan81 schreef:Heb gehoord dat scr-corse onderlangs een leuk uitlaatje is. Ikzelf rijd met een metrakit prorace, ding trekt als een beest. top weet ik nog niet heb het nog niet uitgeprobeerd.
pj
en motorisch standaard?
Nee, heb een 50cc carenzi. Weet niet wat die verschilt met een standaard cilinder.
pj
Gebruikersavatar
kristof
Pro tuner
Berichten: 749
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Locatie: bornem, belgie

Re: nieuwe uitlaat zoeken, welke?

Ongelezen bericht door kristof »

bramvl schreef:
Antonvdm schreef:Ik heb een airsal 50cc en rij met een gianelli conti rond de 96 vlak, en ben ook niet een van de maagerste :p
Is er veel verschil tussen een airsal en een originele cilinder? allesinds al bedankt voor de reactie ;)
heb zelf nog met airsal 50 gereden, hiermee rij je niet rapper dan de originele cilinder
de originele is dan nog veel slijtvaster en heeft meer koppel
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
Munty_Kush
Schakelrijder
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 19:45
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2009

Re: nieuwe uitlaat zoeken, welke?

Ongelezen bericht door Munty_Kush »

bramvl schreef:hallo iedereen, Ik rij momenteel met een senda xtreme van 2006. Er zit nog een standaard cilinder op met als uitlaat een mk thrower. Maar zoals jullie waarschijnlijk al voelen aankomen zou ik toch graag iets sneller beginnen rijden. (90-100 km/u) Aangezien ik niet de nodige kennis heb van brommers om een zwaardere cilinder te plaatsen had ik gedacht gewoon de uitlaat te vervangen indien het mogelijk is om daardoor deze snelheden te halen. Kunnen jullie mij zeggen welke uitlaten lekker rijden en waar ik dan nog rekening zou moeten mee houden? of andere tips om mijn brommer nog wat op te voeren. nu rijd ik tussen de 80 en 85 maar met iets of wat tegenwind geraak ik maar moeilijk tot 80. :thumbdown:
Alvast bedankt, Grtz Bram! ;)
tschijnt zo ne scr corse is nog leuk om mee te rijden :)
Plaats reactie