Pagina 1 van 1

nieuwe uitlaat zoeken, welke?

Geplaatst: do 02 mei 2013, 19:05
door bramvl
hallo iedereen, Ik rij momenteel met een senda xtreme van 2006. Er zit nog een standaard cilinder op met als uitlaat een mk thrower. Maar zoals jullie waarschijnlijk al voelen aankomen zou ik toch graag iets sneller beginnen rijden. (90-100 km/u) Aangezien ik niet de nodige kennis heb van brommers om een zwaardere cilinder te plaatsen had ik gedacht gewoon de uitlaat te vervangen indien het mogelijk is om daardoor deze snelheden te halen. Kunnen jullie mij zeggen welke uitlaten lekker rijden en waar ik dan nog rekening zou moeten mee houden? of andere tips om mijn brommer nog wat op te voeren. nu rijd ik tussen de 80 en 85 maar met iets of wat tegenwind geraak ik maar moeilijk tot 80. :thumbdown:
Alvast bedankt, Grtz Bram! ;)

Re: nieuwe uitlaat zoeken, welke?

Geplaatst: do 02 mei 2013, 21:37
door pieterjan81
Heb gehoord dat scr-corse onderlangs een leuk uitlaatje is. Ikzelf rijd met een metrakit prorace, ding trekt als een beest. top weet ik nog niet heb het nog niet uitgeprobeerd.
pj

Re: nieuwe uitlaat zoeken, welke?

Geplaatst: do 02 mei 2013, 22:06
door bramvl
pieterjan81 schreef:Heb gehoord dat scr-corse onderlangs een leuk uitlaatje is. Ikzelf rijd met een metrakit prorace, ding trekt als een beest. top weet ik nog niet heb het nog niet uitgeprobeerd.
pj
en motorisch standaard?

Re: nieuwe uitlaat zoeken, welke?

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 14:52
door Antonvdm
Ik heb een airsal 50cc en rij met een gianelli conti rond de 96 vlak, en ben ook niet een van de maagerste :p

Re: nieuwe uitlaat zoeken, welke?

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 17:06
door bramvl
Antonvdm schreef:Ik heb een airsal 50cc en rij met een gianelli conti rond de 96 vlak, en ben ook niet een van de maagerste :p
Is er veel verschil tussen een airsal en een originele cilinder? allesinds al bedankt voor de reactie ;)

Re: nieuwe uitlaat zoeken, welke?

Geplaatst: vr 03 mei 2013, 17:52
door derbi-ftw
Ja een Airsal cilinder is een hoogtoerige cilinder.

Re: nieuwe uitlaat zoeken, welke?

Geplaatst: za 04 mei 2013, 08:24
door bramvl
derbi-ftw schreef:Ja een Airsal cilinder is een hoogtoerige cilinder.
ok bedankt. :)

Re: nieuwe uitlaat zoeken, welke?

Geplaatst: za 04 mei 2013, 21:51
door pieterjan81
bramvl schreef:
pieterjan81 schreef:Heb gehoord dat scr-corse onderlangs een leuk uitlaatje is. Ikzelf rijd met een metrakit prorace, ding trekt als een beest. top weet ik nog niet heb het nog niet uitgeprobeerd.
pj
en motorisch standaard?
Nee, heb een 50cc carenzi. Weet niet wat die verschilt met een standaard cilinder.
pj

Re: nieuwe uitlaat zoeken, welke?

Geplaatst: zo 05 mei 2013, 17:49
door kristof
bramvl schreef:
Antonvdm schreef:Ik heb een airsal 50cc en rij met een gianelli conti rond de 96 vlak, en ben ook niet een van de maagerste :p
Is er veel verschil tussen een airsal en een originele cilinder? allesinds al bedankt voor de reactie ;)
heb zelf nog met airsal 50 gereden, hiermee rij je niet rapper dan de originele cilinder
de originele is dan nog veel slijtvaster en heeft meer koppel

Re: nieuwe uitlaat zoeken, welke?

Geplaatst: di 07 mei 2013, 19:53
door Munty_Kush
bramvl schreef:hallo iedereen, Ik rij momenteel met een senda xtreme van 2006. Er zit nog een standaard cilinder op met als uitlaat een mk thrower. Maar zoals jullie waarschijnlijk al voelen aankomen zou ik toch graag iets sneller beginnen rijden. (90-100 km/u) Aangezien ik niet de nodige kennis heb van brommers om een zwaardere cilinder te plaatsen had ik gedacht gewoon de uitlaat te vervangen indien het mogelijk is om daardoor deze snelheden te halen. Kunnen jullie mij zeggen welke uitlaten lekker rijden en waar ik dan nog rekening zou moeten mee houden? of andere tips om mijn brommer nog wat op te voeren. nu rijd ik tussen de 80 en 85 maar met iets of wat tegenwind geraak ik maar moeilijk tot 80. :thumbdown:
Alvast bedankt, Grtz Bram! ;)
tschijnt zo ne scr corse is nog leuk om mee te rijden :)