Leovince X-Fight update
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Fiets
Derbi Senda Xtreme R 09
Leovince X-Fight update
Dit is het topic voor vragen wat betreft de Leovince X-Fight.
Prestaties op de rollerbank:
De brommer is afgesteld. Er zit sproeier 90 in en het clipje van de gasnaald staat op het vierde ''gleufje''.
De Leovince X-Fight is een erg fijne uitlaat. De uitlaat heeft veel kracht en de topsnelheid is ook best hoog in vergelijking met de Leovince V6. De uitlaat is zelf wel hoogtoeriger dan de V6, daardoor heeft de uitlaat niet zo heel veel kracht onder de powerband.
De topsnelheid ligt zo tegen de 90 km p/u aan met tandwielverhouding 13/53. Er zou zelfs wel voortandwiel 14 op kunnen zodat de topsnelheid hoger ligt, alleen gaat dit ten koste van de trekkracht.
Prestaties op de rollerbank:
De brommer is afgesteld. Er zit sproeier 90 in en het clipje van de gasnaald staat op het vierde ''gleufje''.
De Leovince X-Fight is een erg fijne uitlaat. De uitlaat heeft veel kracht en de topsnelheid is ook best hoog in vergelijking met de Leovince V6. De uitlaat is zelf wel hoogtoeriger dan de V6, daardoor heeft de uitlaat niet zo heel veel kracht onder de powerband.
De topsnelheid ligt zo tegen de 90 km p/u aan met tandwielverhouding 13/53. Er zou zelfs wel voortandwiel 14 op kunnen zodat de topsnelheid hoger ligt, alleen gaat dit ten koste van de trekkracht.
Laatst gewijzigd door Tino op do 26 jun 2014, 19:46, 6 keer totaal gewijzigd.
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: GPR 50
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15432
Re: Leovince X-Fight
Een vriend van mij rijd met de leovince xfight. Ik heb nog nooit iemand met een v6 gezien dus daar weet ik niks over. Ik denk dat daar wel genoeg over te vinden is. De xfight is wel iets sterker, ook hoogtoeriger dan de v6. Je kan wel een top van 90/95 halen op de derbi teller. Hij trekt iets minder hard dan een giannelli maar wel redelijk. De demper is super groot en lijkt meer op een motor demper. Mooi geluidje daardoor.
Gpr 50 Giannelli street
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Kia Cerato 2.0 16V Sport,
Derbi SM DRD Racing 07 - Locatie: Oss Noord-Brabant
Hi ik rij zelf met een V6 onder mijn DRD Racing en me maatje rijdt met de x-flight wel eens waar op een rieju mrt pro
maar toen beide standaart waren gingen ze gelijk maar met de x-flight gaat het optreken rederlijk gelijk op maar de top is
hoger dan mijn V6 en met op treken moet hij meer toeren maken om op gang te komen dus de x-flight is wel hoogtoeriger
dan mijn V6 en dat komt door de dikkere bocht !
dus een goed afgestelde x-flight zit Volgens mij maatje tussen de V6 en Gia Conti in dus ik denk te vergelijken
met de MK thrower
maar toen beide standaart waren gingen ze gelijk maar met de x-flight gaat het optreken rederlijk gelijk op maar de top is
hoger dan mijn V6 en met op treken moet hij meer toeren maken om op gang te komen dus de x-flight is wel hoogtoeriger
dan mijn V6 en dat komt door de dikkere bocht !
dus een goed afgestelde x-flight zit Volgens mij maatje tussen de V6 en Gia Conti in dus ik denk te vergelijken
met de MK thrower
-
- Tuner
Derbi Senda Xtreme R 09
Oke hartstikke bedankt!
Hopelijk is er iemand die me gegevens van de powerband of iets dergelijks kan geven, zodat ik die kan gaan vergelijken!
Hoe hard gaat die vriend van jouw met zijn X-Fight?
Hopelijk is er iemand die me gegevens van de powerband of iets dergelijks kan geven, zodat ik die kan gaan vergelijken!
Hoe hard gaat die vriend van jouw met zijn X-Fight?
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
-
- Pro tuner
Hij haalt de 95 op gps en ik met de V6 82 op gps
dit kwam ik met zoeken tegen :
dit kwam ik met zoeken tegen :
Beunhaas321 schreef:Ik weet dat het hier verkeerd staat, maar ik weet niet hoe je uitlaten in het "gegevens"-gedeelte toevoegt.
Ik was wat op het internet aan het surfen en toen kwam ik deze uitlaat tegen:
De opvolger van de populaire V6 dus. De expansie bestaat zo te zien uit een stuk meer conussen dan zijn voorloper. En op de site van Leovince staat dat de expansie van RVS is, maar volgens mij bedoelen ze daar de demper mee, want op de foto lijkt de expansie normaal staal. En bij de v6 stond hetzelfde in de beschrijving, maar die had ook alleen een demper van RVS.
Je zou er 1,5PK op vooruit gaan ten opzichte van de originele uitlaat, met een powerband van 7500 tot 9300 toeren.
Prijzen variëren van 169 tot 230 euro.
-
- Tuner
Derbi Senda Xtreme R 09
Klopt, had ik ook gezien.
Op een Franse site staat dat de expansie van staal is, echter staat er op de site van Leovince zelf dat de expansie van RVS is. Kan je dit bevestigen?
En met welke vertanding ging hij 95 km/p, een vriend zegt dat een x-fight dat nooit zou kunnen halen, omdat je dat met een Conti rijd. En de expansie bij een X-Fight ligt verder weg dan een Conti.
Hier een filmpje die ik tegen kwam:
Op een Franse site staat dat de expansie van staal is, echter staat er op de site van Leovince zelf dat de expansie van RVS is. Kan je dit bevestigen?
En met welke vertanding ging hij 95 km/p, een vriend zegt dat een x-fight dat nooit zou kunnen halen, omdat je dat met een Conti rijd. En de expansie bij een X-Fight ligt verder weg dan een Conti.
Hier een filmpje die ik tegen kwam:
-
- Pro tuner
vertanding weet ik niet van hem maar dat het rvs is dat weet ik wel zekers !
En hij haald dat echt wel ik rij al 82 en hij loopt van me weg !
Maar michien ligt het aan de zijn rieju mrt pro dat is wel een am6 blok!
En hij haald dat echt wel ik rij al 82 en hij loopt van me weg !
Maar michien ligt het aan de zijn rieju mrt pro dat is wel een am6 blok!
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda xtreme
- Gallery: http://www.mijnalbum.nl/Album=3BEJTYEC
denk je echt dat de uitlaat van rvs gemaakt is? geloof hier niks van. hou er maar een magneet tegen aan wedden dat die blijft plakken
beter een gat in je uitlaat dan een uitlaat in je gat
https://www.youtube.com/user/brennoprakken voor sport en brommer videos ( kitesurfen / wildwater kayakken / windsurfen )
https://www.youtube.com/user/brennoprakken voor sport en brommer videos ( kitesurfen / wildwater kayakken / windsurfen )
-
- Tuner
Derbi Senda Xtreme R 09
Het leek mij ook al sterk dat het van rvs is, maar Leovince bevestigt het zelf. Echter las ik op een andere site dat het van staal is.
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2006
Als ik een magneet kan vinden zal ik het vanavond voor je testen.
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi senda drd xtreme sm
alsje een doppler of leo xfight steekt benje dan verplicht u sproeiers te veranderen en kan het kwaad als je de sproeiers niet veranderd
-
- Tuner
Derbi Senda Xtreme R 09
Ja dit moet.
Als je dit niet doet heb je kans op een vast/warm loper.
Als je dit niet doet heb je kans op een vast/warm loper.
-
- Pro tuner
Je bent niets verplicht maar een te kleine sproeier kan leiden tot een slechte smering en koeling
waardoor warmlopers en zelfs vastlopers kunnen ontstaan.
En een te kleine sproeier kan ervoor zorgen dat je brommer erg inhoudt gedurende het optrekken.
waardoor warmlopers en zelfs vastlopers kunnen ontstaan.
En een te kleine sproeier kan ervoor zorgen dat je brommer erg inhoudt gedurende het optrekken.
-
- Tuner
Derbi Senda Xtreme R 09
Ik heb nieuws voor de geïnteresseerde.
Ik heb verschillende mensen gesproken, allen bevestigen zij dat de expansie wel degelijk van RVS is! De demper daar in tegen is van aluminium. De uitlaat begint ongeveer rond de 7000 RPM met z'n powerband. Ik denk dus zelf dat de uitlaat ongeveer te vergelijken is met een Metrakit Thrower.
Als de uitlaat op voorraad is, ga ik de uitlaat bestellen. Zodra ik de uitlaat gemonteerd heb en alles afgesteld heb, ga ik even kijken wat de uitlaat doet. Zodra ik dit weet zal ik het direct posten in dit topic, en bij de uitlaat gegevens.
Ik heb verschillende mensen gesproken, allen bevestigen zij dat de expansie wel degelijk van RVS is! De demper daar in tegen is van aluminium. De uitlaat begint ongeveer rond de 7000 RPM met z'n powerband. Ik denk dus zelf dat de uitlaat ongeveer te vergelijken is met een Metrakit Thrower.
Als de uitlaat op voorraad is, ga ik de uitlaat bestellen. Zodra ik de uitlaat gemonteerd heb en alles afgesteld heb, ga ik even kijken wat de uitlaat doet. Zodra ik dit weet zal ik het direct posten in dit topic, en bij de uitlaat gegevens.
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing en Aprilia SX50
Aprilia SX 2009 Bidalot RF - Gallery: DRD Racing: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5321
Aprilia SX: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=12070 - Locatie: Eefde / Enschede
- Contacteer:
We hebben vandaag 3 Leovince X-fights binnen gekregen. Tot onze verbazing is de uitlaat niet van RVS, maar van gewoon staal. De demper is van aluminium en de banden op de demper (waar de popnagels doorheen zitten) van RVS. Hopelijk is het nu voor eens en altijd duidelijk. 

- ramonl
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM Racing 2009
CPI Supermotard - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=13987
tim is op het moment wel een van de goedkoopste met de x-fight 

ramonl schreef:dan zullen we maar niet naar jou luisterenWiebevZ schreef:gewoon lekker luisteren wat je zelf mooi vind.
-
- Tuner
Derbi Senda Xtreme R 09
Dat zag ik inderdaad ook!
Maar wel mooi balen dat de expansie niet van RVS is... Heb geen zin om elke dag na het rijden er een vette doek over heen te halen.
Maar wel mooi balen dat de expansie niet van RVS is... Heb geen zin om elke dag na het rijden er een vette doek over heen te halen.
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda xtreme
- Gallery: http://www.mijnalbum.nl/Album=3BEJTYEC
is ook een beetje te mooi om waar te zijn rvs uitlaat voor dat geld.
beter een gat in je uitlaat dan een uitlaat in je gat
-
- Tuner
Derbi Senda Xtreme R 09
Ja dat is zeer zeker zo. Alleen ik had van veel mensen gehoord (hier op het forum, op youtube en in het echt dat de expansie van RVS is).
Allen van hen hebben dit dus gewoon niet getest haha...
Maar is er iemand die weet wat voor snelheid er te behalen valt met deze uitlaat?
Allen van hen hebben dit dus gewoon niet getest haha...
Maar is er iemand die weet wat voor snelheid er te behalen valt met deze uitlaat?
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2006
Ik heb net de 70cc cilinder erop gezet. Zodra deze ingereden is laat ik weten wat ik ermee haal met twv 13-53.