Stage 6 24mm R/T PWK (niet meer)Black

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
JoopKarelSpank
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Stage 6 24mm R/T PWK (niet meer)Black

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

ik heb gisteren via de post een 2e hands carb ontvangen, ik had hier eigenlijk een paar vragen over en ik wil graag ook iets meer weten over het inlaat gedeelte van een brommer dus vandaar dat ik een topic open. Ik kom op het moment ook niet uit alle aansluitingen op de carb en ik kon zo gauw niets vinden dat het voor me uitlegt

Wat mij nu dus niet helemaal duidelijk is is waar alle aansluitingen voor dienen. Het zijn er namelijk wat meer dan op mn 17.5mm dellorto ;)

Wat ik wel weet/denk:

*onderop de vlotterbak zit/zat een nippeltje voor de overloop en om de vlotter leeg te laten lopen(deze is alleen afgebroken maar als ik gelijk heb is het niet zo erg)

*er zit geen KVS aansluiting op

* ik denk dat de kleine nippel die vanaf de vlotterbak naar boven wijst voor onluchting is

* denken doe ik dat er een vacuum aansluiting op zit

* op foto 3 de dikke nippel is voor benzine aanvoer

* ik denk dat de dubbele nippel daar voor vacuum is(maar waarom zit er aan de andere kant van de carb er ook eentje? zie foto 5)

* de nippel aan de bovenkant van de inlaatkant(spruitstukkant)is voor de olietoevoer

Mij is onduidelijk:

* waar de nippel aan de luchtfilterkant voor is bovenop met de schroef?

* hoe de vacuum geregeld is en hoe die nippels tegenover elkaar geregeld zijn.

* of de gebrokken nippel mij overlast gaat geven en of het te repareren valt? ik dacht misschien tandenstoker erin prikken dan speciale benzine bestendige epoxy of andere lijm en dan aan de buitenkant aardig dichtsmeren en dan lakken. Maar dan moet het wel erg noodzakelijk zijn!

Overige vragen:

Er zit een twinair luchtfilter bij die in de olie zit. Ik zie het alleen niet zo zitten om een vieze zwarte spons in mn derbi te hangen :P ik verwacht dat hij vrij luidruchtig zal zijn omdat het nu gewoon open is natuurlijk. Maar als ik voor een ander powerfilter zoek loopt het meestal stuk op de carbmaat van 50mm (48mm zie je wel of juist groter), kan ik niet gewoon een iets kleinere erom forceren?

Maar wat ik nog liever zou doen is een adapterslang fabriceren en mn ori luchtfilter erop aan te sluiten. Hebben jullie hier nog tips voor? Wat ik voor een slang kan gebruiken bijvoorbeeld:P wil het liefst de ori slang intact houden.

Foto’s:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding[/size]
Royal Club
Pro tuner
Vervoersmiddel: XR600R

Re: Stage 6 24mm R/T PWK (niet meer)Black

Ongelezen bericht door Royal Club »

de nippel aan de membraankant naast je choke zit is een olie aansluiting.
de nippel op je kelk aan de filterkant is voor de powerjet
de nippel die aan je filterkant omhoogwijst vanaf je vlotterpak is voor de powerjet, tussen deze en die hier boven genoemd hoort een slangetje te zitten.

de nippel die naast je choke zit en schuin omhoog wijst is denk ik een overloop
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
mtijn
Beginnende tuner

Ongelezen bericht door mtijn »

[quote="JoopKarelSpank"]ik heb gisteren via de post een 2e hands carb ontvangen, ik had hier eigenlijk een paar vragen over en ik wil graag ook iets meer weten over het inlaat gedeelte van een brommer dus vandaar dat ik een topic open. Ik kom op het moment ook niet uit alle aansluitingen op de carb en ik kon zo gauw niets vinden dat het voor me uitlegt

Wat mij nu dus niet helemaal duidelijk is is waar alle aansluitingen voor dienen. Het zijn er namelijk wat meer dan op mn 17.5mm dellorto ;)

Wat ik wel weet/denk:

*onderop de vlotterbak zit/zat een nippeltje voor de overloop en om de vlotter leeg te laten lopen(deze is alleen afgebroken maar als ik gelijk heb is het niet zo erg)

*er zit geen KVS aansluiting op Klopt

* ik denk dat de kleine nippel die vanaf de vlotterbak naar boven wijst voor onluchting is Nee, is gewoon een overloopje

* denken doe ik dat er een vacuum aansluiting op zit nee zit er niet op, mocht deze er wel opzitten, gaat dit met je originele kraan niet werken

* op foto 3 de dikke nippel is voor benzine aanvoer klopt

* ik denk dat de dubbele nippel daar voor vacuum is(maar waarom zit er aan de andere kant van de carb er ook eentje? zie foto 5) Nee, overloop of ontluchting..

* de nippel aan de bovenkant van de inlaatkant(spruitstukkant)is voor de olietoevoer jup

Mij is onduidelijk:

* waar de nippel aan de luchtfilterkant voor is bovenop met de schroef? powerjet

* hoe de vacuum geregeld is en hoe die nippels tegenover elkaar geregeld zijn. niet

* of de gebrokken nippel mij overlast gaat geven en of het te repareren valt? ik dacht misschien tandenstoker erin prikken dan speciale benzine bestendige epoxy of andere lijm en dan aan de buitenkant aardig dichtsmeren en dan lakken. Maar dan moet het wel erg noodzakelijk zijn! kan je doen, maar is niet noodzakelijk.. Als je het doet kan je erna wel een slangetje op doen zodat er geen benzine op je blok komt

Overige vragen:

Er zit een twinair luchtfilter bij die in de olie zit. Ik zie het alleen niet zo zitten om een vieze zwarte spons in mn derbi te hangen :P ik verwacht dat hij vrij luidruchtig zal zijn omdat het nu gewoon open is natuurlijk. Maar als ik voor een ander powerfilter zoek loopt het meestal stuk op de carbmaat van 50mm (48mm zie je wel of juist groter), kan ik niet gewoon een iets kleinere erom forceren?

Beter gewoon wat kopen wat past, of deze uitwassen en weer opnieuw invetten.

Maar wat ik nog liever zou doen is een adapterslang fabriceren en mn ori luchtfilter erop aan te sluiten. Hebben jullie hier nog tips voor? Wat ik voor een slang kan gebruiken bijvoorbeeld:P wil het liefst de ori slang intact houden.

Vijver slangen zijn meestal wel dik en kan je makkelijk wat mee fabriceren
JoopKarelSpank
Tuner

ok dat is al een stuk duidelijker :P maar die 4 nippels die vlak achter de D-schuif komen, zijn die niet voor het aansluiten van een powerbox? ik kan me haast niet voorstellen dat er zo hoog een overloop zou zitten, hier zuig je alleen maar valse lucht mee aan imho. mocht het in die tunnel vol met benzine zitten dan loopt het ook achteruit het luchtfilter uit :P

maar wat doe ik dan nu met die nippels? afsluiten?(dus bijvoorbeeld met elkaar verbinden?)

Edit: die powerjet, hoe stel ik daarmee af? moet ik met de powerjet helemaal dicht de sproeier bepalen? en dan achteraf de powerjet een stukje openzetten? of zet ik de powerjet een stukje open en bepaal dan de sproeier, waardoor ik lager uitkom en zodat hij bij lagere toeren minder benzine krijgt waardoor hij minder moet stotteren? maar hoe bepaal ik dan hoever de powerjet open moet?
mtijn
Beginnende tuner

Ongelezen bericht door mtijn »

JoopKarelSpank schreef:ok dat is al een stuk duidelijker :P maar die 4 nippels die vlak achter de D-schuif komen, zijn die niet voor het aansluiten van een powerbox? ik kan me haast niet voorstellen dat er zo hoog een overloop zou zitten, hier zuig je alleen maar valse lucht mee aan imho. mocht het in die tunnel vol met benzine zitten dan loopt het ook achteruit het luchtfilter uit :P

maar wat doe ik dan nu met die nippels? afsluiten?(dus bijvoorbeeld met elkaar verbinden?)

Edit: die powerjet, hoe stel ik daarmee af? moet ik met de powerjet helemaal dicht de sproeier bepalen? en dan achteraf de powerjet een stukje openzetten? of zet ik de powerjet een stukje open en bepaal dan de sproeier, waardoor ik lager uitkom en zodat hij bij lagere toeren minder benzine krijgt waardoor hij minder moet stotteren? maar hoe bepaal ik dan hoever de powerjet open moet?
Powerbox zou tussen het membraan en spruitstuk in zitten, dus kan daar niet tussen zitten..

Overloopjes gewoon een slangetje aan doen, en achter je blok uit laten komen dat die daar z'n benzine uit gooit mocht ie overstromen.

Powerjet kan je ook gewoon dicht doen.
Of deze is af te stellen weet ik niet..
JoopKarelSpank
Tuner

ben gisteren naar de fietsenmaker geweest en die vertelde me dat die 4 nippels voor ontluchting zijn(klein verschil maar practisch zelfde aan te sluiten namelijk een slangetje weg laten lopen.

Verder kan je de powerjet open en dicht zetten(wellicht ook een tussenstand) maar volgens de fietsenmaker kan je het best de powerjet gewoon open zetten en hem mee afstellen. Klinkt ook wel logisch :P

maargoed ik heb gister avond mn brommer uit elkaar gehaald, eerst met het idee om ruimte te maken voor de transfusie :P maar ik vond toch steeds meer lelijke en roestige plekken dus ik denk dat ik hem ga laten coaten. Qua kappen was ik al iets van plan dus misschien als ik straks begonnen ben komt er een projectje bij ;)
Plaats reactie