Het 'afstel' topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
pizzabezorger
Pro tuner
Berichten: 664
Lid geworden op: di 03 sep 2013, 17:51
Vervoersmiddel: Yamaha Neos
Derbi Sdr 03
Derbi Gp1 Racing
Derbi senda X-treme 05
Derbi Drd limited 08
Piaggio zip snor
Ktm exc 250
Derbi drd racing 07
Gilera Runner 172CC full malossi (motorkenteken)
Derbi DRD Racing 08 (project)
Locatie: Wahed raceauto

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door pizzabezorger »

NONAME010 schreef:Mijn derbi gpr is helemaal ontgrenst op luchtfilter na maar draait in ze 6de versnelling 12.000 toeren tandwiel verhouden is standaard heeft iemand een tip welke tandwiel verhouding ik er beter op kan gooien zodat die geen overtoeren meer draait

12000 Is toch niet echt overtoeren?

Welke verhouding rij je nu mee?
Afbeelding
Gebruikersavatar
ron
Beginnende Derbi fan
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 17:17
Vervoersmiddel: Derbi X-race '08
Locatie: Rijsbergen

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door ron »

ik heb een airsal 80cc (nt) besteld :thumbup: :thumbup: en heb al een technigas enox uitlaat eronder en nu ook een 21mm dellorto phbg (wel imitatie) aangeschaft. welke sproeiermaat zou ik hier in moeten doen als eerst? dan weet ik ook ongeveer wat voor sproeierset ik nog moet bestellen (A) .

gr ron :D
NONAME010
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 01 feb 2014, 10:44
Vervoersmiddel: Derbi gpr racing
Ducati superbike panigale R
Vespa snor

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door NONAME010 »

pizzabezorger schreef:
NONAME010 schreef:Mijn derbi gpr is helemaal ontgrenst op luchtfilter na maar draait in ze 6de versnelling 12.000 toeren tandwiel verhouden is standaard heeft iemand een tip welke tandwiel verhouding ik er beter op kan gooien zodat die geen overtoeren meer draait

12000 Is toch niet echt overtoeren?




Welke verhouding rij je nu mee?
Standaard tandwielen en zou graag een hogere top willen
gprrijder
Pro tuner
Berichten: 701
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:37
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!
Locatie: lelystad

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door gprrijder »

ron schreef:ik heb een airsal 80cc (nt) besteld :thumbup: :thumbup: en heb al een technigas enox uitlaat eronder en nu ook een 21mm dellorto phbg (wel imitatie) aangeschaft. welke sproeiermaat zou ik hier in moeten doen als eerst? dan weet ik ook ongeveer wat voor sproeierset ik nog moet bestellen (A) .

gr ron :D

ik heb meerdere keren gezien dat ze met een 80 airsal en 21mm tussen de 90 en 110 zitten met sproeiers :think:
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door nielstheto »

Gooi achterop maar een tandwiel met een paar tandjes minder erop!
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
Gprfreak
Beginnende tuner
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 jan 2014, 17:26
Vervoersmiddel: GPR 50
Locatie: Willemstad NB

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Gprfreak »

Mede derbi rijders,

Ik heb net een nieuwe uitlaat onder mijn brommer gezet :wub:. Nu heb ik alleen wat afstel probleempjes. Ik heb sproeier 102 gemonteerd en daarmee loopt hij ook hoog in de toeren goed. Bij de lage toeren helaas een stuk minder.
Als ik de brommer wil starten doet hij dat niet zonder choke en hij blijft ook niet stationair draaien zonder choke aan. Zodra ik ga rijden moet de choke wel meteen uit, anders verzuipt hij compleet en trekt hij voor geen meter. :silent:
Het grootste probleem wat ik nu heb is dat als ik stil wil gaan staan of veel langzaam rijden (onder de 10 km/h) dan valt de brommer uit en moet je hem aanlopen, tenzij je snel de choke erop gooit. Dit is natuurlijk niet de bedoeling :thumbdown:.
Een ander probleem is dat als ik een beetje in toeren rijd (9k tot 11k) hij soms een beetje 'Slikt' ook doen de eerste paar centimeter gas heel erg weinig. Als ik het gas verder open draai gaat hij opeens wel extreem.
Zelf dacht ik aan een te kleine stationair sproeier. Het is namelijk alleen als ik stil wil staan (gas dicht) en het eerste stukje gas. Dat word geloof ik geregeld door de stationair sproeier? :silent: :silent:

Dankjewel (A)
Gpr 50 Giannelli street
mototje
Tuner
Berichten: 311
Lid geworden op: zo 06 okt 2013, 10:40
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme special edition
Locatie: rijssen

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door mototje »

durf het niet met zekerheid te zeggen, maar is het niet je gasnaald/gasschuif?
Baltjuh
Beginnende Derbi fan
Berichten: 33
Lid geworden op: di 25 feb 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Derbi senda X-race 2008

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Baltjuh »

giovanni1994 schreef:ik heb een derbi grs50 gekocht hij rijd gwn standaart 45km/uur maar er zitten nog begrenzingen op kan iemand me vertellen waar die juis zitten hoe ik ze eruit moet halen hoe ik hem dan trug moet afstellen?

alvast bedankt voor julie hulp grtz gio
Je kan Sws de prop uit je uitlaat halen en desnoods een vies snelle pijp er onder gooien, ookal moet je dan wel ook andere dingen gaan veranderen, miss ff elektronische begrenzer er af gooien en er zit bij je carburateur bij die pen voor het gas een klein busje als je die weg haalt kan je het gas verder open trekken.
gprrijder
Pro tuner
Berichten: 701
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:37
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!
Locatie: lelystad

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door gprrijder »

Baltjuh schreef:
giovanni1994 schreef:ik heb een derbi grs50 gekocht hij rijd gwn standaart 45km/uur maar er zitten nog begrenzingen op kan iemand me vertellen waar die juis zitten hoe ik ze eruit moet halen hoe ik hem dan trug moet afstellen?

alvast bedankt voor julie hulp grtz gio
Je kan Sws de prop uit je uitlaat halen en desnoods een vies snelle pijp er onder gooien, ookal moet je dan wel ook andere dingen gaan veranderen, miss ff elektronische begrenzer er af gooien en er zit bij je carburateur bij die pen voor het gas een klein busje als je die weg haalt kan je het gas verder open trekken.
owke van die elektronische begrenzer heb ik nou nog nooit gehoord :emo:
en een busje voor je gas ken ik ook niet :think:
kan aan mij liggen :emo:
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Gebruikersavatar
ron
Beginnende Derbi fan
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 17:17
Vervoersmiddel: Derbi X-race '08
Locatie: Rijsbergen

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door ron »

Gprfreak schreef:Mede derbi rijders,

Ik heb net een nieuwe uitlaat onder mijn brommer gezet :wub:. Nu heb ik alleen wat afstel probleempjes. Ik heb sproeier 102 gemonteerd en daarmee loopt hij ook hoog in de toeren goed. Bij de lage toeren helaas een stuk minder.
Als ik de brommer wil starten doet hij dat niet zonder choke en hij blijft ook niet stationair draaien zonder choke aan. Zodra ik ga rijden moet de choke wel meteen uit, anders verzuipt hij compleet en trekt hij voor geen meter. :silent:
Het grootste probleem wat ik nu heb is dat als ik stil wil gaan staan of veel langzaam rijden (onder de 10 km/h) dan valt de brommer uit en moet je hem aanlopen, tenzij je snel de choke erop gooit. Dit is natuurlijk niet de bedoeling :thumbdown:.
Een ander probleem is dat als ik een beetje in toeren rijd (9k tot 11k) hij soms een beetje 'Slikt' ook doen de eerste paar centimeter gas heel erg weinig. Als ik het gas verder open draai gaat hij opeens wel extreem.
Zelf dacht ik aan een te kleine stationair sproeier. Het is namelijk alleen als ik stil wil staan (gas dicht) en het eerste stukje gas. Dat word geloof ik geregeld door de stationair sproeier? :silent: :silent:

Dankjewel (A)
gasnaald omhoog of omlaag plaatsen (A) welke van de twee weet ik niet precies moet je even proberen :D

gr
Gebruikersavatar
ron
Beginnende Derbi fan
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 17:17
Vervoersmiddel: Derbi X-race '08
Locatie: Rijsbergen

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door ron »

NONAME010 schreef:
pizzabezorger schreef:
NONAME010 schreef:Mijn derbi gpr is helemaal ontgrenst op luchtfilter na maar draait in ze 6de versnelling 12.000 toeren tandwiel verhouden is standaard heeft iemand een tip welke tandwiel verhouding ik er beter op kan gooien zodat die geen overtoeren meer draait

12000 Is toch niet echt overtoeren?




Welke verhouding rij je nu mee?
Standaard tandwielen en zou graag een hogere top willen
nou wat moet je dan weten? of meen je nou te zegge dat je niet weet wat je aan je tandwiel moet verzanderen om hem harder te laten lopen.

gr
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door nielstheto »

Heb em al eens gezegd gooi achterop maar een tandwiel met een paar tandjes meer erop!
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
peter96M
Tuner
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 16 sep 2012, 11:59
Vervoersmiddel: derbi senda drd sm 50
Locatie: groningen

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door peter96M »

ik heb een doppler endurance krukas gekocht, en dacht doe er meten een malossi naaldlager bij nou heb ik 12x16x16 besteld, alleen die past niet? hij is net een slag te klein, en er is dus speling tussen krukas en naaldlager. Heeft iemand enig idee welke ik wel moet bestellen?
EDIT: ik lees overal dat het een 12x16x16 hoort te zijn dus ik begin me af te vragen of ze me niet gewoon het verkeerde naaldlager hebben opgestuurd.
ik moet deze hebben toch?
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=4218" onclick="window.open(this.href);return false;
als ik het buitendiameter meet van het malossi naaldlager is dat precies 15mm en als ik die van doppler zelf aflees is dat 15,7mm dus ik denk dat ze me de verkeerde hebben opgestuurd?
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Blokje »

Iemand een idee waarom mijn derbi uitvalt als die op zijn standaard staat? Zit een iets te grote sproeier in, maar niet heel erg, en loopt mooi staginair als hij recht staat. Alleen als hij schuin staat valt hij uit :s Tips?
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door nielstheto »

staat jou carb wel rechtop? als je de brommer rechtop hebt staan moet de carb ook rechtop !
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
donnyslats
Schakelrijder
Berichten: 164
Lid geworden op: ma 12 aug 2013, 11:05
Vervoersmiddel: derbi senda sm xtreme

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door donnyslats »

rond welke sproeier zal ik komen te zitten met deze setup? ( ivm bestellen van sproeiers)
airsal 80
keihin pwk 28mm
yasuni cross hm
metrakit krukas
Gebruikersavatar
kristof
Pro tuner
Berichten: 749
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Locatie: bornem, belgie

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door kristof »

120-150 gok ik
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door nielstheto »

mwua ik persoonlijk denk dat 150 veelsteveel is

eerder 100 120
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Joram »

Inderdaad, ik had 140 in m'n airsal 88 met 32mm.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Gebruikersavatar
kristof
Pro tuner
Berichten: 749
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Locatie: bornem, belgie

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door kristof »

ik had 126 op mn airsal 70 50/70 hm corse en 28 pwk
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
Plaats reactie