Hey beste forumleden,
Ik heb een Derbi Drd 2009 model en rijd nu met :
-Originele cilinder
-Originele krukas
-17.5mm carbu
-Gianelli enduro uitlaat
14-53 tandwielen ( Dit alles rijd heel lekker samen , maar ik wil meer )
Nu is mijn vraag of ik 70cc kan rijden zonder dat ik mn carbu en krukas moet veranderen... Ik wil namelijk niet alles kapot trekken na een maand ofzo....
Ik dacht dan aan een DR70 ofwel een Airsal 70, maar ik weet niet hoe dat als die onbewerkt is ...
Hier had ik graag meer info over !
Mvg Matti
70cc Cilinder met ori krukas en 17.5mm carb ??!!
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 28
- Lid geworden op: wo 22 dec 2010, 17:38
- Vervoersmiddel: Derbi Drd 2008
- Locatie: Gent- België
70cc Cilinder met ori krukas en 17.5mm carb ??!!
Bekeuringen betaal ik nooit, want iets wat je krijgt hoef je niet te betalen.
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Re: 70cc Cilinder met ori krukas en 17.5mm carb ??!!
Dr70 is volgens mij alleen beschikbaar voor de OT blokken.
Airsal 70 met originele krukas moet in principe goedgaan, maar ben er persoonlijk geen fan van. Ik denk dat je met originele krukas eerder alles kapot trekt dan met een andere as.
17.5mm kan ook wel op Airsal 70cc.
Airsal 70 met originele krukas moet in principe goedgaan, maar ben er persoonlijk geen fan van. Ik denk dat je met originele krukas eerder alles kapot trekt dan met een andere as.
17.5mm kan ook wel op Airsal 70cc.
Open the Throttle and Smile
-
- Tuner
- Berichten: 354
- Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 20:32
- Vervoersmiddel: Derbi P2R Project
Golf 4 1.9 TDI 85 KW
Re: 70cc Cilinder met ori krukas en 17.5mm carb ??!!
Ik denk ook dat het niet lang zou gaan, ken iemand van een ander forum die had het ook op zijn SX.
Hij heeft toen zijn Conti vervangen voor een andere uitlaat omdat hij allemaal rare geluiden begon te horen uit zijn blok.
Hij heeft toen zijn Conti vervangen voor een andere uitlaat omdat hij allemaal rare geluiden begon te horen uit zijn blok.
Xtreme p2r!
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: 70cc Cilinder met ori krukas en 17.5mm carb ??!!
Het is niet echt aan te raden om met standaard krukas en 70cc te gaan rijden, toch word het wel redelijk veel gedaan. Ik heb er niet veel vertrouwen in.
Airsal cilinders zijn over het algemeen slecht afgewerkt, je zou hem kunnen laten afwerken bij een tuner of het zelf kunnen doen, het zal de levensduur van de cilinder bevorderen.
Met een 17,5mm moet je nog best aardig kunnen rijden, maar ik denk dat een 19mm beter zal gaan.
Airsal cilinders zijn over het algemeen slecht afgewerkt, je zou hem kunnen laten afwerken bij een tuner of het zelf kunnen doen, het zal de levensduur van de cilinder bevorderen.
Met een 17,5mm moet je nog best aardig kunnen rijden, maar ik denk dat een 19mm beter zal gaan.
- wippo
- Tuner
- Berichten: 325
- Lid geworden op: vr 05 nov 2010, 21:16
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
- Locatie: Waardenburg
Re: 70cc Cilinder met ori krukas en 17.5mm carb ??!!
17,5 is gewoon goed hoor voor een Airsal.
The box said: "Requires Windows 7 or better". So I installed Linux.
Re: 70cc Cilinder met ori krukas en 17.5mm carb ??!!
Voor een 70cc zou ik op z'n minst altijd een 19mm nemen.
Ook een andere krukas wat mij betreft. Je hebt dan toch wat meer zekerheid. Neem bijvoorbeeld de doppler endurance. Prima krukas, waar je later eventueel ook zwaardere 70/80cc cilinders op kan zetten.
Ook een andere krukas wat mij betreft. Je hebt dan toch wat meer zekerheid. Neem bijvoorbeeld de doppler endurance. Prima krukas, waar je later eventueel ook zwaardere 70/80cc cilinders op kan zetten.
-
- Beheerder
- Berichten: 6910
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: 70cc Cilinder met ori krukas en 17.5mm carb ??!!
17.5mm gaat prima.Pau1 schreef:Voor een 70cc zou ik op z'n minst altijd een 19mm nemen.
Ook een andere krukas wat mij betreft. Je hebt dan toch wat meer zekerheid. Neem bijvoorbeeld de doppler endurance. Prima krukas, waar je later eventueel ook zwaardere 70/80cc cilinders op kan zetten.
Vriend van mij heeft die op zijn mhr 80, en loopt gewoon goed
Tevens is ori krukas van derbi een behoorlijk sterke krukas.
Ken meerdere mensen die met ori derbi krukas rijden en met 70cc of meer rijden
1 reed met 70cc airsal. had die airsal erop gelegd bij 15k en bij 22k pas nieuwe krukas erin. En alles was nog helemaal perfect toen die dad deed.
2 rijden met mhr 80. En allebij met 17.5mm En allebij de brommers hebben zo rond de 20k gereden.
1 had een gila 75 ging ook perfect.
Dus kan allemaal prima, zolang je maar geen mhr team ofiets dergelijks erop legt
En 17.5mm zal gewoon prima zijn werk doen. Tuurlijk is 19/21 mm of hoger beter. Maar als je met standaard krukas blijft rijden dan wil je toch niet het maximale overal uithalen lijkt me, anders zou je ook wel een andere krukas nemen.
Only god can judge me!!!
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568