Derbi gpr di meglio P6 brommer af nieuwe foto's

Show hier je tweewieler.
daniel95
Schakelrijder
Berichten: 185
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 08:30
Vervoersmiddel: derbi gpr di meglio replica (2009)
Locatie: Weurt (bij nijmegen)

Derbi gpr di meglio P6 brommer af nieuwe foto's

Ongelezen bericht door daniel95 »

Hallo allemaal,

Ik ben daniël en ben 18 jaar. Ik kreeg op mijn 16e mijn rijbewijs van me oom en tante en een aerox van me ouders. Ik wilde in het begin al een schakel maar toen waren ze nog te duur en aangezien me ouders toen nog waren van als ie harder loopt als 45 ben je um kwijt, en om 5 keer te schakelen om 45 te rijden leek me ook niks, vandaar dat ik toen voor een aerox ben gegaan.

Die zag er zo uit bij aankoop:
Afbeelding

En hier heb ik veel aan veranderd kwa uiterlijk, zo zag ie er uit op het laatst:
Afbeelding

Toen ben ik 15 mei 2012 aangereden, ik kwam van rechts en door de bomen hadden we elkaar niet gezien. De aerox is toen total los verklaard. Aangezien het de schuld van de tegenpartij was, heb ik geld van de verzekering gekregen. Hiermee heb ik mijn schakelbrommer gekocht, namenlijk deze:
Afbeelding

En wat foto's van afgelopen zomer:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij ziet er nu niet meer zo uit, dit komt omdat ik voor een auto heb uit moeten wijken die ik niet zag aankomen. Hierdoor is er wat kapschade aan de linkerkant. Ook is ondertussen wat lak op de tank afgebladerd, wat wel vaker voorkomt bij een gpr. Daarom wil ik de kappen spuiten, dit laat ik waarschijnlijk door me oom doen maar dit moet ik nog ff vragen. Ook zal ik wat andere aanpassingen doen, zo wil ik de knipperlichten in het achterlicht inbouwen, de knipperlichten aan de voorkant ergens inbouwen, allebij de lampen tegelijk laten branden etc. Dit allemaal zal ik mee beginnen na de examens, en wil dit zo snel mogelijk af hebben aangezien ik in juli een operatie heb en dan niks meer aan de brommer kan doen.

Hier wat ontwerpen van de brommer, alles is met paint gedaan omdat ik geen zak snap van photoshop en het zo ook een goed idee geeft.

ontwerp 1:
Afbeelding

ontwerp 2:
Afbeelding

Laat maar weten wat jullie er van vinden, en tips zijn altijd welkom.

Mvg Daniël
Laatst gewijzigd door daniel95 op do 03 apr 2014, 17:56, 16 keer totaal gewijzigd.
daniel95
Schakelrijder
Berichten: 185
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 08:30
Vervoersmiddel: derbi gpr di meglio replica (2009)
Locatie: Weurt (bij nijmegen)

Re: Daniël's Derbi Gpr

Ongelezen bericht door daniel95 »

Hallo allemaal,

Van de week een gianelli carbon demper van marktplaats gekocht, deze heb ik donderag ontvangen. En die heb ik er vandaa op gezet

Afbeelding

Een filmpje van het geluid komt nog.

Mvg Daniël
julian
Tuner
Berichten: 395
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 23:05
Vervoersmiddel: derbi sm x-race 2006 (verkocht)
derbi DRD racing rood 2009 (verkocht)
derbi DRD evo 2010
tomos flexer 2006 (in beun stand)
Locatie: valkenswaard

Re: Daniël's Derbi Gpr

Ongelezen bericht door julian »

leuke gpr :thumbup: , zie je nie zo vaak. teminste bij ons :(
daniel95
Schakelrijder
Berichten: 185
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 08:30
Vervoersmiddel: derbi gpr di meglio replica (2009)
Locatie: Weurt (bij nijmegen)

Re: Daniël's Derbi Gpr

Ongelezen bericht door daniel95 »

Dankje, nee je ziet ze inderdaad niet vaak. Hier in de buurt (rond nijmegen) weet ik dat er nog 3mensen zijn die een gpr hebben, aan de ene kant best fijn aangezien je toch altijd iets unieks hebt maar aan de andere kant zijn er weinig 2ehands onderdelen.

Ook nog een kleine update:
Gister de demper op me brommer gezet, ik heb het gevoel dat de tailepijp die ik erbij gekregen heb iets te kort is aangezien me demper verder naar achter zit als bij andere gpr's, zo op de foto gezien. Ook stond me brommer slecht afgestelt dus ik wou vandaag "even" kijken welke sproeier er in zat zodat ik een paar nieuwe kon bestellen. Nou dit heeft onderhand een uur geduurt aangezien alles in de weg zat. Ook is me vacuümpomp kapot dus moest ik de benzine slang eraf halen en een schroef ingedraait. Toen luchtfilter van de carb afgehaald bleek dat, dat goude plaatje er nog in zat dus meteen eruit gehaald.

Nou genoeg gezeik, hier een foto van hoe de brommer er nu bij staat.
Afbeelding

Nu stond me brommer al iets te rijk, ik denk 1 a 2 maten te groot. Nu heb ik dus dat goude plaatje eruit gehaald en moet dus groter in sproeier, er zat 102 in dus ik wil 106 108 en 110 bestellen. Zou dit goed zijn of moet ik nog groter?

Mvg Daniël
gprrijder
Pro tuner
Berichten: 701
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:37
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!
Locatie: lelystad

Re: Daniël's Derbi Gpr kleine update

Ongelezen bericht door gprrijder »

wat voor setup rijd je dan aangezien je proeier 102 in heb?
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
julian
Tuner
Berichten: 395
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 23:05
Vervoersmiddel: derbi sm x-race 2006 (verkocht)
derbi DRD racing rood 2009 (verkocht)
derbi DRD evo 2010
tomos flexer 2006 (in beun stand)
Locatie: valkenswaard

Re: Daniël's Derbi Gpr kleine update

Ongelezen bericht door julian »

zo dat zijn grote maten, ik heb sproeier 96 in mn derbi met scr corse, maar je moet gewoon een beetje speele met welke sproeier maat je nodig :D
daniel95
Schakelrijder
Berichten: 185
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 08:30
Vervoersmiddel: derbi gpr di meglio replica (2009)
Locatie: Weurt (bij nijmegen)

Re: Daniël's Derbi Gpr kleine update

Ongelezen bericht door daniel95 »

Voor zover ik weet is de brommer standaard ontgrenst, ik heb um zo gekocht alleen dan nog met een begrenste bocht erop. Later heb ik er een ontgrensde bocht van een vriend opgezet en sproeier was toen nog steeds te groot dus nooit verandert. Maar de sproeier was niet zo groot dat ie verzoop, alleen stottert ie heel veel.

Mvg Daniël
Gebruikersavatar
jony
Pro tuner
Berichten: 2049
Lid geworden op: do 10 feb 2011, 11:09
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo
Locatie: Bemmel > Gelderland

Re: Daniël's Derbi Gpr kleine update

Ongelezen bericht door jony »

Leuke brommer, ik woon ook tegen Nijmegen aan. Net de Waalbrug over. Hou em netjes en misschien kom ik je nog wel een keer tegen. :thumbup:
Ik verkoop een aantal spullen, interesse? Kijk hier!
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=6 ... 93#p190793" onclick="window.open(this.href);return false;
daniel95
Schakelrijder
Berichten: 185
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 08:30
Vervoersmiddel: derbi gpr di meglio replica (2009)
Locatie: Weurt (bij nijmegen)

Re: Daniël's Derbi Gpr kleine update

Ongelezen bericht door daniel95 »

Dankje, misschien kunnen we samen keertje touren? Ga je trouwens naar de meeting in Lieren, dan kunnen we samen daar naartoe rijden.

weer kleine update:
De luchtschroef bleek maar een kwart slag uitgedraait te zijn -.- dus die heb ik 1 1/2 slag uitgedraait en sproeier 102 weer ingezet, gestart en choke aan. Nou 102 is nu te klein(logisch ook) als ik gas geef met choke uit dan hor je dus zo een bwoap en dan gaat ie hoger. Ik heb nagekeken op valse lucht en dit heeft ie niet.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=T12ESQTFQWk[/youtube]

Op de video doet ie het redelijk maar als ik rijd, houd ie in en dan schiet ie weg en stottert op hoge toeren. Maar naarmate ik de choke verder openzet doet ie dit steeds erger tot het punt dat ie verzuipt. Ook blijft ie op toeren hangen als je gas loslaat na het rijden en ie in neutraal staat.

Mvg Daniël
Laatst gewijzigd door daniel95 op ma 27 mei 2013, 12:36, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jony
Pro tuner
Berichten: 2049
Lid geworden op: do 10 feb 2011, 11:09
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo
Locatie: Bemmel > Gelderland

Re: Daniël's Derbi Gpr kleine update

Ongelezen bericht door jony »

Je komt wel langs mij op ja. Maar wist niets eens dat er een was in Lieren. :P In Huissen (kom je langs op als je naar Lieren rijdt) is ook best vaak een meeting. Minimaal 1x per maand. Kan je wel pb sturen als er een is?
Ik verkoop een aantal spullen, interesse? Kijk hier!
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=6 ... 93#p190793" onclick="window.open(this.href);return false;
daniel95
Schakelrijder
Berichten: 185
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 08:30
Vervoersmiddel: derbi gpr di meglio replica (2009)
Locatie: Weurt (bij nijmegen)

Re: Daniël's Derbi Gpr kleine update

Ongelezen bericht door daniel95 »

Ja is goed, en in Lieren is een meeting op 16juni, kijk maar bij meetings op dit forum.

Mvg Daniël

Edit: kan het trouwens zijn dat ik twee luchtschroeven heb? Want ik heb twee keer zo een schuin gat bij de kant van de luchtfilter en bij 1 zit er dus een schroef in dus de luchtschroef en aan de andere kant is het gewoon een open gat. Ik maak er nog een foto van maar moet eerst me telefoon opladen omdat accu op is dus geen foto kan maken.

Afbeelding

Ik ga even proberen om dat open gat dicht te plakken en kijken hoe ie dan rijd.
gprrijder
Pro tuner
Berichten: 701
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:37
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!
Locatie: lelystad

Re: Daniël's Derbi Gpr kleine update

Ongelezen bericht door gprrijder »

hey serieus je rijd veel te groot man ga sproeier 88/90 rijden dan stotter hij helemaal niks niet trekt lekker op loopt goed en luchtschroef op 1,5slag :happy:
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
daniel95
Schakelrijder
Berichten: 185
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 08:30
Vervoersmiddel: derbi gpr di meglio replica (2009)
Locatie: Weurt (bij nijmegen)

Re: Daniël's Derbi Gpr kleine update

Ongelezen bericht door daniel95 »

Ja ik weet dat ie te groot is maar hij krijgt nu te veel lucht lijkt het wel, want 1 van die luchtschroeven mist dus of hoort dat zo? Dit is trouwens allemaal door een van de twee vorige eigenaren gedaan en hij liep redelijk goed toen ik um kocht dus nooit nagekeken. Dus moet ik een luchtschroef erbij halen voor dat linker gat of is dat niet nodig? Want met sproeier 102 en kwart slag luchtschroef open reed ie redelijk en zo was ie voor ik um open haalde.

Mvg Daniël
gprrijder
Pro tuner
Berichten: 701
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:37
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!
Locatie: lelystad

Re: Daniël's Derbi Gpr kleine update

Ongelezen bericht door gprrijder »

ik rijd helemaal standaart maar ontgrensd met een turbokit gp50cc uitlaat een ik heb sproeier 88 en luchtschroef op 1,5 slag en in dat linker gat heb je niks te zoeken haha luchtschoef zit bij gpr rechts :emo:
maare ik heb heel veel verschillende sproeiers geprobeerd maar met sproeier 88 loopt hij perfect op dus ik zou zeggen probeer met sproeier 88/90 en kijk dan of hij stotter of warm word en hoe je bougie eruit ziet maar wat heb je gedaan met je gasnaald want die heb ik op hoogste stand dus agressiefst zegmaar want toen ik dat niet had en gasnaald origineel had staan liep het kut (A)
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Le derbi
Moderator
Berichten: 2364
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 20:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD03 Supermoto Project 2.0 SOLD
DERBI XTREME PRORACE 2 Crosser SOLD
Renault Clio 1.2 16v SOLD
DERBI SENDA MVT 90 Hypersessoins BROKEN
Derbi Senda BRK 88 BIGBORE SOLD
BMW E36 320i COUPE
Locatie: Beesd

Re: Daniël's Derbi Gpr kleine update

Ongelezen bericht door Le derbi »

links is je carburateur verwarming daar moet je afblijven.

Luchtschroef 1.5 slag open.
Sproeiers af bouwen van af 100
gprrijder
Pro tuner
Berichten: 701
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:37
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!
Locatie: lelystad

Re: Daniël's Derbi Gpr kleine update

Ongelezen bericht door gprrijder »

ja zo heb ik ook gedaan toen kwam ik op de perfecte 88 uit (A)
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
daniel95
Schakelrijder
Berichten: 185
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 08:30
Vervoersmiddel: derbi gpr di meglio replica (2009)
Locatie: Weurt (bij nijmegen)

Re: Daniël's Derbi Gpr kleine update

Ongelezen bericht door daniel95 »

Oke maar hoe kan het dan dat ie nu slechter loopt? Want met hoe die stond was het sproeier 102 carb begrenzing erin en luchtschroef maar kwart open. Nu heb ik dus carb begrenzing eruit gehaald en de rest hetzelfde gelaten aangezien het morgen pas binnen komt en ik naar me oma moest. Maar met carb begrenzing erin reed ie 88 op 11k en net volgas ging ie niet boven de 80 op 10k uit. Je zou dus denken dat de sproeier nu te klein is. En dan moet de luchtschroef eigenlijk nog verder open dus dan zou ie al helemaal armer lopen. Ik krijg morgen me sproeiers binnen en dan zal ik eens kijken wat ie doet met een grotere sproeier aangezien ik die al in het weekend besteld had. Ook zal ik morgen ff langs de dealer gaan voor een sproeiersetje 90 tot 100. En welke stand mijn gasnaald staat zou ik niet weten aangezien ik dit niet nagekeken heb, ook zou ik niet weten hoe ik deze moet veranderen. Dit is de tweede keer dat ik een brommer/scooter afstel. Heb vorige week die van een vriend gedaan maar daar hoefte alleen de sproeier, lucht en stationair gedaan worden en dit is allemaal goed gegaan en rijd perfect.

Dus korte samenvatting:
Carb begrenst, sproeier 102, lucht 1/4, liep 11k rpm, te rijk.
Carb ontgrenst, sproeier 102, lucht 1/4, liep 10k rpm, lijkt te arm.
Lucht 1,5 open zou dus nog armer moeten lopen, of zie ik dit verkeerd?

Mvg Daniël
gprrijder
Pro tuner
Berichten: 701
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:37
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!
Locatie: lelystad

Re: Daniël's Derbi Gpr kleine update

Ongelezen bericht door gprrijder »

ik snap er ff niks meer van ik heb sproeier 88 en luchtschroef op 1,5 en gasnaald op agressiefste stand zegmaar (ik weet niet meer of dat hoog of laag was) en hij loopt nu 100+ verder heb ik niks gedaan aan tandwielen of andere carb enz op me andere uitlaat na alles standaart met sproeier 88 en loopt perfect :box:
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
daniel95
Schakelrijder
Berichten: 185
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 08:30
Vervoersmiddel: derbi gpr di meglio replica (2009)
Locatie: Weurt (bij nijmegen)

Re: Daniël's Derbi Gpr kleine update

Ongelezen bericht door daniel95 »

Ja daarom vind ik dit ook raar dat ik zo groot in sproeier zit, ook heb ik al deo rond het blok gespoten maar toeren bleven stabiel dus zou geen valse lucht moeten hebben. Ik weet ook niet waarom ie zo raar afgestelt is aangezien dit allemaal door de eerste eigenaar gedaan is en de vorige eigenaar er alleen mee gereden heeft en een paar onderdelen goud gespoten. Maar ik ga morgen gewoon even alles uittesten, heb de tijd aangezien ik al klaar ben met me examens.

Mvg Daniël
gprrijder
Pro tuner
Berichten: 701
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:37
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!
Locatie: lelystad

Re: Daniël's Derbi Gpr kleine update

Ongelezen bericht door gprrijder »

ja ik ben ook net klaar met examen dus ik werk fulltime voor bommerspul (A)
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Plaats reactie