maar nu vond ik het wel tijd om mijn twee wielers maar eens te showen hier.
Luister dit gaat een lang verhaal worden, beslaat 2 jaar.
YBR staat voor yellow black red, lekker simpel.
Nou het gaat om dit model:

Helaas was hij niet zo toen ik hem kocht, maar voor 250 mocht ik niet klagen. Kreeg er nog van alles bij, Bidalot 80cc, Hpi, polini koppeling, stage6 24mm, twinair filter, MK Thrower, tecnigas g-box en een extra blok.
En ik was dus zo stom om er geen foto van de maken

Na wat rondjes rijden hield hij ermee op helaas. Achteraf 2 jaar later bleek er als pakking siliconen kit gebruikt te zijn wat niet goed uitliep. Alleen toen wist ik niet wat ik ermee doen moest dus maar een andere derbi erbij genomen als donor.
Ook deze kostte mij 250 en was helemaal prima, alleen had deze geen kenteken meer. Dus wat doe je dan alles overzetten naar het andere frame.

Ik weet het absoluut geen beauty

Hier heb ik 1 jaar op rond gecrosst omdat hij toch deed wat ie moest doen, rijden. Na wat gezeik van rijke tatta's bij mij op school met hun nieuwe DRD's en al vond ik toch dat ik er wel wat aan kon doen. Lag dat ding helemaal uit elkaar, besluiten je ouders te verhuizen om naar IJmuiden te gaan. Een plaats waar je dood nog niet gevonden wilt worden

De verhuizen heeft het me erg moeilijk gemaakt om onderdelen terug te vinden.
Hier een foto van mijn blokje toen na wat dingen bij elkaar gesprokkeld te hebben.

En dan...
Kom je erachter dat er dicht bij een open crossbaan is. Ja dan komen bij mij de kriebels voor meer power.
En inderdaad na wat tips gelezen te hebben dit dingetje maar laten komen.

En zie dat verschil met zo lullig klein 50cc zuigertje


Dan ga je meer lezen en kom je erachter dat je er zo 85cc van kan maken, dus ik meteen mijn andere blok spuiten want ja wil het wel mooi hebben dan.


Helaas was me geld toen op om een 43mm krukas te kopen. En dus staat dit blokje nog op de zolder van me werkplaats.
De MHR is wel in gebruik op mijn huidige blok, en wat een ding

Na wat sparen vond ik toch dat optisch even voor ging omdat motorisch wel goed was voor even.
Dus netjes poetsen, achterbrugje spuiten, mooie velgen eronder.

Geen mooie foto ik weet het

Verlies je ineens een zijkap....
Het kan zo hard waaien hier in IJmuiden, dat toen ik over de sluizen reed de wind gewoon me zijkap deed afscheuren

Voor nood dus de witte zijkappen erop gedaan van die xrace die ik nog had. Op het eerste moment kon ik me er heel erg aan storen omdat het het enigste witte op me brum was, en nog veel ook ineens.
Neemt je ma ineens een stikker bedrijf over, ja echt

Dus ik effe iets simpels voor nood bedacht om dat witte toch wel mooi te laten blijken.

Hier een foto dat het gemonteerd is, ondertussen nog wat protaper spulletjes gekocht.

Renthal twinwall op de kop kunnen tikken voor 2 tientjes

Vind het zelf zoveel beter staan, en door de risers zit ik ook nog lekkerder met mijn 1,90


Weet effe niet meer waarom, maar ik bezocht een crossmotor zaak bij mij om de hoek. Hele aardige kerel, geeft ie me 2 dikke noppebanden mee voor 25 euro. Kon ik dus geen nee tegen zeggen, want dat maakte de crossbaan alleen maar leuker. Geeft hij me ook nog eens een Gilera GSM (For free


Helaas kon die Gilera natuurlijk niet veel zijn, en dat bleek dus ook maar. Gratis dus ik moet eigenlijk me muil houden


Zoals je ziet, nette USD, goede banden, AJP klauwtjes. En onder die laag stof zaten toch nog mooie velgen.
1 poot van de USD bleek niet helemaal meer oke te zijn, maar ik had zo'n zelfde vork nog liggen in het goud. Eerst de gouden geprobeerd op me debi (De paoili was lek helaas), veerde dat ding niet. Maak je hem open zit er tussen de veer een lange bus zodat hij niet meer kon veren. helaas was de veer niet origineel meer en zo'n 15cm. Gelukkig kon ik met de gekregen USD samen 2 goede poten maken.
Ondertussen Lammers LCM gekocht (moet nog gespoten worden)
Die Gilera velgen passend gemaakt
USD erin, protectortjes passend gemaakt.
En vast nog wat meer.
Zo staat hij er nu dus bij.

De ruimte waar hij in staat is mijn nieuwe werkplaats die ik sinds deze week heb. Deze word ingericht met werkbanken en machines en hier ben ik van plan om Derbi's op te gaan knappen. Er komt ook een spuit ruimte, mijn pa zit in het andere deel van het pand. Hij gaat een bedrijf beginnen met autolakken, super handig dus

Aan mijn eigen brommer heb ik nog wat plannen. Zo wil ik dus dat gespoten blok ombouwen naar MHR85, nu ik dus niet meer in de tuin hoef te werken kan ik dat plan uit gaan voeren

Ook wil ik er een drd achterbrug omgedraaid inzetten, velgen poetsen en binnenrand spuiten, en wat andere kappen, maar dat zul je vanzelf wel zien in een project pagina