Er was vrij veel mis met dit ding. Alles was in wit en blauw gespoten, maar niet echt mooi. Alles wat blauw is zat wit op en andersom, klote dus.

Bouwjaar: 2003
Kilometers: 27.280

Setup:
Originele 50cc cilinder
Originele krukas
Hebo Performer (het oude type)
Originele 14mm Dellorto carburateur + inlaat
Hele brommer wordt gestript en ik ga hem weer perfect in elkaar zetten. Dit is namelijk mijn tweede brommer, maar inmiddels heb ik er nu drie! Die andere twee worden vroeg of laat verkocht, deze ook maar pas als de motor er is. Tot die tijd houd ik 'r omdat ze me vrijwel niks heeft gekost.

27.280 kilometer oud zuigertje met 27.280 kilometer oud blokje.

De afbouw.

Afgebouwd.

Photoshop van hoe hij gaat worden: Malossi Replica Replica!

Frame gespoten.

Even voor de kritische kijkers: het frame is tot het bot gestraald, dit is dus niet het originele amateuristisch gespoten wit, bovendien is het frame ook nog in de roestomvormer gezet!

Achterbrug gespoten, deze is net zoals het frame tot op het bot gestraald en daarna in de roestomvormer gezet + epoxy. De foto's zijn alweer van een tijdje terug.

Het totaal plaatje!

RS '09 motorblok gekocht!

Het blok heeft 9.500 kilometer gelopen volgens de vorige eigenaar, de cilinder is gehoond en er is een gietijzeren bus in gezet met een nieuwe Mahle zuiger!

Van de week een setje spiegels en een RVS uitlaat regelen

Voorvork deels uit elkaar (zonder veer) en gestraald (hier alleen nog links). Voorvork wordt later nog glas gepareld.

Vandaag bezig geweest met de velgen. Eerst de banden eraf, dat was geen probleem. Daarna alle spaken eruit: dat was bij de voorvelg geen probleem, maar bij de achtervelg zaten ze vreselijk vast! Dus dat worden een aantal nieuwe nippels vrees ik, waarschijnlijk ook nog wat nieuwe spaken.

Laatste weken geen updates meer gehad, maar nu weer een redelijk grote!

Vergeet niet bij het bekijken van de foto's dat de kleuren in werkelijkheid anders zijn!

Dit komt door belichting, etc. etc.
Het was ook een hele gok om de goede kleuren te kiezen aan de hand de DRD Pro Malossi versie foto's!

Velgen moeten opnieuw gespoten worden omdat ze te arm zijn. De achtervelg (onder) is hier al deels geschuurd.

Overzichtje van wat gedaan is!

Allereerst een lang vergeten update!

Hij is gescheurd, maar dat maakt niet zoveel uit, het zit onder de voorkap.

Spaak-tuning

Voorproefje van hoe de hele uitlaat wordt

Werktafel voor het spaken

Spaakjes erin

Naven erin gelegd voor het idee

Wielen in elkaar

Zo gaat het er ongeveer uitzien!

Update: Zadel is gedaan en een aantal spullen zijn al verzonken en gaan in elkaar.
Ookal wil de verzink set nu weer even geen goed resultaat geven

Uitlaat gestraald: het resultaat!

Vandaag de brommer maar een deels in elkaar gezet me mooie verzonken boutjes! Morgen is namelijk m'n verjaardag dus dan kan ik 'm showen!
Als ik 'm zo zie en de kleuren v/d kappen erbij denk …… FACKING VET!

Future bike

Enfin, omdat ik niet zoveel zin had om steeds om per onderdeel te gaan uploaden heb ik nu toch wel wat te laten zien

Het motorblok is inmiddels ook al geheel klaar!

Zoals het er nu voor staat.

Ooh, zo stom! Ik had gedacht dat je de startmotor wel erop kon zetten als het blok er al in zat... dus niet! Inlaat los gehaald, de twee kleine bouten voor en onder en het blok gekanteld om het erop te krijgen (gelukt). Tweede schrik! Er is af fabriek geen NT/d50b1 blok geleverd in dit frame! Zoals je kunt zien op de foto past het ook maar op z'n kloten af! Wat een mazzel, echt...

Aandrijving zit erop net zoals de achterrem. Alleen dat blok rubber dat voor het achtertandwiel onder de achterbrug hangt is flink versleten, waardoor ik er een bout uit moest halen want anders ging de ketting daar overheen. (De kettinggeleider is inmiddels wel goed gemonteerd en dus kon de bout er weer in.)

Achterspatbord gemonteerd en de kabelboom zit ook al bijna goed. Kappen en zadel er even op voor het idee. TBH, geen enkele brommer is zo mooi, dus IMO moet je alleen naar de eerste en vierde foto kijken onder deze post