Dit schatje had een ongelukje gehad, maar uiteindelijk bleek dat er meer krom was dan we gedacht hadden. Het is nu weer een prachtig brommertje, alleen de kappen en velgen hebben nog een beurtje nodig. Gelukkig is sinds kort de verzink-set binnen, dus wie er nog moet verzinken (of stralen), mail even! Brommer had 13.430 gelopen, alleen lekte de tankdop, het welbekende Pro kwaaltje (tering Spanjaarden). Dus water in het blok, dus krukaslagers en ingaandeversnellingsbaklager (leuk galgje woord) ook naar de malle-miezen. Blok is dus uit elkaar geweest, carburateur schoongemaakt, remmen gereviseerd, voorvork gericht, velg gericht, voorremschijf gericht, subframe gericht en gestraald & gespoten. Noem maar op!!
Setup:
Originele 50cc cilinder
Originele krukas
Originele RVS uitlaat (wat je RVS noemt ^^)
Originele 17,5mm Dellorto carburateur + inlaat
Hier foto's van op de trailer!

Hier foto's van binnenkomst!

Hm, klein beetje krom maar ....

Afbouw

Beter dan!

Fertig!

Hier foto's van dat hij klaar is, alleen de linker kant van de achter velg vergeten schoon te maken ^^

Kutzooi ... dat wordt maar weer een plaatje maken!

Waaie-waaie-windje! Laatst was de Pro gevallen (ikzelf stond nog), ik werd weggeblazen door de wind en kwam met het voorwiel in de berm terecht. Tja, toen ik terugstuurde dacht de brommer: I gonna haz some sleep! xd
Gelukkig geen echte schade, spiegel was uit het schroefdraad getikt en de koppelingshevel is afgebroken. Er is nog probleemloos mee te rijden, dus dat wordt gewoon eventjes lassen.

Uitlaat opgeknapt!

Foto van hoe de uitlaat deels was (onder) en hoe hij is geworden (boven)

Hoe de uitlaat nu is en hoe dat eruit ziet! Als ik 'm nog had gepolijst of iets was hij als nieuw geweest!

Winterslaap .... Zzzzzzzzz......