

Alles deed het netjes en ik had er al een rondje op gereden toen ik tijdens me eerste echte ritje meteen stil kwam te staan voor stoplicht omdat de gaskabel was gebroken. Diezelfde dag hebben we die nog vervangen en reed ie weer gewoon

Een paar dagen later pas toen het gestopt was met regenen en ik al zeker 180 km had gereden kwam ik er achter dat de choke al die tijd al aanstond, met de choke uit wilde die niet lopen dus heb ik bij Scootdoktor in Boskoop snel wat sproeiertjes gehaald en thuis meteen de carburateur eraf gehaald om te gaan sleutelen, toen pas zag ik dat er een sproeier in zat van maat 94 en ik had 84-86-88 gehaald


Toen ik alles na liep merkte ik dat de gashendel weer stroef draaide dus na het losmaken van de gashendel kwam ik er achter dat de gaskabel ALWEER kapot was


Nu ben ik naar de Jos Dijkman webshop gegaan en heb meteen een nieuwe binnengaskabel, gashendel en handvatset besteld


Dingen die ik verder nog ga/wil doen:
- een goed origineel Derbi blok.
- een setje gietvelgen met weg banden en een extra setje sm velgen van 18-21inch
- die gietvelgen 2tone zwart met rood laten spuiten
- Raw achterlicht
- van die spike vormige led knipperlichten
- zefal onder stuurs spy spiegel
- drd 03 kappenset
- zo'n protape stuurrol
- onderlangse uitlaat
- nieuwe gaskabel done
- progrip handsvaten done
- aluminium gas schuif (snelgas) done
- misschien ook heel stiekem een airsal cilinder als alles mooi is 50 of 70cc.
Update 03-10-2015:
Onderdelen zijn binnen! Foto's van onderdelen en montage komen zo snel mogelijk (einde van de dag).
Alles was netjes verpakt en onbeschadigt, het handsvat over de gashendel heen krijgen zal met zeep gedaan moet worden maar lukken zal t!

Uitpakken:



Gemonteerd:
Ondertussen alweer druk opzoek naar een 2e hands origineel derbi blok, zag ook al een derbi met een wok melding en 80cc setup, als die niet helemaal verkloot is word dat misschien wat! Verder nog 2 gereviceerde originele 50cc blokken gezien!
De top was eerst 80 met windje mee maar ik heb nu de carburateur schoongemaakt en een grotere sproeier (96 in plaats van 94) erin gedaan en nu gaat ie nog maar 64 met windje mee...
In z'n 1 komt ie niet boven de 6000 toeren (powerband zit normaal tussen 6 en 8 duizend toeren) en in z'n2 en 3 stotterd ie enorm. Ook stopt de powerband nu bij 7000 toeren en geeft ie veeeeeel minder vermogen dan normaal... Dit alles had ie ook al de laatste week met de 94 sproeier. Ik weet niet wat t is, HELP ME!?
Update 12-03-2015
Vandaag school eerst de gaskabel tos geschoten uit t tonnetje, niks erg want die was in een halfuurtje tijd en met de hulp van 2 aardige electriciens weer in orde, de snelheid kwam op de heen weg al niet boven de 65 maar op de terug weg had ik dus extreem weing vermogen onder de 6000 toeren en heb ik me vader me laten komen met gereedschappen zodat ik m uiteindelijk in z'n maximaal 4e versnelling naar huis heb kunnen rijden. Ik heb nu ook een wijziging gebracht aan de dingen die ik ga veranderen aan de brommer in volgorde van priotiteiten. Ook heb me oog lagen vallen op een setje gietvelgen voor wijnig met een geel velg lintje en een 2008 blokkie met bijna 21 duizend op de teller voor een zacht prijsje

Vanaf morgen gaan we het blok, carburatie en uitlaat eraf halen. En gaan we kijken wat t probleem is en misschien ook meteen een ander blok erin zetten.
Update 16-03-2015:
In plaats van het demonteren van het blok heb ik eerst de schuur maar eens eventjes een opruim beurt gegeven,(zeer tevreden met het eindresultaat


Maar vandaag als ik uit school kom ga ik meteen beginnen!
Maar dan wel zonder de kut scooter die alle plek in slag neemt


Update 18-03-2015:
In het weekend heb ik met me vader het blok uit t frame gehaald en nu net heb ik de cilinder dr vanaf gehaald, t werd al snel duidelijk waarom die raar deed:
Naked bike


Olé! Het blok is er uit!


En het blok op de werktafel:

De vermoedelijke boosdoener:

De cilinderwand ziet er niet best uit




En hoe het blok er nu bij ligt:


Ondertussen al een tijdje niks van me laten wetem, heb binnenkort een nieuwe extra bron van inkomsten


update 21-04-2015
hopelijk heeft iedereen een happy 4-20 gehad


Update 17-06-2015
Op moederdag (10mei) heb ik een ongeluk gehad, hierbij flink wat letsel en schade opgelopen. http://www.112hm.nl/2015/05/10/ongeval- ... leimuiden/
Baal er flink van maar dat is niet waar ik het over wil hebben! Met een leuke geld injectie heb ik meerdere dingen gekocht om me derbi op te kunnen knappen en zo ook te verbeteren! In plaats van een standaard voovork een Showa USD en crossbanden zoals ik al wilde, me kappen laten spuiten/bewerken bij me vriendin. Ik heb led knipperlichten eneen nieuw frame waar alles nu op staat in verband met wokmelding op me oude frame. Ik heb nog wel aardig wat dingen nodig:
Koppelingshevel zwart
Radiateur zonder ventilator
Stuur zwart
Handkappen twenty rood
Achterlicht
Voorvork protectors
Spiegel zefal spy mirror
Voetsteuntjes bestuurder
Zadel zwart of grijs
Als ik dit heb is ie af! Ik ben nu alleen wel heel erg moe dus morgen komen de foto's van hoe die dr nu bij staat.
ME KAPPEN:




ME VOORVORK EN NIEUWE VELGEN:





