Derbi 2004 project

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Derbi 2004 project

Ongelezen bericht door royvi »

Bij een crosser wordt er geen alu bus in geperst, er wordt een nieuwe nicasil laag in gezet (of een stalen bus (sleeve)). Verder doen ze niet aan aluminium bussen, je hebt wel stalen bussen. Een cilinder is nooit van alleen aluminium. Aluminium kan niet geboort/gehoond worden, er zit dan altijd een stalen bus in of een nicasil laag.
Een nicasil laag kan gehoond worden, zo worden de hoonstrepen er weer in gezet.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Marcooow
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi senda r x race, Sachs zx50, Honda mtx

Ongelezen bericht door Marcooow »

royvi schreef:Bij een crosser wordt er geen alu bus in geperst, er wordt een nieuwe nicasil laag in gezet (of een stalen bus (sleeve)). Verder doen ze niet aan aluminium bussen, je hebt wel stalen bussen. Een cilinder is nooit van alleen aluminium. Aluminium kan niet geboort/gehoond worden, er zit dan altijd een stalen bus in of een nicasil laag.
Een nicasil laag kan gehoond worden, zo worden de hoonstrepen er weer in gezet.
je hebt gietijzer cilinders met gietijzer bus erin, maar je kunt ook voor die gietijzer bus een nicasil laag krijgen, als ik het goed heb heet dat ferroseal (dus gietijzer met soort nicasil erop)

volgens mijn is alu met gietijzer bus ook oud, originele snelle cilinders van een honda mt hebben het ook, maar volgens mij zie je tegenwoordig nog alleen maar alu met nicasil (correct me if im wrong) ;)
4 strokes are like tampons, every pussy has one
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

Ja dat klopt, gietijzeren bussen kun je er nog wel in laten zetten. Dit is wat goedkoper dan nicasil.
Maar waarom zou je in een gietijzeren bus een seal laag zetten? Het is toch goedkoper om die bus een paar keer op te honen en dan nieuwe bus erin?
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Marcooow
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi senda r x race, Sachs zx50, Honda mtx

Ongelezen bericht door Marcooow »

royvi schreef:Ja dat klopt, gietijzeren bussen kun je er nog wel in laten zetten. Dit is wat goedkoper dan nicasil.
Maar waarom zou je in een gietijzeren bus een seal laag zetten? Het is toch goedkoper om die bus een paar keer op te honen en dan nieuwe bus erin?
geen idee waarom je in een gietijzer bus een nicasiel/ferroseal laag zou laten zetten, maar ik had een keer gelezen dat het kon, daarom :thumbup:
4 strokes are like tampons, every pussy has one
Plaats reactie