Pagina 2 van 8

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: wo 16 mar 2016, 15:21
door derbi-ftw
De achteras hoort normaal niet zo vast te zitten. Grote kans dat die goed verroest is (of eventueel zelf iets krom)
Ik heb vorige week bij een klant ook veel moeite moeten doen voor de achteras en de ProLink systeem ervan.
(Beiden ook redelijk verroest)

Uiteindelijke met WD40, verhitten en met een hamer eruit tikken.

Mocht dit allemaal niet lukken, kun je proberen de slijptol erbij te pakken.

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: do 17 mar 2016, 07:31
door Muziekschuur
Dan ga ik op zoek naar een brander. Richt ik die op de vork of aan de zijkant op de as? Ik denk de vork want die moet uitzetten, om de koudere as ruimte te geven.

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: do 17 mar 2016, 08:49
door derbi-ftw
Een beetje rondom de achterbrug, proberen niet te dicht bij de as te komen.

En als het kan de as (na het verwarmen van de achterbrug) een beetje afkoelen met stikstof.
(andere gerichte stof kan ook)

Voordeel is, dat de achterbrug als het goed is aluminium is en de as is van metaal.

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: do 17 mar 2016, 15:18
door Muziekschuur
Vandaag de brander gebruikt. De as gaf geen krimp. Hoe lang blijf je verwarmen?

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: do 17 mar 2016, 18:48
door derbi-ftw
Heeft u wat extra foto´s van de as en achterbrug?

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: vr 18 mar 2016, 12:00
door Muziekschuur
Die zal ik vanmiddag uploaden

Afbeelding

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: vr 18 mar 2016, 12:22
door Muziekschuur
Inmiddels hebben we besloten om de achterbrug te laten zitten. Spuiten moet zo ook goed mogelijk zijn.

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: za 19 mar 2016, 09:43
door MiKeY
Zo'n model GPR heb ik ook gehad, Ui replica 2000/2001...model voor deze...
Ik heb hiervan nog het complete frame met wielen, voorvork(met massieve en rechte clipons, toen ooit laten maken), achterbrug en remmerij...alles staat nog strak in de verse poedercoat...en ik heb nog een onbeschadigd zadeltje en een startmotor...
Wielen en frame zijn grijs/antaciet en de achterbrug glans zwart met een extra glanslaag...
Mocht je/u intrese hebben, hoor ik het graag!
Frame zit trouwens geen kenteken op...

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: zo 20 mar 2016, 16:48
door Muziekschuur
Na pm besloten dit overigens prachtig aanbod af te slaan. Mijn zoon heeft het niet makkelijk op school. Met dit klussen probeer ik zijn zelfvertrouwen een beetje terug te geven. Zijn school met meer dan 2000 leerlingen is niks voor hem. Maar hij moet het jaar uitzingen.

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: zo 20 mar 2016, 18:30
door MiKeY
Geen probleem!
Toen ik bij mij de revisie ging doen, zat die as ook vast...
Uiteindelijk heb ik deze met een zaagblaadje doorgezaagd daar waar de plastic bussen zitten...

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: zo 20 mar 2016, 18:49
door D25
eindelijk een keer een oud type gpr project waar wat aan gebeurt deze ga ik volgen :wub:

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: ma 21 mar 2016, 15:21
door Muziekschuur
Afbeelding

Als een pauw liep onze Maarten weg toen ik hem zijn frame had laten spuiten. Nu drogen en omdraaien en nog een keer. Maar twee zakkers aan de binnenkant van het frame. Voor een eerste spuitbeurt... Zwaar ok...! :woot:

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: ma 21 mar 2016, 15:24
door Knissaw
Dat is een zeer nette spuitbeurt voor een 14 jarige en de 1e keer :emo:

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: wo 23 mar 2016, 15:03
door Muziekschuur
Afbeelding

Twee dagen spuiten later....

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: wo 23 mar 2016, 15:12
door Muziekschuur
Bij het balhoofd zie je een deuk in het frame. De vorige eigenaar had de blokkade stuuruitslag van de voorvork omhooggetikt (altijd fijn als je in een kleine schuur parkeert). Dan kan je stuur in de tank of frame slaan. Blijkbaar is dat ooit gebeurd. Ach... Wat battlescars vind ik wel ok...

Verbaast me hoe goed het spuiten is gelukt in de buitenlucht bij 12 graden max... :box:

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: wo 23 mar 2016, 16:02
door Muziekschuur
Ik zag dat de easyparts bestelling mijn kant op gaat komen. En de wielen staan in de grondlak. Nog ff paar dagen schuren.
Ik zag dat de temperatuur sensor in de cylinderkop zijn draadjes kwijt is. Is dat zelf te herstellen? Kan prima solderen. Maar misschien is dat niet mogelijk? Het draadje is kuis af direct bij de sensor... Hmmm....

Ik zag dat de electronica een begrenser herbergt. Is die eruit te halen? Ik vermoed dat deze machine ooit opgevoerd gereden heeft. Heeft deze machine misschien al verbeterde electronica. Een manier om dat te zien?

Auto's hebben tegenwoordig een OBD2 poort. Dat is een aansluiting om de performance van je motor te bekijken. Kan zoiets ook op deze brommer gezet worden?

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: wo 23 mar 2016, 18:01
door ebervanroij
Muziekschuur schreef:Auto's hebben tegenwoordig een OBD2 poort. Dat is een aansluiting om de performance van je motor te bekijken. Kan zoiets ook op deze brommer gezet worden?
Ik denk het niet, aangezien een brommer geen computer heeft.

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: wo 23 mar 2016, 21:50
door Muziekschuur
Jammer. Zou wel interessant zijn.

Wat is de beste manier om banden van een gegoten velg te krijgen? Bandenlichters maken deuken

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: wo 23 mar 2016, 22:04
door MiKeY
bankschroef... ;-)

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Geplaatst: wo 23 mar 2016, 22:53
door ebervanroij
Muziekschuur schreef:Jammer. Zou wel interessant zijn.

Wat is de beste manier om banden van een gegoten velg te krijgen? Bandenlichters maken deuken
Als je de band niet meer nodig hebt gewoon kapot snijden :emo: ik laat het altijd doen bij de motorzaak, kost 5 euro per keer en bespaart me krassen op de velg.

Waarom moeten ze eraf?