Lastige plekken heb ik met de staalborstel op de slijptol gedaan.
En zo kwam ik er ook achter dat de lassen van de rechter voetsteunhouder over een groot deel zijn afgescheurd. (zie 1e foto)
Ik dacht die weer even vast te lassen door een rups over de scheuren te leggen maar ik had godver-de-godver mijn lasapparaat iets te zwaar ingesteld en branden door het staal heen. Dit gat kreeg ik ook niet meer helemaal dicht gelast.
Maakt ook niet echt uit, liever dit dan dat ik straks met het kotteren mijn carter verkloot.
De voetsteunhouder heb ik uiteindelijk rondom weer helemaal vast gelast.
Ik heb het frame in onze bijkeuken in de Mipa ‘Etch-Filler HB’ primer gespoten.
Dit is het beste wat ik kan krijgen, deze primer is ‘zelf etchend’, er zit Zink en forforzuur in en dit vormt een chemische reactie met de toplaag van het staal, chemisch impregneren wordt het ook wel genoemd.
Het kan eventuele roest niet terugdraaien maar voorkomt dat het erger wordt en is sterk roestwerend.
Sowieso heb ik alle roest weggeschuurd, de primer is sterk vullend zodat je eventuele krasjes niet meer ziet en je een super strak eind resultaat krijgt.
Als je dit eenmaal gebruikt heb, wil je ook nooit meer iets anders en snap je ook hoe matig bijvoorbeeld de primer van de Action is.
Morgenochtend ga ik de primer nog heel lichtjes met korrel 600 schuren en dan aflakken.
Zit er aan te denken om me bijkeuken te verbouwen als werkplaatsje.