DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc // Te Koop!

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc

Ongelezen bericht door Joram »

Die is gek, tweedehands natuurlijk :emo:
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc

Ongelezen bericht door Joram »

Oke ik heb me vandaag nog eens verdiept in de voorontsteking, en ging wat dingen na.

Italkit schrijft voor 18 graden, of 1.4mm voorontsteking aan te houden. Dit is echter uitgaande van de normale 40mm slag, en ik heb 45mm slag.

Normaal reken je de graden om naar mm, dus ik nam de proef op de som.

Krukas op BDP gezet, toen 18 graden naar rechts de rotor gedaan en afgemeten met gradenboog. Toen verandering in mm opgemeten en dit bleek ongeveer 20mm te zijn.

Als ik de 18 graden dus blijf aanhouden, zou de ontsteking dus vroeger moeten komen, dus ipv 1.4mm 2.0mm.

Iemand die hier meer verstand van heeft, en of mijn redenatie klopt? :happy:
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Gebruikersavatar
Pieke
Moderator
Berichten: 3137
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
Vervoersmiddel: KTM
Locatie: Hoensbroek/Den Haag

Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc

Ongelezen bericht door Pieke »

Klopt niet. Als 360 graden 40mm is, dan is 18 graden 2,0 millimeter. En als 360 graden dus 45mm is, dan is 18 graden 2.25mm. Als bij 40mm 1.4mm hoort dan is dat dus niet gebaseerd op deze berekening.
Gebruikersavatar
Pieke
Moderator
Berichten: 3137
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
Vervoersmiddel: KTM
Locatie: Hoensbroek/Den Haag

Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc

Ongelezen bericht door Pieke »

(1.4 mm voorontsteking/std slag ) X nieuwe slag = nieuwe voorontsteking lijkt mij logisch.

Geeft dus 1.575mm voor jou.
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc

Ongelezen bericht door Joram »

Ja die berekening kwam ik al eens tegen maar volgensmij klopt dat niet aan gezien je met sinus rekening moet houden.

Kwam op internet een berekening tegen met sinus er in maar daar kwam ik niet uit :emo:
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Kris
Moderator
Berichten: 1066
Lid geworden op: di 03 jul 2012, 12:37
Vervoersmiddel: Husaberg FE570 / Grande Punto Abarth / Derbi DRD Limited 08

Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc

Ongelezen bericht door Kris »

Altijd die remklauwen he :palm:
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc

Ongelezen bericht door Joram »

Kris schreef:Altijd die remklauwen he :palm:
Haha ja rommel :emo:
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
basserd
Pro tuner
Berichten: 1245
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc
Locatie: raalte

Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc

Ongelezen bericht door basserd »

Joram schreef:
Kris schreef:Altijd die remklauwen he :palm:
Haha ja rommel :emo:
toch wel fijn als ze werken :happy:
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc

Ongelezen bericht door Boeki »

Hoezo sinus? Met verhoudingen werken moet voldoende zijn met de gegevens die jij al hebt.
Open the Throttle and Smile
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc

Ongelezen bericht door Joram »

Ik zeg hem wel op 1 eerst, kijken wat ie daar op doet :mrgreen:
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc

Ongelezen bericht door Joram »

Gisteren ontsteking op 0.9mm gezet en rotor maar een vastgesjort.

Afbeelding

Nu nog tot eind v/d maand wachten op m'n loon om laatste dingen voor blok te halen, kan ik blok definief in elkaar zetten en in het frame hangen :dry:
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Gebruikersavatar
Venlonaer
Pro tuner
Berichten: 1889
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93

Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc

Ongelezen bericht door Venlonaer »

Dik, wat doe je met het ontstekingskapje
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc

Ongelezen bericht door Joram »

Dunno, heb dr nog geen namelijk haha

Dacht eraan om eentje op de kop te tikken en die wat bewerken en zwart te spuiten.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Donnachi
Beginnende tuner
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 18:48

Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc

Ongelezen bericht door Donnachi »

Joram schreef:Oke ik heb me vandaag nog eens verdiept in de voorontsteking, en ging wat dingen na.

Italkit schrijft voor 18 graden, of 1.4mm voorontsteking aan te houden. Dit is echter uitgaande van de normale 40mm slag, en ik heb 45mm slag.

Normaal reken je de graden om naar mm, dus ik nam de proef op de som.

Krukas op BDP gezet, toen 18 graden naar rechts de rotor gedaan en afgemeten met gradenboog. Toen verandering in mm opgemeten en dit bleek ongeveer 20mm te zijn.

Als ik de 18 graden dus blijf aanhouden, zou de ontsteking dus vroeger moeten komen, dus ipv 1.4mm 2.0mm.

Iemand die hier meer verstand van heeft, en of mijn redenatie klopt? :happy:
Joram,

Wat jij schrijft is zeker waar alleen is opmeten met een gradenboog niet zo accuraat.

Als je het antaal graden vooronsteking hetzelfde laat veranderd er eigenlijk niets. Behalve inderdaad meer mm vooronsteking. Dit alles heeft er mee te maken dat je verbranding niet in een keer afgelopen is. Eerst zal het vlamfront zich vanaf de bougie gaan uitbreiden en er voor zorgen dat de warmte meer brandstof verdampt. Zodra het grootste gedeelte van de brandstof verdampt is krijg je theoretisch gezien de krachtigste verbranding. Omdat dit dus tijd kost word er voordat de zuiger in BDP komt het mengsel alvast ontbrand.

Bij lage toerentallen zou er theoretisch gezien minder vooronsteking nodig zijn dan bij hoge toerentallen. Maar aangezien dit niet afgesteld kan worden bij jouw onststeking(wel bij een digitale). Ga je opzoek naar een tussenweg. De gegeven 18 graden is een redelijk streven. Mocht hij detoneren dan staat je onsteking te vroeg heb je het gevoel dat je niet je maximale vermogen behaalt probeer hem dan te vervroegen. Wat ik niet zou doen is om te proberen vroeger dan die 18 graden te gaan als je hier verder geen verstand van hebt.

Hopelijk heb je hier wat aan :geek:
Derbi-Ftw :"Reactie op uw bod van EUR 20,00 op 'Malossi VL6 membraan Derbi/AM6'

Verwijder je bod kut mongool.

Bij voorbaat dank."

Donnachi :"Bied 15 euro"
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc

Ongelezen bericht door Joram »

Ja heb hem nu safe gezet, kan altijd nog vroeger.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Gebruikersavatar
Rikkert
Pro tuner
Berichten: 3615
Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia
Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland

Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc

Ongelezen bericht door Rikkert »

Gewoon houden zo. Kan je later altijd nog verstellen.
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc

Ongelezen bericht door royvi »

Mooi blokje hoor!
Is dit zijdeglans zwart? Ik zit nog te twijfelen of ik mijn blok matzwart of zijdeglans laat coaten.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc

Ongelezen bericht door Joram »

Is zijdeglans ja, bijna zelfde als me frame die ook zijdeglans is gecoat.

Koop ook zo'n carter dan, ze staan nog op Ebay :)
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc

Ongelezen bericht door royvi »

Linkje?
Ik heb hier ook al twee OT blokken liggen. :emo:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc

Ongelezen bericht door Joram »

Kurbelgehause op ebay zoeken, vindt je em wel.

Heb je origineel Derbi carter, met alle passingen netjes, als je zelf coat is het minder net.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Plaats reactie