
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc // Te Koop!
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc
Die is gek, tweedehands natuurlijk 

spijker95 schreef:Heerlijk strak

-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc
Oke ik heb me vandaag nog eens verdiept in de voorontsteking, en ging wat dingen na.
Italkit schrijft voor 18 graden, of 1.4mm voorontsteking aan te houden. Dit is echter uitgaande van de normale 40mm slag, en ik heb 45mm slag.
Normaal reken je de graden om naar mm, dus ik nam de proef op de som.
Krukas op BDP gezet, toen 18 graden naar rechts de rotor gedaan en afgemeten met gradenboog. Toen verandering in mm opgemeten en dit bleek ongeveer 20mm te zijn.
Als ik de 18 graden dus blijf aanhouden, zou de ontsteking dus vroeger moeten komen, dus ipv 1.4mm 2.0mm.
Iemand die hier meer verstand van heeft, en of mijn redenatie klopt?
Italkit schrijft voor 18 graden, of 1.4mm voorontsteking aan te houden. Dit is echter uitgaande van de normale 40mm slag, en ik heb 45mm slag.
Normaal reken je de graden om naar mm, dus ik nam de proef op de som.
Krukas op BDP gezet, toen 18 graden naar rechts de rotor gedaan en afgemeten met gradenboog. Toen verandering in mm opgemeten en dit bleek ongeveer 20mm te zijn.
Als ik de 18 graden dus blijf aanhouden, zou de ontsteking dus vroeger moeten komen, dus ipv 1.4mm 2.0mm.
Iemand die hier meer verstand van heeft, en of mijn redenatie klopt?

spijker95 schreef:Heerlijk strak

- Pieke
- Moderator
- Berichten: 3137
- Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
- Vervoersmiddel: KTM
- Locatie: Hoensbroek/Den Haag
Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc
Klopt niet. Als 360 graden 40mm is, dan is 18 graden 2,0 millimeter. En als 360 graden dus 45mm is, dan is 18 graden 2.25mm. Als bij 40mm 1.4mm hoort dan is dat dus niet gebaseerd op deze berekening.
- Pieke
- Moderator
- Berichten: 3137
- Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
- Vervoersmiddel: KTM
- Locatie: Hoensbroek/Den Haag
Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc
(1.4 mm voorontsteking/std slag ) X nieuwe slag = nieuwe voorontsteking lijkt mij logisch.
Geeft dus 1.575mm voor jou.
Geeft dus 1.575mm voor jou.
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc
Ja die berekening kwam ik al eens tegen maar volgensmij klopt dat niet aan gezien je met sinus rekening moet houden.
Kwam op internet een berekening tegen met sinus er in maar daar kwam ik niet uit
Kwam op internet een berekening tegen met sinus er in maar daar kwam ik niet uit

spijker95 schreef:Heerlijk strak

-
- Moderator
- Berichten: 1066
- Lid geworden op: di 03 jul 2012, 12:37
- Vervoersmiddel: Husaberg FE570 / Grande Punto Abarth / Derbi DRD Limited 08
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=14658
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=10418
Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc
Altijd die remklauwen he 

-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc
Haha ja rommelKris schreef:Altijd die remklauwen he

spijker95 schreef:Heerlijk strak

-
- Pro tuner
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
- Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=1 ... 95#p235795
- Locatie: raalte
Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc
toch wel fijn als ze werkenJoram schreef:Haha ja rommelKris schreef:Altijd die remklauwen he

DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc
Hoezo sinus? Met verhoudingen werken moet voldoende zijn met de gegevens die jij al hebt.
Open the Throttle and Smile
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc
Ik zeg hem wel op 1 eerst, kijken wat ie daar op doet 

spijker95 schreef:Heerlijk strak

-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc
Gisteren ontsteking op 0.9mm gezet en rotor maar een vastgesjort.

Nu nog tot eind v/d maand wachten op m'n loon om laatste dingen voor blok te halen, kan ik blok definief in elkaar zetten en in het frame hangen

Nu nog tot eind v/d maand wachten op m'n loon om laatste dingen voor blok te halen, kan ik blok definief in elkaar zetten en in het frame hangen

spijker95 schreef:Heerlijk strak

- Venlonaer
- Pro tuner
- Berichten: 1889
- Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
- Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8349
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=10182
Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc
Dik, wat doe je met het ontstekingskapje
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc
Dunno, heb dr nog geen namelijk haha
Dacht eraan om eentje op de kop te tikken en die wat bewerken en zwart te spuiten.
Dacht eraan om eentje op de kop te tikken en die wat bewerken en zwart te spuiten.
spijker95 schreef:Heerlijk strak

Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc
Joram,Joram schreef:Oke ik heb me vandaag nog eens verdiept in de voorontsteking, en ging wat dingen na.
Italkit schrijft voor 18 graden, of 1.4mm voorontsteking aan te houden. Dit is echter uitgaande van de normale 40mm slag, en ik heb 45mm slag.
Normaal reken je de graden om naar mm, dus ik nam de proef op de som.
Krukas op BDP gezet, toen 18 graden naar rechts de rotor gedaan en afgemeten met gradenboog. Toen verandering in mm opgemeten en dit bleek ongeveer 20mm te zijn.
Als ik de 18 graden dus blijf aanhouden, zou de ontsteking dus vroeger moeten komen, dus ipv 1.4mm 2.0mm.
Iemand die hier meer verstand van heeft, en of mijn redenatie klopt?
Wat jij schrijft is zeker waar alleen is opmeten met een gradenboog niet zo accuraat.
Als je het antaal graden vooronsteking hetzelfde laat veranderd er eigenlijk niets. Behalve inderdaad meer mm vooronsteking. Dit alles heeft er mee te maken dat je verbranding niet in een keer afgelopen is. Eerst zal het vlamfront zich vanaf de bougie gaan uitbreiden en er voor zorgen dat de warmte meer brandstof verdampt. Zodra het grootste gedeelte van de brandstof verdampt is krijg je theoretisch gezien de krachtigste verbranding. Omdat dit dus tijd kost word er voordat de zuiger in BDP komt het mengsel alvast ontbrand.
Bij lage toerentallen zou er theoretisch gezien minder vooronsteking nodig zijn dan bij hoge toerentallen. Maar aangezien dit niet afgesteld kan worden bij jouw onststeking(wel bij een digitale). Ga je opzoek naar een tussenweg. De gegeven 18 graden is een redelijk streven. Mocht hij detoneren dan staat je onsteking te vroeg heb je het gevoel dat je niet je maximale vermogen behaalt probeer hem dan te vervroegen. Wat ik niet zou doen is om te proberen vroeger dan die 18 graden te gaan als je hier verder geen verstand van hebt.
Hopelijk heb je hier wat aan

Derbi-Ftw :"Reactie op uw bod van EUR 20,00 op 'Malossi VL6 membraan Derbi/AM6'
Verwijder je bod kut mongool.
Bij voorbaat dank."
Donnachi :"Bied 15 euro"
Verwijder je bod kut mongool.
Bij voorbaat dank."
Donnachi :"Bied 15 euro"
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc
Ja heb hem nu safe gezet, kan altijd nog vroeger.
spijker95 schreef:Heerlijk strak

- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc
Gewoon houden zo. Kan je later altijd nog verstellen.

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc
Mooi blokje hoor!
Is dit zijdeglans zwart? Ik zit nog te twijfelen of ik mijn blok matzwart of zijdeglans laat coaten.
Is dit zijdeglans zwart? Ik zit nog te twijfelen of ik mijn blok matzwart of zijdeglans laat coaten.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc
Is zijdeglans ja, bijna zelfde als me frame die ook zijdeglans is gecoat.
Koop ook zo'n carter dan, ze staan nog op Ebay
Koop ook zo'n carter dan, ze staan nog op Ebay

spijker95 schreef:Heerlijk strak

- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc
Linkje?
Ik heb hier ook al twee OT blokken liggen.
Ik heb hier ook al twee OT blokken liggen.

Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc
Kurbelgehause op ebay zoeken, vindt je em wel.
Heb je origineel Derbi carter, met alle passingen netjes, als je zelf coat is het minder net.
Heb je origineel Derbi carter, met alle passingen netjes, als je zelf coat is het minder net.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
