Derbi DRD KTM Racing ///
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD racing 2009
Re: Derbi DRD KTM Racing /// SCR Corse hand-made
a, vind het geluid van scr echt wel mee vallen hoor... alleen mooier maar dat het nou echt harder is kan ik niet zeggen
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda
Hij is ook egt wel harder hoor!beunhaas schreef:a, vind het geluid van scr echt wel mee vallen hoor... alleen mooier maar dat het nou echt harder is kan ik niet zeggen
rokend rubber=dubbel vermogen
-
- Moderator
- Vervoersmiddel: Husaberg FE570 / Grande Punto Abarth / Derbi DRD Limited 08
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=14658
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=10418
-
- Pro tuner
Ja, maar waar vergelijk je het mee? zijn zat andere uitlaten voor derbi die net zo veel geluid maken hoor.. scr is gewoon dieperprikracing schreef:Hij is ook egt wel harder hoor!beunhaas schreef:a, vind het geluid van scr echt wel mee vallen hoor... alleen mooier maar dat het nou echt harder is kan ik niet zeggen
-
- Pro tuner
Ja, maar waar vergelijk je het mee? zijn zat andere uitlaten voor derbi die net zo veel geluid maken hoor.. scr is gewoon dieperprikracing schreef:Hij is ook egt wel harder hoor!beunhaas schreef:a, vind het geluid van scr echt wel mee vallen hoor... alleen mooier maar dat het nou echt harder is kan ik niet zeggen
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Bmw 320i Coupe
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=7765
mijn racingline maakte veel meer herrie dan mn pro race hoor 

rocherbmx schreef:misschien is snelgas ook nog een optie, reageert ie feller op t gas

- Sander
- Moderator
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
- Gallery: Derbi DRD Pro Bidalot 80
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7000 - Locatie: Vught
- Contacteer:
wacht nog maar zo'n kleine 50km als dat demperwol beetje ingesleten is dan komt daar een herrie vanaf
Nee laat iemand anders maar eens op jou brommer rijden dan hoor je het zeker wel dat hij harder is.

Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda
En als je nog een leuke cilinder erop heb dan is het al helemaal een mooi geluidjeSander schreef:wacht nog maar zo'n kleine 50km als dat demperwol beetje ingesleten is dan komt daar een herrie vanafNee laat iemand anders maar eens op jou brommer rijden dan hoor je het zeker wel dat hij harder is.
rokend rubber=dubbel vermogen
-
- Pro tuner
Ja, oke maar ik ben half doof dus voor mij is het niet hardSander schreef:wacht nog maar zo'n kleine 50km als dat demperwol beetje ingesleten is dan komt daar een herrie vanafNee laat iemand anders maar eens op jou brommer rijden dan hoor je het zeker wel dat hij harder is.

- royvi
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Als je niet wil dat het harder wordt goede demperwol om staalwol (dus eerst beetje staalwol erin) erin, en geen water in laten komen. Dan blijft het op zo'n brommertje erg lang goed.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
Ik ga ff mijn probleem voorstellen zodat ik jullie mening over het probleem kan horen en hopelijk zo kan oplossen. Zoals jullie weten heb ik mijn frame aangepast voor ktm kappen. Dus mijn ori luchtfilter box heb ik weg gelaten en daar mijn olie tankje gemaakt. Maar omdat ik op mengsmering ging rijden kwam deze leeg te staan. En ik wou een goede luchtfilter box omdat ik niet wil dat hij veel zuipt. Hoe de luchtfilterbox er uit ziet kijke ff op pagina 39. Er zit hier nog wel een deksel op met sleuven in gemaakt voor de lucht aan voer.
Nou hier komt mijn setup:
- home made luchtfilter box
- 17.5 mm carburateur zonder dat begrenzer plaatje er in.
- SCR Corse hand-made
Vervolgens ben ga ik nu naar het afstellen:
Ik ben begonnen met heel het zaakje opbouwen, heb in de carburateur sproeier 96 gestopt. en met ori gasnaald op middelste stand. Als aanvoer gaten in mijn luchtfilter box heb ik paar sleuven gemaakt. Deze wou ik steeds meer gaan afplakken tot hij netjes loopte. Maar het probleem is dat hij als ik vol gas rij met volle snelheid dat hij dan te arm blijft lopen(dit merk ik omdat ik gas terug geef en hij door trekt) dus dan ga je steeds meer van de inlaat sleuf van mijn luchtfilter afplakken. Maar dan kom ik bij het probleem dat hij als ik volgas optrek hij bij 3/4 van zijn toeren gebied gaat stottere en vervolgens door trekt en dan loopt hij alsnog te arm maar wel minder. gasnaald klipje heb ik ook al op zijn hoogste punt gezet dus dat hij minder onderin zou krijgen maar dit helpt niet genoeg. Vervolgens heb ik een set gasnaalde uit frankrijk laten komen. En hier ben ik nou mee aan het afstellen. Door er een dikkere in te stoppen krijg ik hem al redelijk mooi aan het lopen maar nog steeds te arm boven in. Waar moet ik naar kijken bij de vorm van een gasnaald? Miss denken jullie nou waarom stelt hij zijn brommer met tape af door het over zijn inlaat te plakken van zijn luchtfilter box. Nou dat doe ik omdat ik de zelfde lucht/brandstof verhouding wil maken die je ook zou hebben met de ori luchtfilter box. Dus ben ik eerst gaan kijke wat voor sproeier mensen met mijn setup gebruiken maar dan met ori luchtfilter box. Miss zijn er dingen die ik moet weten bij het ontwerpen van een luchfilter box, want ik vroeg me daarom ook af of er een verschil is aan weerstand die de lucht krijgt doormiddel van foam en dat je daardoor de motor minder brandstof kan geven, en wat ik heb gedaan een beperkt aantal lucht de luchtfliter box in laten gaan. want miss dat ik meer weerstand moet opbouwen op de luchtinlaat.. wie kan mij helpen...
Hier nog een filmpje zie je ook hoe de luchtinlaat werkt..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Nt34OdRTdoc[/youtube]
edit:
Dit heb ik al gevonden over het afstellen doormiddel van verschillende gasnaalde:
A- Hoe dikker, hoe armer rond 1/4 gas open en vice versa
B-Zelfde effect als de clip op de naald verplaatsen. Clip omlaag = naald omhoog = rijker. Een korter middengedeelte betekent dus een kortere naald. Werkt vooral rond 1/2 gas open.
C- Hoe dunner, hoe rijker rond 3/4 gas en andersom. Let op deze heeft ook invloed op je hoofdsproeier want die gaat rond 3/4 gas open ook meewerken.

Nou hier komt mijn setup:
- home made luchtfilter box
- 17.5 mm carburateur zonder dat begrenzer plaatje er in.
- SCR Corse hand-made
Vervolgens ben ga ik nu naar het afstellen:
Ik ben begonnen met heel het zaakje opbouwen, heb in de carburateur sproeier 96 gestopt. en met ori gasnaald op middelste stand. Als aanvoer gaten in mijn luchtfilter box heb ik paar sleuven gemaakt. Deze wou ik steeds meer gaan afplakken tot hij netjes loopte. Maar het probleem is dat hij als ik vol gas rij met volle snelheid dat hij dan te arm blijft lopen(dit merk ik omdat ik gas terug geef en hij door trekt) dus dan ga je steeds meer van de inlaat sleuf van mijn luchtfilter afplakken. Maar dan kom ik bij het probleem dat hij als ik volgas optrek hij bij 3/4 van zijn toeren gebied gaat stottere en vervolgens door trekt en dan loopt hij alsnog te arm maar wel minder. gasnaald klipje heb ik ook al op zijn hoogste punt gezet dus dat hij minder onderin zou krijgen maar dit helpt niet genoeg. Vervolgens heb ik een set gasnaalde uit frankrijk laten komen. En hier ben ik nou mee aan het afstellen. Door er een dikkere in te stoppen krijg ik hem al redelijk mooi aan het lopen maar nog steeds te arm boven in. Waar moet ik naar kijken bij de vorm van een gasnaald? Miss denken jullie nou waarom stelt hij zijn brommer met tape af door het over zijn inlaat te plakken van zijn luchtfilter box. Nou dat doe ik omdat ik de zelfde lucht/brandstof verhouding wil maken die je ook zou hebben met de ori luchtfilter box. Dus ben ik eerst gaan kijke wat voor sproeier mensen met mijn setup gebruiken maar dan met ori luchtfilter box. Miss zijn er dingen die ik moet weten bij het ontwerpen van een luchfilter box, want ik vroeg me daarom ook af of er een verschil is aan weerstand die de lucht krijgt doormiddel van foam en dat je daardoor de motor minder brandstof kan geven, en wat ik heb gedaan een beperkt aantal lucht de luchtfliter box in laten gaan. want miss dat ik meer weerstand moet opbouwen op de luchtinlaat.. wie kan mij helpen...

Hier nog een filmpje zie je ook hoe de luchtinlaat werkt..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Nt34OdRTdoc[/youtube]
edit:
Dit heb ik al gevonden over het afstellen doormiddel van verschillende gasnaalde:
A- Hoe dikker, hoe armer rond 1/4 gas open en vice versa
B-Zelfde effect als de clip op de naald verplaatsen. Clip omlaag = naald omhoog = rijker. Een korter middengedeelte betekent dus een kortere naald. Werkt vooral rond 1/2 gas open.
C- Hoe dunner, hoe rijker rond 3/4 gas en andersom. Let op deze heeft ook invloed op je hoofdsproeier want die gaat rond 3/4 gas open ook meewerken.

-
- Moderator
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD03 Supermoto Project 2.0 SOLD
DERBI XTREME PRORACE 2 Crosser SOLD
Renault Clio 1.2 16v SOLD
DERBI SENDA MVT 90 Hypersessoins BROKEN
Derbi Senda BRK 88 BIGBORE SOLD
BMW E36 320i COUPE - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=4949
Re: Derbi DRD KTM Racing /// graag hulp met afstellen van pr
van uit zn vier op toeren later komen standaard gasnaald helemaal vers beginnen
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
- Daan
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Zoals jij weet heeft de gasnaald geen invloed meer bij volgas. Dit regelt de hoofdsproeier. Als hij dus te arm loopt bovenin (4/4 gas) moet je het dus zoeken bij de hoofdsproeier. Ik zoek altijd eerst de juiste hoofdsproeier.
Verder zou ik niet gaan knoeien met die tape, je verbruik zal er niet drastisch mee gaan dalen. Verder vind ik persoonlijk de sleuven nog aan de kleine kant. Dit kan ook een probleem veroorzaken.
Verder zou ik niet gaan knoeien met die tape, je verbruik zal er niet drastisch mee gaan dalen. Verder vind ik persoonlijk de sleuven nog aan de kleine kant. Dit kan ook een probleem veroorzaken.
-
- Pro tuner
al gedaan zelfs als ik hem in zijn bovenste stand doe dan stottert hij en schokt hij als een gek in zijn middelste toeren gebied als ik dan daar door heen kom dan trekt hij wel verder fel door en vervolgens krijg je weer het verhaal van te arm lopen boven inLe derbi schreef:van uit zn vier op toeren later komen standaard gasnaald helemaal vers beginnen
-
- Pro tuner
Ja idd hoofdsproeier zou te klein zijn. maar als ik er een grotere in doe dan loopt hij bij 2/4 en 3/4 te rijk en dan 4/4 dan loopt hij weer flink te arm, en dan heb ik het over het toeren gebied. Zou ik dan er een nog grotere sproeier in steken omdat hij boven in te arm loopt dan krijg ik dat er bijna niet mee valt te rijden zo erg stottert en schokt hij dan, en vervolgens trekt hij ooit door en dan loopt hij bovenin weer te arm.. Daarom heb ik ander gasnaalde(die dikker zijn) besteld zodat er wel een grotere hoofd sproeier in kan en dat hij met een dikkere gasnaald bij 2/4 en 3/4 toeren niet gaat stottere en schokken...Daan schreef:Zoals jij weet heeft de gasnaald geen invloed meer bij volgas. Dit regelt de hoofdsproeier. Als hij dus te arm loopt bovenin (4/4 gas) moet je het dus zoeken bij de hoofdsproeier. Ik zoek altijd eerst de juiste hoofdsproeier.
Maar ff een vraag als ik gewoon ga rijden met het gas vol open heeft de gasnaald dan helemaal niks van doen...?
Dus klopt dit:
In de praktijk zit het zo :
Als je sproeier goed is kun je als je in de hoge versnelling van onderuit je toeren in een keer gas geven en trekt ie mooi egaal door tot op volle toeren.
Als je sproeier te groot is trekt hij onderin wel maar is het onmogenlijk om volgas te geven.De motor gaat dan ook 4 takten.
De motor wil niet mooi stationair draaien en valt vanaf volgas meteen terug in de toeren en slaat af.
- Sander
- Moderator
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
- Gallery: Derbi DRD Pro Bidalot 80
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7000 - Locatie: Vught
- Contacteer:
Re: Derbi DRD KTM Racing /// afstellen graag hulp..
stationair vol gas geven en vasthouden., wachten tot hij dan gaat stotteren bij bepaalde sproeiers en dan weet je dat hij te rijk staat.
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
Nee, dit klopt niet, je sproeier kan goed zijn, maar dan kan hij nog wel stotteren in het middengebied, dit heeft dan dus te maken met de gasnaald.beunhaas schreef:
Dus klopt dit:
In de praktijk zit het zo :
Als je sproeier goed is kun je als je in de hoge versnelling van onderuit je toeren in een keer gas geven en trekt ie mooi egaal door tot op volle toeren.
Had je de dikkere gasnaald al gemonteerd in de situatie zoals je die daarnet uitlegt?
Open the Throttle and Smile
-
- Pro tuner
ff een update heb ff de powerfilter er zo op gezet en het de carburateur begrenzer(dat koper plaatje) er in gestopt. Met sproeier 120 begonnen stotterde rond de 6k met vol gas geven in zijn vrij. Toen heb ik er sproeier 110 in gestopt met vol gas geven in zijn vrij blijft hij steeds bij de 9K ff happeren en dan schiet hij wel door naar de 12/13K. Dus ff gaan rijden en dan krijg je de zelfde situatie als in zijn vrij. Laat ik hem nu doortrekken en ga op zijn top rijden met vol gas open en ik draai mijn gashendel wat terug dan trekt hij weer door(voelt ook of de motor meer power heeft) Dus conclusie: loopt op zijn 3/4 toerengebied te rijk en 4/4 toerengebied flink te arm....
Heb er ook nog sproeier 115 in gedaan dan word het haperen erger op 3/4 toeren gebied maar merk wel dat bij 4/4 toeren en ik neem de gashendel terug dat hij dan minder doortrekt, dus daar wel minder rijk loopt...
Heb er ook nog sproeier 115 in gedaan dan word het haperen erger op 3/4 toeren gebied maar merk wel dat bij 4/4 toeren en ik neem de gashendel terug dat hij dan minder doortrekt, dus daar wel minder rijk loopt...
Laatst gewijzigd door beunhaas op vr 10 aug 2012, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
Zorg eerst dat hij op 4/4 gas goed loopt, daar begin je in principe mee met afstellen. Als hij dan te rijk loopt in het middengebied ga je pas weer naar de gasnaald kijken.
Open the Throttle and Smile
-
- Pro tuner
jij snapt mijn probleem volgens mij niet helemaal goed.... als ik er een nog grotere hoofd sproeier in duw dan loopt hij helemaal niet meer goed dus als ik van 115 naar 120 ga dan loopt veel te rijk komt niet meer op toeren en dan ga ik naar 115 en dan schokt hij bij 3/4 toeren gebied heel er gen vervolgens na het schokken trekt hij door hoog in de toeren waar hij weer flink te arm loopt... dus is heel raar