quad drifter project -Verkocht :) kan close

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
Smitbram
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX

Re: quad drifter project updates!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Smitbram »

Hij bedoelt gewoon de starre achteras waar geen diff tussen zit, gewoon een vaste as, waarvan de wielen dus altijd met dezelfde snelheid draaien. Maar dit blijkbaar een niveau te hoog.
jesper95
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing (verkocht)
Aprilia SX (verkocht)
Polo 9n
Vespa Ciao snor

Ongelezen bericht door jesper95 »

Heeft meer te maken met duidelijk formuleren :thumbup:
the skullkid
Pro tuner
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Ongelezen bericht door the skullkid »

Smitbram schreef:Hij bedoelt gewoon de starre achteras waar geen diff tussen zit, gewoon een vaste as, waarvan de wielen dus altijd met dezelfde snelheid draaien. Maar dit blijkbaar een niveau te hoog.
Inderdaad. Ik ken er niks van. Ik rijd dan ook niet op quads sinds mijn 8ste. Zowel on- als offroad. Hij zegt dat hij zijn quad heeft aangepast met een locked diff. Ja niet dus.

Quads zijn niet gemaakt voor de openbare weg. Het zal allemaal wel meevallen met zo'n klein quadje maar hij gaat een keertje finaal hard op zijn plaat gaan. En dat op de openbare weg in een T-shirt.
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

Smitbram schreef:Hij bedoelt gewoon de starre achteras waar geen diff tussen zit, gewoon een vaste as, waarvan de wielen dus altijd met dezelfde snelheid draaien. Maar dit blijkbaar een niveau te hoog.
Ja, ik denk dat dat ook een niveau te hoog voor hem... Hij snapt niet dat.

Leuk dat je een quadje maakt, maar houd je het originele plastic erop? Ik vind dat er namelijk niet uitzien.
Vroeger toen ik nog op de brommer naar school ging reed er ook wel eens zo'n quad als jij hebt op't fietspad, sloom kutding en veel te breed. Hoop voor de maatschappij dat jij dat ding minstens 90 laat lopen.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Smitbram
Beginnende tuner

Skullkid, ik bedoelde de starter, niet jou. Sorry voor het Offtopic.

Kan je mij nou nog vertellen hoe het zit met die airride dinges die je erop wilt gaan bouwen?
StenderNL
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi gpr 2008 special edition- Derbi GPR Nude - Adly RS50 (AM6 Converted)

Ongelezen bericht door StenderNL »

sorry voor het slecht formuleren , bedoelde de starre as, wat je kunt vergelijken met een gelockt diff, en ga als je blieft niet vertellen dat t een te laag niveau is, beidehand ga je maar ergens anders doen en ga niet iemand zwart maken......... en @smitbram er komt een soort link tussen mn achterbrug en mn veer+ elektrische zuiger waardoor als je de zuiger intrekt de quad omhoog komt en andersom naar beneden. dit gaan we doen met mn andere achterbrug zodat ik in iedergeval kan rijden.
beetje jammer dat mensen weer commentaar gaan geven op en mis formulatie... en @royvi nee hij word gespoten in een Monster Energy thema. std kleuren zijn echt bagger lelijk
0344racing schreef: Helllpppp????
Mvg rowdy
the skullkid schreef:Wie noemt zijn kind nu Rowdy. Kansloos.
StenderNL
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi gpr 2008 special edition- Derbi GPR Nude - Adly RS50 (AM6 Converted)

@the skullkid rijden in mn t-shirt doe ik sws al niet en ik ga ook niet alleen maar dwars, want dat kosy mij te veel bandjes...XD
Mvg rowdy
the skullkid
Pro tuner

Daarom dat ik altijd ging rijden in de regen. Je krijgt hem makkelijker dwars. Je hebt op een nat wegdek wel de remafstand van een vrachtwagen maar het leven is geven en nemen.
StenderNL
Tuner

haha over die remweg geef ik je echt 100% gelijk XD

nouja het frame + achterbrug word met een uurtje naar de straler gebracht voor een beurtje waarna Ze ook gecoat worden:D kan niet wachten totdat ik ze weer terug heb :D
Mvg rowdy
Donnachi
Beginnende tuner

Ongelezen bericht door Donnachi »

Haha dat je een starre as en een gelocked diff door elkaar haalt prima. Maar een gelocked diff of een sper differentieel zoals het eigenlijk heet, rijd echt niet beter dan een limited slip differentieel op de weg. Ga het een en ander lezen over bochtstralen en denk logisch na. Theoretisch is het niet mogelijk om meer comfortabel te rijden met een sper dan met een limited slip differentieel. Het is wel veel beter voor het driften.
Derbi-Ftw :"Reactie op uw bod van EUR 20,00 op 'Malossi VL6 membraan Derbi/AM6'

Verwijder je bod kut mongool.

Bij voorbaat dank."

Donnachi :"Bied 15 euro"
the skullkid
Pro tuner

Donnachi schreef:Haha dat je een starre as en een gelocked diff door elkaar haalt prima. Maar een gelocked diff of een sper differentieel zoals het eigenlijk heet, rijd echt niet beter dan een limited slip differentieel op de weg. Ga het een en ander lezen over bochtstralen en denk logisch na. Theoretisch is het niet mogelijk om meer comfortabel te rijden met een sper dan met een limited slip differentieel. Het is wel veel beter voor het driften.
'Beter' rijden in welke zin bedoel je? Bij zware voertuigen zoals auto's en vrachtwagens werkt een locked diff natuurlijk voor geen meter. Het vreet bandjes, steekasjes en tandwielen. Bij een quad gaat het perfect. Zeker zo'n licht 50cc dingetje wat je mee kan nemen op de bus.

@Stender: Door die remweg heb ik mijn wegquads verkocht. Paar keer bijna wat fietser opgeschept -ook al had ik voorrang- doordat ik gewoon niet op tijd kon stoppen. Op mijn laatste rit had ik net geen auto te pakken dus toen werd het mij een beetje te gevaarlijk.
Smitbram
Beginnende tuner

Bij auto's ook hoor. M'n neef heeft nog eens het differentieel van z'n Sierra vastgelast, zoiets als 100 procent sper dus. Vraag me niet hoe maar dat ding lag 2x zo strak op de weg. :blink:

Je hoorde 't wel als je met je raampje open op het gemak een scherpe bocht nam. Verder nooit last gehad met steekassen, banden gingen wel wat sneller op, maar dat was van te voren wel al redelijk bekend :happy:
StenderNL
Tuner

@the skullkid wat voor straatquads reed je?
Mvg rowdy
StenderNL
Tuner

jaja er is weer wat uitgevoerd, dit keer is de voorkap onder handen genomen :box:
wat gaten gemaakt voor rijwind straks voor radiateur en van mn spatborden mooie vleugeltjes gemaakt
het resultaat mag er zeker wezen! nu nog wat gaatjes dichten enzo en dan is hij klaar voor het kleurtje en stickers :woot:
Laatst gewijzigd door StenderNL op do 30 mei 2013, 15:48, 3 keer totaal gewijzigd.
Mvg rowdy
Frenk
Pro tuner

Re: quad drifter project -Kappen Update P5!

Ongelezen bericht door Frenk »

Mooi hoor!
Donnachi
Beginnende tuner

Ongelezen bericht door Donnachi »

Smitbram schreef:Bij auto's ook hoor. M'n neef heeft nog eens het differentieel van z'n Sierra vastgelast, zoiets als 100 procent sper dus. Vraag me niet hoe maar dat ding lag 2x zo strak op de weg. :blink:

Je hoorde 't wel als je met je raampje open op het gemak een scherpe bocht nam. Verder nooit last gehad met steekassen, banden gingen wel wat sneller op, maar dat was van te voren wel al redelijk bekend :happy:
Dit :clap: door je aandrijving de wegligging verbeteren
Laatst gewijzigd door Donnachi op wo 24 apr 2013, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Derbi-Ftw :"Reactie op uw bod van EUR 20,00 op 'Malossi VL6 membraan Derbi/AM6'

Verwijder je bod kut mongool.

Bij voorbaat dank."

Donnachi :"Bied 15 euro"
Smitbram
Beginnende tuner

Was gewoon een verzekerde ragbak haha! Lol gehad met dat ding joh..
StenderNL
Tuner

graag offtopic onderwerpen hervatten offtopic dankjee :thumbup:
Mvg rowdy
StenderNL
Tuner

hmmm.... ontwerp idee is veranderd, monster energt theme is weg. word denk ik RockStar omdat monster best wel overused is....
als iemad anders ideetjes heeft wel ff melden.. is altijd welkom natuurlijk!
Mvg rowdy
Frenk
Pro tuner

Ongelezen bericht door Frenk »

Geen thema doen, gewoon in een strakke kleur
Plaats reactie