Pagina 1 van 2

Derbi Senda Project

Geplaatst: wo 06 mar 2013, 10:41
door Royy
Hallo Allemaal,

Ik ben net nieuw hier op het forum dus ik zal me gelijk even voorstellen.

Ik ben Roy, 19 jaar oud, wonend in Gelderland.
Zit in mijn laatste half jaar van mijn MBO niveau 4 opleiding.

Ik heb sinds mijn 16e tot mijn 18e de volgende scooters/brommers gehad:

- Aerox 2x
- Derbi Senda
- Aerox Sprinter
- Aprilia SR
- Kymco Dj (huidige vervoersmiddel voor in het dorp)

Ik heb sinds dat ik ben gestopt met het hele scootergebeuren zo'n 1,5 a 2 jaar geleden altijd de kriebels gehad om weer een nieuwe sprinter te gaan bouwen, zelf opbouwen van A tot Z. Ook wou ik graag altijd weer een schakel hebben, die van mij is destijds vastgelopen en aangezien ik toen net 16 was en er geen verstand van had heb ik hem weggedaan. Toen kwam een maatje van mij aanzetten met een derbi, nouja het frame met achterbrug, voorvork en velgen met banden dan. Ik gelijk een deal gemaakt en sinds gisteravond is het spul in mijn bezit.

De bedoeling is om er een mooie Derbi van te maken voor dagelijks vervoer, dit dagelijkse vervoer is geen schoolvervoer ofzo, maar voornamelijk voor als ik naar mijn vriendin ga oid. Ik heb met de blokken van Derbi 0,0 ervaring, dus het is een hele uitdaging voor mezelf, en ik zal dus denk ik ook regelmatig hier en daar wat vragen hebben die jullie hopelijk kunnen beantwoorden.

Genoeg gelult, foto:

Afbeelding

Dit is dus het project.

De setup ben ik nog niet over uit, het hoeft niet bloedsnel te gaan, maar 75 is natuurlijk ook niks.
Ik ben op zoek naar een cilinder die redelijk slijtvast is, en ja ik weet dat dat niet gepaard gaat met hoge snelheden.

Iemand suggesties voor een leuke setup?

ik zat zelf te denken in de richting van een leuke 70er, met Doppler Endurance asje, 21mm carb, SCR corse onderlangse uitlaat en een twin-air filtertje erop.

Ik ga aankomende dagen is even een lijstje maken van wat ik allemaal nodig heb, want dat is behoorlijk veel, niet alleen kwa motorische onderdelen maar ook de rest van de dingen zoals kappen, voetsteuntjes, elektronica enz enz.

Het project heeft geen haast en het zal ook niet razendsnel klaar zijn vanwege tijd en budget, want wil zoveel mogelijk spul allemaal nieuw kopen, zowiezo de motorische delen.

Tot de volgende update!

Re: Derbi Senda Project

Geplaatst: wo 06 mar 2013, 11:14
door Pieke
Dag Roy, welkom op het forum.

Misschien is een 74cc gilardoni de ideale cilinder voor jou. Niet zo heel hoogtoerig en ook niet zo laagtoerig als een DR70. Een aardig vermogen en best wel slijtvast. Loopt ook wel leuk met een SCR Corse HM.

Heel veel succes met je project in ieder geval!

Re: Derbi Senda Project

Geplaatst: wo 06 mar 2013, 13:07
door Heavy Fuel
Nice.
Er zijn mensen met met een slechtere 1e post :happy:

Re: Derbi Senda Project

Geplaatst: wo 06 mar 2013, 14:51
door Frenk
Mooie velgen!

Re: Derbi Senda Project

Geplaatst: do 07 mar 2013, 14:57
door Royy
Pieke schreef:Dag Roy, welkom op het forum.

Misschien is een 74cc gilardoni de ideale cilinder voor jou. Niet zo heel hoogtoerig en ook niet zo laagtoerig als een DR70. Een aardig vermogen en best wel slijtvast. Loopt ook wel leuk met een SCR Corse HM.

Heel veel succes met je project in ieder geval!
Ik heb even gekeken en dat is inderdaad een leuk cilindertje.
Dan word het denk ik de Gilardoni 74cc met 21mm carb en een SCR Corse onderlangse pijp.
Heavy Fuel schreef:Nice.
Er zijn mensen met met een slechtere 1e post :happy:
Thnx :mrgreen:
Frenk schreef:Mooie velgen!
Het zijn zeker mooie velgen, ze lijken zwart maar dat zijn ze niet:
Afbeelding

De randjes schuur ik nog even iets fijner op en dan haal ik de polijstmachine eroverheen!

Re: Derbi Senda Project

Geplaatst: do 07 mar 2013, 16:11
door Smitbram
Dan hebben we ongeveer dezelfde velgen :happy:

Afbeelding

Afbeelding

Hou 'm netjes (:

Re: Derbi Senda Project

Geplaatst: vr 08 mar 2013, 14:58
door Royy
Smitbram schreef:Dan hebben we ongeveer dezelfde velgen :happy:

Afbeelding

Afbeelding

Hou 'm netjes (:
Mooie velgen hoor :D

Ik hou het alleen bij gepolijste randen, heb in het verleden altijd veel gepolijst aan mijn scooters maar dat heb ik nu wel gezien, veel te veel onderhoud :mrgreen:

Re: Derbi Senda Project

Geplaatst: zo 10 mar 2013, 20:06
door Royy
Aangezien ik nog helemaal niks aan onderdelen heb is mijn vraagwelk type blok Ik het beste kan kopen en waarom? Nieuwe type of oude type?

Re: Derbi Senda Project

Geplaatst: zo 10 mar 2013, 20:07
door Pieke
Oud type is sneller (maar een klein beetje overigens) en nieuw type ziet er leuker uit.

Re: Derbi Senda Project

Geplaatst: zo 10 mar 2013, 22:51
door Royy
Pieke schreef:Oud type is sneller (maar een klein beetje overigens) en nieuw type ziet er leuker uit.
Ahh okee, zal het verschil kwa uiterlijk is even bekijken. Snelheid zal wel niet veel verschil zijn,
Het is overigens ook maar voor dagelijks gebruik

Re: Derbi Senda Project

Geplaatst: di 12 mar 2013, 16:59
door DaanS
De versnellingen van een OT lopen wat fijner in elkaar over.

Re: Derbi Senda Project

Geplaatst: di 12 mar 2013, 17:02
door Le derbi
DaanS schreef:De versnellingen van een OT lopen wat fijner in elkaar over.
KANT En klaar GELULLL

Re: Derbi Senda Project

Geplaatst: di 12 mar 2013, 17:13
door spijker95
Remylimited schreef:OT blokje heeft meer tuningsmogelijkheden, maar voordat je zoiets gaat merken ben je flink aan het tunen

Re: Derbi Senda Project

Geplaatst: di 12 mar 2013, 17:52
door Daan
spijker95 schreef:
Remylimited schreef:OT blokje heeft meer tuningsmogelijkheden, maar voordat je zoiets gaat merken ben je flink aan het tunen
Dit omdat een OT carter meer "vlees" heeft om mee te werken. Ook staan de tap eindes verder uit elkaar. OT heeft dus meer potentie.

Re: Derbi Senda Project

Geplaatst: di 12 mar 2013, 17:56
door spijker95
Daan schreef:
spijker95 schreef:
Remylimited schreef:OT blokje heeft meer tuningsmogelijkheden, maar voordat je zoiets gaat merken ben je flink aan het tunen
Dit omdat een OT carter meer "vlees" heeft om mee te werken. Ook staan de tap eindes verder uit elkaar. OT heeft dus meer potentie.
Dus dan bedoel je meer materiaal om (bijvoorbeeld bij je inlaat) weg te frezen?

Re: Derbi Senda Project

Geplaatst: di 12 mar 2013, 18:02
door rené
Remylimited schreef:OT blokje heeft meer tuningsmogelijkheden, maar voordat je zoiets gaat merken ben je flink aan het tunen
[/quote]
Daan schreef:Dit omdat een OT carter meer "vlees" heeft om mee te werken. Ook staan de tap eindes verder uit elkaar. OT heeft dus meer potentie.
spijker95 schreef:Dus dan bedoel je meer materiaal om (bijvoorbeeld bij je inlaat) weg te frezen?
juist.

misschien is mhr80 met scr hm 50/70, 21mm, twinair een erg leuk setup voor jou..

Re: Derbi Senda Project

Geplaatst: di 12 mar 2013, 20:09
door Boeki
Als je begint met spullen verzamelen en je hebt een tank nodig, ik heb er nog één.

Re: Derbi Senda Project

Geplaatst: wo 13 mar 2013, 19:01
door Royy
rené schreef: misschien is mhr80 met scr hm 50/70, 21mm, twinair een erg leuk setup voor jou..
Klinkt idd leuk. Ik rij gemiddeld zo'n 100 km per week denk ik, dus de cilinder moet wel een beetje slijtvast zijn en dan vraag ik me af of de mhr80 daar wel geschikt voor is.
Boeki schreef:Als je begint met spullen verzamelen en je hebt een tank nodig, ik heb er nog één.
bedankt voor je aanbod maar ik wil eerst het blok bijelkaar verzamelen, en daarna de rest. ik zal het in mijn achterhoofd houden van de tank ;)

Re: Derbi Senda Project

Geplaatst: wo 13 mar 2013, 22:13
door Smitbram
Als je misschien met een MHR80 gaat rijden, is een OKO 24mm dan niets voor je? Heb er een te koop in het aanbod forum, heb al een paar geinterreseerden maar ze reageren allemaal niet meer :emo:

Re: Derbi Senda Project

Geplaatst: vr 15 mar 2013, 20:10
door Joram
Royy schreef:
rené schreef: misschien is mhr80 met scr hm 50/70, 21mm, twinair een erg leuk setup voor jou..
Klinkt idd leuk. Ik rij gemiddeld zo'n 100 km per week denk ik, dus de cilinder moet wel een beetje slijtvast zijn en dan vraag ik me af of de mhr80 daar wel geschikt voor is.
MHR80 is erg slijtvast hoor, gaat lang mee vergelijkbaar met de std. cilinder.

Scheelt dat het geen toerenbeuker is dus daar kun je lang plezier van hebben :D