Ik ben net nieuw hier op het forum dus ik zal me gelijk even voorstellen.
Ik ben Roy, 19 jaar oud, wonend in Gelderland.
Zit in mijn laatste half jaar van mijn MBO niveau 4 opleiding.
Ik heb sinds mijn 16e tot mijn 18e de volgende scooters/brommers gehad:
- Aerox 2x
- Derbi Senda
- Aerox Sprinter
- Aprilia SR
- Kymco Dj (huidige vervoersmiddel voor in het dorp)
Ik heb sinds dat ik ben gestopt met het hele scootergebeuren zo'n 1,5 a 2 jaar geleden altijd de kriebels gehad om weer een nieuwe sprinter te gaan bouwen, zelf opbouwen van A tot Z. Ook wou ik graag altijd weer een schakel hebben, die van mij is destijds vastgelopen en aangezien ik toen net 16 was en er geen verstand van had heb ik hem weggedaan. Toen kwam een maatje van mij aanzetten met een derbi, nouja het frame met achterbrug, voorvork en velgen met banden dan. Ik gelijk een deal gemaakt en sinds gisteravond is het spul in mijn bezit.
De bedoeling is om er een mooie Derbi van te maken voor dagelijks vervoer, dit dagelijkse vervoer is geen schoolvervoer ofzo, maar voornamelijk voor als ik naar mijn vriendin ga oid. Ik heb met de blokken van Derbi 0,0 ervaring, dus het is een hele uitdaging voor mezelf, en ik zal dus denk ik ook regelmatig hier en daar wat vragen hebben die jullie hopelijk kunnen beantwoorden.
Genoeg gelult, foto:

Dit is dus het project.
De setup ben ik nog niet over uit, het hoeft niet bloedsnel te gaan, maar 75 is natuurlijk ook niks.
Ik ben op zoek naar een cilinder die redelijk slijtvast is, en ja ik weet dat dat niet gepaard gaat met hoge snelheden.
Iemand suggesties voor een leuke setup?
ik zat zelf te denken in de richting van een leuke 70er, met Doppler Endurance asje, 21mm carb, SCR corse onderlangse uitlaat en een twin-air filtertje erop.
Ik ga aankomende dagen is even een lijstje maken van wat ik allemaal nodig heb, want dat is behoorlijk veel, niet alleen kwa motorische onderdelen maar ook de rest van de dingen zoals kappen, voetsteuntjes, elektronica enz enz.
Het project heeft geen haast en het zal ook niet razendsnel klaar zijn vanwege tijd en budget, want wil zoveel mogelijk spul allemaal nieuw kopen, zowiezo de motorische delen.
Tot de volgende update!