Derbi Senda Project

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
Royy
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 06 mar 2013, 09:43
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Derbi Senda Project

Ongelezen bericht door Royy »

Hallo Allemaal,

Ik ben net nieuw hier op het forum dus ik zal me gelijk even voorstellen.

Ik ben Roy, 19 jaar oud, wonend in Gelderland.
Zit in mijn laatste half jaar van mijn MBO niveau 4 opleiding.

Ik heb sinds mijn 16e tot mijn 18e de volgende scooters/brommers gehad:

- Aerox 2x
- Derbi Senda
- Aerox Sprinter
- Aprilia SR
- Kymco Dj (huidige vervoersmiddel voor in het dorp)

Ik heb sinds dat ik ben gestopt met het hele scootergebeuren zo'n 1,5 a 2 jaar geleden altijd de kriebels gehad om weer een nieuwe sprinter te gaan bouwen, zelf opbouwen van A tot Z. Ook wou ik graag altijd weer een schakel hebben, die van mij is destijds vastgelopen en aangezien ik toen net 16 was en er geen verstand van had heb ik hem weggedaan. Toen kwam een maatje van mij aanzetten met een derbi, nouja het frame met achterbrug, voorvork en velgen met banden dan. Ik gelijk een deal gemaakt en sinds gisteravond is het spul in mijn bezit.

De bedoeling is om er een mooie Derbi van te maken voor dagelijks vervoer, dit dagelijkse vervoer is geen schoolvervoer ofzo, maar voornamelijk voor als ik naar mijn vriendin ga oid. Ik heb met de blokken van Derbi 0,0 ervaring, dus het is een hele uitdaging voor mezelf, en ik zal dus denk ik ook regelmatig hier en daar wat vragen hebben die jullie hopelijk kunnen beantwoorden.

Genoeg gelult, foto:

Afbeelding

Dit is dus het project.

De setup ben ik nog niet over uit, het hoeft niet bloedsnel te gaan, maar 75 is natuurlijk ook niks.
Ik ben op zoek naar een cilinder die redelijk slijtvast is, en ja ik weet dat dat niet gepaard gaat met hoge snelheden.

Iemand suggesties voor een leuke setup?

ik zat zelf te denken in de richting van een leuke 70er, met Doppler Endurance asje, 21mm carb, SCR corse onderlangse uitlaat en een twin-air filtertje erop.

Ik ga aankomende dagen is even een lijstje maken van wat ik allemaal nodig heb, want dat is behoorlijk veel, niet alleen kwa motorische onderdelen maar ook de rest van de dingen zoals kappen, voetsteuntjes, elektronica enz enz.

Het project heeft geen haast en het zal ook niet razendsnel klaar zijn vanwege tijd en budget, want wil zoveel mogelijk spul allemaal nieuw kopen, zowiezo de motorische delen.

Tot de volgende update!
Gebruikersavatar
Pieke
Moderator
Berichten: 3137
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
Vervoersmiddel: KTM
Locatie: Hoensbroek/Den Haag

Re: Derbi Senda Project

Ongelezen bericht door Pieke »

Dag Roy, welkom op het forum.

Misschien is een 74cc gilardoni de ideale cilinder voor jou. Niet zo heel hoogtoerig en ook niet zo laagtoerig als een DR70. Een aardig vermogen en best wel slijtvast. Loopt ook wel leuk met een SCR Corse HM.

Heel veel succes met je project in ieder geval!
Heavy Fuel
Tuner
Berichten: 463
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 10:36
Vervoersmiddel: Derbi

Re: Derbi Senda Project

Ongelezen bericht door Heavy Fuel »

Nice.
Er zijn mensen met met een slechtere 1e post :happy:
Frenk
Pro tuner
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 21:51

Re: Derbi Senda Project

Ongelezen bericht door Frenk »

Mooie velgen!
Royy
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 06 mar 2013, 09:43
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Derbi Senda Project

Ongelezen bericht door Royy »

Pieke schreef:Dag Roy, welkom op het forum.

Misschien is een 74cc gilardoni de ideale cilinder voor jou. Niet zo heel hoogtoerig en ook niet zo laagtoerig als een DR70. Een aardig vermogen en best wel slijtvast. Loopt ook wel leuk met een SCR Corse HM.

Heel veel succes met je project in ieder geval!
Ik heb even gekeken en dat is inderdaad een leuk cilindertje.
Dan word het denk ik de Gilardoni 74cc met 21mm carb en een SCR Corse onderlangse pijp.
Heavy Fuel schreef:Nice.
Er zijn mensen met met een slechtere 1e post :happy:
Thnx :mrgreen:
Frenk schreef:Mooie velgen!
Het zijn zeker mooie velgen, ze lijken zwart maar dat zijn ze niet:
Afbeelding

De randjes schuur ik nog even iets fijner op en dan haal ik de polijstmachine eroverheen!
Smitbram
Beginnende tuner
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 02 nov 2012, 15:15
Vervoersmiddel: Rieju MRX

Re: Derbi Senda Project

Ongelezen bericht door Smitbram »

Dan hebben we ongeveer dezelfde velgen :happy:

Afbeelding

Afbeelding

Hou 'm netjes (:
Royy
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 06 mar 2013, 09:43
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Derbi Senda Project

Ongelezen bericht door Royy »

Smitbram schreef:Dan hebben we ongeveer dezelfde velgen :happy:

Afbeelding

Afbeelding

Hou 'm netjes (:
Mooie velgen hoor :D

Ik hou het alleen bij gepolijste randen, heb in het verleden altijd veel gepolijst aan mijn scooters maar dat heb ik nu wel gezien, veel te veel onderhoud :mrgreen:
Royy
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 06 mar 2013, 09:43
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Derbi Senda Project

Ongelezen bericht door Royy »

Aangezien ik nog helemaal niks aan onderdelen heb is mijn vraagwelk type blok Ik het beste kan kopen en waarom? Nieuwe type of oude type?
Gebruikersavatar
Pieke
Moderator
Berichten: 3137
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
Vervoersmiddel: KTM
Locatie: Hoensbroek/Den Haag

Re: Derbi Senda Project

Ongelezen bericht door Pieke »

Oud type is sneller (maar een klein beetje overigens) en nieuw type ziet er leuker uit.
Royy
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 06 mar 2013, 09:43
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Derbi Senda Project

Ongelezen bericht door Royy »

Pieke schreef:Oud type is sneller (maar een klein beetje overigens) en nieuw type ziet er leuker uit.
Ahh okee, zal het verschil kwa uiterlijk is even bekijken. Snelheid zal wel niet veel verschil zijn,
Het is overigens ook maar voor dagelijks gebruik
DaanS
Pro tuner
Berichten: 5110
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x
Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant

Re: Derbi Senda Project

Ongelezen bericht door DaanS »

De versnellingen van een OT lopen wat fijner in elkaar over.
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
Le derbi
Moderator
Berichten: 2364
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 20:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD03 Supermoto Project 2.0 SOLD
DERBI XTREME PRORACE 2 Crosser SOLD
Renault Clio 1.2 16v SOLD
DERBI SENDA MVT 90 Hypersessoins BROKEN
Derbi Senda BRK 88 BIGBORE SOLD
BMW E36 320i COUPE
Locatie: Beesd

Re: Derbi Senda Project

Ongelezen bericht door Le derbi »

DaanS schreef:De versnellingen van een OT lopen wat fijner in elkaar over.
KANT En klaar GELULLL
spijker95
Pro tuner
Berichten: 1138
Lid geworden op: za 24 sep 2011, 09:38
Locatie: Zeist

Re: Derbi Senda Project

Ongelezen bericht door spijker95 »

Remylimited schreef:OT blokje heeft meer tuningsmogelijkheden, maar voordat je zoiets gaat merken ben je flink aan het tunen
http://www.youtube.com/user/spijker95" onclick="window.open(this.href);return false;
Joram schreef:Heerlijk strak, daar hou ik wel van.
:haai:

Airsal 80CC BLOK TEKOOP: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=60&t=13376" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Derbi Senda Project

Ongelezen bericht door Daan »

spijker95 schreef:
Remylimited schreef:OT blokje heeft meer tuningsmogelijkheden, maar voordat je zoiets gaat merken ben je flink aan het tunen
Dit omdat een OT carter meer "vlees" heeft om mee te werken. Ook staan de tap eindes verder uit elkaar. OT heeft dus meer potentie.
spijker95
Pro tuner
Berichten: 1138
Lid geworden op: za 24 sep 2011, 09:38
Locatie: Zeist

Re: Derbi Senda Project

Ongelezen bericht door spijker95 »

Daan schreef:
spijker95 schreef:
Remylimited schreef:OT blokje heeft meer tuningsmogelijkheden, maar voordat je zoiets gaat merken ben je flink aan het tunen
Dit omdat een OT carter meer "vlees" heeft om mee te werken. Ook staan de tap eindes verder uit elkaar. OT heeft dus meer potentie.
Dus dan bedoel je meer materiaal om (bijvoorbeeld bij je inlaat) weg te frezen?
http://www.youtube.com/user/spijker95" onclick="window.open(this.href);return false;
Joram schreef:Heerlijk strak, daar hou ik wel van.
:haai:

Airsal 80CC BLOK TEKOOP: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=60&t=13376" onclick="window.open(this.href);return false;
rené
Pro tuner
Berichten: 1070
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Derbi Senda Project

Ongelezen bericht door rené »

Remylimited schreef:OT blokje heeft meer tuningsmogelijkheden, maar voordat je zoiets gaat merken ben je flink aan het tunen
[/quote]
Daan schreef:Dit omdat een OT carter meer "vlees" heeft om mee te werken. Ook staan de tap eindes verder uit elkaar. OT heeft dus meer potentie.
spijker95 schreef:Dus dan bedoel je meer materiaal om (bijvoorbeeld bij je inlaat) weg te frezen?
juist.

misschien is mhr80 met scr hm 50/70, 21mm, twinair een erg leuk setup voor jou..
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Derbi Senda Project

Ongelezen bericht door Boeki »

Als je begint met spullen verzamelen en je hebt een tank nodig, ik heb er nog één.
Open the Throttle and Smile
Royy
Banden plakker
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 06 mar 2013, 09:43
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Derbi Senda Project

Ongelezen bericht door Royy »

rené schreef: misschien is mhr80 met scr hm 50/70, 21mm, twinair een erg leuk setup voor jou..
Klinkt idd leuk. Ik rij gemiddeld zo'n 100 km per week denk ik, dus de cilinder moet wel een beetje slijtvast zijn en dan vraag ik me af of de mhr80 daar wel geschikt voor is.
Boeki schreef:Als je begint met spullen verzamelen en je hebt een tank nodig, ik heb er nog één.
bedankt voor je aanbod maar ik wil eerst het blok bijelkaar verzamelen, en daarna de rest. ik zal het in mijn achterhoofd houden van de tank ;)
Smitbram
Beginnende tuner
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 02 nov 2012, 15:15
Vervoersmiddel: Rieju MRX

Re: Derbi Senda Project

Ongelezen bericht door Smitbram »

Als je misschien met een MHR80 gaat rijden, is een OKO 24mm dan niets voor je? Heb er een te koop in het aanbod forum, heb al een paar geinterreseerden maar ze reageren allemaal niet meer :emo:
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Derbi Senda Project

Ongelezen bericht door Joram »

Royy schreef:
rené schreef: misschien is mhr80 met scr hm 50/70, 21mm, twinair een erg leuk setup voor jou..
Klinkt idd leuk. Ik rij gemiddeld zo'n 100 km per week denk ik, dus de cilinder moet wel een beetje slijtvast zijn en dan vraag ik me af of de mhr80 daar wel geschikt voor is.
MHR80 is erg slijtvast hoor, gaat lang mee vergelijkbaar met de std. cilinder.

Scheelt dat het geen toerenbeuker is dus daar kun je lang plezier van hebben :D
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Plaats reactie