Een grote hobby van mij is motorcross, ik heb dan ook al een aantal jaar een Honda CR125 staan die er nu zo bij staat:

Legaal brommer rijden begon met een Senda uit 2009, wat dingen aangepast zoals een andere demper van een YZ125.

Met deze brommer ben ik buiten mijn schuld om aangereden met dit als resultaat:

Oftewel total loss.
Na een een flink aantal weken herstellen, en een flink bedrag schadevergoeding, een zo goed als nieuwe HM CRM Derapage aangeschaft, hier heb ik ook het een en ander aan veranderd:

Deze heb ik verkocht omdat ik een autorijbewijs gehaald heb en een auto bezit.
Maar nu begint het toch weer te kriebelen om op een mooie zomerdag te toeren over straat, aangezien motorrijbewijs hem niet werd vanwege de nieuwe regeling, heb ik dit hok aangeschaft.


Niet erg duur, en een hoop extra onderdelen die de verkoop in gaan.
Updates houdt ik niet in de beginpost bij, wel zal ik grote updates hier doorlinken. Beter foto's komen nog, de lens van m'n camera is nogal vies.
Dit project zal na mijn vakantie na de examens van start gaan.
Plannen onder voorbehoud:
Setup
- Airsal 88 Xtrem
- CR85 uitlaat
- KX85 Mikuni carburateur/Keihin PWK 28 imitatie. Net wat beter loopt.
- Membraan Honda MT 4-kleps.
- Airsal 45mm slag krukas
- DMP vijfplaats
- Een binnenrotor ontsteking (Welke weet ik nog niet, het is maar net wat ik tegenkom.)
Ik houd de setup simpel, omdat ik er niet overdreven veel tijd in wil steken.
Uiterlijk
- Frame zwart coaten
- Achterbrug zwart coaten
- Blok zwart coaten
- Naven rood coaten (Tenminste, als rode coating mooi is. Ik wil even een voorbeeld bekijken binnenkort.)
- Rode accenten (boutjes e.d.) in het blok
- Rode spaaknippels (Als dat mogelijk is.)
- Nieuwer type Senda voorkappen.
- Voorspatbord ben ik nog niet uit.
- Een Honda CR125 2002+ kontje.
Ideeën en tips zijn altijd welkom!
