[Derbi] DRD Pro 77SX Metrakit Copa (Update 23-06-2017 P.1)
Geplaatst: zo 10 nov 2013, 21:38
Long time no see
Hierbij, 3 jaar er niets aan gedaan te hebben, ga ik weer verder met mijn oude project.
Nog even wat geschiedenis, het begon allemaal in 2007 toen ik mijn Derbi Senda X-treme 2007 kocht. Anderhalf jaar daarna kocht ik van een maatje een DRD Pro wrak waarvan het balhoofd was afgebroken tijdens een ongeluk. Helaas heb ik hier geen foto's meer van.
Na de DRD Pro achterbrug en voorvork te hebben geïnstalleerd, heb ik de achterkant van het subframe aangepast voor de achterkappen (+het zadel) en de voorkappen aangepast (doormiddel van het plastic aan elkaar te smelten).
Meer foto's: http://www.crazymoto.net/index.php?showtopic=493688
Hierbij het resultaat:
Uit eindelijk de originele voorkappen gebruikt. Pro link systeem pas gemaakt, frame gepowdercoat, kappen laten spuiten en de setup veranderd. Toen was dit het resultaat:
Nog wat dingen gepolijst
Ik wilde toch het DRD Pro subframe + de rest van DRD Pro passend maken
Nieuwe setup:
Cilinder: Metrakit Pro Race XL 78CC
Krukas: BRK 43mm slag
Uitlaat: Metrakit Pro Race GP80XL Copa
Ontsteking: Boxitech digitaal
Carburateur: Mrd PWK 28mm
Spruitstuk: Honda CR85
Membraan: V-Force3
Koppeling: Polini 5 plaats met versterkte MHR veren
Uiterlijk:
Derbi senda frame (aangepast)
DRD Pro kappen set
Yamaha YZ voor kap
Kroonplaten aangepast in freesmachine en stuur verhoogd
Dunlop slick bandjes
Fatbar stuur
DRD Pro voorvork en achterbrug + prolink systeem
Ik wacht nu op mijn nieuwe krukas, lagers etc om het blokje weer in elkaar te zetten. Daarna ga ik verder met het frame en dan wordt het weer opbouwen geblazen
Kleine update 18-12-2013
Krukas uit frankkrijk bleek niet meer leverbaar en ze hadden geen vervangende te hebben daar.
Na wachten op mijn geld terug een BRK besteld(thanks jasper) bij dam-sport. Gister eindelijk binnen gekregen maar toen kon ik niet in de werkplaats waar ik soms kon klussen. Heb nergens meer echt een werkplaats dus ga nog even bedenken waar ik de broem ga opbouwen
Vandaag dus blokje in elkaar gezet met allemaal verse lagers, keerringen en ander spul.
Nieuw vs oud:
Alles clean:
Carters had ik hiervoor al bewerkt en daarna laten glasparelstralen
Nieuwe lagers erin :
Update 20-02-2017
Achterveer ophanging aangepast en subframe bijna 6cm ingekort, zadel wordt ook ingekort. Snel komen er meer foto's en updates.
Wat er nu moet gebeuren; het zadel inkorten, frame verder af lassen, nog wat aanpassingen doen en alles een nieuw kleurtje geven. Is nu de bedoeling dat alles perfect wordt en ik zal hier dan ook ruim de tijd voor nemen.
Update 04-06-2017
Beetje druk gehad maar achter de schermen gebeurd er nog wat. Het frame is helemaal af, moet nog wat plamuur weg geschuurd worden en dan komt de lak er over heen. Heb toch besloten om het frame zelf te spuiten omdat ik een kosten moet besparen maar vooral omdat ik het veel te leuk vind om zelf te doen.
Het blok is gespoten in VHT Engine enamel primer en daarna VHT engine enamel cast alu. Eind resultaat is te zien op een slechte foto, komt een betere foto voor.
Ook nog wat spullen gezandstraald en naar de poedercoater gebracht.
Update 23-06-2017
Frame is klaar, blok zit weer in elkaar en spul is terug van de poedercoater
Achterveer weer clean
Velgen weer in elkaar gezet en worden binnenkort gericht
Metrakit Pro Race XL blokje weer in elkaar (nieuwe boutjes worden er nog ingezet)
Hoop dat jullie het wat vinden en al het zoveel mogelijk up to date houden!!
Hierbij, 3 jaar er niets aan gedaan te hebben, ga ik weer verder met mijn oude project.
Nog even wat geschiedenis, het begon allemaal in 2007 toen ik mijn Derbi Senda X-treme 2007 kocht. Anderhalf jaar daarna kocht ik van een maatje een DRD Pro wrak waarvan het balhoofd was afgebroken tijdens een ongeluk. Helaas heb ik hier geen foto's meer van.
Na de DRD Pro achterbrug en voorvork te hebben geïnstalleerd, heb ik de achterkant van het subframe aangepast voor de achterkappen (+het zadel) en de voorkappen aangepast (doormiddel van het plastic aan elkaar te smelten).
Meer foto's: http://www.crazymoto.net/index.php?showtopic=493688
Hierbij het resultaat:
Uit eindelijk de originele voorkappen gebruikt. Pro link systeem pas gemaakt, frame gepowdercoat, kappen laten spuiten en de setup veranderd. Toen was dit het resultaat:
Nog wat dingen gepolijst
Ik wilde toch het DRD Pro subframe + de rest van DRD Pro passend maken
Nieuwe setup:
Cilinder: Metrakit Pro Race XL 78CC
Krukas: BRK 43mm slag
Uitlaat: Metrakit Pro Race GP80XL Copa
Ontsteking: Boxitech digitaal
Carburateur: Mrd PWK 28mm
Spruitstuk: Honda CR85
Membraan: V-Force3
Koppeling: Polini 5 plaats met versterkte MHR veren
Uiterlijk:
Derbi senda frame (aangepast)
DRD Pro kappen set
Yamaha YZ voor kap
Kroonplaten aangepast in freesmachine en stuur verhoogd
Dunlop slick bandjes
Fatbar stuur
DRD Pro voorvork en achterbrug + prolink systeem
Ik wacht nu op mijn nieuwe krukas, lagers etc om het blokje weer in elkaar te zetten. Daarna ga ik verder met het frame en dan wordt het weer opbouwen geblazen
Kleine update 18-12-2013
Krukas uit frankkrijk bleek niet meer leverbaar en ze hadden geen vervangende te hebben daar.
Na wachten op mijn geld terug een BRK besteld(thanks jasper) bij dam-sport. Gister eindelijk binnen gekregen maar toen kon ik niet in de werkplaats waar ik soms kon klussen. Heb nergens meer echt een werkplaats dus ga nog even bedenken waar ik de broem ga opbouwen
Vandaag dus blokje in elkaar gezet met allemaal verse lagers, keerringen en ander spul.
Nieuw vs oud:
Alles clean:
Carters had ik hiervoor al bewerkt en daarna laten glasparelstralen
Nieuwe lagers erin :
Update 20-02-2017
Achterveer ophanging aangepast en subframe bijna 6cm ingekort, zadel wordt ook ingekort. Snel komen er meer foto's en updates.
Wat er nu moet gebeuren; het zadel inkorten, frame verder af lassen, nog wat aanpassingen doen en alles een nieuw kleurtje geven. Is nu de bedoeling dat alles perfect wordt en ik zal hier dan ook ruim de tijd voor nemen.
Update 04-06-2017
Beetje druk gehad maar achter de schermen gebeurd er nog wat. Het frame is helemaal af, moet nog wat plamuur weg geschuurd worden en dan komt de lak er over heen. Heb toch besloten om het frame zelf te spuiten omdat ik een kosten moet besparen maar vooral omdat ik het veel te leuk vind om zelf te doen.
Het blok is gespoten in VHT Engine enamel primer en daarna VHT engine enamel cast alu. Eind resultaat is te zien op een slechte foto, komt een betere foto voor.
Ook nog wat spullen gezandstraald en naar de poedercoater gebracht.
Update 23-06-2017
Frame is klaar, blok zit weer in elkaar en spul is terug van de poedercoater
Achterveer weer clean
Velgen weer in elkaar gezet en worden binnenkort gericht
Metrakit Pro Race XL blokje weer in elkaar (nieuwe boutjes worden er nog ingezet)
Hoop dat jullie het wat vinden en al het zoveel mogelijk up to date houden!!