Derbi DRD Racing. (ModdoRijder)

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
moddorijder
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 20:11
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing 2009

Derbi DRD Racing. (ModdoRijder)

Ongelezen bericht door moddorijder »

Hallo Allen,

Ik heb mijn Derbi al een tijdje en ga mijn Derbi maar is flink opknappen. De zomer komt er weer aan en dat betekend veel zon en dus veel ritjes. De Derbi is eigenlijk helemaal standaard. Uitlaat is ontgrenst, brommer loopt nu ongeveer 70km/u.
Heb deze week een hoop onderdelen besteld, deze gaan er volgende week allemaal onder.

Hier wat foto's van de brommer in de huidige staat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Barstje in de linkervoorkap, deze wordt vervangen.
Afbeelding

--Update 30-3-2012--

Vandaag even de brommer nagelopen en hier en daar wat probleempjes gevonden. De huidige originele luchtfilter is slecht aangesloten op de carburateur, de pijp lijkt veel te kort. Tijdens het rijden merkte ik dat er iets mis was met het achterwiel. Alles nagekeken en het blijkt dat er een slag in zit. Ook was er iets met de achterrem, er liep iets flink aan. Dit bleek mijn remschijf te zijn, ook krom.

Op de foto is het niet heel duidelijk te zien, maar er zit een flinke slag in.
Afbeelding

Ook even een plan opgesteld wat er nog meer allemaal moet gebeuren. Volgende dingen staan op het lijstje:
- Brommer helemaal schoonmaken
- Remklauwen polijsten
- Achterbrug polijsten
- Nieuwe luchtfilter
- Nieuw achterwiel
- Nieuwe tandwielen
- Nieuwe remschijf
- Nieuwe ketting
- Voorlicht vervangen
- Achterlicht vervangen
- Nieuwe bocht + demper

Het achterlicht ziet er niet uit. Probeer ook een oplossing te vinden voor de nummerplaathouder. Ik heb een achterlicht met ingebouwde knippers besteld, dus het originele achterspatbord wordt eigenlijk overbodig. Iemand een idee? Want het achterlicht moet wel ergens op worden bevestigd. Even een foto:

Afbeelding

Nu is het nog wachten op de onderdelen :)

--Update 5-4-2014--

Dit weekend begonnen met het demonteren van de brommer. Alles ging redelijk vlot, op vier vast geroeste bouten na. Alles was één grote klomp geworden en moest er dus uit met een slijptol. Had een tweedehands remschijf besteld, meteen even schoongemaakt en opgepoetst.

Afbeelding

Bestelling van Jos en het plaatje van Luco binnen.
Afbeelding

Hier nog een mooi plaatje van de brommer in de huidige staat
Afbeelding

--Update 22-6-2014--

Heeft een tijdje geduurd voordat ik weer verder kon aan mijn brommer. School is nu afgelopen en dat betekend dat ik de komende weken genoeg tijd heb. Paar weken geleden de brommer helemaal schoon gemaakt, kwam behoorlijk wat vuil van af. Toen weer alles in elkaar gezet. Dit gebeurde overigens niet zonder slag of stoot; de benzine slang brak. Hele tank over de vloer wat een behoorlijke bende gaf. Nieuw slangetje kopen dus. Na het monteren van het oliereservoir ook de oliepomp ontlucht. Hierbij brak de gaskabel op de oliepomp. Deze was compleet doorgeroest en bij achteraf wel blij dat het thuis is gebeurd in plaats van onderweg. Hierna ben ik begonnen met het aansluiten van het nieuwe achterlicht op het plaatje van Luco, dank hiervoor; foto's staan hieronder van het eindresultaat. Er zijn behoorlijk wat schroefjes verroest, deze ga ik nieuw nabestellen. Toen begonnen met het demonteren van het achterwiel. Helaas wou de achteras er niet uit. Wat blijkt; de remklauw zit vast aan de achteras. Iemand een tip hiervoor?

Ook maar even een bok gekocht.
Afbeelding

Brommer mooi schoon
Afbeelding

Twin-Air besteld en gemonteerd. De oude airbox was aan vervanging toe en leek me wel leuk om er een Twin-Air op te zetten. Gewoon de slang van de originele airbox afgeknipt en pas gemaakt.
Afbeelding

Hier zien we het nieuwe achterlicht met ingebouwde knippers. Aansluiten was een eitje met de kleurcodes van Jos Dijkman en de How-To hier op het forum. Plaatje is van Luco, ook van het forum hier. Wel wat rubbers er tussen gezet, anders trilt het uit elkaar bij de eerste keer starten :D
Afbeelding

De taartschep is dus weg. Nog wel even het stukje van de taartschep aan de onderkant monteren, anders komt er water in het frame.
Afbeelding

Nog even een mooi plaatje.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door moddorijder op zo 22 jun 2014, 22:15, 7 keer totaal gewijzigd.
Burned Rubber.
Pew
Beginnende tuner
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 03 jun 2013, 23:31
Vervoersmiddel: Yamaha Aerox '08 SOLD
Aprilia sr 50 factory '08 SOLD
Derbi Drd Evo Limited Edition 09 SOLD
Renault Megane 1.5 TDI
Tomos 50CC 1PK YOLO
Honda Crf 450 Supermotard
Locatie: Leiderdorp

Re: Derbi DRD Racing. (ModdoRijder)

Ongelezen bericht door Pew »

dit is toch geen motor :emo:
Remylimited schreef: ik ben meer van het spuiten
peter96M
Tuner
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 16 sep 2012, 11:59
Vervoersmiddel: derbi senda drd sm 50
Locatie: groningen

Re: Derbi DRD Racing. (ModdoRijder)

Ongelezen bericht door peter96M »

Een kenteken plaat houder van luco hier op het forum. (Aanbod en dan framedelen), en ik heb nog wel een velg met schijf liggen :shh: voorderest een goede poets beurt kan nooit kwaad :thumbup:
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
moddorijder
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 20:11
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing 2009

Re: Derbi DRD Racing. (ModdoRijder)

Ongelezen bericht door moddorijder »

Dankje voor de tip van t plaathoudertje. Velgen en schijf zijn al besteld!
Burned Rubber.
Jasper
Beheerder
Berichten: 6910
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: Derbi DRD Racing. (ModdoRijder)

Ongelezen bericht door Jasper »

Verder nog plannen buiten de plannen die hier al staan? Zo nee, is deze niet project waardig.
Gewoon het standaard onderhoudt was zo'n brommer nodig heeft staat daar tussen.
Only god can judge me!!!
Afbeelding
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
moddorijder
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 20:11
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing 2009

Re: Derbi DRD Racing. (ModdoRijder)

Ongelezen bericht door moddorijder »

Uiteraard, komt van zelf, eerst even terug brengen in perfecte staat :dry:
Burned Rubber.
Gebruikersavatar
derbievolimited
Pro tuner
Berichten: 1164
Lid geworden op: di 26 apr 2011, 12:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo Limited Edition #740/999 (verkocht)
'09 DRD Racing (pottendijk project)
Locatie: Emmen

Re: Derbi DRD Racing. (ModdoRijder)

Ongelezen bericht door derbievolimited »

moddorijder schreef:Uiteraard, komt van zelf, eerst even terug brengen in perfecte staat :dry:
Kun je die dingen niet gaan melden, dit is net als jasper zegt wel leuke topic voor gallery :happy:
moddorijder
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 20:11
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing 2009

Re: Derbi DRD Racing. (ModdoRijder)

Ongelezen bericht door moddorijder »

Maar verplaatsen naar Gallery dan? Of het hier staat of daar, mij maakt het niet uit :D
Burned Rubber.
Plaats reactie