Project: MiKeY's Evo ltd en ex projecten(update 11-02-'16)
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 246
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
- Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19543
- Locatie: Ijmuiden
Re: Project: MiKeY's DRD Evo ltd en oude projecten
Als het werkt dat systeem lijkt het mij super. Dat gekut en gekloot met die condensators vind ik maar niks
Keep going
Keep going
Laatst gewijzigd door stefanwinter op za 01 aug 2015, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
- MiKeY
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
- Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550 - Locatie: Amsterdam
Re: Project: MiKeY's DRD Evo ltd en oude projecten
Thanks, gaan we zeker doen!stefanwinter schreef:Als het werkt dat systeem lijkt het mij super. Dat gekut en gekloot met die condenstators vind ik maar niks
Keep going
Nee, inderdaad...die electronische begrenzers zijn ook niet alles, vaak weten of merken ze het ook op de roller aan de toeren of het gesputter...
Een mechanische begrenzing is moeilijker op te sporen voor ze...en als dat ding met overtoeren staat te loeien op de bank en hij komt niet boven de 50 uit zou dat alleen maar mooi zijn, laat ze dan maar zoeken..lol...
-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
________________________________
- MiKeY
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
- Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550 - Locatie: Amsterdam
Re: Project: MiKeY's DRD Evo ltd en oude projecten
vanmorgen ff een stukje gereden met de Evo om ook meteen ff nieuwe foto's en filmpjes te maken...maar bovenal om de snelheid te meten met m'n nieuwe gps teller...
over een stuk van 20km stad en industrie toch nog een redelijk gemiddelde:
Snelheid in de 3e versnelling is 51/52 km.p/u. op gps met extreme toeren...daar zal dan eventueel nog een correctie vanaf gaan...
Lijkt mij bij deze overduidelijk dat we gaan begrenzen tot de 3e versnelling...
over een stuk van 20km stad en industrie toch nog een redelijk gemiddelde:
Snelheid in de 3e versnelling is 51/52 km.p/u. op gps met extreme toeren...daar zal dan eventueel nog een correctie vanaf gaan...
Lijkt mij bij deze overduidelijk dat we gaan begrenzen tot de 3e versnelling...
-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
________________________________
- MiKeY
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
- Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550 - Locatie: Amsterdam
Re: Project: MiKeY's DRD Evo ltd en oude projecten
Vandaag niks gesleuteld, was mij te mooi weer om binnen te blijven...dus hebben we ff het dijkje richting Spaarndam onveilig gemaakt:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rojXbM6apRc[/youtube]
Volledig ori onbegrensd, cilinder lichtjes getuned...
Luchtfilter "begrenzing" zit er nog op...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rojXbM6apRc[/youtube]
Volledig ori onbegrensd, cilinder lichtjes getuned...
Luchtfilter "begrenzing" zit er nog op...
-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
________________________________
- MiKeY
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
- Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550 - Locatie: Amsterdam
Re: Project: MiKeY's DRD Evo ltd en oude projecten
M'n nieuwe ventielen binnen gekregen en m'n remleiding...
Meteen ff de nieuwe remleiding gemonteerd, gevuld en ontlucht...en we hebben weer een werkende achterrem...
Meteen ff de nieuwe remleiding gemonteerd, gevuld en ontlucht...en we hebben weer een werkende achterrem...
-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
________________________________
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 26
- Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 22:59
- Vervoersmiddel: Derbi DRD LTD '07 - Derbi DRD pro '06 - tomos A35 70cc
Re: Project: MiKeY's DRD Evo ltd en oude projecten
Waar heb je die remleiding besteld?
- MiKeY
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
- Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550 - Locatie: Amsterdam
Re: Project: MiKeY's DRD Evo ltd en oude projecten
JMPB parts, 'smiddags besteld en de volgende dag al in huis...
Je kan ze in verschillende lengtes bestellen en kiezen welke banjo je nodig hebt...
Ventiel zit in m'n nieuwe wieltje:
Je kan ze in verschillende lengtes bestellen en kiezen welke banjo je nodig hebt...
Ventiel zit in m'n nieuwe wieltje:
-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
________________________________
- WV
- Tuner
- Berichten: 403
- Lid geworden op: do 06 mar 2014, 15:30
- Vervoersmiddel: derbi senda SDR 2001
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=16441
- Locatie: De Lier (Westland)
Re: Project: MiKeY's DRD Evo ltd en oude projecten
ziet er netjes uit
De weg is een circuit alleen zonder curbstones.
- MiKeY
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
- Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550 - Locatie: Amsterdam
Re: Project: MiKeY's DRD Evo ltd en oude projecten
Bedankt!
Blokje ligt klaar om mee te nemen naar m'n werk, daar ligt gereedschap om het tandwiel van de krukas af te trekken...
Daarna kan ik weer aan de gang met de schakelwals begrenzer...
Zoals jullie al gemerkt hebben, ben ik niet de snelste met bepaalde dingen...
Kheb een flinke berg nieuwe onderdelen die ik nog moet en wil doen, maar ik heb er geen haast mee...
Blok, nieuwe Airsal, nieuwe krukaslagers, nieuwe koppeling, nieuwe Malossi kopp. veren, nieuwe kabel/draadboom, nieuw achterlicht+raw's, nieuwe kappen, nieuw stuur, nieuwe handvatten,...noem maar op...kheb ook nog een gestraalde en in de lak gespoten Thrower hangen die weer zo goed als nieuw is...zit bijna een hele bus hittebestendige blanke lak van motip op...hahaha...
Dat komt mede doordat ik voorheen ook nog vrienden die aan hun brommer sleutelden en ik had ook een garage, dat is allemaal niet meer...dus de druk is er ook niet...
Het blok met begrenzing is wel prio nummer 1 op het moment, mijn oude blokje is toch wel aan een kleine revisie toe hoor en vind ik...
Nu de 1e werkweek er ook weer aan zit te komen, zal dit weer op een laag pitje gaan vrees ik...als de krukas uit het carterdeel is, kan ik daar iig ook weer mee verder...
Zowiezo voor de begrenzing(om goed te kijken waar het gat met komen) en omdat de spoelers nog gedaan moeten worden.
Helaas zit het gat van de aftapplug net op de verkeerde plek, anders had ik dat gat gebruikt...
Blokje ligt klaar om mee te nemen naar m'n werk, daar ligt gereedschap om het tandwiel van de krukas af te trekken...
Daarna kan ik weer aan de gang met de schakelwals begrenzer...
Zoals jullie al gemerkt hebben, ben ik niet de snelste met bepaalde dingen...
Kheb een flinke berg nieuwe onderdelen die ik nog moet en wil doen, maar ik heb er geen haast mee...
Blok, nieuwe Airsal, nieuwe krukaslagers, nieuwe koppeling, nieuwe Malossi kopp. veren, nieuwe kabel/draadboom, nieuw achterlicht+raw's, nieuwe kappen, nieuw stuur, nieuwe handvatten,...noem maar op...kheb ook nog een gestraalde en in de lak gespoten Thrower hangen die weer zo goed als nieuw is...zit bijna een hele bus hittebestendige blanke lak van motip op...hahaha...
Dat komt mede doordat ik voorheen ook nog vrienden die aan hun brommer sleutelden en ik had ook een garage, dat is allemaal niet meer...dus de druk is er ook niet...
Het blok met begrenzing is wel prio nummer 1 op het moment, mijn oude blokje is toch wel aan een kleine revisie toe hoor en vind ik...
Nu de 1e werkweek er ook weer aan zit te komen, zal dit weer op een laag pitje gaan vrees ik...als de krukas uit het carterdeel is, kan ik daar iig ook weer mee verder...
Zowiezo voor de begrenzing(om goed te kijken waar het gat met komen) en omdat de spoelers nog gedaan moeten worden.
Helaas zit het gat van de aftapplug net op de verkeerde plek, anders had ik dat gat gebruikt...
-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
________________________________
- MiKeY
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
- Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550 - Locatie: Amsterdam
Re: Project: MiKeY's DRD Evo ltd en oude projecten
Koplampkap binnen, nog 1 kapje te gaan...
-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
________________________________
-
- Tuner
- Berichten: 395
- Lid geworden op: di 10 jul 2012, 23:05
- Vervoersmiddel: derbi sm x-race 2006 (verkocht)
derbi DRD racing rood 2009 (verkocht)
derbi DRD evo 2010
tomos flexer 2006 (in beun stand) - Gallery: gallery:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11449
projectlog:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19377 - Locatie: valkenswaard
Re: Project: MiKeY's DRD Evo ltd en oude projecten
ik heb jou projecten al vaker voorbij zien komen, gaat helemaal goed komen zo te zien
- MiKeY
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
- Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550 - Locatie: Amsterdam
Re: Project: MiKeY's DRD Evo ltd en oude projecten
Bedankt Julian!
Ik hoef nog 1 radkap te hebben en dan heb ik alle kappen compleet.
Blokje zal even tijd nodig hebben omdat het momenteel erg druk is op het werk...
Voorwieltje is wel weer terug van de coater, pasvlakken en schroefdraad voor de schijf zijn inmiddels schoon gemaakt, ik moet alleen het ventielgat nog even netjes maken, striping erop plakken, ventiel erin zetten en de lagertjes erin tikken:
Ik hoef nog 1 radkap te hebben en dan heb ik alle kappen compleet.
Blokje zal even tijd nodig hebben omdat het momenteel erg druk is op het werk...
Voorwieltje is wel weer terug van de coater, pasvlakken en schroefdraad voor de schijf zijn inmiddels schoon gemaakt, ik moet alleen het ventielgat nog even netjes maken, striping erop plakken, ventiel erin zetten en de lagertjes erin tikken:
-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
________________________________
- MiKeY
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
- Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550 - Locatie: Amsterdam
Re: Project: MiKeY's DRD Evo ltd en oude projecten
Oud type GPR schijf vs Evo schijf:
Lijntje:
Ventiel:
En het wiel weer in de broemer:
Lijntje:
Ventiel:
En het wiel weer in de broemer:
-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
________________________________
- MiKeY
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
- Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550 - Locatie: Amsterdam
Re: Project: MiKeY's DRD Evo ltd en oude projecten
Even een wat betere foto van m'n verse voorwieltje:
En ik heb de framedoppen uit m'n oude GPR gehaald, omdat ik erachter ben gekomen dat deze dus ook in de Evo passen:
En ik heb de framedoppen uit m'n oude GPR gehaald, omdat ik erachter ben gekomen dat deze dus ook in de Evo passen:
-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
________________________________
-
- Pro tuner
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
Re: Project: MiKeY's DRD Evo ltd en oude projecten
de begrenzer is in de ijskast gezet?
Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
-
- Derbi fan
- Berichten: 58
- Lid geworden op: ma 09 feb 2015, 12:30
- Vervoersmiddel: Derbi senda DRD evo 2011
- Gallery: gallery Derbi Evo
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=17993 - Locatie: Doetinchem
Re: Project: MiKeY's DRD Evo ltd en oude projecten
Wat bedoel je met een mechanische begrenzer?
- MiKeY
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
- Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550 - Locatie: Amsterdam
Re: Project: MiKeY's DRD Evo ltd en oude projecten
Voorlopig wel, het is stervensdruk op m'n werk en daar bovenop zit ik momenteel met een zware griep thuis...D25 schreef:de begrenzer is in de ijskast gezet?
Maar we gaan er weer mee verder als de tijd het toelaat...
@LTMDERBI,
Daarmee bedoel ik een niet electrische...dus ipv op de ontsteking te begrenzen, wil ik op de versnellingsbak begrenzen...mechanisch dus...
-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
________________________________
-
- Derbi fan
- Berichten: 58
- Lid geworden op: ma 09 feb 2015, 12:30
- Vervoersmiddel: Derbi senda DRD evo 2011
- Gallery: gallery Derbi Evo
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=17993 - Locatie: Doetinchem
Re: Project: MiKeY's DRD Evo ltd en oude projecten
Aah zo , klinkt erg mooi . Ben benieuwd!
Beterschap trouwens!
Beterschap trouwens!
- MiKeY
- Tuner
- Berichten: 311
- Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
- Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550 - Locatie: Amsterdam
Re: Project: MiKeY's DRD Evo ltd en oude projecten
Bedankt!
Het gaat inmiddels weer beter en ben ook weer aan het werk...maar nog steeds druk...
Het gaat inmiddels weer beter en ben ook weer aan het werk...maar nog steeds druk...
-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
________________________________
-
- Tuner
- Berichten: 395
- Lid geworden op: di 10 jul 2012, 23:05
- Vervoersmiddel: derbi sm x-race 2006 (verkocht)
derbi DRD racing rood 2009 (verkocht)
derbi DRD evo 2010
tomos flexer 2006 (in beun stand) - Gallery: gallery:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11449
projectlog:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19377 - Locatie: valkenswaard
Re: Project: MiKeY's DRD Evo ltd en oude projecten
hoe werkt eigenlijk zo'n mechanische begrenzing als ik vragen mag?