rieju rs2 80cc

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
Danny97
Beginnende tuner
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 18:15
Vervoersmiddel: Derbi senda Xrace 09 50cc
rieju rs2 airsal 80cc in opbouw
Derbi sdr 05 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 70cc opknapper (sold)
Locatie: Purmerend

rieju rs2 80cc

Ongelezen bericht door Danny97 »

beste mede df-ers
ik heb naast mijn daily, een senda xrace
een paar maanden terug een rieju rs2 uit 2003 gekocht als pekel brommert

het is een flink verhaal, maar ik dacht ik zet het er gwn op, je bent niet verplicht te lezen namelijk! 8-) en ik hoop dat mijn dyslexie niet teveel stoort :wall:


AfbeeldingAfbeelding
zo gekocht, ik helemaal trots natuurlijk, 80km door de regen gereden op een brommer die helemaal niet kent, en toen uiteindelijk thuis gekomen

gekocht voor een prijs waar je in een deuk ligt, beestje was prima (zelfs geen roest :wtf: :D )

het frame/kappen/rijwiel gedeelte wat vaak verrot bij een rieju was al helemaal aangepakt dus daar hoefde ik me ook geen zorgen over te maken, en het am6 blokje liep prima(wel aan de rijke kant maar ach beter te rijk dan te arm)

Thuis toen sproeiertje gewisseld en toen liep het beestje best leuk, ging op zn top 75 kmh bij 7500rpm,
verder heb ik er niets aan gedaan, op een nieuwe kettingset na.

het reed prima (wel wat laag) maar ach het was maar een pekelbrommer...
ik moest oppassen bij drempels enz. omdat anders de uitlaat over de grond zou schuren/klappen. :palm:
maar wegens tijd gebrek niets aan gedaan dus maar iets rustiger de drempels nemen (A)

aangezien ik veel kilometers maak had ik wel verwacht dat ik iets zou moeten vervangen wat ik over het hoofd had gezien maar na 500 km: helemaal niets!
na 1000 km nog steeds prima,
1150km: ik rij zondag avond uit mijn werk, rij door de stad en 300m voor het stoplicht hoor ik iets, ik denk wat is dat geratel/schuur? en BAM bigend begaf het...

eenmaal thuis zat ik zo van: ja wat nu? als ik hem nu in onderdelen verkoop dan heb ik in feite gratis gereden...
maar aan de andere kant dacht ik van, ja hij rijd wel ZO lekker eigenlijk.... ik wil hem niet meer kwijt....
na veel wikken en wegen besloten het blok te reviseren en meteen een klein projectje te doen.
is een keertje wat anders dan een Derbi :happy:

dus ik gezocht naar iemand die het blok voor me kon reviseren, en via het forum Erwin P gevonden.

na wat mailtjes en euros lichter stond daar ineens een vers blok in mijn huiskamer!

(alle credits naar Erwin, super snelle en nette service)

hier wat fotos van het (de)monteren (en ja veel gwn lekker in de huiskamer, veel te koud buiten)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(zo goed als nieuw) malossi power filer, zeker 5pk winst :shh: :shh: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
hagelnieuwe airsal 80cc voor leuk koppel! (A)
Afbeelding
de achterveer weer op de originele hoogte gezet, stukken beter!
ik zat zelfs even te twijfelen om er een mooie custom naked van te maken. maar toch besloten om hem lekker gekuipt te houden.
Afbeelding
op mijn zelf geknutselde bok gezet tijdens het monteren van het blokje. deze gebruik ik normaliter voor mn senda

Afbeelding
en dan is dit het voorlopige resutaat!!!


to do:

andere uitlaat!!! (tips?)
betere verlichting?
voorrem blokjes vervangen, beginnen op te raken
kilometerteller werkend maken (nieuwe kabel?)
misschien nieuwe rechterkuip-kap hier is een deel weggesmolten omdat de uitlaat fout gemonteerd zat bij de vorige eigenaar :wall: :wall:


qua uiterlijk zijn alle tips natuurlijk welkom!!
en vragen mag altijd!


en nu heb ik nog een vraagje voor jullie:

ik rij mijn verse blokje (met de 80cc airsal) in op de originele uitlaat maar wil wel een leuke uitlaat voor als ik hem volgende week/2weken heb ingereden. (ik rijd veel daily kms)
ik ben opzoek naar een niet te luide uitlaat, waarmee ik een top van ongeveer 110 wel wil kunnen halen, maar ook onder de powerband mee kan rijden.
heb nu een (voorzichtige icm inrijden) top van ongeveer 95 @ 10.000rpm. met 14/47

dus mocht je toevallig een uitlaatje hebben liggen mag je die natuurlijk ook aanbieden!

ik hoop dat jullie het interessant vonden, tot de volgende update! :mrgreen:
Sommigen mensen kunnen beter de olie laten zitten en de brommer verversen.
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: rieju rs2 80cc

Ongelezen bericht door D25 »

wel mooi projectje een keer wat anders hier op het forum. kan trouwens niet merken dat je dyslexie hebt
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
Danny97
Beginnende tuner
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 18:15
Vervoersmiddel: Derbi senda Xrace 09 50cc
rieju rs2 airsal 80cc in opbouw
Derbi sdr 05 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 70cc opknapper (sold)
Locatie: Purmerend

Re: rieju rs2 80cc Update 30-03-15

Ongelezen bericht door Danny97 »

kleine update:


vandaag zn 700 km bereikt met de rieu en maar een in de polder (op een veilige weg) flink open getrokken, met als resultaat een top van 100kmh (gps)
verder rijd die nog steeds als een droom, steeds lekkerder eigenlijk!

nu word het tijd voor een andere uitlaat!!
zojuist een yasuniR2 (alu) besteld

van het weekend even afstellen en lekker blazen!!
(iemand enig idee wat de top ongeveer zal zijn?

80cc airsal
17,5 dellortho
vl6 membraam
tw 14/47
yasuni r2

tot de volgende update!
Sommigen mensen kunnen beter de olie laten zitten en de brommer verversen.
Danny97
Beginnende tuner
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 18:15
Vervoersmiddel: Derbi senda Xrace 09 50cc
rieju rs2 airsal 80cc in opbouw
Derbi sdr 05 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 70cc opknapper (sold)
Locatie: Purmerend

Re: rieju rs2 80cc

Ongelezen bericht door Danny97 »

het is een tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen, ondertussen na heel lang wachten eindelijk de yasuni 2 eronder gehangen.

Afbeelding

na wat gekneus hebben we m afgesteld gekregen hoor, met als resultaat een top van 129 op de gps,

prima rijbaar onder de powerband, die overigens pas bij 9.500/10.000 begint en hem tot buiten de toerenteller doortrekt :blink:

maar na wat kilometers gemaakt te hebben vind is me opgevallen dat hij niet echt graag in het toerengebied van 7.800 tot zn 9.500 rijd.

op driekwart gas gaat hij (soms) dan heel erg bokken met zelfs soms een plof uit de uitlaat :sad:
niet heel fijn als je een bocht wilt uit acceleren en je als je het gas langzaam vloeiend opentrek je bijna van je brommer afstuiter :sad:

zelf denk ik dat die dan te weinig lucht krijgt?

80cc airsal
17,5 dellortho sproeier 116 (koffiebuin)
vl6 membraam
tw 14/47
yasuni r2


tips zijn erg welkom!!!
Sommigen mensen kunnen beter de olie laten zitten en de brommer verversen.
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: rieju rs2 80cc

Ongelezen bericht door D25 »

luchstelschroef hellemaal dicht dan anderhalf slag los daarna brommer starten en rustig losser draaien totdat hij niet meer in de toeren oploopt dan moet het goed zijn

en even een tip poets je voorvelg even op :emo: voor de rest een mooie brommert :thumbup:
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
Plaats reactie