Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
Muziekschuur
Schakelrijder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 15 mar 2016, 11:41
Vervoersmiddel: Gpr50r 2001

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Ongelezen bericht door Muziekschuur »

17,5mm polini besteld. Mooi ding om te zien. Werken geloof ik samen met Keihin... Nice....
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Ongelezen bericht door Gooncy »

Die past, prima keuze
DRD EDITION
Freddy84
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 12 okt 2016, 17:12
Vervoersmiddel: Derbi GPR 50 2003

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Ongelezen bericht door Freddy84 »

leuk project! hoe is het zover nu mee? Ik had trouwes wel een vraagje over die foto van die kabelboom. Die relais aan de linkerkant is die voor de knipperlicht? zo ja moet daar ook 12V op komen te staan als je de knipperlicht bedient?
Muziekschuur
Schakelrijder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 15 mar 2016, 11:41
Vervoersmiddel: Gpr50r 2001

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Ongelezen bericht door Muziekschuur »

We hebben de knipperlichten binnen. Maar nog niet gemonteerd. We waren namelijk bezig met een Suzuki GS500E die we voor weinig hebben aangeschaft. Hij lag qua koplamp, buddy en tank uit elkaar. Inmiddels rijd ie. En mijn zoon heeft er al een parkeerplek mee onveilig gemaakt.

Op de Derbi zit een nieuwe Polini carburateur en een nieuw filter. Hij loopt. Maar zoonlief was het kontje zo zat dat ie em in brokjes aan me gaf. Zo... nu kun je hem niet meer repareren. Zo grapte hij. We zijn dus op zoek naar passende delen. Het maken van een zitje uit aluminium is verschoven naar een later moment omdat we gewoon geen mooi gereedschap hebben. De lucht knabbelaar gaat maar tot 1,6mm en de plaat is 2mm gewoon net te zwaar voor de knabbelaar.

Ook hebben we koplamp koplamp oren en spiegels binnen. We hadden een messing schroefdraad die zich uit de schakelbrackets op het stuur had gewurmd. Al eerder gelijmd. Tweede poging. Voordat we monteren eerst laten harden.
EZ_R
Pro tuner
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
Locatie: Almere

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Ongelezen bericht door EZ_R »

Geweldig hoeveel je voor je zoon over hebt. Veel succes :thumbup:
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
Muziekschuur
Schakelrijder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 15 mar 2016, 11:41
Vervoersmiddel: Gpr50r 2001

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Ongelezen bericht door Muziekschuur »

Inmiddels zijn er nieuwe stuur knoppen uit China binnen. Omdat we de originele niet konden lijmen. Ik weet even geen naam voor die twee bedieningspaneeltjes aan je stuur. We hadden de uitlaat van de GS500 er ook maar afgehaald (klein gaatje, kunnen we wel lassen (not). Blijkt een stuk metaal weg van een centimeter bij een centimeter. Om die uitlaat op te lappen... affijn... We loeren nog steeds op een passende kuip voor de Derbi.

Maarten en onderwijs land is niet echt een match dit jaar geweest. Op dat vlak hebben we veel energie verspild met allerlei lastige gesprekken. Dingen die energie uit je zuigen en waar je niks voor terug krijgt. Dingen die je compenseert door te veel koekjes te eten.

Maar onze 15 jarige reed in de auto van pappa en mamma in ene keer op de camping (waar niemand was). En toen onze hond al springend en dartelend overstak maakte hij een keurige noodstop (toch fijn met je auto van tig rooitjes... (gniffel). Ook heeft ie een mooi rondje gedaan op zijn motor. Chapeau jongen. Grappig zo'n techneut. Heeft ie het gedaan, niet meer geinteresseerd. Maar mooie velgen uitzoeken en sleutelen is dan ineens weer veel interessanter...

Hopelijk binnenkort weer meer plaatjes. We zijn ff onderdelen aan het zoeken!
Muziekschuur
Schakelrijder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 15 mar 2016, 11:41
Vervoersmiddel: Gpr50r 2001

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Ongelezen bericht door Muziekschuur »

Freddy84 schreef:leuk project! hoe is het zover nu mee? Ik had trouwes wel een vraagje over die foto van die kabelboom. Die relais aan de linkerkant is die voor de knipperlicht? zo ja moet daar ook 12V op komen te staan als je de knipperlicht bedient?
Hoi Freddy84. Onze kabelboom deed het. Dus wij hebben de onderdelen niet nagemeten. Knipperlichten, remlicht, grootlicht stadslicht, starten het werkt allemaal. Nameten van je kabelboom kun je doen via een Multi meter. Als je na het relais geen puls meet maar continue stroom of juist niks dan kan het relais kapot zijn, zekering ergens door of kabelbreuk. Misschien dat je met de code op het onderdeel snel een nieuw onderdeel kan vinden. Die lange codes zijn goed vindbaar via google. Veel electro technici zijn het internet begonnen. En al die kleine onderdeeltjes zijn prima gedocumenteerd. Via de SPEC SHEET weet je ook welke stroom, ohmage je aan mag treffen VOOR en NA het onderdeel.
Gebruikersavatar
MiKeY
Tuner
Berichten: 311
Lid geworden op: di 16 nov 2010, 19:14
Vervoersmiddel: ex: GPR Ui Replica 2000/2001
Derbi GPR Red
Derbi Senda GP(zelfbouw)
Peugeot Ludix trend
Ludix2/Blaster R-cup
DRD Evo ltd.
Kymco Agility
Gilera Fuoco 500LT
Nu: Kymco CV3 550
Locatie: Amsterdam

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Ongelezen bericht door MiKeY »

Wat een rust hier...geen vorderingen meer..?
-=Kymco CV3 550 powered=-
________________________________
Muziekschuur
Schakelrijder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 15 mar 2016, 11:41
Vervoersmiddel: Gpr50r 2001

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Ongelezen bericht door Muziekschuur »

Inmiddels hebben we een zoon die naar Venlo reist. Daar hebben we een Suzuki GS500E neergezet. Hij wilde niet dat ik steeds met onderdelen aan kwam zetten. Hij is inmiddels aan het bedenken hoe hij een turbo (en injectie) op een GS500E kan zetten. Daarnaast heeft hij de carburateurs van mijn twee CB750K6's gewisseld (de naalden zijn op 1 carburateur versleten (kon niet wachten op onderdelen...).

Het blok van de Derbi ligt inmiddels in huis. Vorige week sloopte hij het blok onder de fiets uit. Hij had de week ervoor nieuwe stuur dozen gemonteerd (ff juiste naam kwijt) waarin de kabels aankomen voor starten, knipperlichten enzo. Daar zaten de verkeerde kabels aan. Nu heeft hij daar de oude kabels (met juiste connector blokjes) gesoldeerd. Ik moet zeggen dat hij dat voorspoedig deed. Ik ben niet zo'n held met dat soort onderdelen. Maar het lukte prima.

In principe hadden we toen een mooi werkend blok. Maar dat sloeg ineens af/vast. Er is een nieuwe pakking set besteld. We hebben een nieuwe motobatt accu 3 weken geleden gemonteerd. Want de oude accu had gewoon niet veel te vertellen.

Twee weken geleden de cilinder geheven omdat we een warmloper vermoedden. Maar daar is niks te zien. Nu gaan we het blok openhalen om het werk van de monteur na te kijken. Omdat er inwendig een tandwiel is vervangen vragen we ons af wat daar allemaal is gebeurd.

In het schoolse hebben wij met advokaten enzo van alles moeten regelen en doen. Dat heeft redelijk wat tijd opgeslokt. Wel is onze zoon nu lekker zelfstandig bezig. En natuurlijk wordt er veel techniek doorgeploegd. Een tijdje is hij bezig geweest met de aerodynamica van vleugels en van propellors. Ik bied hem daarvoor ruimte. We merken dat dit soort kennis voor zijn leeftijd op scholen niet beschikbaar is. Dat hij dat zelf opzoekt en bestudeert is prima. We hebben nog gezocht naar een stage bedrijf. Maar we denken dat dat te vroeg is. Hij is nog enorm aan het leren. En daarin ontwikkelt hij zich (qua kennis) heel snel. Als hulpje in een stage bedrijf heb je er denk ik niet veel aan. Hij doet het 1 keer en gaat door naar het volgende. Dan denk je dat hij het niet snapt of niet leuk vind. Het plaatje waar hij aan werkt is groter.

Helaas heb ik geen toegang tot een draaibank ofzo. Dat zou hem enorm naar voren helpen. Maar we doen het met wat we hebben.
bulldogpower
Tuner
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
Locatie: meerkerk

Re: Maarten zijn GPR50 Replica 2001 project!

Ongelezen bericht door bulldogpower »

verder ben jij en je zoon wel normaal ,of hebben jullie beide van speciaal onderwijs genoten .ik lees dit allemaal ,en het komt bij mij binnen alsof ik met 2 zwak begaafden van doen heb.
ride with pride
Plaats reactie