Derbi GPR 2009 Build Log
- floriaan97
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 26
- Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 16:34
- Vervoersmiddel: Derbi GPR 50
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=20278
- Locatie: Heteren
Derbi GPR 2009 Build Log
hallo mijn naam is Floriaan,
na langen tijd al in het bezit te zijn van mijn brommer ben ik maar begonnen aan deze build log . that said here is the story:
(oktober)
toen ik bezig was met mijn autorijbewijs had ik het met een vriend (die in het bezit is van een Rieju RS2 NKD 2010) over zijn brommer. uiteindelijk begon ik steeds meer het idee te krijgen dat ik ook graag een schakel brommer zou willen. hij was goedkoop in wat betreft de kosten ( benzine) en had geen wegen belasting. dus na een gesprek met mijn vriend kon ik niet meer ergens anders aan denken. we hadden al een paar voorbeelden gezocht op marktplaats en mijn aandacht was vooral gericht naar de sport-achtige schakel brommers. en uiteindelijk viel mijn volledige aandacht op de derbi gpr.
een aantal dagen later hebben we een mooie deal gevonden op marktplaats. we gingen meteen kijken. en omdat ik niet goed om kan gaan met geld hebben we hem ook meteen gekocht (nadat we hebben gekeken of hij rijd en of alles werkt).
dus dit is mijn gpr toen we er nog niks mee hadden gedaan. hier zitten de onderste kappen niet op maar ik heb ze wel. (de foto's zijn niet super goed exuses )
Na de aankoop gingen we als eerst kijken wat er allemaal mis mee was, we wisten al dat de startmotor niet goed was. dit had ge vorige eigenaar al aan ons verteld. maar wisten niet waar aan dat lag. dit kon liggen aan het relais, de accu of de startmotor zelf. toen we de accu zagen konden we al raden dat hij aan een nieuwe toe was (dit was in mijn mening geen probleem want volgens de vorige eigenaar was hij nooit vervangen). toen we het relais door meette was er niks aan de hand, deze was dus prima. en toen kwamen we aan bij de start motor.. deze deed niks meer als we er spanning op deden. uiteindelijk hebben we hem open geschroefd. alles aan de binnenkant was doorgebrand. de koperen windingen waren op veel plekken onderbroken en de borsteltjes waren ook zo goed als weg.
na lang zoeken (2 maanden gingen hier overheen) hebben we heel veel geprobeerd. we hadden een nieuwe start motor gekocht maar die bleek niet te passen. en we hebben de oude opnieuw laten wikkelen en borsteltjes in laten zetten. hij werkte weer maar had niet genoeg kracht om een vreemde reden (ik heb niet meer naar het probleem gezocht). en toen vonden we bij een brommer zaak een replica van ducati. deze paste en werkte.
in de tussen tijd dat we bezig waren met de start motor hadden we ook al een nieuwe accu gekocht en erin gezet.
naast dat hadden we ook veel visuele veranderingen gemaakt. dus dit is op goeie volgorde (dit is dus tijdens de startmotor onzin)
we begonnen bij de wielen. we hebben met witte verfstiften de letters van de banden gemarkeerd:
daarna hebben we er rimstriping erop gedaan (in het rood natuurlijk ) en heb ik de 2 R´en rood gemaakt in plaats van geel/oranje
ik heb ook mijn brommer een naam gegeven (je mag hier over haten, maakt mij niet zoveel uit en ja het is een jongens naam maar ik vond het passen en daar blijft het bij)
daarna heb ik de D die op het kapje van het motorblok zit rood gespoten.
daarna hebben we de roestige uitlaat eraf gehaald en gezandstraald. daarna hebben we hem zwart gespoten met vht flame proof (met grondlak, zwarte lak, satijn clear (blank).
daarna hebben we de kenteken houder weg gehaald. want.. nee.. hij is gewoon afzichtelijk...
toen hebben we soort van een eigen kentekenhouder gemaakt (met dank aan mijn vriend die met het idee kwamen ook het meeste er aan heeft gedaan). we hebben uiteindelijk het kenteken met de knipperlichten aan de demper gemaakt met een uitlaat klem. dit was best veel werk maar wij vonden het er beduidend beter uitzien dan origineel.
na al deze bewerkingen zag hij er zo uit:
ik heb er zo redelijk lang mee gereden maar uiteindelijk wilden we nog de uitlaat vervangen en de 'kont' strakker maken. dit idee kregen we toen we hem hadden opgehangen en de uitlaat er af hadden:
met deze gedachte gang hebben we eerst een leovince x-fight besteld om te kijken of we hem met verstel stukken wellicht konden monteren. nadat al snel bleek dat dat niet kon hebben we hem terug gestuurd, en in ruil een turbokit gevraagd. in de tussentijd hebben we de kap die boven de demper zit los gehaald en er prototype van gemaakt van karton die wel recht was. (bij de originele stuk zat een inval voor de demper en ook een montage stuk voor het kentekenhouder onderdeel. natuurlijk moest ik er nog wel mee rijden dus hadden we voor tijdelijk het oude kentekenhouder op gezet. helaas was deze blijkbaar stuk dus was het kenteken eraf gevallen..
na wat gedoe met de leverancier kregen we eindelijk de uitlaat. en in de tussentijd waren we ook al een nieuw kenteken aan het regelen. en we hadden ook al een 3 mm dikke plaat glans plastic binnen. ik heb het prototype overgetekend op de plaat en hem uitgezaagd. daarna nog wat bij gewerkt en hij paste. echter omdat we de plaat strak maakte was er geen plaats meer voor de knipperlichten. (en ik had geen zin om bij elke bocht te hoeven wijzen) dus hebben we het opgelost met ledjes bij het remlicht. ik moet zeggen dat ik het liever meer weggewerkt had maar ik had geen andere ideeën.
ik heb helaas geen goeie foto van de turbokit toen hij er net op zat dus dat zul je maar in de eindfoto's moeten bekijken.
wat betreft montage was het gewoon 3 boutjes vast draaien en klaar. (hij is tenslotte voor mijn Derbi gemaakt). verder was het nog 2 verstel stukjes tussen de onderste kappen omdat de uitlaat anders de kap raakte aan de zijkant.
toen sloeg het lot toe.. of gewoon de politie. werd gelaserd met 79 km/u dus dat werd een wok.
dus dat werd terug voeren. en misschien weet iemand dat hier. maar terug voeren van een turbokit is niet zo makkelijk als een normale uitlaat, althans in mijn ervaring.
de universele prop werkte niet en geen van de proppen die ik kon vinden had de goeie diameter om überhaupt niet in de uitlaat te vallen. dus heb ik zelf de afmetingen gemaakt van de diameter van zowel de binnen ring als de buitenring en heb ik met hulp van vrienden op school mijn eigen prop kunnen maken.
eenmaal thuis bleek hij precies goed te zijn, hij paste als gegoten. ik had ook al een maand ervoor spiegels besteld van de nieuwe GPR. deze kwamen ook eindelijk binnen. deze heb ik ook een beetje aan moeten passen zodat ze paste op de oude opzet stukken van de spiegels. ook hier weer had ik liever gewild dat het er iets beter op paste en vloeiender overliep. dat gezegd te hebben, is de hoofd reden dat ik de spiegels vervang is omdat ik helemaal niks zag in de oude spiegels en ik kon ze ze amper kan verstellen. (betere foto's van de spiegels zie je in de eind foto's)
naast de spiegels heb ik ook ledjes onder de koplampen gemonteerd zodat als je het slot op contact draait ze gaan branden.
op deze foto lijken ze geelig maar ze zijn in werkelijkheid gewoon wit (samsung camera's )
en dat is tot nu toe waar ik ben.. dus over anderhalve maand laten keuren en dan weer verder
hier zijn de eind foto's hoe hij er vandaag uitziet (23/10/16).
enige wat ik er nog moet doen zijn de knipperlichten aan de voorkant maar daar heb ik nog geen goed idee voor. (suggesties worden altijd gewaardeerd)
Update 1:
Nadat ik de spiegels heb verwisseld moest ik dus knipperlichten er in zetten.. en sinds ik geen goeie plek heb kunnen vinden.. denk ik dat ik het op hand uitsteken ga houden. Ik heb alsnog wel een ledstip bij mijn koplamp kunnen monteren. Je zit hem erg goed, (zeker niet op camera!) Maar het is niet anders.
Ze zitter er dus wel op maar je ziet ze slecht en daarom ga ik alsnog voor me hand uitsteken.
Met de motor aan:
met de motor uit:
de knipperlichten achter heb ik ook vervangen met een led strip met meer ledjes waardoor het er iets beter uit ziet en beter zichtbaar is als ik me rem indruk. vind het alleen jammer dat deze strips wit zijn. en ik kan ze ook niet zwart maken :/ .
Update 2:
dus, ik heb vandaag mijn mount binnen gekregen voor me mobiel . dit is zo'n X mount (rammount) die je meestal kan halen vanuit America . maar daar had ik geen zin in dus heb gewoon een knockoff gehaald die maar 15 euro kost. en ik moet zeggen .. dit ding is meer dan wat hij waard is! super goeie kwaliteit en met een usb oplader erbij! dus bij deze de foto's:
zonder mobieltje:
Met Mobieltje:
en hier een gif om te demonstreren dat het opladen ook nog een werkt! (heb hier even een langen kabel gebruikt voor me oplader want ik kon geen andere vinden. daarnaast is deze usb port na mijn stuurslot geschakeld dus zal hij pas aan gaan als ik mijn sleutel omdraai. En sorry dat de gif gedraait is)
Update 3
Heb het windscherm zwart geverft door middel van grondlak, verf en toen een beschermend laagje
Hier het resultaat:
Update 4
Na lang wachten ben ik naar de keuring geweest en is mijn gpr goedgekeurd. Met een kleine knipoog van de monteur die hem teste want eigelijk was hij iets te luid
De prop heeft het ook nog goed overleefd niks raars aan te merken.
Heb ook de knipperlichteb aan de voorkant aangepast hier komen binnenkort foto's van.
update 5
heb de verlichting zo kunnen maken dat de knop van groot en normaal licht switcht naar de led of naar beide koplampen aan. persoonlijk vind ik dit beter. veder heb ik dus de knippers aan de voorkant gedaan op de lamp sinds ik ze niet in de lamp kan bouwen zonder de waterdichte rand eraf te halen wat ik liever niet riskeer. en mocht dit niet goed werken, ze gaan kapot of komen eraf, doe ik gewoon geen knippers en met handen aangeven.
hier is een gif van de koplampen met groot en klein licht en je kan ook meteen zien hoe de knippers zitten. niet het mooiste maar ja moet iets.
https://vimeo.com/201428655
na langen tijd al in het bezit te zijn van mijn brommer ben ik maar begonnen aan deze build log . that said here is the story:
(oktober)
toen ik bezig was met mijn autorijbewijs had ik het met een vriend (die in het bezit is van een Rieju RS2 NKD 2010) over zijn brommer. uiteindelijk begon ik steeds meer het idee te krijgen dat ik ook graag een schakel brommer zou willen. hij was goedkoop in wat betreft de kosten ( benzine) en had geen wegen belasting. dus na een gesprek met mijn vriend kon ik niet meer ergens anders aan denken. we hadden al een paar voorbeelden gezocht op marktplaats en mijn aandacht was vooral gericht naar de sport-achtige schakel brommers. en uiteindelijk viel mijn volledige aandacht op de derbi gpr.
een aantal dagen later hebben we een mooie deal gevonden op marktplaats. we gingen meteen kijken. en omdat ik niet goed om kan gaan met geld hebben we hem ook meteen gekocht (nadat we hebben gekeken of hij rijd en of alles werkt).
dus dit is mijn gpr toen we er nog niks mee hadden gedaan. hier zitten de onderste kappen niet op maar ik heb ze wel. (de foto's zijn niet super goed exuses )
Na de aankoop gingen we als eerst kijken wat er allemaal mis mee was, we wisten al dat de startmotor niet goed was. dit had ge vorige eigenaar al aan ons verteld. maar wisten niet waar aan dat lag. dit kon liggen aan het relais, de accu of de startmotor zelf. toen we de accu zagen konden we al raden dat hij aan een nieuwe toe was (dit was in mijn mening geen probleem want volgens de vorige eigenaar was hij nooit vervangen). toen we het relais door meette was er niks aan de hand, deze was dus prima. en toen kwamen we aan bij de start motor.. deze deed niks meer als we er spanning op deden. uiteindelijk hebben we hem open geschroefd. alles aan de binnenkant was doorgebrand. de koperen windingen waren op veel plekken onderbroken en de borsteltjes waren ook zo goed als weg.
na lang zoeken (2 maanden gingen hier overheen) hebben we heel veel geprobeerd. we hadden een nieuwe start motor gekocht maar die bleek niet te passen. en we hebben de oude opnieuw laten wikkelen en borsteltjes in laten zetten. hij werkte weer maar had niet genoeg kracht om een vreemde reden (ik heb niet meer naar het probleem gezocht). en toen vonden we bij een brommer zaak een replica van ducati. deze paste en werkte.
in de tussen tijd dat we bezig waren met de start motor hadden we ook al een nieuwe accu gekocht en erin gezet.
naast dat hadden we ook veel visuele veranderingen gemaakt. dus dit is op goeie volgorde (dit is dus tijdens de startmotor onzin)
we begonnen bij de wielen. we hebben met witte verfstiften de letters van de banden gemarkeerd:
daarna hebben we er rimstriping erop gedaan (in het rood natuurlijk ) en heb ik de 2 R´en rood gemaakt in plaats van geel/oranje
ik heb ook mijn brommer een naam gegeven (je mag hier over haten, maakt mij niet zoveel uit en ja het is een jongens naam maar ik vond het passen en daar blijft het bij)
daarna heb ik de D die op het kapje van het motorblok zit rood gespoten.
daarna hebben we de roestige uitlaat eraf gehaald en gezandstraald. daarna hebben we hem zwart gespoten met vht flame proof (met grondlak, zwarte lak, satijn clear (blank).
daarna hebben we de kenteken houder weg gehaald. want.. nee.. hij is gewoon afzichtelijk...
toen hebben we soort van een eigen kentekenhouder gemaakt (met dank aan mijn vriend die met het idee kwamen ook het meeste er aan heeft gedaan). we hebben uiteindelijk het kenteken met de knipperlichten aan de demper gemaakt met een uitlaat klem. dit was best veel werk maar wij vonden het er beduidend beter uitzien dan origineel.
na al deze bewerkingen zag hij er zo uit:
ik heb er zo redelijk lang mee gereden maar uiteindelijk wilden we nog de uitlaat vervangen en de 'kont' strakker maken. dit idee kregen we toen we hem hadden opgehangen en de uitlaat er af hadden:
met deze gedachte gang hebben we eerst een leovince x-fight besteld om te kijken of we hem met verstel stukken wellicht konden monteren. nadat al snel bleek dat dat niet kon hebben we hem terug gestuurd, en in ruil een turbokit gevraagd. in de tussentijd hebben we de kap die boven de demper zit los gehaald en er prototype van gemaakt van karton die wel recht was. (bij de originele stuk zat een inval voor de demper en ook een montage stuk voor het kentekenhouder onderdeel. natuurlijk moest ik er nog wel mee rijden dus hadden we voor tijdelijk het oude kentekenhouder op gezet. helaas was deze blijkbaar stuk dus was het kenteken eraf gevallen..
na wat gedoe met de leverancier kregen we eindelijk de uitlaat. en in de tussentijd waren we ook al een nieuw kenteken aan het regelen. en we hadden ook al een 3 mm dikke plaat glans plastic binnen. ik heb het prototype overgetekend op de plaat en hem uitgezaagd. daarna nog wat bij gewerkt en hij paste. echter omdat we de plaat strak maakte was er geen plaats meer voor de knipperlichten. (en ik had geen zin om bij elke bocht te hoeven wijzen) dus hebben we het opgelost met ledjes bij het remlicht. ik moet zeggen dat ik het liever meer weggewerkt had maar ik had geen andere ideeën.
ik heb helaas geen goeie foto van de turbokit toen hij er net op zat dus dat zul je maar in de eindfoto's moeten bekijken.
wat betreft montage was het gewoon 3 boutjes vast draaien en klaar. (hij is tenslotte voor mijn Derbi gemaakt). verder was het nog 2 verstel stukjes tussen de onderste kappen omdat de uitlaat anders de kap raakte aan de zijkant.
toen sloeg het lot toe.. of gewoon de politie. werd gelaserd met 79 km/u dus dat werd een wok.
dus dat werd terug voeren. en misschien weet iemand dat hier. maar terug voeren van een turbokit is niet zo makkelijk als een normale uitlaat, althans in mijn ervaring.
de universele prop werkte niet en geen van de proppen die ik kon vinden had de goeie diameter om überhaupt niet in de uitlaat te vallen. dus heb ik zelf de afmetingen gemaakt van de diameter van zowel de binnen ring als de buitenring en heb ik met hulp van vrienden op school mijn eigen prop kunnen maken.
eenmaal thuis bleek hij precies goed te zijn, hij paste als gegoten. ik had ook al een maand ervoor spiegels besteld van de nieuwe GPR. deze kwamen ook eindelijk binnen. deze heb ik ook een beetje aan moeten passen zodat ze paste op de oude opzet stukken van de spiegels. ook hier weer had ik liever gewild dat het er iets beter op paste en vloeiender overliep. dat gezegd te hebben, is de hoofd reden dat ik de spiegels vervang is omdat ik helemaal niks zag in de oude spiegels en ik kon ze ze amper kan verstellen. (betere foto's van de spiegels zie je in de eind foto's)
naast de spiegels heb ik ook ledjes onder de koplampen gemonteerd zodat als je het slot op contact draait ze gaan branden.
op deze foto lijken ze geelig maar ze zijn in werkelijkheid gewoon wit (samsung camera's )
en dat is tot nu toe waar ik ben.. dus over anderhalve maand laten keuren en dan weer verder
hier zijn de eind foto's hoe hij er vandaag uitziet (23/10/16).
enige wat ik er nog moet doen zijn de knipperlichten aan de voorkant maar daar heb ik nog geen goed idee voor. (suggesties worden altijd gewaardeerd)
Update 1:
Nadat ik de spiegels heb verwisseld moest ik dus knipperlichten er in zetten.. en sinds ik geen goeie plek heb kunnen vinden.. denk ik dat ik het op hand uitsteken ga houden. Ik heb alsnog wel een ledstip bij mijn koplamp kunnen monteren. Je zit hem erg goed, (zeker niet op camera!) Maar het is niet anders.
Ze zitter er dus wel op maar je ziet ze slecht en daarom ga ik alsnog voor me hand uitsteken.
Met de motor aan:
met de motor uit:
de knipperlichten achter heb ik ook vervangen met een led strip met meer ledjes waardoor het er iets beter uit ziet en beter zichtbaar is als ik me rem indruk. vind het alleen jammer dat deze strips wit zijn. en ik kan ze ook niet zwart maken :/ .
Update 2:
dus, ik heb vandaag mijn mount binnen gekregen voor me mobiel . dit is zo'n X mount (rammount) die je meestal kan halen vanuit America . maar daar had ik geen zin in dus heb gewoon een knockoff gehaald die maar 15 euro kost. en ik moet zeggen .. dit ding is meer dan wat hij waard is! super goeie kwaliteit en met een usb oplader erbij! dus bij deze de foto's:
zonder mobieltje:
Met Mobieltje:
en hier een gif om te demonstreren dat het opladen ook nog een werkt! (heb hier even een langen kabel gebruikt voor me oplader want ik kon geen andere vinden. daarnaast is deze usb port na mijn stuurslot geschakeld dus zal hij pas aan gaan als ik mijn sleutel omdraai. En sorry dat de gif gedraait is)
Update 3
Heb het windscherm zwart geverft door middel van grondlak, verf en toen een beschermend laagje
Hier het resultaat:
Update 4
Na lang wachten ben ik naar de keuring geweest en is mijn gpr goedgekeurd. Met een kleine knipoog van de monteur die hem teste want eigelijk was hij iets te luid
De prop heeft het ook nog goed overleefd niks raars aan te merken.
Heb ook de knipperlichteb aan de voorkant aangepast hier komen binnenkort foto's van.
update 5
heb de verlichting zo kunnen maken dat de knop van groot en normaal licht switcht naar de led of naar beide koplampen aan. persoonlijk vind ik dit beter. veder heb ik dus de knippers aan de voorkant gedaan op de lamp sinds ik ze niet in de lamp kan bouwen zonder de waterdichte rand eraf te halen wat ik liever niet riskeer. en mocht dit niet goed werken, ze gaan kapot of komen eraf, doe ik gewoon geen knippers en met handen aangeven.
hier is een gif van de koplampen met groot en klein licht en je kan ook meteen zien hoe de knippers zitten. niet het mooiste maar ja moet iets.
https://vimeo.com/201428655
Laatst gewijzigd door floriaan97 op di 31 jan 2017, 08:52, 13 keer totaal gewijzigd.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: Derbi GPR 2009 Build Log
Welkom!
Dik ding
Eindelijk is een gpr op het forum Die turbokit staat hem echt goed en dat kontje heb je ook goed voor elkaar gekregen
Heb je trouwens nou 1 gepolijste velgrand? Maar moooi werk geleverd, hou ons op de hoogte
Dik ding
Eindelijk is een gpr op het forum Die turbokit staat hem echt goed en dat kontje heb je ook goed voor elkaar gekregen
Heb je trouwens nou 1 gepolijste velgrand? Maar moooi werk geleverd, hou ons op de hoogte
DRD EDITION
- floriaan97
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 26
- Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 16:34
- Vervoersmiddel: Derbi GPR 50
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=20278
- Locatie: Heteren
Re: Derbi GPR 2009 Build Log
Nee geen gepolijste velgen. dit komt geloof ik door de licht inval.Gooncy schreef:Welkom!
Dik ding
Eindelijk is een gpr op het forum Die turbokit staat hem echt goed en dat kontje heb je ook goed voor elkaar gekregen
Heb je trouwens nou 1 gepolijste velgrand? Maar moooi werk geleverd, hou ons op de hoogte
En dankje! Ben er zelf ook erg blij mee.
- WV
- Tuner
- Berichten: 403
- Lid geworden op: do 06 mar 2014, 15:30
- Vervoersmiddel: derbi senda SDR 2001
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=16441
- Locatie: De Lier (Westland)
Re: Derbi GPR 2009 Build Log
Heeft ff mogen duuren dat er hier weer een GPR op het forum is....
mooi ding , uitlaatje staat hem zeker beter dan een orginele vind ik, wielstriping vind ik wel dik zo.
veel succes met je WOK
mooi ding , uitlaatje staat hem zeker beter dan een orginele vind ik, wielstriping vind ik wel dik zo.
veel succes met je WOK
De weg is een circuit alleen zonder curbstones.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 128
- Lid geworden op: wo 07 sep 2016, 23:37
- Vervoersmiddel: Malaguti XSM
Honda MT - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20262
- Locatie: Groningen
Re: Derbi GPR 2009 Build Log
super mooie GPR
Mischien een leuk idee om de ledjes in je koplamp ook met knipperlicht functie te maken
Mischien een leuk idee om de ledjes in je koplamp ook met knipperlicht functie te maken
- floriaan97
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 26
- Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 16:34
- Vervoersmiddel: Derbi GPR 50
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=20278
- Locatie: Heteren
Re: Derbi GPR 2009 Build Log
Had idd ook dat idee al. Maar ik weet niet zeker of ze dan goed zichtbaar zijn dus dat ga ik testen als ik de ledtjes binne hebt.RickyMalaguti schreef:super mooie GPR
Mischien een leuk idee om de ledjes in je koplamp ook met knipperlicht functie te maken
Bedankt voor de suggestie!
-
- Schakelrijder
- Berichten: 128
- Lid geworden op: wo 07 sep 2016, 23:37
- Vervoersmiddel: Malaguti XSM
Honda MT - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20262
- Locatie: Groningen
Re: Derbi GPR 2009 Build Log
Je kan proberen losse ledjes er tussen te doen die dan alleen aan gaan als je je schakelaar om zet in plaats van multi coloured ledjesfloriaan97 schreef:Had idd ook dat idee al. Maar ik weet niet zeker of ze dan goed zichtbaar zijn dus dat ga ik testen als ik de ledjes binne hebt.RickyMalaguti schreef:super mooie GPR
Mischien een leuk idee om de ledjes in je koplamp ook met knipperlicht functie te maken
Bedankt voor de suggestie!
En naar mijn mening heb je je knipperlichten alleen in het donker nodig dus dat komt wel goed
- Knissaw
- Pro tuner
- Berichten: 813
- Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
- Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold] - Gallery: Lammers black edition http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20460
Derbi Xtreme 2003 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?t=19751 - Locatie: Deventer
Re: Derbi GPR 2009 Build Log
Gpr! dat zien we niet veel, en al helemaal geen mooie strakke!
Hopelijk blijf je uploaden want ik ben benieuwd wat je er allemaal mee gaat doen
Hopelijk blijf je uploaden want ik ben benieuwd wat je er allemaal mee gaat doen
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
- floriaan97
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 26
- Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 16:34
- Vervoersmiddel: Derbi GPR 50
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=20278
- Locatie: Heteren
Re: Derbi GPR 2009 Build Log
kleine update van knipperlichten. (weet niet precies of ik het in de reacties moet zetten of mijn topic gewoon moet aanpassen (de updates)).
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
Re: Derbi GPR 2009 Build Log
Kan allebei, tis wel makkelijk terug te lezen voor andere zo
Maar ziek gedaan hoor met die knippers, mooi werk
Maar ziek gedaan hoor met die knippers, mooi werk
DRD EDITION
- Knissaw
- Pro tuner
- Berichten: 813
- Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
- Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold] - Gallery: Lammers black edition http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20460
Derbi Xtreme 2003 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?t=19751 - Locatie: Deventer
Re: Derbi GPR 2009 Build Log
O mijn god, Die knippers!!!!
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
- floriaan97
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 26
- Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 16:34
- Vervoersmiddel: Derbi GPR 50
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=20278
- Locatie: Heteren
Re: Derbi GPR 2009 Build Log
hahaha dankje .. moet zeggen die aan de voorkant waren een klein beetje pain in the ass om erop te zetten. zijn namelijk watervaste ledstrips tegen het weer, wat heel fijn is. alleen zijn ze heel vervelend te solderen door het beschermende kit (of rubber). dit is ook de rede dat ik de achterlichten heb vervangen want wist niet zeker of die tegen het weer zouden kunnen in de loop van de tijd.Knissaw schreef:O mijn god, Die knippers!!!!
-
- Schakelrijder
- Berichten: 128
- Lid geworden op: wo 07 sep 2016, 23:37
- Vervoersmiddel: Malaguti XSM
Honda MT - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20262
- Locatie: Groningen
Re: Derbi GPR 2009 Build Log
Erg mooi gedaan man
- floriaan97
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 26
- Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 16:34
- Vervoersmiddel: Derbi GPR 50
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=20278
- Locatie: Heteren
Re: Derbi GPR 2009 Build Log
update 2!
over mijn mobiel mount
over mijn mobiel mount
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888
- floriaan97
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 26
- Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 16:34
- Vervoersmiddel: Derbi GPR 50
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=20278
- Locatie: Heteren
Re: Derbi GPR 2009 Build Log
hahah nee hij zit muurvast en ik heb hem getest. Heb me mobiel in de houder gedaan en er met veel kracht heen en weer gezwaaid en hij zat nogsteeds muurvast. Een goeie aankoop dus voor 15 euroGooncy schreef:Wow ziek ding, alleen niet bang dat die eraf flikkert?
- Knissaw
- Pro tuner
- Berichten: 813
- Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
- Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold] - Gallery: Lammers black edition http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=20460
Derbi Xtreme 2003 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?t=19751 - Locatie: Deventer
Re: Derbi GPR 2009 Build Log
15 euro
Da's nie duur, Heb zelf eentje van de mediamarkt met magneet en safety band... even duur, Maar dit is wel strakker
Da's nie duur, Heb zelf eentje van de mediamarkt met magneet en safety band... even duur, Maar dit is wel strakker
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
- floriaan97
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 26
- Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 16:34
- Vervoersmiddel: Derbi GPR 50
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=20278
- Locatie: Heteren
Re: Derbi GPR 2009 Build Log
Nieuwe updates komen wss pas over een maand sinds ik moet wachten tot ik hem kan laten keuren. Just letting you guys know.
- floriaan97
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 26
- Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 16:34
- Vervoersmiddel: Derbi GPR 50
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=20278
- Locatie: Heteren
Re: Derbi GPR 2009 Build Log
I loog.. update 3 is gearriveerd maar denk dat het nu echt wachten wordt tot de keuring (over een maand)
-
- Pro tuner
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005 - Gallery: DRD PRO
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19305
DRD Edition:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19888