2007 Senda R Extreme Project

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

2007 Senda R Extreme Project

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

Ik heb besloten toch maar een projectlog aan te maken, ik heb deze brommer ooit zelf nieuw gekocht. Toen door weer en wind mee gereden en was goed te zien. Uiteindelijk besloten wat plekken bij te werken met verf waarvan ik toen dacht dat het de corrosie tegen zou houden. Toen hij een paar jaar oud was toch besloten het frame opnieuw te laten coaten. Brommer uit elkaar onderdelen geschuurd naar de coater. Toen kwam ik nog met allerlei extra ideeen zoals een andere setup en zelf kappen maken uiteindelijk is het niets geworden en is het rollende frame de stalling in gegaan en er van de zomer pas uit gekomen. Ondertussen wat het verse verfwerk zo mooi niet meer en begonnen een aantal onderdelen zelfs al te roesten. Verder zijn de remmen kapot gegaan (glaasje opgelost) Ik heb dus besloten de brommer zelf nog eens keer te spuiten en hem weer aan de gang te helpen. Kappen maken staat nog steeds op het programma en ik wil ook graag een andere kleurencombo. Plus toch maar de gietvelgen gebruiken die ik toendertijd gekocht heb. Deze eerste post is eigenlijk het projectje zoals ik hem in 2011 heb uitgevoerd en zoals hij hier op het forum staat met dode linkjes. Volgende post gaat vanaf nu zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: 2007 Senda R Extreme Project

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

Update 1
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: 2007 Senda R Extreme Project

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

Update 2
FrikandelSpeciaal
Beginnende Derbi fan
Berichten: 20
Lid geworden op: za 05 nov 2016, 14:40
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: 2007 Senda R Extreme Project

Ongelezen bericht door FrikandelSpeciaal »

Nice! ben benieuwd naar de updates
Gebruikersavatar
Knissaw
Pro tuner
Berichten: 813
Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold]
Locatie: Deventer

Re: 2007 Senda R Extreme Project

Ongelezen bericht door Knissaw »

POah, Like that green :happy:
Afbeelding
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: 2007 Senda R Extreme Project

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

haha dan moet ik je wel teleurstellen dat is met de volgende update weer ongedaan gemaakt. Ben ondertussen al wat verder zal morgen nog een update posten!
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: 2007 Senda R Extreme Project

Ongelezen bericht door Narco »

Netjes hoor. Het geeft veel voldoening om zelf het frame en blok te spuiten ipv te laten doen.
Het blok heb je netjes geschuurd, ik weet nog hoe tering werk dit was.
Waarmee heb je het gespoten ?

Marco
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
Gebruikersavatar
Knissaw
Pro tuner
Berichten: 813
Lid geworden op: vr 11 dec 2015, 15:50
Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold]
Locatie: Deventer

Re: 2007 Senda R Extreme Project

Ongelezen bericht door Knissaw »

JoopKarelSpank schreef:haha dan moet ik je wel teleurstellen dat is met de volgende update weer ongedaan gemaakt. Ben ondertussen al wat verder zal morgen nog een update posten!
Sund
Afbeelding
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: 2007 Senda R Extreme Project

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

Die laatste foto was uit 2011 sindsdien ben ik bezig geweest met het idee om de koso teller in te bouwen zelf kappen te maken en velgen pas te maken. Alleen ben ik niet van mezelf gelijk overal handig in dus ik kwam eigenlijk niet uit alledrie. Plus dat ik tot 2 keer toe een verkeerde koppelingskabel had besteld dus ik had er even de pest in plus geen tijd eigenlijk. Daarna nog wel een blauwe SM gehad 2 puchs en een crosspuch. Een flinke tijd weinig mee gedaan. Heb nog een keer een DRD uitlaat op de kop getikt die gaat er vooralsnog op komen samenmet de charmo 70cc die er nu op zit vl6 spruitstuk en malossi membraam. Maar eerst een foto van hoe hij er in de stalling bij kwam te staan:

Afbeelding

Helaas had ook de voetpakking gelekt dus mn ontstekingsdeksel heeft volgestaan en mn verf in de carter is helemaal naar de klote plus onsteking gecorrodeerd en de lak aan de buitenkant van het blok afgebladerd en opnieuw corrossie...

Afbeelding

Al de losse delen zoals standaard voetsteunen e.d. waren allemaal ook niet mooi meer en het glaasje van mn remcilinder is geknapt en de voorrem en achterrem hadden beide geen druk meer terwijl ze ontlucht weggezet waren. Goed ik had nog wat te doen dus de brommer schoongemaakt blok opnieuw opgeschuurd cilinder in de roestwerende verf gezet en daarna gelakt(Alweer)

Afbeelding

Afbeelding

Daarna besloten in de 2 componenten lak te zetten want 2 componenten. Hmmm alleen zweedse handleiding, naja component vrijlaten draaien schudden zal het wel zijn toch?

Afbeelding

heel mn Metallic laag van de engine paint is verpest door de oplosmiddelen kon schijnbaar niet wist ik niet, op de site stond niets en de verpakking was zweeds en fins niet engels nederlands duits of frans. De winkel Zandri was zich van geen kwaad bewust dus hier bestel ik voortaan niet meer. Maargoed de oven in maar weer schuren dan en opnieuw lakken.....

Afbeelding

Afbeelding

deze keer gelukkig wel mooi geworden! ik heb de ontstekingsdeksel in eerste instantie zwart gespoten om zo beter te kunnen zien of hij goed egaal opgeschuurd is voor jullie je dat afvragen
Mattis
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 06 nov 2017, 20:39
Vervoersmiddel: Derbi Drd Ltd 08 - verkocht
Tomos quatro - verkocht
Hm 50 derapage
Locatie: Zwolle

Re: 2007 Senda R Extreme Project

Ongelezen bericht door Mattis »

Beetje laat maar blok ziet er prachtig uit zo :wub:. Ik wil graag hetzelfde doen met m'n blok maar heb er eigenlijk niet zo zin in.. Mooi gedaan! :clap:
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: 2007 Senda R Extreme Project

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

ik zou er ook geen zin meer in hebben maar dank je! misschien kan je je blok laten zandstralen? ben ondertussen al aardig wat verder zal van het weekend nog een update posten!
Sytzevdh
Schakelrijder
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 08 apr 2016, 22:49
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 06
Locatie: Heemstede

Re: 2007 Senda R Extreme Project

Ongelezen bericht door Sytzevdh »

Damn dat blok ziet er fris uit
Agent: je rijd 80, waar je 30 mag, jongeman.
Ik: Ik rij hier altijd 80.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: 2007 Senda R Extreme Project

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Wauw dat heb je erg netjes gedaan. Alleen schuren en spuiten of ook zand/parelstralen?
Lijkt weer nieuw haha
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: 2007 Senda R Extreme Project

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

schuren schuren en nog eens schuren een volgend projectje ga ik stralen genoeg geschuurd :wall: nu dan de volgende update

Toen ik het project begonnen was in 2011 wilde ik erg graag gpr velgen op de brommer dus deze gekocht. Past alleen helaas niet direct. Voorremschijf is 240 standaard kleinste die voor erop past is 260mm achterremschijf zit al een extreme/xrace 180mm op gebeunt door de vorige eigenaar. De assen die er normaal in horen zijn 15mm. Voor heb ik een LR201-2RSR lager geplaatst achter is het wiel denk ik uitgedraait geweest hier zat een andere lagermaat in. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen mn achterbrug en achterrem aan te passen naar 15mm. Dan voor de 15mm as te gaan. Voor dus 12mm ook zodat ik de telleraandrijver nog kan gebruiken (niet dat je veel aan een Derbi teller hebt gezien die maar tot 80 gaan...) Voor ga ik een 300mm schijf plaatsen met DRD/SX voorrem. Achter houd ik het even zo maar uiteindelijk wil ik een nettere velg met een 218mm remschijf en dan radiale remklauwen erop zetten d.m.v. een adapter beugel. Voor moet ik deze ook nog maken maar ik wacht nog op materiaal

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

verder heb ik de uitlaat onder handen genomen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

heb ik met mijn 3dprinter een Rivnuts een alternatieve bevestigingsmethode bedacht voor spiegels die je in het stuur steekt(ik heb een fatbar van aluminium met een kleinere binnendiameter

Afbeelding

en ik ben de kabelboom aan het aanpassen voor mn luchthoorn, andere schakelaars wellicht nog een knop om het licht uit te kunnen zetten en led verlichting

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kaj7kaj
Tuner
Berichten: 440
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 16:05
Vervoersmiddel: Derbi senda SM X-Treme 2005 (verkocht)
Slomos a35 1990(verkocht)
Panda Classic
Senda' 07 (verkocht)
Gillera Citta Eco 2001 (verkocht)
Senda nr3
Locatie: Drenthe

Re: 2007 Senda R Extreme Project

Ongelezen bericht door kaj7kaj »

Netjes hoor met die velgen, persoonlijk vind ik de rode koelslangen niet erg mooi.

Verder wel heel strak :thumbup:
Yezzz schreef:
Shh, kleine details. Dat was speciale roest-look wrap. Geeft karakter. Snap dat nou eens :think:
MH2001
Schakelrijder
Berichten: 107
Lid geworden op: do 19 okt 2017, 20:35

Re: 2007 Senda R Extreme Project

Ongelezen bericht door MH2001 »

Ik mag dat juist wel
Gaaf ding!

Ben benieuwd hoe je kentekenplaathouder eruit komt te zien ;)
Gebruikersavatar
Narco
Tuner
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 17:50
Vervoersmiddel: Derbi Xrace bj 2006, Derbi Xtreme bj 2007, Ford Fiesta bj 2012

Re: 2007 Senda R Extreme Project

Ongelezen bericht door Narco »

Joop, die gietwielen zijn erg mooi !!

Zit er nu 70cc op ? Is die uitlaat dan ook voor 70cc?
4-takt krijg de tering, ik rij mengsmering !!
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: 2007 Senda R Extreme Project

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

dank je vind ik ook! uitlaat is gewoon een originele DRD uitlaat ontgrenst waar ik de katalysator uit laat verwijderen(ligt nu al een maand op een adres maar mn contactpersoon is ziek thuis dus waarschijnlijk nog even geduld nodig) de 70cc is een Charmo 70cc gietijzer welke niet heel sportief is. Idee van de setup was om een goede daily driver te hebben die lekker vlot en soepel rijd maar niet teveel aandacht zou vragen. Echter dat was 5/6 jaar geleden toen ik nog thuis woonde en het ding voor school gebruikte. Nu weet ik nog niet wat ik zou willen maar laat het nog even zo.

heb nog wat dingen gedaan ondertussen maar die neem ik met een grotere update mee. Wacht nu nog voornamelijk op mn uitlaat en het ijzer voor de voorremadapter alhoewel ik vermoed dat ik iets verkeerds besteld heb. Ondertussen heb ik wel een alternatief voor de knipperlichten voor ontworpen. Namelijk een oranje 3d geprinte insert voor de uitsparingen naast de koplamp om daar een ledlamp in te kunnen plaatsen maar later hierover meer
bulldogpower
Tuner
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
Locatie: meerkerk

Re: 2007 Senda R Extreme Project

Ongelezen bericht door bulldogpower »

:thumbup: mooi hoor hoe heb je je blok zo mooi gekregen,wat voormerk verf heb je gebruikt.
ride with pride
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: 2007 Senda R Extreme Project

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

motip engine paint niks bijzonders eigenlijk
Plaats reactie