oude bekende, Derbi drd Black edition

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
kaj7kaj
Tuner
Berichten: 440
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 16:05
Vervoersmiddel: Derbi senda SM X-Treme 2005 (verkocht)
Slomos a35 1990(verkocht)
Panda Classic
Senda' 07 (verkocht)
Gillera Citta Eco 2001 (verkocht)
Senda nr3
Locatie: Drenthe

oude bekende, Derbi drd Black edition

Ongelezen bericht door kaj7kaj »

Na een heleboel derbi's gehad te hebben (heb er nogsteeds een paar) wilde ik een Derbi die ik langer dan een maand zou houden.
Aangezien ik altijd al een zwak gehad heb voor de DRD Black edition, wilde ik er beslist nog eentje halen. Na een een tijdje marktplaats en facebook (derbi forum koop- verkoop pagina ) in de gaten gehouden te hebben kwam deze DRD voorbij op fb (Juli 2017)

Afbeelding

En wat zag deze er uit :emo: Ductape omdat er een slang lek was, rietjes om de spaken en een roze gaskabel van een kinderfiets. De vorige eigenaar wilde beslist naar een zomermeeting ookal was de brommer er nog niet helemaal klaar voor. :emo:

Na een een tijdje begon ik te realiseren dat ik deze brommer al eerder gezien had, en na wat speurwerk vond ik dit topic van "kevinbob" weer terug waarin hij bezig was deze DRD op te knappen. https://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19800

Op dat moment was dat ook alweer bijna 2 jaar en in een zeer korte periode is de 2wieler er wel erg hard op achteruit gegaan.
volgens een maat van mij is de Derbi destijds nooit helemaal af geweest en kon Kevin hem al voor goed geld verkopen.

Eigenlijk leek het allemaal erger dan het was Want de brommer heeft al veel nieuwe onderdelen gekregen en is al het tijdrovende werk al gedaan. de blanke lak was al 80% van het frame afgebeten en de velgranden waren gepolijst. Ook waren de lagers, ketting en tandwielen vrijwel nieuw. Het blok was al gereviseerd en ik kreeg er een z.g.a.n.e airsall 80 cillinder bij. :mrgreen: :mrgreen:

inmiddels is de Derbi al bijna helemaal aangepakt en ik zal zo snel mogelijk foto's van het proces uploaden.
Yezzz schreef:
Shh, kleine details. Dat was speciale roest-look wrap. Geeft karakter. Snap dat nou eens :think:
Gebruikersavatar
WV
Tuner
Berichten: 403
Lid geworden op: do 06 mar 2014, 15:30
Vervoersmiddel: derbi senda SDR 2001
Locatie: De Lier (Westland)

Re: oude bekende, Derbi drd Black edition

Ongelezen bericht door WV »

ziet er wel als een hok uit ja.. :thumbdown:
ben benieuwd :wub:
De weg is een circuit alleen zonder curbstones.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: oude bekende, Derbi drd Black edition

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Ziet er nu al goed uit, veel plannen ervoor? De Black Edition is inderdaad een zeer mooi model.
(Ik heb er toevallig ook 1 staan :dry: )

EDIT: Ik bedoel ziet eruit als een hok ;)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
kaj7kaj
Tuner
Berichten: 440
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 16:05
Vervoersmiddel: Derbi senda SM X-Treme 2005 (verkocht)
Slomos a35 1990(verkocht)
Panda Classic
Senda' 07 (verkocht)
Gillera Citta Eco 2001 (verkocht)
Senda nr3
Locatie: Drenthe

Re: oude bekende, Derbi drd Black edition

Ongelezen bericht door kaj7kaj »

Hierbij wat foto's van het "proces"van uberhok naar eigenlijk nog steeds een teringhok.

Hier en daar wat onderdelen vervangen en op laag tempo beetje bij beetje opknappen.
Helemaal uit elkaar halen deed ik niet want dat zou ik van't winter doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

De standaard 17,5 mm van Dellortho heb ik met dichte portemonnee kunnen ruilen tegen deze 21 mm Black Edition
(toepasselijk)

Afbeelding


Afbeelding

Verder is de Derbi ondanks dat het nog steeds zon hok was erg betrouwbaar gebleken. :happy: Zo heb ik in de zomer probleemloos met het ding een aantal tochtjes van 200+ km kunnen rijden. Het verbruik is echter niet om naar huis over te schrijven. Een volle tank is goed voor zo'n lullige 50 km :emo: Ook was de brommer niet erg comfortabel omdat de pro-link lagers naar de eeuwige jachtvelden waren.

Ik zal nog even de foto's van de winterstop erbij zoeken en kijken of er nog een paar tussen zitten van toen de boel uit elkaar lag.
Yezzz schreef:
Shh, kleine details. Dat was speciale roest-look wrap. Geeft karakter. Snap dat nou eens :think:
Plaats reactie